Tänään tsekkaamaan Kotipelto/Liimatainen livenä, tuleekohan Cain's Offeringia paljon?

Mielenkiinnolla kyllä odotellaan minkälaista materiaalia sieltä on seuraavaksi tulossa. Hyvä etteivät laitakaan mitään juostenkustua tuotosta pihalle.clairvoyant wrote:Jokainen Tolkin jälkeinen Strato-tuotos on minusta ollut edellistä parempi, Nemesis ylivoimaisesti kovimpana. Melodiat on vaan paremmat ja ei se rumpalin päivityskään varmaan ainakaan haitaksi ollut.
Tuollaisen mainitsemasi "Tolkin kaltaisen artistin" kanssa pitäisi tehdä sopimus, että levyille tuleva materiaali tehdään kerralla, niistä kootaan kolme kokonaisuutta ja julkaistaan kolmessa osassa. Eka Avalon oli ok, toka varsin paska ja keskeneräisen kuuloinen huikeista artisteista huolimatta ja Allen / Lande jos ei nyt loistava niin erittäin hyvä. Ongelma näissä on se, että ne tai ainakin joku niistä on tehty juosten kusten levy-yhtiön ideoiden ja aikataulujen mukaan. Ja dollarinkuvat silmissä. Etenkin Avalon kakkosessa tämä näkyy. Tosin tämähän ei ole Tolkin vika vaan levy-yhtiöpomojen jotka ko. taiteilijan kykyyn luottavat tuottaa tuo määrä musiikkia nauhalle reilussa kahdessa vuodessa vaikka miehen cv rokkihommissa on Stratovariuksesta huolimatta vähintäänkin kiistanalainen.Judez wrote:Se on harmi että juuri Tolkin kaltainen artisti alkaa tekemään tuollaisia isoja ja pitkäaikaisia projekteja, kun ilmiselvästi hänen kohdalla noihin ei riitä rahkeita.
Saana part. II:sta odotellessa.Eikös Symfoniankin pitänyt olla joku pitkäikäisempi projekti mutta sekin vaipui lopulta hiljaisuuteen, näin näyttäs käyvän Avaloninkin kanssa (olihan aikoinaan puheita Return to Dreamspacestakin mutta se ei taida ikinä toteutua).
Animal wrote:Tuollaisen mainitsemasi "Tolkin kaltaisen artistin" kanssa pitäisi tehdä sopimus, että levyille tuleva materiaali tehdään kerralla, niistä kootaan kolme kokonaisuutta ja julkaistaan kolmessa osassa. Eka Avalon oli ok, toka varsin paska ja keskeneräisen kuuloinen huikeista artisteista huolimatta ja Allen / Lande jos ei nyt loistava niin erittäin hyvä. Ongelma näissä on se, että ne tai ainakin joku niistä on tehty juosten kusten levy-yhtiön ideoiden ja aikataulujen mukaan. Ja dollarinkuvat silmissä. Etenkin Avalon kakkosessa tämä näkyy. Tosin tämähän ei ole Tolkin vika vaan levy-yhtiöpomojen jotka ko. taiteilijan kykyyn luottavat tuottaa tuo määrä musiikkia nauhalle reilussa kahdessa vuodessa vaikka miehen cv rokkihommissa on Stratovariuksesta huolimatta vähintäänkin kiistanalainen.Judez wrote:Se on harmi että juuri Tolkin kaltainen artisti alkaa tekemään tuollaisia isoja ja pitkäaikaisia projekteja, kun ilmiselvästi hänen kohdalla noihin ei riitä rahkeita.
Saana part. II:sta odotellessa.Eikös Symfoniankin pitänyt olla joku pitkäikäisempi projekti mutta sekin vaipui lopulta hiljaisuuteen, näin näyttäs käyvän Avaloninkin kanssa (olihan aikoinaan puheita Return to Dreamspacestakin mutta se ei taida ikinä toteutua).
Juuri näiden erilaisten jo taakse jääneiden projektien vuoksi olisi jotenkin hienompaa jos diskografiassa lukisi:Ferraro wrote:Harmi homma jos Avalon nyt jää kesken, kuten nyt näyttää jäävän. Avalon 2:lla on mielestäni edelleen oikein hyviä biisejä, mutta miksaus ja osa laulusuorituksista kuulostaa siltä että homma on tehty todella kiireessä ja jäänyt pahasti vaiheeseen.
Allen - Lande taas oli loistava levy niin biisien kuin tuotannon puolesta, toivottavasti näitä saataisiin vielä lisää. Hieman skeptisesti saa kuitenkin tähänkin suhtautua, Tolkin muiden Straton jälkeisten projektien lyhytikäisyydestä tietoisena.
Ja Tolkkihan sävelsi uskomattomia sooloja, varsinkin Straton huippuaikaan Dreamspace-Episode-akselilla. Ei ne soittotaidot paljoa lohduta, jos vääriä nuotteja soittelee. Ja tuo edellinen ei ollut shotti Kupiaista kohden vaan kaikkea luokatonta tilutusta näin yleensäkkin.Judez wrote:Kyllähän Kupiainen on Tolkkia taitavampi ja teknisempi kitarasti, eli häneltä taittuu kyllä kaikki Tolkin ajan soolot ja kaupan päälle sieltä tulee vielä omaa extraa mukaan. Toisaalta Tolkilla oli ja on ehkä edelleen taito säveltää yksinkertaisia mutta tarttuvia power metal-biisejä, jotka uppoavat nimenomaan siihen suurempaan "general audienceen".
