Accept - Humanoid

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Judez

Re: Accept

Post by Judez »

Toivottavasti tuo Live-DVD saadaan ulos, sillä jos meno on näin kovaa niin se on hankittava alta aikayksikön!
heraklos

Post by heraklos »

Onpa hieno bassointro tässä Shadow Soldiersin liveversiossa. Kunpa levylläkin olisi ollut sama intro.
Ekan kiven heittäjä

Post by Ekan kiven heittäjä »

heraklos wrote:Onpa hieno bassointro tässä Shadow Soldiersin liveversiossa. Kunpa levylläkin olisi ollut sama intro.
Toimiihan tuo levyversiokin. Näyttäs vähän, että sitäkin on käytetty livenä. Noh, pääasia että tuo nimenomainen biisi on keikkasetissä. Luulen, että tulee Pakkahuoneella 6.11 tippa linssiin!
Metal Heart

Post by Metal Heart »

Nyt kun tässä on useampi kuuntelu takana, niin otampa vähän sanojani takaisin. Eli tämähän on piru vieköön jopa parempi kuin BotN. Ei olis kyllä heti uskonut. Paremmaksi tämän tekee nimenomaan se, että tämä on tiiviimpi ja hitusen vauhdikkaampi paketti. Ja tuo Shadow Soldiers on kevyesti top5 Accept biisi ikinä!
heraklos

Post by heraklos »

^ Hienoa että iskee! Itselleni BOTN on parempi, ehkä tietynlaisen rankkuutensa ansiosta. Sitten taas toisaalta Stalingradilla on omaan makuuni muutama oikein kunnon herkkupala. Kova levy siis kaikinpuolin ja hieno suoritus sinänsäkin, ettei kovin moni bändi uransa ehtoopuolella tee kahta erinomaista levyä peräkkäin.
Deathklaat

Post by Deathklaat »

heraklos wrote:...tällä kerralla on kaksi filleriä eksynyt levylle (Revolution ja Against The World).
Itselle tuo Against the World on taas levyn parhaimpia, ellei jopa paras biisi.
heraklos wrote:Ihmetellä täytyy myös, miksi Never Forget on laitettu bonusbiisiksi? Varsin hieno pastissi Another To Second To Be'hin ja lisäksi biisiä on siunattu korvia hivelevän kauniilla kitarasoololla. :D
Hyvä vaan että bonukset ovat nykyään laatutavaraa eikä pelkästään jotain demoversioita tai vaihtoehtoisia miksauksia.

Ei tämä Stalingrad sinne edellisen levyn tasolle yllä mutta eipä välttämättä tarvitsekaan, Blood of the Nations on kuitenkin omissa kirjoissani ihan huikean kova tuotos joten ei sitä ylitetä kovin helpolla. Mutta varsin laadukas myös tämä Stalingrad on vaikka kärsiikin ehkä pienoisesta tasapaksuudesta (etenkin edelliseen levyyn nähden). Omaan makuun tältä uutukaiselta kolahtaa parhaiten jo mainittujen Against the Worldin ja Never Forgetin lisäksi Twist of Fate.
heraklos

Post by heraklos »

Deathklaat wrote:
heraklos wrote:...tällä kerralla on kaksi filleriä eksynyt levylle (Revolution ja Against The World).
Itselle tuo Against the World on taas levyn parhaimpia, ellei jopa paras biisi.
Näinhän se menee, että mielipiteet menevät ristiin. Jopa tuolla Accept-foorumilla mielipiteet parhaasta biisistä jakautuvat tasaisesti kaikkien biisien kanssa. Samoin on sen kanssa, mitkä ovat ne huonoimmat biisit. :)
Nuclear Holocaust

Post by Nuclear Holocaust »

