Viikate

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
TheFourthHorseman

Re: Viikate

Post by TheFourthHorseman »

Dead Man wrote:
Kuolemoitsija wrote:Mä oon jotenkin pettynyt tähän nyky-viikatteeseen. Oon ollut jo monta vuotta. Haluaisin kovasti tykätä, koska tietyt menneisyyden levyt ovat timanttia. Okei, en haikaile ekan EP:n tunnelmiin, mutta mielestäni Unholan Urkujen jälkeen Viikate on tehnyt tasapaksua radioystävällistä "Eppu Normaali" -iskelmää. Vähän sellaista Viikate plays Viikate -meininkiä. Kun kuuntelee biisiä ekaa kertaa ja kertsi on alkamassa, niin pystyy jo arvaamaan loput kertsistä.
Joo, samoja ajatuksia. Jotenkin liian bulkkia noi viimeisimmät levytykset. Eihän sitä pyörää aina tartte keksiä, mutta ei nyt tartte AC/DC:ksikään muuttua.
Onhan tämä näinkin, mutta tuo Unholan Urut oli melkeinpä pahin pohjanoteeraus. Sittemmin Marraskuun Lauluja -levyillä oli sentään muutamat huippubiisit (Ei Enkeleitä, Valssi Ikinä Anteeksi) joissa vähän tapailtiin vanhaa fiilistä. Ja eihän tuo rokki-Viikate uusilla levyilläkään surkeata aina ole, bulkkia vaan on tosiaan alkanut olla liikaa. Ei tämä uusi sen huonommalta kuulosta, Sysiässä ihan menevä ja tuossa uudessa biisissä keveys oli korkeintaan positiivista. Pitänee tuolle ainakin mahdollisuus vielä antaa.

Surut Pois ja Kukka Rintaan taisi olla viimeinen huippulevy. B-puoli Katoan ehkä bändin paras biisi...
Väinämöinen

Post by Väinämöinen »

TheFourthHorseman wrote:Surut Pois ja Kukka Rintaan taisi olla viimeinen huippulevy. B-puoli Katoan ehkä bändin paras biisi...
Biisi Katoan on Kuolleen miehen kupletti -EP:llä, joka on kyllä yks omia suosikkijulkaisuja koko V-diskografiassa. Siltä myös Sirkkelimiehen viitonen on bändin parasta antia.

Saas nähdä nyt sitten. Kuuntelin ennakkokuuntelusta uuden levyn ja sen perusteella oon vähän samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa. Ei huono, mutta tältä tuntuu nyt puuttuvan se Yökunnaat tai Autuaat, joka tempaisisi mukaansa oikein olan takaa.
Jack the Jester

Post by Jack the Jester »

Väinämöinen wrote:
TheFourthHorseman wrote:Surut Pois ja Kukka Rintaan taisi olla viimeinen huippulevy. B-puoli Katoan ehkä bändin paras biisi...
Biisi Katoan on Kuolleen miehen kupletti -EP:llä, joka on kyllä yks omia suosikkijulkaisuja koko V-diskografiassa. Siltä myös Sirkkelimiehen viitonen on bändin parasta antia.
Niin ne mielipiteet vain vaihtelevat.. minä taas nostan kyseiseltä EP:ltä esiin sitten sen kolmannen kappaleen, Kaakko. Biisin kitaramelodia on niin järjettömän hieno, että tekee mieli itkeä.. ehdottomasti edelleen Viikatteen kaikkien aikojen TOP-5 biisien joukossa

Viikatteen historian parasta antia ovat niinikään myös ne tuotannon alkupään hyvin vähäeleiset biisit, kuten vaikkapa Kaiho De Grace tai Jalkamies..
jannezki

Post by jannezki »

Ei minullekaan ihan tuo uus videobiisi napannut. Ainakaan vielä... Mitä vähän Infernon ennakkoa kuuntelin niin ei ihan iskenyt. Mikäs Viikatteelle on tullut...
ouroboros

Post by ouroboros »

Viikatteesta on hiljalleen muodostumassa rautalankahevin Motörhead. Levyjä taisaiseen tahtiin, tietty taso pysyy yllä, mutta aina ei osu ihan niin hyvin kuin pitäisi.

Kyllä minä uuden levyn ostan, ei siinä mitään. Niin kuin ostan Motörheadiltakin.

