B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
Thas

Post by Thas »

Pojat hei!! Mitä välii kunhan vaan dokaa vitusti ;)

"Kalakukko kahdella nakilla!"
Kassara

Post by Kassara »

Thas: Näin on! Kännissä kaikki toimii omasta mielestä paremmin..
"kareksipussi"
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Muuten, tuli taas eilen kuunneltua Hate Plown levyt läpi pitkästä aikaa. Kyllä se Culross on kans melkoinen apinamies. Harmi muuten että se Hawke kuoli silloin. Ei paskempi kannuttaja sekään...

Vittu, kummin tuo muuten kirjoitetaan? HatePlow vai Hate Plow? Kotisivuillakin on molemmilla tavoilla samassa kappaleessakin. Levyistäkään ei apua löydy. No, samapa tuo. Timmiä settiä joka tapauksessa...
Zyklon

Post by Zyklon »

Kassara: Joo, eli arvaukseni osui oikeaan noiden triolien kohdalla. Paljos tossa Dead Meat Disciples biisissä on tempo? Aika nopeahan tuo tuntuu olevan..

Hakkinti: Kun on siitä Lucid Dreaming.. biisistä ollut monesti puhetta, niin osaatko sanoa paljonko on eroa temmossa kun soitatte sen livenä? Siis verrattuna tohon studioversioon..
Kassara

Post by Kassara »

Zyklon: Siitä Disciplesistä en tempoa muista ihan varmaksi asti, mutta ehkä se on jotain 252bpm. Se toinen sample (Carnal Damage) rullaa 257bpm.
Zyklon

Post by Zyklon »

Ääh.. ihan tarpeeksi noissa tuntuu olevan tempoa molemmissa :)
Saa vielä vähä aikaa treenata että lähtee grindi tollasta kyytiä.. :roll:

Niin joo muuten.. Mitäs modulia käytit Kassara studiossa? Kun snare ja bassari on muistaakseni trigattu noissa biiseissä..
Kassara

Post by Kassara »

Zyklon: DM5:sta on soundit otettu ja niitä sitten muokattu.
hakkinti

Post by hakkinti »

No sen takia mun soitto siis kuulostaa niin huonolta, kun en ole kännissä ;)

Kassara: The Carcass of christ on ehkä nopea nauhalla, mutta jos olet sen kuullut, niin tiedät itsekin miten huonosti se on oikeasti soitettu. Mutta eipä tässä, kisaillaan vaan keskenään, niin siitä hyötyvät kummatkin :).

Zykon: Tosi pikaisesti yritin katsoa niitä tempoja tuossa yksi päivä, nämä nyt voivat mennä enemmänkin pieleen kuin vähän, mutta jos levyllä on ehkä noin jotain about (lol) semmonen 230 (mikäli muistan oikein), niin livenä taisi pyöriä sellasessa 260:ssä. Mutta eipä sillä, biisithän ovat livenä alussa nopeita ja lopussa hitaita, lol.
Zyklon

Post by Zyklon »

Hakkinti: No voihan perkele.. Jos studioversiossa on tempo "vain" 230, niin eihän tästä tuu mitään, kun noiden grindien soittaminen tuottaa mulle ongelmia jo tolla nopeudella :lol:

Eli kai sitä pitäs alkaa treenaamaan tota grindiäkin melko helvetin paljon lisää. :roll:
Kun saatana on tullut treenattua tuota tasamättöä (siis ei varsinaista blastbeatia, vaan sitä missä bassareita ei tule sinne väliin..) niin paljon, että sillä pystyy päästelemään aika nopeaa, mutta sitten grindi ei kulje yhtä tasaisesti ja nopeasti, kun jotenkin se mun soittotekniikka on helvetin paljon kömpelömpi grindissä kuin tasamätössä..

