Stratovarius ja johdannaiset

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Jussi

Post by Jussi »

^ Mutta luulisi kakkossoolostaan opitun, sillä ei NB mahtanut odottaa Hymn To Lifelta sellaisia primaaliterapialallatuksia, mitä siinä puolet matskusta oli. Toisaalta osasi vielä tuolloin tehdä pari näppärääkin: nimibiisi Chaplinin The Dictator -puheineen on mainio, kuten myös komeat mutta siirappiset Michael Kisken & Sharon Den Adelin laulamat. Now I Understand & I Believe ovat niitä mukavan sujuvia, lisäplussaa myös jälkimmäisen ateismista, joskin melko rautalangasta väännetään.
teuvo

Post by teuvo »

Meni ohi, sorry, mutta mistä voi kuunnella ääninäytteitä?
teuvo

Post by teuvo »

jstar wrote:
teuvo wrote:Meni ohi, sorry, mutta mistä voi kuunnella ääninäytteitä?
http://www.saana-warrioroflight.com/

Sivun alhaalta.
Well... kaksi ekaa hempeilyä, ei aiheuttaneet närästystä. Kolmas, tjaa, odotin tuhdimpaa.
deathOf7

Post by deathOf7 »

"Thank you for your wonderful support, especially in the last few days.- Timo ."
Scandal
Imperiumi Assistant

Post by Scandal »

luonnonoikku wrote:
Scandal wrote:Ihan näillä puheilla annan messulaudan ylläpidolle täyden oikeuden kertoa allekirjoittaneen nimen, osoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen, kengän kokonumeron ja muutkin tiedot virkavallan edustajalle kun he sitä "kahden viikon kuluessa" kyselevät
Sama juttu. Hoivaviettiset naisethan ovat heikkoina vankilakundeihin, joten minäkin haluan syytteen.
Valomerkin aikaan, hevibaarissa:
"Hei beibi, mennääksh meille jatkhoille?"
"Painu vi**uun, känniääliö!"
"Älä shä mulle ala, mä pääshin just vankhilasta."
"OooOOOooohhh! Totta kai mennään, lähdetään heti!"
"Portsari, soitas pirssi!"
"Mitä sä muuten teit kun vankilaan jouduit?" (silmät kiiluen, pupillit ihmetyksestä teevadin kokoisina)
"Mä mainitsin messulaudalla Timo Tolkin, ja heti tuli Karhuryhmä postiluukun ja ilmastointiventtiilin kautta sisälle ja paiskas tyrmään."
"..."
Gutlord

Post by Gutlord »

Nauratti muuten. Tolkin manageri tuossa yhdessä kirjeessä näyttää olevan Antti Jokinen ja Golden Worksin tiedottaja on Jari Jokinen. Veljekset kuin ilvekset? :lol:

Tuskin on kuitenkaan muuten sama Antti Jokinen kuin tämä musavideomise (joka ilmeisesti oli sitten lopulta Tolkin koulukaveri vanhan blabber-uutisen mukaan)? Jummijammi mitä koukeroa
Cursarion

Post by Cursarion »

Scandal wrote:Valomerkin aikaan, hevibaarissa:
"Hei beibi, mennääksh meille jatkhoille?"
"Painu vi**uun, känniääliö!"
"Älä shä mulle ala, mä pääshin just vankhilasta."
"OooOOOooohhh! Totta kai mennään, lähdetään heti!"
"Portsari, soitas pirssi!"
"Mitä sä muuten teit kun vankilaan jouduit?" (silmät kiiluen, pupillit ihmetyksestä teevadin kokoisina)
"Mä mainitsin messulaudalla Timo Tolkin, ja heti tuli Karhuryhmä postiluukun ja ilmastointiventtiilin kautta sisälle ja paiskas tyrmään."
"..."
reps. :P

Ehkä tästä tosiaan saadaan brittijuristien avulla sellainen ennakkotapaus että jo henkilön nimen mainitseminen tietää tuomiota törkeästä kunnianloukkauksesta.
teme

Post by teme »

Kuuntelinpa huvikseen tuon Warrior Of Light -samplen. Itkunsekaista naurua oli ensireaktio, siis ei jumalauta aivan älytöntä. Kai tämä on pakko olla joku läppä.
Westend

Post by Westend »

Warrior of... Warrior of...Warrior of...Warrior of... onneksi loppui.
Kavonen

Post by Kavonen »

Ketju on ollut huolestuttavan hiljainen jo lähes vuorokauden. Olisin kiinnostunut tiedottaja Jari Jokisen tuoreimmista edesottamuksista sekä lähestyvän oikeusprosessin aikatauluista; olisiko jollakin lautalaisella ensi käden tietoa?
Hullu Jussi

Post by Hullu Jussi »

Kaikkia tähän ketjuun kirjoittaneita tullaan ampumaan aamunkoitteesa räkäpäällä korvaan. Virallinen tieto.
Holden

Post by Holden »

Cursarion wrote:reps. :P

Ehkä tästä tosiaan saadaan brittijuristien avulla sellainen ennakkotapaus että jo henkilön nimen mainitseminen tietää tuomiota törkeästä kunnianloukkauksesta.
Kyllä minuakin vituttaisi jos minua Tolkiksi nimiteltäisiin.
luonnonoikku