Video oli kyllä kumman hengetön kun vertaa millaisia mestariteoksia bändillä on sillä saralla. V-videogaalassa ei tuolla kyllä kummoista palkintoa voittaisi. Ehkä "paras kitarasoolo rappusissa"-palkinnon.
Jussi

Post by Jussi »

Perhanan mokkulan pitää antaa ladata täällä reisun päällä tuota, kotokaapelin äärestä poissa ollessa, mutta kyllä Pulp Fictionin absurdeimman kohtauksen toisinto vaikuttaa kyllä lupaavalta. Katsotaan.

Odotellessa huomasin tuolta vierestä löytyvän myös tuon uusimman b-puolicoverinsa. Aivan loistava biisi ja versio, sooloa myöten! Ihan kuin olisi Viikatteen oma kappale, erittäin hyvä sellainen. Toivottavasti soittavat jatkossakin livenä!

edit: No nyt soi ja tämähän on mainio kappale! Mitä nuo ininät kevydestä tmv. olivat, onko siellä kuultukaan esim. Jalkamiestä tai Alakulotettuja Tunnelmia? Soolo oli juuri niin mahtava kuten esittelyissä luvattiinkin.
Muutenkin tuon näennäisen rankkuuden etsiminen on jotenkin turhan oloista V:n kohdalla; kunhan hienoa melodiaa tarjotaan joko laulun tai mieluummin twängin myötä. Marraskuun Lauluja 1 on huonoin levynsä kun piti olla inflameslainaa ja muuten vain tylsää junnaamista, melkein Kotiteollisuus-asteella riffeissä. Sysiässässä vähän kirpaisee (varmaan tarkoituksella ;V ) Lauri Tähkä-fraseeraus ekan säkeistön alussa (junou, ne nopeasti luetellut riimit) mutta heikäläinen peruskappale ja man's ruin-lyriikka pelastaa senkin.
Last edited by Jussi on Fri Mar 23, 2012 8:37 pm, edited 1 time in total.
Dies Irae
Imperiumi Assistant

Post by Dies Irae »

Kun on tullut seurattua Viikatetta ihan alkuajoista lähtien, eli jo silloin, kun Kaarle itse henk.koht kantoi niitä Syyslevy-omakustanteitaan mm. Oskun Divarin tiskille, niin en ole niistä päivistä kertaakaan pettynyt bändiin. Mutta, kuten edelläkin on jo mainittu, on ennalta-arvattavuus alkanut itseänikin vähän vaivaamaan. Uskon, että tämä(kin) levy on hyvä, mutta jotain "uutta" kaipaisi. Okei, en minä Motörheadia tai AC/DC:ta kritisoi saman pyörän pyörittämisestä, mutta Viikatteella olisi rahkeita yllättääkin.

Kyllä Petäjäveräjät ostoon menee, mutta en panisi pahakseni, jos seuraavaksi tarjottaisiin paluuta Kaajärven Rantojen tunnelmiin tai puhdasta instrumentaalilevyä. Tai soittaa samantien ne vanhat instrumentaalit kokonaan uusiksi. Viikatettoitu koverilevykin voisi kelvata. No, minä en bändissä soita, niin en voi vaikuttaa, mutta en haluaisi silti nähdä Viikatteen päätyvän "sävellysautomaatiksi".
Näissä piireissä on pyöritty nimittäin jo aika pitkään.
Astmase

Post by Astmase »

Musikkivideo oli ihan hyvä. Tuntuu että yhtye yrittää ujuttaa huumoria vähän liikaakin mukaan. Biisi ei oikein kohdannut videon kanssa.

Fiilikset levystä tällä hetkellä on kyllä pettymyksen puoleiset. Toki siellä sitä vanhaa kunnon meininkiä löytyy, mutta ihmeellisiä ratkaisuja tuntuu olevan. Odotin levyllistä nopeampaa Viikatetta kun yhtyeen omien sanojen mukaan ei kivirekeä enää kiinnosta raahata. Levyllä kuitenkin hitaita biisejä on enemmän kuin nopeita. Ja hauskaa sinänsä, itse pidän helvetisti vanhasta hitaammasta Viikatteesta mutta nyt ei oikein meinaa toimia millään. Tunne tuntuu puuttuvan. Ei samallaista syyslevy hurmosta.

Katsotaan jos se vielä enemmän avautuisi. Kovimmat biisit ovat tällä hetkellä Petäjäveräjä ja Itkijänainen.
Dead Man

Post by Dead Man »

Hei haloo, ei Motörhead nyt mikään AC/DC ole! Jos nyt ihan oikeasti on kolunnut bändin diskografiaa, niin kyllä sieltä vaihtelua löytyy. Paljon enemmän kuin Viikatteelta.
Dies Irae
Imperiumi Assistant

Post by Dies Irae »

Vaan kun en sanonut että se mikään AC/DC on, mutta ei se silti minään monipuolisuuden kruununa esittäydy.