Judez wrote:Toivottavasti tuo Live-DVD saadaan ulos, sillä jos meno on näin kovaa niin se on hankittava alta aikayksikön!
heraklos wrote:Onpa hieno bassointro tässä Shadow Soldiersin liveversiossa. Kunpa levylläkin olisi ollut sama intro.
Onko tämä nyt vain ja ainoastaan minun korvien välissä? Mutta kun tuosta Baltesin bassosooloilusta tulee mieleen, että kaveria yritetään vähän tarkoitushakuisesti nostaa esiin rakentamaan siltaa menneeseen, kun kysymyksessä on kuitenkin orkkisukko ja bändissä ei tällä hetkellä ole Udon kaltaista selkeää keulakuvaa.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

Nuclear Holocaust wrote:
Judez wrote:Onko tämä nyt vain ja ainoastaan minun korvien välissä? Mutta kun tuosta Baltesin bassosooloilusta tulee mieleen, että kaveria yritetään vähän tarkoitushakuisesti nostaa esiin rakentamaan siltaa menneeseen, kun kysymyksessä on kuitenkin orkkisukko ja bändissä ei tällä hetkellä ole Udon kaltaista selkeää keulakuvaa.
Ei ole.

Jokaisen bändin kohdalla eri jäsenet henkilöityvät bändiin eri tavoin, joku artisti on täysin korvaamaton ja tärkeämpi kuin muut, joku toinen taas ei ole niin tärkeä. Kyse on mun mielestä siitä mitä biisissä kuuluu ja mikä on bändin kokonaisolemus eli ketä siinä on, ketkä soittavat livenä. Toki homman saa toimimaan ilman sitä tärkeääkin henkilöä niin kuin nyt Accept on asiassa onnistunut, Accept on todistanut ettei välttämättä tarvitse Udoa että saa levytettyä kovia albumikokonaisuuksia ja vedettyä jämäköitä keikkoja ympäri maailman, mutta ainakin mulle henk. koht. Accept on kaikkein paras ja todellisin kun siinä on Udo mukana. Yksinkertaisimmillaan olen sitä mieltä, että jos Accept ja U.D.O. esiintyisivät samana päivänä eri mestoisssa, niin valitsisin U.D.O.n.

Mutta ei se mitään, maailmassa ei saa kaikkea vaan saa useimmiten jotain muuta. Accept uudella laulajalla on tehnyt jo 2 kiitettyä albumia ja homma toimii livenä. U.D.O. jatkaa omalla linjallaan ja julkaisee seuraavaksi harvinaisia kappaleita ja parikin live DVD:tä. Saksanmaalta 2 kovaa heavybändiä liikekannalla, onhan se hyvä niin.
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Sabbathman wrote:
Nuclear Holocaust wrote:
Judez wrote:Onko tämä nyt vain ja ainoastaan minun korvien välissä? Mutta kun tuosta Baltesin bassosooloilusta tulee mieleen, että kaveria yritetään vähän tarkoitushakuisesti nostaa esiin rakentamaan siltaa menneeseen, kun kysymyksessä on kuitenkin orkkisukko ja bändissä ei tällä hetkellä ole Udon kaltaista selkeää keulakuvaa.
Ei ole.
Hei, nyt oikeesti jantterit. Baltes vetää biisiin kivasti sopivan ja soivan intron mutta te näette siinä Udon mentävän aukon. Ehkä siinä ei ole takana mitään muuta kuin antaa yleisölle jytinää punttiin? Ei maailma ole aina yksiselitteisen paha paikka eivätkä kaikki bändit pelaa samoilla säännöillä kuin Axl Rose & GNR. Foliohattu pois päästä ja nupit kaakkoon.
Ekan kiven heittäjä

Post by Ekan kiven heittäjä »

Samalla tapaa Baltes ja Hoffman ovat olleet keulakuvia ja valokeilassa minun mielestä silloinkin kun Udo on ollut keulilla. Ja samalla tapaa molemmat ovat vetäneet sooloja lavalla, vaikka Udo on ollut keulilla. Ja mikä ettei, karismat kantavat.
heraklos

Post by heraklos »

Onhan Peter Baltes sellainen basisti, että oksat pois. Heittää sooloja ja improvisoi vähän väliä niissä biiseissä, missä se on mahdollista. Niinhän mies on aina tehnyt, ja on ihme, miten monet ihmiset unohtavat sen, miten hyvä basisti on kyseessä.