Kassara: Ihan asialliset bassari/snaresoundit on noissa sampleissa. Varsinkin tuo bassari potkii hyvin. Mietin vain sitä, että jos joskus itse hankkisi bassareihin triggerit ja jonkin modulin, niin tuo DM5 voi olla aika vahvoilla.. toinen on sitten se Rolandin TD-6, mutta se oli ainakin Thomannilla melko paljon kalliimpi..
Kassara

Post by Kassara »

zyklon: Mitenkäs soitat tuota tasamättöä? Siis tuleeko bassarin iskuja pelkästään snaren ja haikan kanssa samaan aikaan vai rullaako taustalla tuplat (a´la Cannibal Corpse)?

Mulla on kanssa tuo DM5 se ensisijainen vaihtoehto moduuliksi koska en ole noita Rolandin vermeitä ole kuullut käytössä.

hakkinti: Huonosti? No en tiedä, pittää kuunnella tarkemmin.
Zyklon

Post by Zyklon »

Kassara: riippuu nopeudesta :)
Eli jos biisi on helvetin nopea niin sillon bassareita ei tule sinne väliin, mutta jos tempo ei ole kovin mahdoton niin sitten soitetaan Cannibal Corpse -tyylillä. Nyt oon alkanut taas treenaan bassareita enemmän niin sitten kun alkaa jaloillakin luistamaan paremmin niin pitää yrittää mahdollisimman paljon soittaa tuplamätöllä.. :wink:
Kassara

Post by Kassara »

zyklon: Jep, näinhän se menee. Ei niitä ultimate nopeita mättöjä pahemmin tuplien kanssa soitella.
Itsekin aloittelin vähän vasurin treenaamista jotta sais nuo tuplat rullaamaan paremmin. Vitun turhauttavaa kun pelkän vasemman jalan kanssa soittelee, niin soitto kuullostaa ihan perseeltä. No eiköhän se tästä.
hakkinti

Post by hakkinti »

Tuo on muuten tuo tasamättö ihan hyvä efektikomppi, ilman basareita välissä siis. Sellaisissa tosi nopeissa jutuissa, kun pistää grindien väliin tasamättöä, niin se on jänne muunnos siellä välissä. Toisaalta, se on vähintään yhtä tuskallista soittaa kun se grindikin, eli ei siitä kyllä mitään lepokohtaa saa. Valitettavasti. Otetaan esimerkiksi yksi uusi Funeriksen biisi, joka on tosin melko lyhyt: intro (iskuja ja kikkailuja), grindiä haikasta, tasamättöä komppipellistä, grindiä komppipellistä, the so-called blast + ride/china-aksentoinikikkailu, grindiä komppipellistä, tasamättöä komppipellistä, grindiä haikasta, grindiä komppipellistä, the so-called blast + ride/china-aksentoinikikkailu, china/ride grindi/blast-vaihtelu, china blast, peruskommpia triolibasareilla, Nilelta pöllitty rolli, tauko (jes!), grindiä komppipellistä, tasamättöä komppipellistä ja grindiä haikasta ja loppuun taas parit aksentoinnit crashiin. Valitettavasti homma voi mennä niin, että tällä tultaisiin aloittamaan seuraavan levyn pohjalta keikkoja.... ei vittu. Tempoakin on sitten vaan sen verran kun jaksan soittaa. Ei ole helppoa tämä minunkaan elämä, lol.
Zyklon

Post by Zyklon »

Heh heh.. tuossa on sitten keikoille hyvä alkuveryttely :lol:

Tuota tasamättöä treenatessani huomasin että kädethän "kehittyy" aivan perkeleen paljon nopeampaa kuin jalat. Sillon kun aloin tota tasamättöä treenaamaan, niin mun jalat oli nopeammat kuin kädet. Nyt on niin, että jaloilla ei pysy millään mukana.. perkeleen perkele..
hakkinti

Post by hakkinti »

No pikaisesti kuunnelle puolen vuoden kokemuksella (kitaristista rumpaliksi, eikös se näin ollut?) aika hyvin soitettu.
Zyklon

Post by Zyklon »

Soundit oli aika heikot joten ei kunnolla selvää saanut, mutta sen mitä kuulin niin ihan hyvin soitettu. Bassareita soittelet jo melko reilusti vaikket ole kauaa soittanut.

