
Angel and the gamblerista itellä löytyy jollani bootleg-mikälie levyllä noin 3½ minuuttia lyhyemmäksi mixattu versio. (olisko joku radioedit?) On kyllä alkuperästä paljon parempi.
Elä saatana, Navigaattorikinhan kun on BNW:n heikoimmasta päästä, paitsi että The Nomad & Fallen Angel vetävät edelle (pohjille).clairvoyant wrote:On totta että Heaven Can Wait on SiT-levyn heikoimpia ralleja. Pesee silti koko 2000-luvun tuotannon aivan helposti ehkä Ghost of the Navigatoria lukuunottamatta. Surullista mutta totta:(.
Kah, mie oon kerrankin Teutateksen kanssa samaa mieltä! Moonchild on kuraa, surkea kertsi. Se upea introkin (minkä loppulevyn outro todistaa) kuuluu 'irralleen', eikä sinällään tähän biisiin. En mie tajua mistä se mehuilu viime rundillakin oli tämän kohdalla, tylsään ja yllätyksettömään settiin saatiin harvinaisemman pään huono kappale mukaan?Teutates wrote:Moonchild on tyypillinen Maiden-levyn aloitus: Mitäänsanomaton verrattuna loppualbumin materiaaliin.Ei toki huono mutta varsinkin melodiat aika onnettomat rakenteeltaan jos muuhun albumin materiaaliin verrataan (CIPWM poislukien).Kavonen wrote:Infinite Dreamsin ylistystä en ole oikein koskaan ymmärtänyt. Sangen tapahtumaköyhä laiskistelu Moonchildin perässä.
Johan nyt, tässä myös. Totta hitossa se on, Brave New Worldin parhain biisikin, Dream Of Mirrors on Janickin käsialaa. Kuten myös Dance Of Deathin mahtavatunnelmainen nimikappale (Murray on muuten ihmeen ahkerassa biisinkirjoitusvireessä tuolla!) & The Pilgrim edelliseltä.Teutates wrote:Väitän myös, että kitaramelodioiden kirjoittajana ja biisintekijänä Janick Gers on tuonut bändiin paljon hyvääkin.
Gersin suhteen samaa mieltä. Ehkei nyt mikään maailman kovin kitaristi, mutta hyviä sävellyksiä on pöytään tuonut jokatapauksessa.Teutates wrote:JooKavonen wrote:Melkoisesti sitä saakin X-Factorilla skippailla.Olin hieman epäselvä kommentissani.Lauseella: "Puhumattakaan Angel and the gamblerin myöhemmästä puuduttavasta toistosta" tarkoitin toki ,että Angel and the Gambler löytyy X-Factorin jälkeisestä tuotannosta jos joku nyt ei ihan tajunnut tuota.
Mainittakoon ,että pidän Maidenia tuotantonsa määrään nähden helvetin hyvälaatuisena bändinä joita ei maailmasta montaa löydy.Minusta esmes myöskin kovasti arvostamani Judas Priest on tehnyt paljon enemmän ns.heikompaa matskua omaan tuotantoonsa peilaten.
Minusta Maidenin aallonpohja koettiin X-Factor ja Virtual XI levyillä.Syy ei ollut yksinomaan Brucea heikomman laulajan vaan sovitusten tönkköys ja töksähtelevyys kasvoi sellaisiin mittoihin joista ei vieläkään ole tultu alas.Huolimatta muutamista aivan loistavista ideoistaan jää esim.X-Factor juurikin näiltä osin heikoksi.Nickin rummuttelukin on vain varjo edes Fear of the Darkista - 80-luvusta puhumattakaan.Lisäksi Bayley ei hanskannut vanhempaa matskua livenä kovin hyvin - johtuen tosin myös äänialastaan joka poikkesi Brucesta aika paljon.BNW:lle palasivat Bruce ja Adrian ja taso nousi kohisten vaikkei huippuvuosissa ollakaan.Väitän myös ,että kitaramelodioiden kirjoittajana ja biisintekijänä Janick Gers on tuonut bändiin paljon hyvääkin.
Sellaisiin Powerslaven tai The Loneliness of the Long Distance Runnerin mittoihin tiivistettynä Dream of Mirrors olisi kutakuinkin täydellinen uuden ajan Maiden-kappale. Omasta mielestäni DoM tällaisena 9:21 pitkänä pökäleenä edustaa juurikin sitä varhaista osviittaa toistojankkauksesta, jota Maiden on harrastanut varsinkin viime vuosina eri mallikelpoisesti.Jussi wrote:Totta hitossa se on, Brave New Worldin parhain biisikin, Dream Of Mirrors on Janickin käsialaa.
Ja sekin on oikeasti kova biisi.Akiman wrote:Somewhere In Timella ja Seventh Son of A Seventh Sonilla on yhteensä yksi heikko kappale.
Can I Play With Madness.
Olen samaa mieltä.Maiden on sortunut 90-luvun puolesta välistä monesti melkoiseen jankkaukseen vaikkapa kertsien suhteen.Ehkä AMOLADilla tässä otettiin takapakkia? Mielikuvat ovat tällaiset.tinkezione wrote:Omasta mielestäni DoM tällaisena 9:21 pitkänä pökäleenä edustaa juurikin sitä varhaista osviittaa toistojankkauksesta, jota Maiden on harrastanut varsinkin viime vuosina eri mallikelpoisesti.