Teutonic Terror -biisissäkin on hieno bassokuvio juuri ennen kuin biisi kunnolla lähtee käyntiin; ei nyt ihan sitä tasoa mitä London Leatherboysissa taikka Head Over Heelsissä
Nuclear Holocaust

Niin tuo arvioni Baltesin bassottelun esiin tuomisesta perustui vain viimeisimpään live-materiaaliin.

Sitä en osaa sanoa, että onko heppu keekoillut spottivaloissa jo jurakaudellakin, kun ainoa näkemäni vanhempi materiaali on tuo surullisen kuuluisa sillisalaatiksi pätkitty -Blast from the past.

Enkä sitä yrittänytkään kieltää etteikö hän soitintaan taitavasti käsittelisi ja mukavaahan tuota on seurata.

"Salaliittoteoriani" rakentui vain sen varaan, että perinteisesti rumpali hoitaa kaljanhakutauot keikalla > kyseisillä liveotoksilla Stefan Schwarzmannia ei kelpuutettu tähän virkaan > Baltes hoiti keekoilun = Orkkisukko Baltes profiloituu yhtyeeseen paremmin kuin tuoreempi kaveri Schwarzmann

Tai sitten on kysessä on vain tapa jolla keikkaan halutaan tuoda kohokohtia ja lämmittää yleisöä.
Last edited by Nuclear Holocaust on Thu May 03, 2012 6:45 pm, edited 1 time in total.
Acemaster

Post by Acemaster »

Nuclear Holocaust wrote: "Salaliittoteoriani" rakentui vain sen varaan, että perinteisesti rumpali hoitaa kaljanhakutauot keikalla > kyseisillä liveotoksilla Stefan Schwarzmannia ei kelpuutettu tähän virkaan > Baltes hoiti keekoilun = Orkkisukko Baltes profiloituu yhtyeeseen paremmin kuin tuoreempi kaveri Schwarzmann
Yritän viedä vielä vähän lisää pohjaa pois teorialtasi. :D

Mikäs on profiloituessa, onhan mies perustajajäsen! Schwarzmann taasen on vähän sellainen jörgmichael tai miketerrana, yksi kolmesta saksahevin rumpalista jotka ovat soittaneet joka bändissä. :D Ei myöskään tunnettu minään erityisen hyvänä rumpalina, joka paljoa sooloilisi tai muutenkaan kaavoistaan poikkeaisi. Hänen sijastaan on rumpukone päätynyt Acceptin levylle (vai sekoitanko nyt Kauffmanniin? Ja taisi olla ihan tuotannollinen kysymys sitä paitsi). Se on ainakin varmaa tietoa että Schwarzmann hommattiin rumpalittomaan Helloweeniin Rabbit Don't Come Easy -albumin levytyksiin, mutta sitten livenä tuonkin levyn materiaali osoittautui hra SS:lle liian vaikeaksi, vaikkei aivan rumpalin kannalta haastavimmasta materiaalista todellakaan ole kyse.

Lisäksi Saksassa eivät bassointrot ole täysin tavattomia yleensäkään, ks. esim. Jens Becker. En ihmettelisi, että juuri Baltesilla on tähän ollut suuri vaikutus alun alkaenkin, joten sallittakoon maestron yhä toteuttaa itseään. Hänellä kun luulisi "vähän" paremmin etenkin biisit (ja kaiketi oma instrumenttikin) olevan selkäytimessä kuin Schwarzmannilla konsanaan. :)

Raapustin jotain korvikkeena Stalingradin puutteesta. Edelleenkään 13.4. tekemästäni levytilauksesta ei ole kuulunut mitään. Alkaa pistää jo vähän vihaksi.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

Mä en ainakaan enää ikinä tilaile netistä mitään digipackeja, mediabookkeja, multi-CD-boxeja enkä edes slipcase levyjä. Aina niissä on halkeamia, taitoksia, pitkiä painaumia ja hiirenkorvia. Vituttaa palautella ja odotella uusia tilalle. Perus karvalakki tavismallinen jewel case kunniaan, olkoon vaikka kokonaan paskana niin aina saa uuden vaihdettua helposti tilalle.