Ja kyllä, kaikki MÖTÖÖRHEEDIN levyt löytyy. Vaihtelua tai ei, niin ostat uuden levyn bändiltä, niin eipä se yllätä. Samaa tavaraa vähän eri kulmista, jossa joskus osuu, joskus ei. Kuka muuten oikeasti haluaisi kuulla akustisen tai Kaiho De Grace linjan Mötikkä-levyn?

Viikate on aika lailla ajautunut tuohon samaan kelkkaan, mutta historia antaisi mahdollisuuden muuhunkin.

Ja minusta Viikate on monipuolisempi bändi.
rss

Post by rss »

tuli toi töissä kuunneltua, ja onneksi ei tullu ennakkotilattua..kun ei vaan mikään biisi aiheuttanut sitä reaktiota "nyt on kova biisi, pakko saada kuunnella uudestaan"..jotenkin vaan niin tylsää ja perusmenoa että ei mitään tuntemuksia aiheuttanut..täyty kattoo jos myöhemmin jaksais uudestaan kuunnella, mutta nyt ei ole kyllä mitään haluja..
Deleted User 18161

Post by Deleted User 18161 »

Ei ole ensimmäinen kerta Viikatteelta kun sinkun b-puoli on parempi kuin valtaosa varsinaisen levyn kappaleista.

Montakohan niitä ylijäämäbiisejä on tällä kertaa seuraavaa EP:tä varten?
Dante

Post by Dante »

Feint wrote:Montakohan niitä ylijäämäbiisejä on tällä kertaa seuraavaa EP:tä varten?
Kaarle Soundissa 3/2012 wrote: ....Meillä oli puolitoista levyllistä pelkästään ralleja, ja niistä saatiin leivottua Petäjäveräjät.
Eli noin 4-6 biisiä lienee varastossa enemmän tai vähemmän julkaisukunnossa, kai.
Dead Man

Post by Dead Man »

Dies Irae wrote:Vaan kun en sanonut että se mikään AC/DC on, mutta ei se silti minään monipuolisuuden kruununa esittäydy.

Ja kyllä, kaikki MÖTÖÖRHEEDIN levyt löytyy. Vaihtelua tai ei, niin ostat uuden levyn bändiltä, niin eipä se yllätä. Samaa tavaraa vähän eri kulmista, jossa joskus osuu, joskus ei. Kuka muuten oikeasti haluaisi kuulla akustisen tai Kaiho De Grace linjan Mötikkä-levyn?

Viikate on aika lailla ajautunut tuohon samaan kelkkaan, mutta historia antaisi mahdollisuuden muuhunkin.

Ja minusta Viikate on monipuolisempi bändi.
Makuasioita nämä. Mun mielestä Viikate on just hyvä esimerkki ns. yhden biisin bändistä, eli löytyy se yksi hiton hyvä biisi, josta on sitten useampi levy enemmän tai vähemmän onnistuneita uudelleentulkintoja. Bändin soundi on hyvin tunnistettava ja omaperäinen, mutta myös hyvin yksipuolinen. Kitaramelodioita ja laulutyyliä myöten.

Tosin Motörheadilla onkin takanaan huomattavasti pitempi ura. Ei tietenkään mikään maailman äkkiväärin bändi, mutta onhan niillä eri vuosikymmenillä omanlaistaan matskua.
SamLoomis

Post by SamLoomis »

Kyllä tuo Petäjäveräjät antaa Pätevät värinät! Helvetin hyvä levy tuota videobiisiä lukuunottamatta.
Siinä kävi taas niin, niin kuin kävi viime levynkin kanssa eli tehtiin siitä huonoimmasta kappaleesta video.
Viina, terva & hauta sekä Petäjäveräjä edustaa omalla kohdalla sitä ehdottomasti tylsintä V-Osastoa. Jotenkin noista kappaleista saa sellaisen mielikuvan että on tekemällä lähdetty tekemään singleä.

Vaikuttaa siltä että ML 2:n ja Unholan Urkujen jälkeen kolmanneksi laitetaan tämä, eli paluu mitalikantaan!
Deedee

Post by Deedee »

Levyn ennakkokuuntelua on tullut pyöritettyä.. kyllä sieltä pintaan nousee muutama biisi, niiden takana on sitten hiljaisempaa. Tuommoinen puolet hyvää, puolet höttöä -levy tuntuisi ainakin näin alkuun olevan.

