Stratovarius ja johdannaiset
-
Re: Stratovarius ja johdannaiset
^Dreamspacehan on Visionsin ohella Straton paras kokonaisuus. Vaikea edes sanoa kumpi noista on parempi (vaikka henkkoht Visions onkin nostalgisempi tapaus).
-
JONPI KUMPPI - PAKKO VALITA! Ja helppoahan se on: Dreamspace.
-
Minusta (käsittääkseni Tolkin mielestä myös) Elements, Pt. I on se Stratojen post-1995-neoklassisen tyylin huipentuma. "Isoimmat" ja mahtipontisimmat biisit ovat osuneet sille; ts. tuo Tolkin "kulta-aikojen" tyyli vietiin siinä äärimmilleen. Elements isoin järkäle, Find Your Own Voice sairain ja kisakirein power metal -kaahaus (Tolkki uhannut TK:ta haulikolla studion lasin läpi sen laulurekisterin löytämiseksi?Sampo wrote:Kuulun selkeään vähemmistöön, mutta mielestäni Elements Part I on Stratojen paras levy. Jotenkin sillä levyllä vain toimii kaikki, en osaa analyyttisesti selittää miksi se muka on parempi kuin vaikka Visions tai Episode. Ja lisätäkseni tilanteen sekavuuteen, Elements Part II on taas mieletäni aika huono levy. Ota tästä sitten selvää...

Omat Strato-suosikkini ikinä: Dreamspace, Episode, Visions, Elements, Pt. 1. Aivan huikeita ja ylipäätään ihan lempilevyjäni ikinä. Myös loppujen lopuksi todella erilaisia toisistaan, etenkin noin niin kuin poweriksi tai vastaavaksi. Tykkään myös ihan kaikista muista lätyistä älyttömästi, paitsi Elysiumista en enää. Eka joka ei minulle kuulosta enää Stratovariukselta, ja sama jatkunee. Polariksella kuului vielä Tolkin vaikutus todella kovana (mun on vaikea ees uskoa että aivan huikea Emancipation Suite on Porran, ei Tolkin, säveltämä); nyt sen sijaan progeillaan jo joillain Steve Vain vesillä? Ei hyvä minulle. Ei kuulu minun Stratovariukseeni.

Stratoa livenä vähään aikaan nähnytkään, kun suurin nuoruuden into ja bändin tärkeys palanut pois. Harmittaa sikäli, että DVD-keikalle olisi vaikka voinut muutaman sadan metrin päähä vaivautua, sillä siellähän on - off-livelaulajamme TK:n äänikin oli verrattaen oikein hyvässä kunnossa! Hienosti vetää Visionsin nykyään näemmä, suosiolla taas sillä Kotipelto-falsetilla. "Are we the laaaaaaaaast?"

Mun mielestä paras Stratovarius levy on ehdottomasti Fourth Dimension koska siinä on Galaxies
-
Tämä.vaporazer wrote:Mun mielestä paras Stratovarius levy on ehdottomasti Fourth Dimension koska siinä on Galaxies
-
Näin jälkikäteen sitten kävi harmittamaan kun en edellisessä postissani maininnut Strato-lemppareikseni Destinyä tai jopa Infiniteä. Infinite ehkä näistä kuudesta mainitusta sitten vähiten, sillä nuo radioformaatimmat yleisölempparit HHAL ja A Million Light Years Away minun kohdallani ovat osoittautuneet biiseiksi, jotka eivät vain kestä ajan hammasta. Kolmas alkaa olla iankaikkisesti livesetissä oleva Phoenix. (Tai siis että viime aikoinahan juuri A Million... ja Phoenix -- HHAL:kin?! -- ovat jopa olleet seteistä poissa, ei ole vain tullut nähtyä vielä keikkaa ilman näitä. Ajatus houkuttaa. HHAL kyllä noista minulle tänä päivänä livenä parhaiten toimii; A Million...:iin kyllästyin kaiketi juurikin liian livenä kuulemisen ansiosta.) Joo, mutta siis että muu albumi on minulle mahtavaa kuultavaa. Samoin oikeastaan koko Destiny, jopa se balladiosasto ja positiivisella tavalla(?) korvia raiskaava Rebelin riffikin.
Anthem of the World on parhaita kuulemiani biisejä ikinä, ja Destiny on itse se jumalabiisi, joka minut metallimusiikin pariin alkujaan toikin. Loppulevykin on oikeastaan tarpeeksi vahvaa, että minun pikku mielessäni nyt ainakin samaan kastiin E Pt. I:n kanssa pääsee. Ei kuitenkaan kokonaisuutena voita Dreamspacea, Episodea ja Visionsia.
Ei, vaikka kuinka oli eka Strato- ja ylipäätään metallilevynikin...