Haen tämän Stalingradin huomenna suoraan Anttilasta, niin saan ainakin "hyvän yksilön". Pitää tarkistaa ettei pahvikannessa ole pakkausveitsen viiltoja...
Nuclear Holocaust

Minä tiesin, minä tiesin... jotain hämärää ja salaperäistä tuossa Baltesissa selkeästi oli :P

Peter currently lives in Newtown, Pennsylvania with his wife and two sons, where he is actively involved with the Christian Life Center.

AARGH - Peter on uskovainen ja näin hän itse kertoo.

No joo ei tuo nyt oikeasti niin vaarallista ole, mutta tarkemmin taustoja tutkiessani tähänkin asiaan törmäsin.

Eikä tuo bassosooloilu näköjään mikään tuore juttu ole. Näin sitä mentiin jo vuonna 1997

En vain sitten aiemmin ollut kiinnittänyt huomiota tuohon bassotteluun, kun en ole noita live-vetoja kuunnellut.

Stefan Schwarzmannia olen itsekin pitänyt pelkkänä työmyyränä. Baltes on jäänyt muuten vain minulle etäiseksi, enkä osaa hänen yleistä arvostusta arvioida.
Last edited by Nuclear Holocaust on Thu May 03, 2012 8:07 pm, edited 4 times in total.
Acemaster

Post by Acemaster »

Sabbathman wrote:Mä en ainakaan enää ikinä tilaile netistä mitään digipackeja, mediabookkeja, multi-CD-boxeja enkä edes slipcase levyjä. Aina niissä on halkeamia, taitoksia, pitkiä painaumia ja hiirenkorvia. Vituttaa palautella ja odotella uusia tilalle. Perus karvalakki tavismallinen jewel case kunniaan, olkoon vaikka kokonaan paskana niin aina saa uuden vaihdettua helposti tilalle.

Haen tämän Stalingradin huomenna suoraan Anttilasta, niin saan ainakin "hyvän yksilön". Pitää tarkistaa ettei pahvikannessa ole pakkausveitsen viiltoja...
Näinpä. Voisin ehkä minäkin palailla vanhaan. Vähän ihmetyttää, miten tämänpäiväisellä musiikin myynnillä on edes vara tuottaa asiakkaille pettymyksiä kerta toisensa jälkeen. Olen täysin tottunut rikkinäisiin koteloihin, ja harmittaa sanoa, että nykyisellään olen tottunut myös törkeisiin myöhästymisiin kun olen ulkomailta tilannut. Ainoa syy, miksi sitä jaksan, on halvat hinnat.
Nicholas

Post by Nicholas »

Nuclear Holocaust wrote:Minä tiesin, minä tiesin... jotain hämärää ja salaperäistä tuossa Baltesissa selkeästi oli :P

Peter currently lives in Newtown, Pennsylvania with his wife and two sons, where he is actively involved with the Christian Life Center.

AARGH - Peter on uskovainen ja näin hän itse kertoo.

No joo ei tuo nyt oikeasti niin vaarallista ole, mutta tarkemmin taustoja tutkiessani tähänkin asiaan törmäsin.
En katsonut tuota linkkiä, mutta vuosia sitten Sweden Rockissa (varmaan vieläkin) jaetussa Metal Bibelnissä mies kertoo tunteitaan asiasta. Ensin käytiin läpi huumeet ja vapaa seksi, sitten Herran haltuun, vaikka oli aluksi vannonut, että niin ei käy.

Ihan sama tässä tapauksessa minulle, kun hän ei millään tavalla sekoittanut asiaa bändissä olemiseen (kuten esim. Mr. Lawless on alkanut tehdä). Onpa vain erittäin pirteä tapaus lavalla.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

No nyt on hommattu Stalingrad CD & DVD, löytyi hyvä siisti yksilö. Ylimääräinen 15 € ja alennuskuponki meni joten diili oli enemmän kuin hyvä.