Tähdet varjelkoon, Petäjäveräjä ja Taivas kielletty kajahtavat kirkkaimmin, Sysiässä sitten menettelee tollaisena kiintiökaahailuna. Itkijänainen on ehkä viimeinen ja täpärin rimanylittäjä. Loput tarvitsevat vielä aikaa, josko se sitten niitä pelastaisi.

Mitä videoon tulee: biisi on itse videota parempi, mutta onhan tuossa ainakin esikuva kohdallaan. Harmittaa vain vienosti se, että siinä missä Viikatteen videot olivat ennen neljä osaa Kaurismäkeä ja yksi osa Spedeä, on sekoitussuhde tätä nykyä päinvastainen. Eikä Spedessäkään mitään vikaa ole, mutta kun se pitää osata tehdä oikein!
pomppuli

Post by pomppuli »

Kuolemoitsija wrote:En ole kuullut kuin yhden biisin tältä levyltä, mutta tuntuu, että uusimman Soundin kahden tähden arvio osuu naulan kantaan (ja sama pätee mielestäni muutamaan edelliseenkin levyyn).
Tuossa arvostelussahan väitettiin bändin säveltäneen koko levyn vasta studiossa. Ei taida pitää alkuunkaan paikkaansa ja ihmetellä täytyykin miten se on tuollaista kehdannut lehteen kirjoittaa.

Mitä nyt on tätä "levyä" ehtinyt "pyöräytellä", niin tekisin seuraavanlaisen jaon:

Huiput:
Tähdet varjelkoon
Petäjäveräjä
Kaitselmus
Syysvedet

Hyvät:
Se on kivi-iskelmää!
Sysiässä
Taivas kielletty

Keskinkertaiset:
Itkijänainen

Katastrofit:
Työmies

Eli jos edellisellä levyllä kaikki muut menivät puhtaasti ykköskategoriaan ja Kravattipakkokin oli siinä rajoilla, niin kyllä nyt tuntuisi olevan melkoisesti heikompi kattaus koossa. Mun mielestä bändin ainoa tyylillisestä yksipuolisuudesta kärsivä levy ML1 jää varmaan taakse, mutta kyllä tässä mennään aika lähellä heikointa V-pitkäsoittojen tasoa. Oikein hyvältä levy tuntuu toki silti ja mielellään sitä on pari päivää tehokuunnellut.

Työmies on varsinkin todella, todella ontuvalla Kalevala-sanoituksellaan varmaan heikointa mitä bändi on koskaan tehnyt, ja Itkijänainen on vaan turha. Päätöskappaleen feidauslopussa Simeoni olisi kyllä saanut pistää kunnolla hulinaksi, nyt jää vähän kesyksi tuo sinänsä tyylikäs lopetus.

Kaarlen mielestä ekassa ja vikassa biisissä on kaikuja debyytiltä. Tiedä tuosta, mutta kyllä tämä tunnelmiltaan on varmaan kepeintä Viikatetta koskaan, kaukana mennään Noutajan valssin "jälkikäteen aatellen kovin kirkkaita olivat välit rivien" -sanoituksista.
Jussi

Post by Jussi »

Astmase wrote:Biisi ei oikein kohdannut videon kanssa.
Kohtasiko sinusta sitten Me Olemme Myöhäiset tai Ah, Ahtaita Aikoja videonsa kanssa? Mulla on ainakin ollut tuo ongelma niiden suhteen.
Astmase wrote:Fiilikset levystä tällä hetkellä on kyllä pettymyksen puoleiset. Toki siellä sitä vanhaa kunnon meininkiä löytyy, mutta ihmeellisiä ratkaisuja tuntuu olevan. Odotin levyllistä nopeampaa Viikatetta kun yhtyeen omien sanojen mukaan ei kivirekeä enää kiinnosta raahata. Levyllä kuitenkin hitaita biisejä on enemmän kuin nopeita.
Eikös tuo ole hieman ristiriidassa sen kanssa, kun Kaarle kertoili tämän uutukaisen muistuttavan jossain määrin vanhaa materiaalia = juurikin noita hitaampiahan ne kolmisen ekaa täyspitkää (saati lyhyemmät!) olivat.