-
Ihan uskomattoman lattea biisi, etenkin livenä. Ja tästä aasinsiltana, koska Freedom on vedetty viimeksi livenä (vai onko koskaan?) Infiniten paras ja koko tuotantonsakin top 5:ssa helposti.Acemaster wrote:Kolmas alkaa olla iankaikkisesti livesetissä oleva Phoenix.
-
- Grey Eminence
Enpä voisi enempää olla samaa mieltä! Mahtirallihan tuo, lähtee kuin talonmies jäiseltä peltikatolta!Davy Jones wrote: Ja tästä aasinsiltana, koska Freedom on vedetty viimeksi livenä (vai onko koskaan?) Infiniten paras ja koko tuotantonsakin top 5:ssa helposti.
Totta, mutta tuossa biisissä ärsyttää ihan helvetisti täysin biisistä irrallinen soolo. Muutenkin tuollaiset basso + kosketinsoolot ovat aivan turhia.sirclansman wrote:Enpä voisi enempää olla samaa mieltä! Mahtirallihan tuo, lähtee kuin talonmies jäiseltä peltikatolta!Davy Jones wrote: Ja tästä aasinsiltana, koska Freedom on vedetty viimeksi livenä (vai onko koskaan?) Infiniten paras ja koko tuotantonsakin top 5:ssa helposti.
-
Freedom on kyllä ihan ansaitusti jätetty pois seteistä. Mother Gaian ohella ainoa Infinitelle eksynyt turhake.
-
- Site Admin
-
Jonkinlaista mielenkiintoa on siihen, mihin päin bändi menee. Hieman outo ratkaisu muuten tuo taustamusiikki, hankaloitti vähän itse videotervehdyksen kuulemista.
-
Liimatainen ja Kotipelto tekevät akustisen lätyn. Ja heittävät muutaman keikankin. Joutuukohan tässä lähtemään Tampereen Amarilloon ekaa kertaa vuosiin. Kyllä varmaan.
Edit: No enpä lähde kun on Sabaton Pakkahuoneella samana iltana
Edit: No enpä lähde kun on Sabaton Pakkahuoneella samana iltana

Last edited by Munkkiniemen kreivi on Sat Sep 22, 2012 9:46 pm, edited 1 time in total.
-
Kyllä ehdottomasti täytyy! Sen verran hyvä meininki oli ainakin silloin viimeksi kun keikkailivat. Uskon myös, että hyvä levykin on tulossa. Joskohan nyt taas kuultaisiin vähän rennommin laulavaa ja vähemmän pingottavaa Kotipeltoa. Saisivat Stratot ottaa Liimataisen studioonkin vierailemaan, jos miehellä aina Kotipellon lauluun on niin positiivinen vaikutus.Munkkiniemen kreivi wrote:Liimatainen ja Kotipelto tekevät akustisen lätyn. Ja heittävät muutaman keikankin. Joutuukohan tässä lähtemään Tampereen Amarillon ekaa kertaa vuosiin. Kyllä varmaan.

-
Kas vaan, huomennahan moinen ilmestyy myyntiin. Ja tuosta löytyy samplerointiakin. Tykkään.Acemaster wrote:...Uskon myös, että hyvä levykin on tulossa. Joskohan nyt taas kuultaisiin vähän rennommin laulavaa ja vähemmän pingottavaa Kotipeltoa. Saisivat Stratot ottaa Liimataisen studioonkin vierailemaan, jos miehellä aina Kotipellon lauluun on niin positiivinen vaikutus.
No jo on melkoisia viiden pennin nuotiolurituksia. Vielä Coming Homenkin akustiset osiot pilattu tuolla rämpytyksellä.
-
Piti ihan kuunnella tuo Find Your Own Voice, enpä kyllä olis uskonu että Kotipelto joskus noin ylös pääsi?!?! Mulla oli pitkään (yli 15 vuotta) käsitys että Father Time on Stratojen korkeimmalta menevä biisi, mutta kylläpä se taitaa tuo olla.Acemaster wrote:Find Your Own Voice sairain ja kisakirein power metal -kaahaus (Tolkki uhannut TK:ta haulikolla studion lasin läpi sen laulurekisterin löytämiseksi?)

