^^
Mut hei, Twilight of the Thundergod -cover.

Nimi on siis Metalus Hammerus Rex, ja mulla ois pari ylimääräistä jos joku haluaa ilmaiseksi. Voi hakea täältä tai jos maksaa postikulut niin lähetän. En oo vielä kuunnellu vaikka ollu toissa viikonlopusta asti hallussa, niin paljon kaikkea kiinnostavampaa jonossa.Jussi wrote:Uuden Metal Hammerin numeron mukana on tullut hittikokis-cd Carolus Hammerus Rex. Mukana tulevan levyn nimibiisin lisäksi jo nimeltään melko ylijäämältä kuulostava julkaisematon täky, Harley From Hell.
Jaa että tylsä. Hemmetin eeppinen biisi ja paranee joka kuuntelukerralla. Jostain kumman syystä tässä ei töki tuo ruottinkielikään, vaikka ekan näytebiisin kohdalla jäin lähinnä vaan odottamaan sitä lontoo-versiota. Onkos Sabaton aiemmin näin täysiveristä slovaria tehnytkään? Tokihan levyllä tulee varmasti olemaan sähäkämpääkin materiaalia, vaihtelua pitää olla!Jussi wrote:^ Olipa tylsä biisi tämä Lifetime Of War; saa olla aika tarkasti mietityllä paikalla levyä että toimii.
Ehkä ne on ajatelleet kotimaan markkinoita, että äidinkielinen slovari myy kuin karppileipä (vittu).
Juu, ihan hyvä mahtiballaadi. Ei mikään The Crown and the Ring, mutta kelpo biisi kuitenkin. Lopullinen hyvyys/huonous paljastuu sitten kun kuulee kappaleen levykokonaisuuden mukana.WildFire wrote:Nyt on jo englanninkielinenkin versio kuunneltavissa: A Lifetime Of War.
Kun (ruotsinkielinen) biisi kuulostaa näinkin yllättävän hyvältä, olen satavarma että levyllä se potkii vielä kovempaa. Jännä miten yksi biisi muutti omat odotukseni levyä kohtaan totaalisestiMr Rami wrote:Juu, ihan hyvä mahtiballaadi. Ei mikään The Crown and the Ring, mutta kelpo biisi kuitenkin. Lopullinen hyvyys/huonous paljastuu sitten kun kuulee kappaleen levykokonaisuuden mukana.WildFire wrote:Nyt on jo englanninkielinenkin versio kuunneltavissa: A Lifetime Of War.
Oho. Mulle ei kyllä ole kertaakaan Brodenin lausuminen särähtänyt, vaikka muuten kyllä nillitänkin mm. Kakon ja Kottaraisen toiminnasta silloin tällöin. Olisiko sitten syynä se, että näin maallikon korvaan tuosta Brodenin astetta rouheammasta laulutyylistä ei niin helposti virheet erotu.Ice wrote:^No ei ollu kummoinen ralli. Tulee mieleen, että jos bändi olisi Suomesta, olisi varmasti melkoinen ininä tuosta laulajan lausumisesta mutta muualta tulevathan pääsevät tästä syyttelystä perinteisesti karkuun. No itselleni se on aina ollut suurin kompastuskivi tässä yhtyeessä ja varsinkin korostuu vielä näin yksipuoleisessa balladissa.
Jos tarkennetaan vielä sen verran, niin esim. tuossa kohdassa 1:04 tuleva Two ways to RRule the woRRld särähtää tosi mukavasti korviin, ja juuri tuo Brodenin liittoileman "ärrän" käyttö von se mikä vaivaa eniten, no tässä tapauksessa turhanpäiväisen sävellyksen lisäksi.Davy Jones wrote:Oho. Mulle ei kyllä ole kertaakaan Brodenin lausuminen särähtänyt, vaikka muuten kyllä nillitänkin mm. Kakon ja Kottaraisen toiminnasta silloin tällöin. Olisiko sitten syynä se, että näin maallikon korvaan tuosta Brodenin astetta rouheammasta laulutyylistä ei niin helposti virheet erotu.Ice wrote:^No ei ollu kummoinen ralli. Tulee mieleen, että jos bändi olisi Suomesta, olisi varmasti melkoinen ininä tuosta laulajan lausumisesta mutta muualta tulevathan pääsevät tästä syyttelystä perinteisesti karkuun. No itselleni se on aina ollut suurin kompastuskivi tässä yhtyeessä ja varsinkin korostuu vielä näin yksipuoleisessa balladissa.