Ja niiltä ajoilta ne kommentit noista reenvetämisestä (livenä) olivat ja tarkoituksella alkoi silloin kymmenisen vuotta sitten tekemäänkin "ralleja" että setit saavat vauhtia.

Pitää kai ennen ylihuomisen ostosta kuunnella KKY pitkästä aikaa, kun tuntuu että on uponnut heikoimpaan V-kolmannekseen näin viime aikain mielikuvia kaivaessa.
Astmase

Post by Astmase »

Jussi wrote:
Astmase wrote:Biisi ei oikein kohdannut videon kanssa.
Kohtasiko sinusta sitten Me Olemme Myöhäiset tai Ah, Ahtaita Aikoja videonsa kanssa? Mulla on ainakin ollut tuo ongelma niiden suhteen.
Hyvä pointti. Nuo kappaleet jotka mainitsit ovat itselle ollut ne levyn heikoimmat kappaleet. Petäjäveräjä on alkanut taas tuntumaan helvetin hyvältä ja ehkä tunteikkaammalta kappaleelta koko levyltä. Joten kai se sitten on ollut sitä että noista mainitsemistasi kappaleista on saanut huomioni juurikin nuo videot eikä itsessään kappaleet.
Eikös tuo ole hieman ristiriidassa sen kanssa, kun Kaarle kertoili tämän uutukaisen muistuttavan jossain määrin vanhaa materiaalia = juurikin noita hitaampiahan ne kolmisen ekaa täyspitkää (saati lyhyemmät!) olivat.
Voi olla, en tehnyt taustatutkimusta sen enempää levyn suhteen. Sysiässän toki radiosta olen kuullut ja siitä tuli vedettyä tuo johtopäätös että nopeampaa materiaalia luvassa.
Jussi

Post by Jussi »

Ite en meinannut itse biisien laatua, vaan tuota viitteellistäkään yhtymäkohtaa videoihinsa (joita en noista spedelänkkäreistä löytänyt). Me Olemme Myöhäiset on varmaan paras V-single Pohjoista Viljaa / Ei Ole Ketään Kelle Soittaa -kaksikon kanssa mulle ja ML2:en suht harvojen helmien joukossa myös.
Köpi

Post by Köpi »

Kyllä tämä nyt ainakin Infernon sivujen kuuntelun perusteella on jäämässä todellakin sinne heikommat Viikate-levyt - osastoon varsin selkeästi.

Tällä hetkellä levyltä ei ole noussut esiin selkeästi kuin Tähdet varjelkoon ja Syysvedet, pienin varauksin Petäjäveräjät sekä Taivas kielletty, mutta muuten kyllä tällä hetkellä pettymys ja aika isokin sellainen loistavan Kuu Kaakon Yllä jälkeen.
Jack the Jester

Post by Jack the Jester »

No niin.. nyt kun Petäjäveräjät on hallussa ihan fyysisenä levynä, niin mitäs tästä nyt sanoisi..

Levy ei olekaan sentään niin heikko kuin Infernon kautta pari kertaa biisejä tsekkailleena pelkäsin. Tähdet Varjelkoon on hieno avausbiisi, ja tyyliltään tosiaan aavistuksen vanhemman koulukunnan Viikatetta. Se On Kivi-iskelmää on tyypillinen V-ralli, ei häikäisevä mutta ehdottoman hyvä. Heikohkona biisinä aluksi pitämäni Sysiässä löytää paikkansa osana kokonaisuutta paljon paremmin kuin yksittäisenä biisinä, eli toimii. Samoin nimibiisistä olen alkanut pitää, kun samalla ei tarvitse katsella tuota karmean huonoa ja biisin tunnelman totaalisesti tappavaa musiikkivideota.

Kaitselmuksen päämelodia on oikeasti aivan mahtavan svengaava, eikä haittaa lainkaan vaikka biisi aika kepeähkö onkin. Tämä lienee seuraava sinkku, jos sellainen tulee? Syysvedet on hyvä, mutta ei missään nimessä pääse elokuisen illan tunnelmakuvauksena lähellekään lähintä vertailukohtaansa, eli Marraskuu kakkosella olevaa käsittämättömän hienoa Suruvaippaa. Sitten puolestaan Itkijänainen, joka säkeistöissä rokkaa kuin hirvi (olin kerta kuuntelulla koukussa), mutta sitten kertosäkeessä biisi jotenkin tökkää ikävästi.

