Accept - Humanoid
-
- Imperiumi Assistant
Re: Accept
Munkin puolestani Udon naamanvääntelystä ja puhisemisesta diggailevat voisivat perustaa oman topicin. Itse olen tyytyväinen siihen, että ikiaikainen suosikkiyhtyeeni on kokenut uuden nosteen sekä levyjen tasossa, että yleisömäärissä saatuaan motivoituneen ja kunnolla kitapurjeitaan tuulettavan laulajan. Olen tässä katsellut jonkin verran Accept -bootlegeja dvd:ltä ja 2005 vuoden taltioinnin perusteella nyky-Dirkscneider ei pärjää edes David Reecelle. Elikkästen mitä nyt oikeastaan haluan sanoa, niin joidenkin ihmisten ristiretki Dirkschneiderin suhteen, varsinkin väitteellä "ainoa oikea", ei tule minun kohdallani tuottamaan tulosta. Mutta jatkakaapa edelleen jankuttamista, sitä on melko huvittava seurata.
-
^Et ole ilmeisesti nähnyt Udoa livenä nykyään. 2005:stä ja 90-luvusta on vitusti jo aikaa kulunut. Jos nykyaika tarkoittaa Sinulle vuotta 2005, niin katsopa kalenteria.
Udon ääni on nykyään paljon parempi: oikeastaan parempi kuin 80-luvulla. Tupakinpolton lopettaminen siinä 2005 toi ääntä takaisin (ei vielä täysin kunnossa 2007, Mastercutor Alivella). Otetaanpa esimerkki Udon laulusta nykyään balladin muodossa (tuollainen ei olisi onnistunut 90-luvulta vuoteen 2007 asti): http://www.youtube.com/watch?v=x-8GR36c8xc
Ääntäkin lähtee: http://www.youtube.com/watch?v=D_qhQHWm1eo
Jos on kuulo tallella, niin pitäisi huomata selvä ero vuoteen 2005. Jos siis Markia ja Udoa verrataan, pitäisi tosiaan verrata heitä vuosien 2010, 2011, 2012 perusteella. Ainoa mikä hieman Tornillon äänessä häiritsee on äänensä nasaalisuus, mikä osoittaa sen, että laulutekniikka ei ole ihan täysin kunnossa.
Tarkennus: olen oikein tyytyväinen Acceptiin tällä hetkellä, ja Tornillo on oikea mies Acceptiin; kun pelkät laulutaidot eivät ratkaise sitä, miten bändi toimii. Toinen tarkennus: nykyään U.D.O:n studiolevyt on ihme tech-NO-metallia. U.D.O:ssa studiolevyjen osalta ainoastaan laulaja on hyvä nykyään; sävellystaito on kadonnut koko bändiltä. Kaufmann on omasta mielestään tuottajana edellä aikaansa, joten aika sekaisin on koko mies. Sen kuulee kyllä musiikistakin.

Jos on kuulo tallella, niin pitäisi huomata selvä ero vuoteen 2005. Jos siis Markia ja Udoa verrataan, pitäisi tosiaan verrata heitä vuosien 2010, 2011, 2012 perusteella. Ainoa mikä hieman Tornillon äänessä häiritsee on äänensä nasaalisuus, mikä osoittaa sen, että laulutekniikka ei ole ihan täysin kunnossa.
Tarkennus: olen oikein tyytyväinen Acceptiin tällä hetkellä, ja Tornillo on oikea mies Acceptiin; kun pelkät laulutaidot eivät ratkaise sitä, miten bändi toimii. Toinen tarkennus: nykyään U.D.O:n studiolevyt on ihme tech-NO-metallia. U.D.O:ssa studiolevyjen osalta ainoastaan laulaja on hyvä nykyään; sävellystaito on kadonnut koko bändiltä. Kaufmann on omasta mielestään tuottajana edellä aikaansa, joten aika sekaisin on koko mies. Sen kuulee kyllä musiikistakin.
