Tuska 2008 varmistuneet esiintyjät!

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Keppana

Post by Keppana »

Spunkmeyer wrote:
Memnoch wrote:Kun powerpuristit kieltäytyvät ymmärtämästä, miten olisi, jos vaihdetaan powerin tilalle vaikkapa melodinen metal?
CuChulainn olisi kyllä puhunut asiasta sen oikealla nimellä jos olisi sitä tarkoittanut! Keitä nämä puristit ovat?
ts täyttää puritistin määreet helposti. Minä ainakin haluaisin kuulla mitä bändissä pitää olla ja mitä ei, että se olisi 100% power.
CuChulainn

Post by CuChulainn »

ts wrote:
CuChulainn wrote:Ja tämä sama hieman laveammalla määrittelyllä:
Sulla on kyllä niin lavea määrittely, että kannattaa hakea jotain poikkeuslupaa leveälle kuljetukselle.
Helsinki 19.2.

Hakemus erikoiskuljetukselle (leveä kuljetus)

Osoitettu power metallin kulttuuriattasea ts:lle

Täten haen power metal (jakamaton esine) erikoiskuljetuslupaa. Jakamattomalla esineellä tarkoitetaan tässä hakemuksessa erikoiskuljetuksena kuljetettavaa kuormaa, jota rakenteensa vuoksi on kuljetettava useamman esineen kokonaisuutena.

Kuljetettaessa yleisesti sallittua leveämpää kuljetusta kuormaa on ohjaamon taakse kuljetuksen leveydelle asetettava esteeseen osuessa helposti taipuvat tai siirtyvät merkkitangot. Kuorman leveys on alle kolme metriä.

Jakamattoman esineen tunnusomaisuuttua voidaan todentaa sen laajemmassa merkityksessä Exhibit A muodossa. Huomioitavaa on mm:ssa esimerkit suomalaisista power metal yhtyeistä (ethän turmele todistusaineistoa). Toivottavasti teille ei jää nyt oloa kuin olisimme matkalla tuntemattomaan valaisemattomassa linja-autossa.

-C

P.S. Päätin turvautua kirjeeseen vaikka tiedänkin, että power metal-piireissä suoramarkkinointi puhelimitse on osoitettu tehokkaammaksi kontaktointimuodoksi.

P.P.S Voitko osoittaa hakemukseni eteenpäin nuoremmalle viskaalille, power metal-sulttaani Spunkmeyerille. Nuoret power metal-ajokoirat ovat ulisseet portaillani suun huuruavin jo päiviä.

P.P.P.S Olen väärentänyt alle suosittelijaksi ihmisistä kirkasotsaisimman nimen, jos tämä auttaa taistelussani byrokratiaa vastaan.

Suosittelija Päivi Räsänen
Van Island

Post by Van Island »

^ hulppea!

Onhan tuossa kuluvan vuoden aikana huomattu että Iced Earth on ollut yksi toivotuimmista esiintyjistä. Edelleen muistelen fantastista nosturin keikkaa kevättalvella 2002.

Sovitaan nyt sitten että IE saa olla se kaikkien toivoma "power metal" -pläjäys, mutta kyllähän kinkerit vaikuttavat kokonaisuutena parhaimmilta koskaan. Ja vielä on esiintyjiä julkistamatta...
Spunkmeyer

Post by Spunkmeyer »

^ sulttaani!

No mut joo, olis silti edes yksi kunnon rhapsody-bändi Tuskassa. Mä vaan toivon ja itken 8)
ts
Imperiumi Assistant

Post by ts »

Keppana wrote:ts täyttää puritistin määreet helposti. Minä ainakin haluaisin kuulla mitä bändissä pitää olla ja mitä ei, että se olisi 100% power.
MINUN MIELESTÄNI Tarot ei ole power metallia, MINUN MIELESTÄNI Nightwish ei nykyään ole power metallia, MINUN MIELESTÄNI Stratovarius ei ole nykyään power metallia, MINUN MIELESTÄNI Sonata Arctica ei ole nykyään power metallia, MINUN MIELEÄSTÄNI Thunderstone ei ole power metallia ym.