-
Tyhjyyttä paikkailtu yliyrittämisellä. Father Timen äärimmäisestä parhausloistavuudesta ollaan todella kaukana.
-
-
Episode.
-
Heh, itse asiassa soi paraikaa... Eikä ole aikoihin mikään iskenyt niin kuin Episode nyt! Kyllä se vaan niin on että edelleen nuo Straton 90-luvun loppupuoliskon levyt ovat aivan helvetin tiukkaa tavaraa.
Totta! Eilen myös nousuhumalia hakiessa tuli vähän nostalgisoiduttua ja kuuntelin Episoden ja Visionsin helmet läpi. Muistuu aina niitä kuunnellessa mieleen, minkä takia sitä aikoinaan tuli niin paljon innostuttua bändistä. Harmi vaan, että nykyään siitä on jäljellä enintään jämät. En siis tarkoita soittajia (varsinkin Kupiainen on pelkästään hyvä lisäys bändiin), vaan musiikillisesti. Kaukana ollaan huippuvuosista.Sir Juzzi wrote:Heh, itse asiassa soi paraikaa... Eikä ole aikoihin mikään iskenyt niin kuin Episode nyt! Kyllä se vaan niin on että edelleen nuo Straton 90-luvun loppupuoliskon levyt ovat aivan helvetin tiukkaa tavaraa.
-
Ihan täsmälleen samaa mieltä!PsychoTapu wrote:Totta! Eilen myös nousuhumalia hakiessa tuli vähän nostalgisoiduttua ja kuuntelin Episoden ja Visionsin helmet läpi. Muistuu aina niitä kuunnellessa mieleen, minkä takia sitä aikoinaan tuli niin paljon innostuttua bändistä. Harmi vaan, että nykyään siitä on jäljellä enintään jämät. En siis tarkoita soittajia (varsinkin Kupiainen on pelkästään hyvä lisäys bändiin), vaan musiikillisesti. Kaukana ollaan huippuvuosista.Sir Juzzi wrote:Heh, itse asiassa soi paraikaa... Eikä ole aikoihin mikään iskenyt niin kuin Episode nyt! Kyllä se vaan niin on että edelleen nuo Straton 90-luvun loppupuoliskon levyt ovat aivan helvetin tiukkaa tavaraa.

Aiemman sivun keskusteluun vielä että itse kyllä pidän Find Your Own Voicesta, mutta eihän se kyllä mikään Father Time sittenkään ole. Välillä saan minäkin vähän sellaiset fiilikset, että se biisi on tehty vain asioiden äärimmilleen viemisyyttä hakien. Toisinaan (yleensä) sitten taas tulevat vain "Ei hitto että tää on tiukka! \m/" -fiilarit.

Mitä muuten ovat olleet nämä Kotipelto & Liimataisen viimepäiväiset Tampereen ja Nokian keikat? Kuulin niistä vasta keikkojen jälkeen; vissiin aika minimaalisella varoitusajalla nämä olleet.

-
Ei oo Koti jotenkin ihan täydellisessä vireessä tolla uudella levyllä, jotenkin kireen oloista suoritusta. Ei nyt aivan pahimmasta päästäkään.
-
No eihän Find Your Own Voice ole Stratojen korkeimmalta menevä biisi ollut kuin sen 9 vuotta.musamasa wrote:Piti ihan kuunnella tuo Find Your Own Voice, enpä kyllä olis uskonu että Kotipelto joskus noin ylös pääsi?!?! Mulla oli pitkään (yli 15 vuotta) käsitys että Father Time on Stratojen korkeimmalta menevä biisi, mutta kylläpä se taitaa tuo olla.Acemaster wrote:Find Your Own Voice sairain ja kisakirein power metal -kaahaus (Tolkki uhannut TK:ta haulikolla studion lasin läpi sen laulurekisterin löytämiseksi?)
Melkoista kaahausta totta tosiaan!!!