Ja biisiin: toimiihan se, ja juurikin Brodenin mahtava ääni pääsee komeasti oikeuksiinsa.
Noin muuten, itseäni vähän epäilyttävät levyn lyyriset teemat, kun ei tuo Ruotsin mellastus silloin ennen vanhaan ole niin "lähellä sydäntä", ainakaan verrattuna WWI:een ja II:een. Toki jos biisi on tarpeeksi hyvä, niin aivan sama vaikka laulettaisiin avaruusjäniksistä ()
Tähän on kommentoitava sitä, että mielestäni on hienoa, että bändi, joka on profiloitunut nimenomaan 1900-luvun sotien lyyrisellä tulkinnalla, uskaltaa mennä comfort zonen ulkopuolelle. Itseäni - myönnetään, historia-alan tulevana ammattilaisena - ärsyttää jatkuva Talvi-, Jatko- ja maailmansotien loputon paapominen mediassa. On historiassa muutakin tapahtunut kuin Hitler ja Mannerheim.Davy Jones wrote:Ice wrote: Noin muuten, itseäni vähän epäilyttävät levyn lyyriset teemat, kun ei tuo Ruotsin mellastus silloin ennen vanhaan ole niin "lähellä sydäntä", ainakaan verrattuna WWI:een ja II:een. Toki jos biisi on tarpeeksi hyvä, niin aivan sama vaikka laulettaisiin avaruusjäniksistä ()
01. Dominium Maris Baltici (0:29)
02. The Lion From The North (4:43)
03. Gott Mit Uns (3:15)
04. A Lifetime Of War (5:45)
05. 1648 (3:55)
06. The Carolean's Prayer (6:14)
07. Carolus Rex (4:54)
08. Killing Ground (4:25)
09. Poltava (4:04)
10. Long Live The King (4:10)
11. Ruina Imperii (3:24)
12. In The Army Now (bonus) (3:59)
Ei; ärsyttävä renkutus. Ja en muuten tiennyt tuota! Tuskin 90% muistakaan biisin kuulleista on alkuperäisesittäjän versiota. Aina olen vain mieltänyt tuon 1986 hittistatuksen perusteella heille.heraklos wrote:...eikös tuo What Ever You Want Status Quolta iske lainkaan? Kai Jussi tiennet, ettei tuo In The Army Now ole Status Quon oma biisi, vaan Bolland & Bollandin.
Mä kun luulin, et tää on Meijun orkkisJussi wrote:Ei; ärsyttävä renkutus. Ja en muuten tiennyt tuota! Tuskin 90% muistakaan biisin kuulleista on alkuperäisesittäjän versiota. Aina olen vain mieltänyt tuon 1986 hittistatuksen perusteella heille.heraklos wrote:...eikös tuo What Ever You Want Status Quolta iske lainkaan? Kai Jussi tiennet, ettei tuo In The Army Now ole Status Quon oma biisi, vaan Bolland & Bollandin.
Jaa, täällä oli tällainenkin bonus. Kun kävin Nuclear Blastin sivuilla kuuntelemassa jotain näytteitä, siellä raikasi viimeisenä biisinä ihan mahtavan kuuloinen coveri Amon Amarthin Twilight of the Thunder Godista.Jussi wrote:12. In The Army Now (bonus) (3:59)
Meni kyllä kylmät väreet tuosta Meijun biisistä johtuen, muttei todellakaan nautinnosta.Nuclear Holocaust wrote:Mä kun luulin, et tää on Meijun orkkisJussi wrote:Ei; ärsyttävä renkutus. Ja en muuten tiennyt tuota! Tuskin 90% muistakaan biisin kuulleista on alkuperäisesittäjän versiota. Aina olen vain mieltänyt tuon 1986 hittistatuksen perusteella heille.heraklos wrote:...eikös tuo What Ever You Want Status Quolta iske lainkaan? Kai Jussi tiennet, ettei tuo In The Army Now ole Status Quon oma biisi, vaan Bolland & Bollandin.