Onhan tämä mahtavan näköinen setti. Vihon kansitaide on komea, mutta nyt kun katselen ja hypistelen pahvikantta niin tietyllä tapaa tämä punainen kansikuva on jopa hienompi. Russian Roulette -fiilis on välitön.

Kannessa lukee isolla Accept mutta tässä ei ole Udoa. On tämä kummallinen tapaus, mulle Accept tarkoittaa Udoa ja siitä en pääse mihinkään - mutta ei tarvitse päästäkään. Jokainen kokekoon bändin omalla tavallaan. Mutta on tässä levyllä aivan pirun kova heavylaulaja kuitenkin, mies jolla ääntä ja energiaa riittää, mies joka todisti arvonsa jo edellisellä levyllä. Tämä on Accept, mutta uudella laulajalla joka on alannut asettua bändiin, onhan kyseessä jo toinen kovan luokan albumi. Se että tässä bändissä ei ole Udoa on yksi asia, mutta onneksi uusi laulaja on kuitenkin pestinsä arvoinen ja homma toimii.

Onneksi tässä on Wolf Hoffmannin lisäksi kuitenkin Peter Baltes - karismaattinen alkuperäisjäsen, rautakoura jolla on oma imitoimaton tyylinsä ja soundinsa. Heitelköön bassosoolojaan sen minkä ehtii, maailmassa on oikeastaan liian vähän hyviä ja toimivia bassosooloja - jos kerran livenä toimii niin antaa toimia.
Nicholas

Post by Nicholas »

Sabbathman wrote:Kannessa lukee isolla Accept mutta tässä ei ole Udoa. On tämä kummallinen tapaus, mulle Accept tarkoittaa Udoa ja siitä en pääse mihinkään
Kieltämättä kummallinen tapaus.

Ensimmäinen kuuntelukerta takana ja kyllä selkeä hymy jäi kasvoille. Saattaa jopa lyödä edellisen, sillä tämä oli mielestäni hieman tiiviimpi ja mielenkiintoa enemmän ylläpitävä paketti.

Katselin noita muiden lempibiisejä aikaisemmista keskusteluista ja näköjään mukavan ristiin menee. Itselläni noita fillereitä on Flash To Bang Time, Revolution ja ehkä Hellfire. Muut aika lailla monipuolista timanttia. Bonusbiisikin ihan ässä kuten viime levylläkin.

Eipä kukaan tällä hetkellä tee tämäntyylistä tavaraa näin hyvin. Kyllä se teutonic on ihan oikea sana kuvaamaan tätä.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

Nicholas wrote:Eipä kukaan tällä hetkellä tee tämäntyylistä tavaraa näin hyvin...
On tämä kyllä kovan luokan levy. Voin allekirjoittaa kommenttisi.

Onkohan mikään bändi onnistunut aiemmin lyömään epäilijöille luun kurkkuun näin rankasti? :)

Acceptin tyyliraamissa mennään, mutta jälleen on keksitty hienoja, yllättäviäkin juttuja. Wolffin vahvat riffit yhteistyössä Hermannin kans iskevät kuin konetykki ja erityisesti Wolffin melodiset liidit ja soolot on kyllä taas tuttua timanttia. Soundeista pidän kovasti, en kyllä keksi mikä tässä voisi olla selkeästi paremmin, kaikki soittimet kuuluvat selkeästi. Monipuolinen kappalesatsi, mielenkiintoa riittää, nopeita rykäisyjä, järeitä keskitempoisempia jytkyjä, jylhiä marssitahteja. Kyllä tämä Tornillo hoitaa hommaan kotiin taas, rouheat ja sirkkelöivät äänialat on iskussa, välillä mies yllättää hienosti kirkkaammalla ylärekisterillä. Udoa Tornillo ei pysty korvaamaan, mutta eipä se ole tarkoituskaan, vaan mies vie uuden ajan Acceptia eteenpäin omalla tyylillään ja äänellään onnistuneesti - ja laulaa vanhat kappaleet livenä todella hyvin.