-
- Imperiumi Assistant
En ole nähnyt Udoa vuoden 2005 jälkeen, enkä aio mennä katsomaankaan, mikäli ei satu festareille sopivaan slottiin. Äijän ääni ei ole minulle se juttu, jonka takia Acceptia diggaan. Eikä isommin kiinnosta kuulla jämä-äijien versioita klassikoista, joista setti kuitenkin suurimmaksi osaksi koostuu. Onnellinen olisi tilanne, jolloin olisi yhden hyvän asemasta kaksi hyvää, mutta minä olen tyytyväinen Acceptin nykytilaan.heraklos wrote:^Et ole ilmeisesti nähnyt Udoa livenä nykyään. 2005:stä ja 90-luvusta on vitusti jo aikaa kulunut. Jos nykyaika tarkoittaa Sinulle vuotta 2005, niin katsopa kalenteria.Udon ääni on nykyään paljon parempi: oikeastaan parempi kuin 80-luvulla. Tupakinpolton lopettaminen siinä 2005 toi ääntä takaisin (ei vielä täysin kunnossa 2007, Mastercutor Alivella). Otetaanpa esimerkki Udon laulusta nykyään balladin muodossa (tuollainen ei olisi onnistunut 90-luvulta vuoteen 2007 asti): http://www.youtube.com/watch?v=x-8GR36c8xc
-
Kirjoitan ainoastaan rehellisesti sen mitä ajattelen. En keskity muiden foorumilaisten kirjoittelujen kyttäämiseen ja heille vittuiluun kuten sinä. Jos et ole tarpeeksi kova lukemaan minun kirjoitteluja niin älä lue! Säästä itsesi kärsimyksiltä!Balm wrote:Joo, ja siinä ei ollut edes kaikki.
Katselisit vähän itse mitä tänne postailet. Ei pirukaan enää jaksa lukea itkuvuodatuksiasi.
Jos kyse on Udosta, on kyse yhdestä tärkeimmästä heavylaulajasta omissa kirjoissani, näin ollen Accept -ketjussa saa mainita Udon samalla kun miettii kirjoitusten kautta uutta Acceptia ja uusia levyjä. Mutta ei tässä nyt tarvi päästä yli yhtään mistään, on vaan mietteitä bändistä jonka osana olen Udoa pitänyt aina. Nytkin kuuntelen tätä uusinta Acceptia ja olen kaikin puolin tyytyväinen kuulemaani.Jussi wrote:No, hyvä nähdä etten ollut ainoa, joka mietti aikaisemman viestisi kohdalla, että koeta jo saatanassa päästä yli* tästä bändi/laulaja-asiasta.
Olis hyvä paitateksti! Kannattaa muistaa että minä vittuilen vasta sitten kun minulle vittuillaan, en ole täällä foorumilla sen vuoksi että kyttäilen muiden kirjoituksia ja auon päätäni heille. Yritän kirjoittaa itse aiheesta eli metallista, en hyökkiä ketään kohti.Jussi wrote:Mutta aivan kiva, että nyt alkaa löytyä sitä Painkiller79-friikkailua taas vastauksissa. Johan se muistuttaakin, miten 'epämetallisten valittajien haistama mätänen paska' on edelleen painattamatta t-paidaksi asti![]()
En tietenkään meinannut sellaista, äläpäs yleistä noin pitkälle. Toisten foorumilaisten lähettämien viestien sisältöjä nimenomaan saa katsella ja niistä saa ja pitää keskustella, että tämä olisi foorumi. Tarkoitan sitä että täällä joillakin foorumilaisilla on kummallinen taipumus kytätä mitä kirjoittelen ja sitten vittuilla suoraan minulle niistä kirjoitteluista, mielestäni se on täysin asiatonta. Minä en ainakaan kyttää toisten kirjoitteluja ja ala niistä sitten vittuilemaan kirjoittajalle, haukkumaan ja soittamaan turpaa. Tulisipa henkilökohtaisesti suunnatut vittuilut edes suoraan yksityisviestinä minulle eikä yleisesti topiciin!Jussi wrote:Mutta meinasitko tuolla toisten kirjoitusten kyttäämisellä, ettei keskustelufoorumilla sitten saisi katsella ja keskustella toisten lähettämien viestien sisällöistä? Just.