Levyn ongelmakohdat jotenkin oikein kulminoituvat kahteen viimeiseen biisin: Työmies on periaatteessa ihan hyvä ja tunnelmallinen, mutta nämä kalevalaiseen mittaan kirjoitetut sanat eivät millään tavalla kohtaa tekstin sisällön kanssa. Kappale kuulostaa itse asiassa aivan helvetin kornilta, etenkin kun huomioidaan että Kaarle on tunnetusti lyyrinen jumala. Ja aikamoisen tuomion se näkyykin faneilta saaneen nettipalstoilla (”täysi katastrofi”, ”huonoin V-kappale koskaan”). Itse sanoisin, että kappale on myös kaksi minuuttia liian pitkä, lyhyempänä toimisi napakammin. En oikein siis tiedä pidänkö vai en. Taivas Kielletty on sitten tavallaan ongelmaltaan päinvastainen kuin Itkijänainen: kertosäe toimii, säkeistöt eivät täysin. Melodialtaan kuitenkin ihan kaunis

Kokonaisuus jää siis kyllä plussalle, ja on tosiaan parempi kuin ensimmäisissä kauhuskenaarioissani ehdin pelätä. Mutta tämä ei ole se levy, josta kukaan tulee Viikatetta ikinä muistamaan
Blizk

Post by Blizk »

Arvio

Arvosanasta voisin napata jopa pisteen pois kun luultavasti jätän levyn kaupan hyllyyn tällä kertaa.
pomppuli

Post by pomppuli »

Hyvin monesta asiasta olen kyllä samaa mieltä Jack the Jesterin ja tuon Juholan arvion kanssa. En kuitenkaan noista vertailuista aiempien levyjen biiseihin (Yönseutu, Uurastaja, Ei enkeleitä, Suruvaippa). Ja kun tämä uusi tuntuu tunnelmaltaan tosiaan melkoisen kepeältä, niin vertailut synkkään Noutajan valssiin tuntuvat aika kaukaa haetuilta. Soundimaailma ja Kaarlen vokaalitkin ovat tässä 12 vuoden aikana ehtineet muuttua todella paljon.

Edellisen viestini listauksesta olisin nyt kyllä valmis nostamaan päätöskappaleen levyn selvään parhaimmistoon. Mutta joo, helppo olla samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa siitä, että eihän tämä nyt mikään huippulevy ole. Aika näyttää, jääkö Petäjäveräjät sittenkin jopa heikoimmaksi V-pitkäsoitoksi, mutta tällä hetkellä tuntuu että huippukohtia ei hirveästi piisaa. Joku täällä valitti Kuu kaakon yllän aikaan melankolian kadonneen johonkin, siitä mä olin (ja olen) eri mieltä, mutta uutukaisen kohdalla tuollainen väite voisi olla jo paikallaan. Vähän tuntuu pinnalliselta, merkityksettömältä. Kuu kaakon yllä vei bändiä moneenkin uuteen suuntaan: elegantti Avoimen maan äärellä, balladimainen Aaveissa vainko olet mun, bändin historian kaksi pisintä biisiä ja muutenkin jokainen kappale oli (vaikkei nyt mitään valtavia tyylimuutoksia tapahtunutkaan) yksilönä ihan omanlaisensa Viikatteen tuotannossa, mutta Petäjäveräjät jää vähän junnaamaan paikoilleen tuttuihin Viikate-elementteihin. Työmies on ainut selvästi uudentyyppinen biisi, mutta valitettavasti se on totaalisen epäonnistunut. Varsinkin Se on kivi-iskelmää!, Sysiässä ja Itkijänainen kuulostavat turhan perinteisiltä.

No, eihän tässä vieläkään ole loputtomasti kuunteluja takana, joten kattellaan.
Astmase

Post by Astmase »

Blizk wrote:Arvio

Arvosanasta voisin napata jopa pisteen pois kun luultavasti jätän levyn kaupan hyllyyn tällä kertaa.
Samallainen pelko on itselläkin tässä vaiheessa, että niinköhän ensimmäinen Viikate levy joka "unhotuu" hankkia miltein kymmeneen vuoteen. Rahaa kun ei ole kuin roskaa, vaikka ihan periaatteessa olen julkaisuja hankkinut tukeakseni bändiä. Aiemmin ei ole tarvinnut pettyä.

Kyllähän tästä paketista se "vau" momentti puuttuu. Viime levyllä Korpi ja KKY kaksikko noudatti tätä virkaa. Levy nyt sattuu sisältämään kappaileita jotka ei jaksa yllättää. Pitää vielä kokeilla pyöräyttää jos vaikka alkais tärppäämään.
Post Reply