Levy meni läpi todella nopeasti, olisin kuunnellut näin rautaista levyä pidempäänkin. Voisi sanoa että tässä on 56 minuuttia heavy metallin parhautta alusta loppuun.

Vieköhän Accept taas vuoden #1 albumin palkinnon?

:win: :?: :?:
Last edited by Sabbathman on Sat May 05, 2012 10:05 am, edited 1 time in total.
Balm

Post by Balm »

Sabbathman wrote:mutta kun sanotaan nimi ACCEPT, niin en kyllä pääse mielikuvasta irti että sen nimen alle kuuluu aina Udo...ja nyt kun tekivät vielä levyn nimeltä Stalingrad, niin riipaisee jotenkin syvältä että siinä ei ole Udo laulamassa...
Sabbathman wrote:Sekä Udon ääni että Wolffin kitara ovat korvaamattomia kun homman nimi on Accept...ei siitä mihinkään pääse...
Sabbathman wrote:Kyse on siitä että Tornillo ei ole Udo, ei ääneltään eikä muutenkaan. Tornillo on hyvä, ihmeen hyvä, oikeastaan tuossa levyllä aivan vitun hyvä, mutta silti yhdistelmä Udo & Wolf on aina kovempi.
Sabbathman wrote:OLISIPA tuommoinen megasettilista vedettynä Udon kanssa DVD:lle. Kyseessä olisi Saksa-heavyn Graalin malja.
Vaikka nyt Tornillon kanssa soittaisivat tuollaisen keikan DVD:lle upealla kuvalla ja tymäkällä soundilla, niin eipä vaan olisi kovin kiire hommata sitä
Sabbathman wrote:Accept on kaikkein paras ja todellisin kun siinä on Udo mukana. Yksinkertaisimmillaan olen sitä mieltä, että jos Accept ja U.D.O. esiintyisivät samana päivänä eri mestoisssa, niin valitsisin U.D.O.n.
Sabbathman wrote:Kannessa lukee isolla Accept mutta tässä ei ole Udoa. On tämä kummallinen tapaus, mulle Accept tarkoittaa Udoa ja siitä en pääse mihinkään
Sabbathman wrote:Acceptilla ei ole enää samaa kokonaiskarismaa ilman Udoa, bändi on edelleen hyvä ja uusi laulaja on hyvä mutta itselleni ainakin Udo on edelleen Udo - korvaamaton.
Sabbathman wrote:Udoa Tornillo ei pysty korvaamaan
Onko sulla joku neuroosi? :?:
Sabbathman

Post by Sabbathman »

Balm wrote:Onko sulla joku neuroosi? :?:
Suksi ystävällisesti vittuun oman neuroosis kans, oikein jaksoit poimia 8 lainausta sieltä täältä ja koota ne yhteen, ihme tyyppi kun pitää kytätä toisten kirjoitteluja ja vittuilla ilman asiayhteyttä.

On se perkele ihme jos ei omasta suosikkibändistä saa kirjoitella rehellisesti mitä haluaa, ilman että joku saatanan näppisrunkku kyylää ja tekee jotain ihme vittuilukoontia kaikesta.

Katso mitä kirjoitin kokonaisuutena tuossa yllä, ennen kuin puhelet neuroosista.

Heavy metal, sen tukeminen ja levyjen osto. Siinä Sabbathmanin neuroosit, ei Udosta kirjoittelu eikä muille vittuileminen.
Balm

Post by Balm »

Sabbathman wrote:oikein jaksoit poimia 8 lainausta sieltä täältä ja koota ne yhteen
Joo, ja siinä ei ollut edes kaikki.

Katselisit vähän itse mitä tänne postailet. Ei pirukaan enää jaksa lukea itkuvuodatuksiasi.
Jussi

Post by Jussi »

Sabbathman wrote:
Balm wrote:Onko sulla joku neuroosi? :?:
Suksi ystävällisesti vittuun oman neuroosis kans, oikein jaksoit poimia 8 lainausta sieltä täältä ja koota ne yhteen, ihme tyyppi kun pitää kytätä toisten kirjoitteluja ja vittuilla ilman asiayhteyttä.