...
Yritetään nyt jatkossa seuraavaa:
a) päästä yli tästä negatiivisesta paskaklöntistä mikä muodostui tähän topiciin, ei ruokita sitä paskalla enää isommaksi
b) pysyä aiheessa eli Acceptissa ja kaikessa siihen liittyvässä
-
Ei. Sinä kirjoitat sen 20 kertaa siinä missä muille riittää kerta.Sabbathman wrote:Kirjoitan ainoastaan rehellisesti sen mitä ajattelen.
Vuodatuksesi hyppivät silmille ihan kyttäämättä.Sabbathman wrote:En keskity muiden foorumilaisten kirjoittelujen kyttäämiseen ja heille vittuiluun kuten sinä.
Ahaa, eli siis se on lukijan oma vika jos ei jaksa katsella perseilyäsi?Sabbathman wrote:Jos et ole tarpeeksi kova lukemaan minun kirjoitteluja niin älä lue!

Juuri sitä tässä olin hakemassa takaa. Monelta kärsimykseltä täällä vältyttäisiin jos parantaisit ulosantiasi.Sabbathman wrote:Säästä itsesi kärsimyksiltä!
EDIT: Mutta jospa tästä aiheesta on jo avauduttu riittävästi puolin ja toisin.

-
Uusintakierros nosti Hellfiren pois tuolta fillerilistalta. Onpa tosiaan myös komea tuo The Galleyn loppu. Hieno seesteinen rauhoittuminen liki tunnin tykityksen jälkeen.Nicholas wrote: Itselläni noita fillereitä on Flash To Bang Time, Revolution ja ehkä Hellfire.
Onkohan keikkojen liput lähteneet myymään?
-
Tässä on Acceptia vähän paremmalla laadulla: Hellfire/Stalingrad. Näyttää siltä, että Hoffmannin aivot on sormien päässä. 

-
Vihdoin saapunut, vihdoin kuunnellut neljästi läpi. Tähän mennessä fiilikset ovat, että kova kiekko toki, joskaan ei niin kova kuin odotin. Hieman tasainen ja sitä kautta ehkä vähän tasapaksu. Levyn loppupuolella raudanlujien biisien tilalla onkin joitakin vähän jo tyhjyyttään kolisevia hevikappaleita, jotka eivät sen suurempaa kiinnostusta herätä. Kovimmin iskevät ilman muuta Stalingrad, Shadow Soldiers ja ehkä Hellfire ja Twist of Fate. The Galley on myös parasta antia, mutta biisi olisi voinut kyllä olla vähän orjakaleerimaisempikin. Vielä painostavampi, ja missä olivatkaan orjakaleerin rummut ja loputtomalta tuntuva soutumatka? Joku kolmen minuutin BONG BONG BONG -rumpuihin nojaava väliosa olisi voinut sopia hienosti. 
Ei siinä, hyvä levy. Toivottavasti paranee entisestään lisää kuunnellessa. Osa Blood of the Nationsin viehätystä oli ilman muuta se yllätys, kuinka kova levy sieltä nollaodotuksilla tulikaan. Nyt kun Stalingradilla ei tätä momenttia enää ollut, levy osoittautui sittenkin ihan kuolevaisten kirjoittamaksi eikä miksikään instant classiciksi. Vähän liian vähän melodillisia ideoita -- vaikkapa Bound to Failin soolon kaltaiset kliimaksit puuttuvat edelleenkin. Hevimetallia, sitä tämä kyllä on.