Aloit ilmeisesti heti soittamaan tuplapedaalilla/kahdella bassarilla???

Innolla odotan sitä parempi laatuista demoa :)
T Mustonen

Post by T Mustonen »

HellModem wrote:Rummut on nauhoitettu ilman metronomia, kerta otolla, ja 6 kuukauden kokemuksella.
Et kyllä ole soittanut vain puolta vuotta.
Ja jos olet, niin minä olen vitun kateellinen.

Jahka saatte uutta matskua ilmoille niin tänne vain linkkiä. Biisit nyt eivät minuun kummemmin iskeneet mutta haluan kyllä kuulla minkälaista soittosi on toisen puolen vuoden kululttua.
Azhrak

Lyöntitekniikasta...

Post by Azhrak »

Älkääkä hyvät ihmiset unohtako, kun soitatte blastia, että kalvo on tehty myös kapuloita varten. Eli käyttäkää kalvojen jousto-ominaisuutta, kun soitatte "sormilla". Tämä vain niille, joille itsestäänselvyys ei riitä... =)
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Topiikin aloittajalle vinkiksi että tilaa Hate Eternalin kotisivuilta DEREK RODDYn rumpuvideo. Videolla mielenkiintoisia ja hyödyllisiä neuvoja jalkatekniikasta ja blast beatista. Ne ketkä ovat kuulleet Hate Eternalia, tietävät sen eläimellisen tempon, ja siksi olinkin erittäin ällistynyt että Roddy vetää blast beatit yhdellä jalalla! Derek Roddy nousi videon jälkeen parhaaksi hevirumpaliksi. Muita tolkuttoman kovia kannuttajia ovat Tony Laureno (Nile, Angelcorpse), Nick Barker ja Kai Hahto, jonka soittoa sain taas ihailla eilen keikalla. Katselin koko keikan lavan sivulta ja äimistelin sitä soittoa. Kaveri otti vielä sen videolle sen soiton...
hakkinti

Post by hakkinti »

Tuosta kalvon hyödyntämisestä vielä, nyt kun opetellut myös enemmän ranteella soittamaan, niin juu. On se vaan niin, että treenaamalla sitä oppii. Mielestäni ihan hyvään suuntaan menossa volyymit nopeammissakin grindeissä. Tästä vaan pirusti työtä lisää, niin voipi olla, että virvelinkin triggaamisen (suunnittelemisen) live-tilanteessa voisi (toivottavasti) unohtaa.

Asa. Suolaa vaan haavoihin. Mietin hetken jo lähteä tuonne kun pari päivää sitten luin ko. keikasta, mutta ois mennyt liian säätämiseksi. Noh, lohduttaa sentään se, että mulla on videolla Kaitsun keikka (ja ehkä 10 sekuntia muuta bändiä yhteensä) parin viikon takaa. Kuvattu noin metrin päästä. Ääni meni hieman särölle ja valot olivat liian tummat osan keikasta, mutta parempi tuokin kun ei mitään. Oli muuten vasta kolmas kerta kun katson Rotiskon lavan sivusta.... se on aina aika opettavainen kokemus.

Roddystä. Niin, se ikuinen juttu, mikä on blast beat ja mikä on grindiä. Eli sanokaa niin kuin tahdotte, en minä mikään natsi tahdo olla, mutta minä sanoisin homman niin, että Roddy soittaa kaikki grindinsä yhdellä jalalla. Grind ... grindcore.
Azhrak

lol

Post by Azhrak »

Aivan älyttömän hieno sivu toi brainwashingto...!!
Hakkinti osaa valita signeerauksen oikein. =)
Zyklon

Post by Zyklon »

Tosta virvelin triggaamisesta josta Hakkinti mainitsi.. Mitä oon ite esim. vaikkapa Behemothin viimeisimpiä levyjä kuunnellut, niin ei helvetti.. Kyllä mä ainakin yritän välttää virvelin triggaamista sittenkin JOS joskus pääsisi ihan kunnolla keikkaileen. Bassariin/bassareihin triggeri on loistava keksintö, mutta mä en oo kuullut yhtään trigattua snarea, joka kuulostaisi yhtä hyvältä kuin ihan mikitetty.. esim. Flolla snare "kolisee" saatanan kivasti, miinuksena tietenkin se, ettei se snare enää kuuluu nopeammassa soitossa kovin paljoa.