Minusta taasen Wicker Man ja Aces High edustavat sitä parhaimmistoa.Ei Moonchild huonoin aloitus toki ole ,mutta mielestäni ehken hiukka yliarvostettu.Lappis wrote:Kaiken muun täällä olevan voin lukea lässyttämättä, mutta tähän Moonchild-dissaukseen on otettava kantaa. Siis mitä helvettiä?! Biisihän on yksi kovimmista Maiden-starttereista of all time! Be Quick... menee samalle tasolle, seuraavat eli Aces High ja The Wicker Man jää jo piirun.
Hyviä ideoita kyllä ,mutta sovitus esim.osien vaihdon suhteen kömpelö - kuulostaa jopa demomaiselta.Siirtyminen alun rauhallisesta osiosta siihen "jyrään" ("Standing alone..etc.") on melko kehnosti toteutettu ja mielestäni siihen olisikin tarvittu välike jotta siirtymä kuulostaisi luontevalta.Lisäksi em.Nickon aiempaan verrattuna melko väritön komppaus syö tehoja.Ja Balzen nyanssiton ja monotonisen kuuloinen laulu.Lappis wrote: Sign of the Crossia en tähän lae, vaikka ensimmäisenä levyllä onkin. Ei sitä voi laskea startteriksi. Cross joka tapauksessa Maidenin Ehkä se kaikkien aikojen kovin veisu.
No minusta taas juurikin kertsi on onneton.Melodia olisi mielestäni saanut olla polveilevampi ja tehokkaampi.Lappis wrote:Moonchild on pirun kova! Koko biisissä on niin pirullinen tunnelmakin ettei mitään rajaa. Pirullinen säe ja totaalinen klimax-kertosäe. Murrayn soolo myös loistava, Nickon legendaariset fillit...Perfect.
10/10
Tämä olikin varmaan päällimmäisin syy sille, miksi X Factorin avausraita ei itselleni oikein koskaan lähtenyt aivan täyteen lieskaansa. Legendaarisella Rock in Riolla tuo Sign of the Cross tykittääkin sitten kuin ladollinen hirviä!Teutates wrote:Ja Balzen nyanssiton ja monotonisen kuuloinen laulu.
Allekirjoitan!Lappis wrote:Sign of the Crossia en tähän lae, vaikka ensimmäisenä levyllä onkin. Ei sitä voi laskea startteriksi. Cross joka tapauksessa Maidenin Ehkä se kaikkien aikojen kovin veisu.
Ah, mutta loppupuolella vaanii The Edge of Darkness!tinkezione wrote:Mun mielestäni oikeastaan koko x factorin alkupuolisko on täysosumia täynnä, loppua kohden hieman hiipuu.
Lainaukset kuntoon... Samaa mieltä The Edge of Darknessista ja Lord of the Fliesista. Man on the Edge lähtee myöskin Dickinsonin tulkkaamana varsin mallikelpoisesti!Corpse wrote:Ah, mutta loppupuolella vaanii The Edge of Darkness!Cornucopia wrote:Mun mielestäni oikeastaan koko x factorin alkupuolisko on täysosumia täynnä, loppua kohden hieman hiipuu.
Lord of the Flies:issä on muuten ehken maailman kovin bridge. Toimii myös Dickinsonin vetämänä loistavasti!
Mulle on jäänyt mieleen että Dance of Deathin rundilla Bruce olisi kiekunut kertsin hieman liian korkealta, mikä kuulosti oudolta. Toki tämä voi olla vain tottumiskysymys, biisi kun on profiloitunut niin vahvast Blazen vedoksi.Corpse wrote:Lord of the Flies:issä on muuten ehken maailman kovin bridge. Toimii myös Dickinsonin vetämänä loistavasti!
Jep, oktaavin ylempää pisteli, mikä tuntui tosiaan yliampuvalta.Kavonen wrote:Mulle on jäänyt mieleen että Dance of Deathin rundilla Bruce olisi kiekunut kertsin hieman liian korkealta, mikä kuulosti oudolta.
...johon (minimaalista poikkeusta lukuunottamatta) tulee muutos UUDELLA LEVYLLÄ.Teutates wrote:Olen samaa mieltä.Maiden on sortunut 90-luvun puolesta välistä monesti melkoiseen jankkaukseen vaikkapa kertsien suhteen.tinkezione wrote:Omasta mielestäni DoM tällaisena 9:21 pitkänä pökäleenä edustaa juurikin sitä varhaista osviittaa toistojankkauksesta, jota Maiden on harrastanut varsinkin viime vuosina eri mallikelpoisesti.
Mikähän Maidenin studiolevy mahtaa tuolla kaksikolla alkaa? Livelevyistä tässä ei ole luonnollisestikaan keskusteltu.aggressor.perverssor wrote:Noihin starttereihin liittyen. Kovimmat ovat kyllä Aces High / Futureal.
No alkaako mikään livelevykään tuolla kaksikolla?tinkezione wrote:Mikähän Maidenin studiolevy mahtaa tuolla kaksikolla alkaa? Livelevyistä tässä ei ole luonnollisestikaan keskusteltu.aggressor.perverssor wrote:Noihin starttereihin liittyen. Kovimmat ovat kyllä Aces High / Futureal.