Ei siinä, hyvä levy. Toivottavasti paranee entisestään lisää kuunnellessa. Osa Blood of the Nationsin viehätystä oli ilman muuta se yllätys, kuinka kova levy sieltä nollaodotuksilla tulikaan. Nyt kun Stalingradilla ei tätä momenttia enää ollut, levy osoittautui sittenkin ihan kuolevaisten kirjoittamaksi eikä miksikään instant classiciksi. Vähän liian vähän melodillisia ideoita -- vaikkapa Bound to Failin soolon kaltaiset kliimaksit puuttuvat edelleenkin. Hevimetallia, sitä tämä kyllä on.
-
Mitäs heraklos (tai muutkin) sanoo, kannattaako tuota jokusen v. vanhaa Metal Blast From The Past -DVD:tä hankkia? Ite en ole sitä koskaan nähnyt.
Paperilla (l. takakannessa) näyttää kyllä hyvältä paketilta, mutta oliko noissa livejutuissa, tai devarissa muutoin, jotakin perustavanlaatuista vikaa?
edit: Tuolla yläpuolellahan oli tällainen, ei niin hankintaan (edes 10,-) innostava mielipide:
Paperilla (l. takakannessa) näyttää kyllä hyvältä paketilta, mutta oliko noissa livejutuissa, tai devarissa muutoin, jotakin perustavanlaatuista vikaa?
edit: Tuolla yläpuolellahan oli tällainen, ei niin hankintaan (edes 10,-) innostava mielipide:
ns: Night Crime - Midnight WarriorsNuclear Holocaust wrote:..kun ainoa näkemäni vanhempi materiaali on tuo surullisen kuuluisa sillisalaatiksi pätkitty -Blast from the past.
-
Ei tuo nyt oikein hyvä hankinta ole. Kuvanlaatu on huono ja livematskussa kertoja puhuu biisien päälle, esim. Breakerin hieno lopetus jää puheen alle. Ainoat hyvät puolet on video-biisit ja julkaisemattomat raidat I'm A Rebel -sessiosta.Jussi wrote:Mitäs heraklos (tai muutkin) sanoo, kannattaako tuota jokusen v. vanhaa Metal Blast From The Past -DVD:tä hankkia? Ite en ole sitä koskaan nähnyt.
Vuosihan oli 1980: Rocking For The Sun ja Baltesin laulama Morning Sun.
Kuriositeettina mainittakoon että levy-yhtiö Brain ei tuolloin 1980 halunnut noita biisejä laittaa I'm A Rebelille.
Mutta jollei tuplalive Staying A Life ole hallussa, niin se 2cd ainakin kannattaa hankkia.
-
Sehän on kyllä... mutta tack, ehken sitten kymppiä kuse tuohon. Musiikkivideot olisivat toisaalta melkein tuon arvoisia, niistä kun eniten aina muillakin vastaavilla julkaisuilla tykkään, vaikkei isoa nippua Acceptilla olekaan.heraklos wrote:Mutta jollei tuplalive Staying A Life ole hallussa, niin se 2cd ainakin kannattaa hankkia.
-
Ne musiikkivideot näkee kyllä youtubestakin, vaikkei se ihan sama asia olekaan.
-
-
Acceptin kotisivu on uudistunut: http://www.acceptworldwide.com/
-
Wolfin uusi haastattelu on nähtävissä täältä.
-
Tämä ei ihan suoranaisesti liity Acceptiin, vaan Acceptin toiseen kitaristiin Herman Frankiin. Olen tekemässä miehestä haastattelua 80srocks.netiin, ja tuli mieleen, että onko messulautalaisilla mielessä joitain kysymyksiä, joita haluaisitte miehestä tietää? Accept-kysymyksiin mies ei varmaankaan juuri vastaile...
-
Kysy, onko miehellä suunnitteilla tehdä mitään Moon'Docin kaltaista melodisempaa rokkia tulevaisuudessa, vai onko fokus täysin Acceptissa ja soololevyissä.
-
Hyvä veto Tallinnassa.