On se perkele ihme jos ei omasta suosikkibändistä saa kirjoitella rehellisesti mitä haluaa, ilman että joku saatanan näppisrunkku kyylää ja tekee jotain ihme vittuilukoontia kaikesta.

Katso mitä kirjoitin kokonaisuutena tuossa yllä, ennen kuin puhelet neuroosista.

Heavy metal, sen tukeminen ja levyjen osto. Siinä Sabbathmanin neuroosit, ei Udosta kirjoittelu eikä muille vittuileminen.
No, hyvä nähdä etten ollut ainoa, joka mietti aikaisemman viestisi kohdalla, että koeta jo saatanassa päästä yli* tästä bändi/laulaja-asiasta. Mutta aivan kiva, että nyt alkaa löytyä sitä Painkiller79-friikkailua taas vastauksissa. Johan se muistuttaakin, miten 'epämetallisten valittajien haistama mätänen paska' on edelleen painattamatta t-paidaksi asti :D

Mutta meinasitko tuolla toisten kirjoitusten kyttäämisellä, ettei keskustelufoorumilla sitten saisi katsella ja keskustella toisten lähettämien viestien sisällöistä? Just.

*eli jauhamasta mantraasi tästä lähemmäs kymmenen vuotta keskimäärin 1½ hyvää kappaletta levyilleen suoltaneesta bulldogin ja lihapullan mutaatiosta, jolla on käsittämättömän huono maku soundituotannon suhteen. Kiva juttu, että voi luottaa edes yhden suomalaisen menevän keikoilleen; mie heitin pois jo kauan sitten ja siten tilanne pysyykin, ellei Dorkschneider hyppää 'soitetaan albumi kokonaan' -bandwagoniin.
Nicholas wrote:Ensimmäinen kuuntelukerta takana ja kyllä selkeä hymy jäi kasvoille. Saattaa jopa lyödä edellisen, sillä tämä oli mielestäni hieman tiiviimpi ja mielenkiintoa enemmän ylläpitävä paketti.

Katselin noita muiden lempibiisejä aikaisemmista keskusteluista ja näköjään mukavan ristiin menee. Itselläni noita fillereitä on Flash To Bang Time, Revolution ja ehkä Hellfire. Muut aika lailla monipuolista timanttia. Bonusbiisikin ihan ässä kuten viime levylläkin.

Eipä kukaan tällä hetkellä tee tämäntyylistä tavaraa näin hyvin. Kyllä se teutonic on ihan oikea sana kuvaamaan tätä.
Kovasti samaa mieltä, ennakkoon muista kommenteista ja/tai arvioista jäi sellainen valjumman jo nopeasti tehdyn levyn mielikuva. Vaikkakaan se ei haitannut, miten kappaleita vaikutti olevan mukamas ratkaisevasti vähemmän, kuin BOTN:illa. Kaksi (2) biisiähän on se ero, kun regulaariversioita verrataan.

Ja samaten noista enemmän tai vähemmän heikoista ristiin menevä oma mielipide kertonee vain lisätotuutta, miten tasavahva levy tämä on. Olematta siltikään tylsä, kuten tuo termi usein tahtoo tarkoittaa.
Mulle Flash To Bang Time on nopeana rallina ihan elinehto, nimiraidan venakkomelodioita en myöskään kritisoi, niillähän Udokin sai aikaan Holyn (1999) hienoimmat hetket. Against The World on yksi parhaista tällä, ehdottomasti vaatii päästä livesettiin syksyllä Teatrian keikalle. Revolution tuo hauskoilla köörihuudahtuksillaan mieleen suosikki A-levyni Russian Roulette ja Twist Of Fate toimii hitaampia tunnelmia tarjoavana mulle näin alkuun paljon paremmin (mahtavaa tunnelmaa rauhallisimmissa osuuksissa!), kuin kenties ennakkokehujen takia pikkuisen pettänyt Shadow Soldiers. Odotin kai liikoja, mutta The Galleyn soolottelut Hoffmanilta taas potkivat odottamatta muniin!
Post Reply