Alan harrastajana minua ketuttaa, kun melodinen metalli tungetataan nykyiseen power-kategoriaan ja sitten voidaan naama hymyssä todeta että "OLIHAN SIELLÄ SITÄ POWERIA, ei tartte enempää!!!"

vrt. Dimmu Borgir & co. bm-piireissä
ns. melodeath dm-piireissä

ym ym.
vekkulimursu

Post by vekkulimursu »

ts wrote:
Keppana wrote:ts täyttää puritistin määreet helposti. Minä ainakin haluaisin kuulla mitä bändissä pitää olla ja mitä ei, että se olisi 100% power.
MINUN MIELESTÄNI Tarot ei ole power metallia, MINUN MIELESTÄNI Nightwish ei nykyään ole power metallia, MINUN MIELESTÄNI Stratovarius ei ole nykyään power metallia, MINUN MIELESTÄNI Sonata Arctica ei ole nykyään power metallia, MINUN MIELEÄSTÄNI Thunderstone ei ole power metallia ym.
Ongelma ratkastu jos niputetaan kaikki joko paska- tai kikkelikategoriaan?
Memnoch

Post by Memnoch »

Mitäs genrejä nämä poweriksi haukutut sitten edustavat? Eikä mitään "artisti itse kutsuu tyyliään Kellogg's Rice Krispies with milk for breakfast -metaliksi", kiitos.

Eihän Tuskaan ole tulossa nytkään kahta bändiä samasta genrestä(Entombed on sitä vanhan koulukunnan ruotsalaista, Amon Amarth vaikka viikinkimetalia, Dying Fetus jenkkideathia, Nile kuulemma nykyisellään Ithyphallic death metalia jne.).

Tämä raskaampi puoli on ollut jatkuvasti huonommin edustettuna Tuskassa, mutta onneksi tänä vuonna tilanne on parempi.
E.S.A

Post by E.S.A »

Onkos nyt ihan aikuisten oikeesti väliä, mikä bändi kuuluu mihinki tyylisuuntaa, ja ylipäätänsä miks vitussa kaikki tarvii luokitella johonki? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.

Metallimusa on paskimmillaanki hyvää!
-Untamo-

Post by -Untamo- »

E.S.A wrote:
Metallimusa on paskimmillaanki hyvää!

Ei kyllä oo. :oops:

http://youtube.com/watch?v=eqXcZAAYbms
Memnoch

Post by Memnoch »

E.S.A wrote:Onkos nyt ihan aikuisten oikeesti väliä, mikä bändi kuuluu mihinki tyylisuuntaa, ja ylipäätänsä miks vitussa kaikki tarvii luokitella johonki? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.
Ei kai sillä mitään väliä itse musiikin kannalta olekaan, mutta jos/kun keskustellaan vaikka metalin eri suuntauksista on jonkinasteinen genrejaottelu välttämätöntä.
E.S.A. wrote:Metallimusa on paskimmillaanki hyvää!
Kyllä se metalkin on paskimmillaan täyttä paskaa.

Ja mitäs luokittelua tuo sitten on, että metal nostetaan oletusarvoisesti muun musiikin yläpuolelle? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.
Spunkmeyer

Post by Spunkmeyer »

Memnoch wrote:Ja mitäs luokittelua tuo sitten on, että metal nostetaan oletusarvoisesti muun musiikin yläpuolelle? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.
Luokitteluista en tiedä, mutta jos väittää metallin olevan parempaa kuin musiikki, on hän täysin oikeassa.
Memnoch

Post by Memnoch »

Memnoch wrote:Ja mitäs luokittelua tuo sitten on, että metal nostetaan oletusarvoisesti muun musiikin yläpuolelle? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.
Spunkmeyer wrote:Luokitteluista en tiedä, mutta jos väittää metallin olevan parempaa kuin musiikki, on hän täysin oikeassa.
Ah, pahoittelen. Minä kun oletin, että kyseessä oli metalmusiikki eikä metalli. Kiitän korjauksesta.
Furcifer