Post by luonnonoikku »

Hullu Jussi wrote:Kaikkia tähän ketjuun kirjoittaneita tullaan ampumaan aamunkoitteesa räkäpäällä korvaan. Virallinen tieto.
Miten käy niille, jotka vaan tyytyvät seuraamaan tätä keskustelua vaiti? Onko sata raipaniskua riittävä rangaistus?
Kavonen

Post by Kavonen »

luonnonoikku wrote:Miten käy niille, jotka vaan tyytyvät seuraamaan tätä keskustelua vaiti? Onko sata raipaniskua riittävä rangaistus?
Heille järjestettäneen kutsunnat Saana-pitkäsoiton pakkokuuntelusessioon.
Hullu Jussi

Post by Hullu Jussi »

Kavonen wrote:
luonnonoikku wrote:Miten käy niille, jotka vaan tyytyvät seuraamaan tätä keskustelua vaiti? Onko sata raipaniskua riittävä rangaistus?
Heille järjestettäneen kutsunnat Saana-pitkäsoiton pakkokuuntelusessioon.
Eiköhän tuollaiseen julmuuteen puuttuisi jo joku ihmisoikeusjärjestö.
Deleted User 729

Post by Deleted User 729 »

Hei pliis. Onko kukaan kuunnellut noiden biisien sanoituksia. Ei oo korneja yhtään... mahtavasti sovitettu ja hyvin rimmaa.

Onks toi irtileikattu nukenpää tuossa takakannessa itse Saana?
shinara666

Post by shinara666 »

Tolkki on mielestäni aina ollut minimalistisen sävellyksen henkeen nojaava muutenkin. Tästä syystä odotukseni ko. säveltäjän oopperaa kohtaan ovat puhdas +/- 0. Olen kuitenkin aina valmis yllättymään positiivisesti. :P
Toxic Enema

Post by Toxic Enema »

minimalistinen...mitähän tarkoitat? Onhan Straton levyilläkin orkesterisovituksia ollut, kuten esim. Infinitellä ja Elements pt 1:lla. Ei missään Nightwish mitassa mutta mahtipontisuutta on mielestäni Stratoillakin ollut ihan riittämiin.

Todellakin surullisen kuuloisia ovat nuo clipit. Letterissä käytetty koko Tolkin sanoitusten sanavarasto taas hyödyksi. Ei taittu vaan kertaakaan sanoa so much more to give.
Sir Juzzi

Post by Sir Juzzi »

Ei ne orkesterisovitukset lisää kappaleiden osien tai kantavien melodioiden määrää. Straton biiseissä näitä on aika vähänlaisesti, vaikka olisi taustalle vetäisty miten laajamittaiset orkestraatiot.
shinara666

Post by shinara666 »

Kylli. Juurikin tästä syystä mielestäni minimalistista. Jotenkin tätä vaikutelmaa korostaa vielä orjallinen eri osien erottelu ja vähemmän kantavat koko biisin mittaiset teemat. Tietysti levyillä on poikkeuksia, mutta harvassa ne tuntuvat olevan. Täysin mutu-fiiliksellä esitän mielipiteeni. :roll:
Kavonen

Post by Kavonen »

Biiseissä oli tosiaan sellainen yleisfiilis, ettei nyt olla missään jylhän Saanatunturin myrskyssä vaan turvallisesti studion lämmössä, leppoisasti rämpyttelemässä. Olen tosin sellainen musiikkituottamisen amatööri, että mahdollisesti jo pelkän kaiun lisääminen soittimiin tekisi biisistä mielessäni eeppisen mestariteoksen. :P
Gutlord

Post by Gutlord »

Eiköhän täyden levyn ladannut olisi jo paraikaa istumassa telkien takana :lol:
jarsky

Post by jarsky »

Oma mielipiteeni on se että Tolkki on tehnyt paljon suomalaisen metallimusiikin edistämiseksi,siitä Tolkille kiitos.

Ja vielä lisänä että ainakin minua on innoittanut kitaransoitossa erittäin paljon, en varmaan soittaisi enää jos en olisi kuullut Fourth Dimension levyä aikoinaan.
Weltschmertz

Post by Weltschmertz »

Hahah, Huvitinpa itseäni muutaman tunnin ajan lukemalla tätä ketjua läpi. :D Kertokaan sitten päivämääriä, niin tulen vielä käräjille pitämään peukkujakin. Vai onkohan tämä niin arkaluontoista materiaalia asianomistajien imagoille, että pitää suljettujen ovien takana käsitellä ;)

Tuosta tuotannosta pitää sanoa, että ennemmin kuin Rock-ooppera, tuo Saana on kyllä mielestäni lähempänä jotain alakoulun joulujuhlanäytelmää. "Jotain ennenkuulumatonta" todellakin, ennekuulumatonta roskaa nimittäin.

Mutta jos se yhtään lohduttaa Herra Tolkkia, niin en tue piratismia edes sen vertaaa, että vaivautuisin tuhlaamaan kaistatilaa tuon levyn lataamiseen.
Last edited by Weltschmertz on Tue Feb 26, 2008 1:14 pm, edited 1 time in total.
Wictorey

Post by Wictorey »

No niin, tulisikohan tästä viikosta sitten jännittävä kaikille topicissa suutaan soittaneille... 8)
Post Reply