lienee kaikki muu täysin totta mitä laitoit, paitsi että varmaan häneltä lähtee mainittu supertilukin, mutta että jos Tolkki sahaa asterikkoa eeestaas niin ei liene maksaa vaivaa opetella sitä nuotilleen, kun voi tehdä kohtuu samankuuloisen vetämällä randomisti asteikkoa samalla nopeudella ja omalla fiiliksellä.Sir Juzzi wrote:Kaikki kunnia Kupiaiselle, mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa että Tolkin soolot taipuisivat ja vähän päälle. Niihin kohtiin, mitkä Tolkki tilutti sillä huippuunsa hiomallaan sahaustekniikalla, Kupiainen vetelee pääsääntöisesti jotain omaa, mikä yleensä kuulostaa siltä että vedetään jollain paremmin taipuvalla tekniikalla jotain riittävän nopeaa. Omissa sooloissaan ja yleisesti biisien soitossa Matiaksella on homma todella hyvin hyppysissä, mutta Tolkin hurjimpien tilusoolojen kohdalla kuulostaisi mies joutuvan taipumaan. Taisi aikoinaan sanoa jossain haastattelussakin, että kyllähän Tolkki pystyy soittamaan niin uskomattoman määrän nuotteja lyhyessä ajassa, että turha lähteä kisaan.
Kyllä kelpaisi tännekkin samoin kuin muutamat muutkin Destinyn helmet. Josko joskus tulisi vaikka Destiny-muistelukiertue?Sir Juzzi wrote:No Turning Back olisi muuten oikein kiva kuulla jälleen livenä.
Teös nou van els tu töön dö whiiiiiiiiiil!Sir Juzzi wrote:No Turning Back olisi muuten oikein kiva kuulla jälleen livenä.
Pliis, ei enää näitä rallienklantijuttujaKoskenkorvasieni wrote:Teös nou van els tu töön dö whiiiiiiiiiil!Sir Juzzi wrote:No Turning Back olisi muuten oikein kiva kuulla jälleen livenä.![]()
Mahdollista, koska viime vuonna oli Visions-muistelukiertue, johon itse onnistuin osallistumaan Tavastialla, vuosien tauon jälkeen.jytte wrote:Josko joskus tulisi vaikka Destiny-muistelukiertue?
Kerta kiellon päällejytte wrote:Pliis, ei enää näitä rallienklantijuttuja
Tavastialla olin itsekkin Visions-muistelua todistamassa, mulle upposi sekin hyvin. Tosin itse Visions-levyn julkaisemisen jälkeen yksikään Tavan keikka ei ole jäänyt väliin ja muutamassa muussakin paikassa on tullut bändi tsekattuastratowiruz wrote:Mahdollista, koska viime vuonna oli Visions-muistelukiertue, johon itse onnistuin osallistumaan Tavastialla, vuosien tauon jälkeen.jytte wrote:Josko joskus tulisi vaikka Destiny-muistelukiertue?
Nyt odotan vastaavaa Episode-muisteloa, aika näyttää toteutuuko se tai joku muu joskus koskaan.
Sitä ja niitä ennen varmastikin tulee ihan tavanomainen kiertue, jopa useampikin mahdollisesti.
Kirjottasit nyt ees foneettisilla aakkosilla nää.Koskenkorvasieni wrote:Kerta kiellon päällejytte wrote:Pliis, ei enää näitä rallienklantijuttuja![]()
Haat oof än iigol
Hii flais fruu tö reinbo-ou
Inty ö nyy wöörld and fains te san
Spreeding hiis wins
Abaav oooll tö saarous
Te gloori of Ii-iigelhaart
Vaikka ei toisaalta hirveästi avaakaan tilannetta, niin selviäähän tuosta, että ainakin tällöin Tolkki on ollut hoidossa ja tässä lienee syy esim. Avalonin heikkoon laatuun. Pää lienee hajonnut, toivotaan että nousee vielä pohjalta!northride wrote:Tolkin tytär selittää Timpan tilanteesta viime kesältä jossain Argentiinalaisessa radiossa
https://www.youtube.com/watch?v=sK9GpUq3XiA
Stratovarius have broken their year long silence to reveal they are in the studio completing a new record. Its release will be preceded by a performance at Wacken Open Air Festival and followed by a full tour soon after release.
"Eternal" is the fourth studio album by the Finnish symphonic metal originators for the earMUSIC label.
The trilogy of albums "Polaris", "Elysium" and "Nemesis” were released close to each other as the consequence of the renewed creative energy the band gained following the arrival of new members to support the historical members Kotipelto, Johansson and Michael. The previous three albums by Stratovariusshowcased the many talents of guitarist Mattias Kupianen (prolific songwriter and producer of all the albums, including "Eternal”), virtuoso bass player Lauri Porra and, on the third of the three, the young talent Rolf Pilve, one of the best drummer of his generation who had to replace Jörg Michael after the latter decided to move into a new role in Stratovarius management.
The most recent album "Nemesis” included the single "Unbreakable", which became one of the most streamed songs ever released by Stratovarius.
Kotipelto and Johansson proudly carry the torch of the glorious Stratovarius tradition, but now many fans of the band consider the current line-up "classic Stratovarius”. The new album “Eternal” has been the longest album in the making from the band.
"Since ‘Polaris’ we have released a new studio album pretty much every two years” - reflects Jens Johansson – “but after ‘Nemesis’, we all decided to take a little bit of time off after we finished the world tour. Now we're all tanned and rested and it's about f***ing time to get back into the saddle. Everybody has been busy the last few months writing lots of new songs, and only the best has been recorded for ‘Eternal’”.
Song details and formats (including a limited deluxe edition as in the Stratovarius tradition) will be revealed in the next weeks as well as details for a tour in Finland.
http://www.ear-music.net/en/news/detail ... gust-14th/