Post by Furcifer »

thirstofblood wrote:Dark Kirchensteuer, täs vähä samplee :DD

http://youtube.com/watch?v=ELAPPFc1rOQ tälläne bändi ois mukava saada tuskaa!!1
Unohdit postata ton saman vielä tuonnekin.
E.S.A

Post by E.S.A »

[quote="Memnoch"][quote="E.S.A"]Onkos nyt ihan aikuisten oikeesti väliä, mikä bändi kuuluu mihinki tyylisuuntaa, ja ylipäätänsä miks vitussa kaikki tarvii luokitella johonki? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.[/quote]
Ei kai sillä mitään väliä itse musiikin kannalta olekaan, mutta jos/kun keskustellaan vaikka metalin eri suuntauksista on jonkinasteinen genrejaottelu välttämätöntä.

[quote="E.S.A."]Metallimusa on paskimmillaanki hyvää![/quote]
Kyllä se metalkin on paskimmillaan täyttä paskaa.

Ja mitäs luokittelua tuo sitten on, että metal nostetaan oletusarvoisesti muun musiikin yläpuolelle? Rupee pikkuhiljaa ottamaan päähän.[/quote]

Enhän mä nostanutkaan sitä muun musan yläpuolelle, sanoinpahan sen vaan olevan hyvää

Ja siitä luokittelusta viel sen verran että ihan joka bändiä ei tartte yrittää änkeä johonkin tiettyyn genreen
Haunted Shores

Post by Haunted Shores »

Millekäs päivälle tämä Dark Kirchensteuer on varmistunut? Ei ainakaan tapahtuman sivuilta löydy.

Vai onko tässä nyt kyseessä sittenkin vaan läppää off-topic?...

pääsinpäs sanomaan. prkl.
BleedForMe

Post by BleedForMe »

Tässä ku tämä tuleva kesä jo niin kovasti "polttelee" mieltä niin aloinpa kaivelemaan bändien kotisivuilta/Myspaceista noita tarkempia esiintymispäiviä ja tämmöstä jälkeä tuli:

27.6.
-----

Dimmu Borgir
Carcass
Entombed
Primordial
Sonata Arctica

28.6.
-----

Kiuas

29.6.
-----

Slayer
Nile
Dying Fetus
Tyr
Korpiklaani
Scandal
Imperiumi Assistant

Post by Scandal »

BleedForMe wrote:Tässä ku tämä tuleva kesä jo niin kovasti "polttelee" mieltä niin aloinpa kaivelemaan bändien kotisivuilta/Myspaceista noita tarkempia esiintymispäiviä ja tämmöstä jälkeä tuli:
Ota huomioon, että (suurin?) osa bändien nettisivuista listaa keikkapäivämäärän _tapahtuman alkamisajankohdan mukaan_ mikäli varsinaista päivää ei ole vielä selvillä (ja mikäli bändien kotisivujen keikkalistahärpäke ei taivu useampiin päivämääriin, mikä on erittäin tavallista).

Yhtyeet, jotka ilmoittavat esiintyvänsä Tuskassa ja joiden kotisivuilla päivämääräksi on arvottu perjantai, eivät välttämättä esiinny perjantaina, vaan muutkin päivät ovat mahdollisia.