-
Kysy silti, miten sisään-ulos liike Acceptista 30 v. sitten otti paikkansa. Miksi Jörg Fischer tuli takaisin?heraklos wrote:Tämä ei ihan suoranaisesti liity Acceptiin, vaan Acceptin toiseen kitaristiin Herman Frankiin. Olen tekemässä miehestä haastattelua 80srocks.netiin, ja tuli mieleen, että onko messulautalaisilla mielessä joitain kysymyksiä, joita haluaisitte miehestä tietää? Accept-kysymyksiin mies ei varmaankaan juuri vastaile...
Samaten Victoryn ajoistaan saisi varmaan mielenkiintoisia muisteloita irti, tai ainakin kun 1990-luvulla puskivat jääräpäisesti menemään. Eikö silloin tullut (2005 tapaan) edes keskustelua takaisin Acceptiin palaamisesta, kun Wolf hoiti kitarat yksin?
-
Voin ihan itsekin kertoa, miksi Jörg Fischer tuli bändiin taas. Jörg oli ollut joulukuussa 1983 katsomassa Acceptia, ja halusi ilmeisesti bändiin ja Gaby sai muut suostuteltua ottamaan Jörgin takaisin. Sitä tosin en tiedä, miksi Herman Frank jäi pois/potkaistiin pois. Tiedä sitten keskittyikö Hazzard-bändiinsä mielummin. Kyllähän Hermanilla kiirettä piti: 1985 oli Sinnerissä ja 1986 Victoryssa.
Voin silti kysyä mieheltä tuosta Accept-jutusta, vastaa tai ei.
Herman Frankhan oli vielä silloin Victoryssa, kun Acceptia pantiin kasaan 1992 - 1993. Ai niin ja näköjään Metal Archivesin mukaan Moon' Doc perustettiin 1993. Arjen Lucassenistahan piti tulla kitaristi Acceptiin, mutta miehellä oli se oma projektinsa.
Kiitoksia kysymyksistä/kysymysaihioista!
Voin silti kysyä mieheltä tuosta Accept-jutusta, vastaa tai ei.

Herman Frankhan oli vielä silloin Victoryssa, kun Acceptia pantiin kasaan 1992 - 1993. Ai niin ja näköjään Metal Archivesin mukaan Moon' Doc perustettiin 1993. Arjen Lucassenistahan piti tulla kitaristi Acceptiin, mutta miehellä oli se oma projektinsa.
Kiitoksia kysymyksistä/kysymysaihioista!
-
-
Loistavasaundisia videoita sulla. TilasinKooL wrote:Tuolla hieman tunnelmia sekä Tampereelta että Tallinnasta.
http://www.youtube.com/user/mrthekool74

-
Tähän yhteyteen sopinee varmaan laittaa Herman Frankin ex-bändin Hazzardin videolinkki.
-
No niin tuleehan se sieltä...
ACCEPT: Santiago Concert To Be Filmed For Forthcoming DVD - Apr. 5, 2013
http://blabbermouth.net/news.aspx?mode= ... mID=188391
The April 12 concert by reformed heavy metal legends ACCEPT at Teatro
Caupolicán in Santiago, Chile will be professionally filmed for the
band's forthcoming DVD. The group states: "This is gonna be awesome.
We can't wait for this one."
ACCEPT: Santiago Concert To Be Filmed For Forthcoming DVD - Apr. 5, 2013
http://blabbermouth.net/news.aspx?mode= ... mID=188391
The April 12 concert by reformed heavy metal legends ACCEPT at Teatro
Caupolicán in Santiago, Chile will be professionally filmed for the
band's forthcoming DVD. The group states: "This is gonna be awesome.
We can't wait for this one."
-
^ soittaisivatpa käytännössä kaikki biisit, mitä ovat Tornillon kanssa ehtineetkään, ainakin backkataloogista. Niin olisi viimeistään pakko-ostos; tai ainakin niin paljon Russian Roulettea kuin mahdollista.