Perkeleen etelän huorat kun te pääsette kaikille hyville keikoille! :twisted: :lol:

Esim. Rotisko ei oo käynyt täälä Oulun seudulla varmaan koskaan, eikä varmaan tuukkaan. Niin eipä pääse Kaitsun soittoakaan kattelemaan.. Toisaalta enpä mä sinne viereen pääsis kattomaan vaikka ne tänne tulistkin.. LOL!

Hakkinti: Anna se video mulle! Jooko? :lol: :P
Zyklon

Post by Zyklon »

Perkele... :twisted:

Onko kaikki muut nähny Rotiskon livenä paitsi mä? :(
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

HellModem wrote:Turussa säätämöllä oli kyllä hyvä katsoa Rotiskon keikkaa. Lava on rakennettu niin, että sen reunassa seistessä näkee todella hyvin rumpalin. Oli se kyllä aika uskomatonta katsella kaitsun toimintaa. Se oli jotenkin niin....kaunista :P
Lahden kasisalilla pääsin suoraan metrin päähän lavalle katselemaan Kaitsua. Kehtasi perkele vielä helvetillisen grindaamisen keskeltä "virnuilla" meille :lol: . Todella upea jätkä tuo Kaitsu, mukava kuin mikä! Ennen keikkaa juteltiin 5 rumpalin voimalla sen setistä ja soittamisesta yleensä. Mukavasti meni melkein pari tuntia. Kun vielä saisin sen kaverin kuvaaman videon sen soitosta...
hakkinti

Post by hakkinti »

Mielelläänhän virvelin olisi triggaamatta, mutta kun fakta on se, että aina miksaajat joita keikkapaikoilla on, eivät ole niin hirveän kokeneita (en nyt siis mitenkään tahdo haukkua ketään, kenen kanssa olen työskennellyt) tai sitten eivät vain ole ikinä miksanneet mitään nopeampaa matskua, niin siinä sitten on se perinteinen, että virveli ei kuulu. Toisaalta, omapa on vikani, jos en pysty sitä virveliä kovempaa lyömään. Väittäisin kuitenkin että tässä hiljattain olen hieman saanut voimaakin lisää grindeissä virveliin. Mutta joo...

Itse olen nähnyt Rotiskon kolme kertaa viimeisen 8 kuukauden aikana, ja jos kyytiä olis järkkääntynyt, niin olisin nähnyt toiset kolme lisää :). Tampereella Yo-talolla pääsee myös lavan sivuun, sama on tavallaan Jyväskylässä Ilokivessä ja sitten Lutakossa pääsin sinne lavalle kun mulla oli se kamera :).

Mut Asa, mites tuolla Kasisalilla pääsi muka noin lähelle? Siis menitkö kaveris mukana siihen aivan rumpujen taakse vai mitä, koska silloin kuin minä tuolla soitin reilu vuosi sitten, niin eipä yleisö päässyt lavan sivuun ollenkaan.

Tuo on kyllä varmaan enemmänkin sääntö kuin poikkeus Rotiskon keikoilla, että Kaitsu juttelee rumpaleiden kanssa ennen ja jälkeen keikan koko ajan. Ja se virnuilu, aina. Jätkä hymyilee aina grindeissä kun itse katsoo sivusta, että eihän tuon nyt noin helppoa pitäisi olla. No mut, Kaitsu on Kaitsu.
Post Reply