Esim. Sonata Arctica ei esiinny välttämättä perjantaina - yhtyeen keikkakalenterissa kaikkien festareiden kohdalla ilmoitetaan festarien ensimmäinen päivä ellei sitä oikeaa päivämäärää ole jo varmistettu, mutta harvalla festivaalilla minuuttiaikataulut ovat jo nyt kasassa... Sama pätee myös monien muidenkin yhtyeiden kohdalla (ja ihan teknisesti ymmärrettävistä syistä, kts. MySQL:n "date"...) Jos joku sen sijaan ilmoittaa erikseen soittavansa lauantaina tai sunnuntaina, tähän sentään voinee luottaa. Eli ellei ole virallisesti informoitu ettei yhtye soita perjantaina (no, Dimmu Borgirin on kerrottu olevan perjantain pääesiintyjä), päivämäärä ei välttämättä ole vielä varmistettu (tosin Sonata Arctica ei mitä luultavimmin esiinny lauantaina toisen festivaalivedon takia).
Spunkmeyer

Post by Spunkmeyer »

Sirius666 wrote:Eikös se mene niin, että jokaisen päivän pääesiintyjän aikana ei enää esiinny muita bändejä?
Kyllä, se menee juuri niin.
Weltschmertz

Post by Weltschmertz »

Deathonath wrote:olisko kenelläkään minkäänlaista hajua millon bändejä saatettais julkastaista lisää? :shock:
Tulevaisuudessa? :)

...Eiköhän ne tässä lähiaikoina, ennen kuin liput tulee virallisesti myyntiin lippukauppoihin. Olettaisin.
Tinttitukka

Post by Tinttitukka »

Weltschmertz wrote:...Eiköhän ne tässä lähiaikoina, ennen kuin liput tulee virallisesti myyntiin lippukauppoihin. Olettaisin.
Jos en nyt väärin muista, niin lipunmyynti on männävuosina alkanut jo ennen kuin kaikki esiintyjät on julkistettu.
Rottinki

Post by Rottinki »

mahdollisia kiinnityksiä:
Cavalera Conspiracy perjantaille(vielä vapaana).
Mors Principium Est. ekaa kertaa Tuskaan.
Sotajumala. Miksi ei?
Shade Empire.
Queensryche. Ovat tuska-perjantaina saksassa ja la/su vielä vapaana.
Nämä vaan omia spekulointeja, mut olihan tossa pari sivua jo powermetal keskusteluakin välissä...
Kattaus tähän mennessä on jo niin kova, et ihan sama mitä ne loput bändit tulee olemaan.
täh?

Post by täh? »

Joku tässä listasi jo bändien soittoaikatauluja.Ilmeisesti Carcass soittaa mainittuna perjantaina 27.6 koska ovat seuraavana päivänä toisella festarilla Italiassa.Voi tietysti olla että laittavat vaan sen tuskan alkupäivän mutta toisaalta en usko että carcass soittaisi slayerin kanssa sunnuntainakaan.Nämä tiedot siis sivuilta:metal-rules.com.
Raastin

Post by Raastin »

hmmm, sivuilla pieni muutos, mahtaisko kohta tulla esiintyjiä lisää jos webmäister pääsee vauhtiin :D
Van Island

Post by Van Island »

Juurikin itsekin kävin jännityksellä katsomassa sivuja...ei vielä :drool:
Japa

Post by Japa »

Helsingin Kaisaniemessä kesäkuun 27.-29. juhlittava Tuska-metallifestari on julkistanut pari uutta nimeä. Ruotsalainen Dream Evil, Indonesian grind –ylpeys Noxa, Discard ja Ghost Brigade ilahduttavat metallikansaa tulevalla festarilla. Myös amerikkalainen death metal–ryhmä Job For A Cowboy on varmistunut esiintyjä.

Festivaalin liput tulevat myyntiin ensi maanantaina 3.3. Tiketin ja
Lippupalvelun verkostoissa. Juhla on ikärajaton. Yhden päivän liput maksavat 42 euroa ja kolmen päivän liput 85 euroa. Samalla tulevat myyntiin 26.6. pidettävän Nightwishin Kaisaniemen konsertin liput (hinta 44 e).

Kolmen päivän aikana Tuskassa esiintyy kolmella lavalla 32 yhteensä
yhtyettä. Tämän lisäksi jatkoklubeilla esiintyy parisenkymmentä
orkesteria. Jatkoklubeista tiedotetaan myöhemmin keväällä.
Post Reply