Totta, muttei se sen aidommalta asialta kuulosta. Antoi käyttää nimeään pikku korvauksesta kun Rolf ohjelmoi vähän lisää?Germaniac wrote:Toi "hi-hat overdubs" oli ainoastaan Victorylla. Rogues En Voguella on kreditoitu ihan rumpaliksi.Jussi wrote:Aa, tämänkö takia niitä äänitellään jälkikäteen/erikseen? Esim. Running Wildin viimeisillä oli liverumpali* Mathias Liebetruth kreditoitu "hi-hat overdubs" tai vaikka nyt reilusti ilman runpalia äänitetyllä Brother Firetriben ekalla Kalle "hi-hatter" Torniainen, joka toki liittyi sittemmin bändiin.Timo Tolkki wrote:No ensinnäkin täytyis erottaa mitkä on konerummut ja mitkä ei. Yleensä sen kuulee hihatista tai symbaaleista.
*ei sitäkään voinut koko levyllä käyttää kun kerran kapulat kädessä oli... wanha kunnon Angelo Sasso
Stratovarius ja johdannaiset
-
- Posts: 10669
- Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
- Location: Oulu (Rollo)
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
-
- Posts: 638
- Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
- Location: Tyranki
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Kyllä ne ainakin "soitannollisesti" kuulostaa erilaiselta kuin kahden edeltävän levyn rummut. Soundit nyt ei kovin aidot ole, The Brotherhoodilla varsinkin pellitkin kuulostaa melko feikiltä mutta enpä mene kehumaan faktoilla kun en ole ollut studiossa vaklaamassa Rolfin ja kumppaneiden tekosia. Kuten sanottua, saa ne soitetutkin rummut kuulostamaan koneelliselta.Jussi wrote:Totta, muttei se sen aidommalta asialta kuulosta. Antoi käyttää nimeään pikku korvauksesta kun Rolf ohjelmoi vähän lisää?
-
- Grey Eminence
- Posts: 1387
- Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
- Location: Turku
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
:wtf:Khansen wrote:käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan
http://www.youtube.com/watch?v=l1L6C1noV48
-
- Imperiumi Assistant
- Posts: 200
- Joined: Fri Aug 23, 2002 1:06 pm
- Location: Milloin missäkin
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Mä odotin, että joku olisi tarttunut tohon nopeamminmetalglory wrote::wtf:Khansen wrote:käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan
http://www.youtube.com/watch?v=l1L6C1noV48

-
- Grey Eminence
- Posts: 1387
- Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
- Location: Turku
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
En ehtiny duunipäivän aikana tsekata lautaa!Khansen wrote:Mä odotin, että joku olisi tarttunut tohon nopeamminmetalglory wrote::wtf:Khansen wrote:käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan
http://www.youtube.com/watch?v=l1L6C1noV48

-
- Posts: 1134
- Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
- Location: Pohjois-Espoo
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Erittäin, erittäin mielenkiintoista.
Palan halusta kuulla uutta musiikkia ja odotan myös mielenkiinnolla, kuullaanko bändin tulevilla keikoilla myös ylläreitä jäsenten urien varrelta. Uskon vakaasti, että tästä voisi tullakin jotain..

-
- Posts: 1201
- Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
- Location: Helsinki/Kajaani
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
No onneksi meillä kun Eeron nyrkkipajalla albumeita väännellään, ei tuollaisia hienouksia ole, että öhö öhö sinne vaan!mape wrote:Ok, ok, USEIMPIEN on. Paree?


-
- Posts: 1122
- Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
- Location: Helsinki
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Voisiko joku viisaampi kertoa, onko brasilialainen Exterminator käyttänyt Pro-Toolseja ja Beat-Detectiveä? http://www.youtube.com/watch?v=Tia9n7KUp8A
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Joku viisaampi voisi myös kertoa ovatko he käyttäneet rumpuja.aggressor.perverssor wrote:Voisiko joku viisaampi kertoa, onko brasilialainen Exterminator käyttänyt Pro-Toolseja ja Beat-Detectiveä? http://www.youtube.com/watch?v=Tia9n7KUp8A
-
- Imperiumi Crew
- Posts: 139
- Joined: Fri Aug 23, 2002 7:01 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
"Meil on tääl tällä kertaa Äetsän sävelkulkuoppilaitokselta pari modulaatiosukkaa."metalglory wrote::wtf:Khansen wrote:käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan
http://www.youtube.com/watch?v=l1L6C1noV48
Joku viisaampi voisi kertoa oli tuo musiikkia?JVmursu wrote:Joku viisaampi voisi myös kertoa ovatko he käyttäneet rumpuja.aggressor.perverssor wrote:Voisiko joku viisaampi kertoa, onko brasilialainen Exterminator käyttänyt Pro-Toolseja ja Beat-Detectiveä? http://www.youtube.com/watch?v=Tia9n7KUp8A
Öh tuota...no kyllähän nuo samat laitteet meiltäkin toki löytyy, mutta sehän sitten eri asia päätetäänkö niitä käyttää. Kun tehhään Mergin Flarea ja esikuvana on 80-luvun hevimeteli, niin ei tietenkään silloin Beat Detectivet laula!Balm wrote:No onneksi meillä kun Eeron nyrkkipajalla albumeita väännellään, ei tuollaisia hienouksia ole, että öhö öhö sinne vaan!mape wrote:Ok, ok, USEIMPIEN on. Paree?![]()

OFF TOPIC:
Pro Tools on nauhoitussofta, joka on aika helppokäyttöinen editointimahdollisuuksiensa puolesta. Sen käyttö ei kuitenkaan tarkoita vielä rumpujen prosessointiin liittyen mitään. pari ääriesimerkkiä:
1) Rummut nauhoitetaan vanhaan malliin mikrofoneille vaikka 16-raitanauhurille. Näilt'ä nauhoilta sitten siirretään rummut ProToolsiin wav-fileiksi ja miksataan muuhun musiikkiin. Rummut on miksattu Pro Toolsissa mutta ovat ihan luomut.
2) Rummut nauhoitetaan Pro Toolsissa gridin avulla (sellainen verkko) klikillä ja jälkeenpäin käytetään pahimmassa tapuksessa sitä Tolkin mainitsemaan 100% kvantisaatiota, eli pakotetaan, että iskut siirtyvät tuolle verkolle matemaattisen tarkasti kohtiin, joissa iskujen "pitäisi" olla. Tämän lisäksi saatetaan vielä autenttiset rummun äänet korvata sämpleillä, jolloin lopputuloksesta tulee todella keinotekoisen kuuloinen.
3) vaihtoehto on sitten rumpujen ohjelmoiminen esim. EZ-drummer -ohjelmalla, jolloin kukaan ei ole soittanut oikeasti mitään vaan käytännössä nuo samplet vaan soivat siinä kohtaa mihin rumpunuotti on kirjoitettu.
Useimmiten mennään jossain noiden 1) ja 2) vaihtoehdon välimaastossa. Valitettavan usein nykyään lähempänä kakkosvaihtoehtoa. Modernissa soundimaailmassa kun yritetään saada rummun, basson, kitaran ja laulun lisäksi niin paljon enemmän kaikenmaailman votvottimia ja kilkuttimia sinne sekaan, on päätetty että rumpujen ei enää tarvitse vanhaan malliin täyttää tilaa. Ne pikemminkin pyritään jättämään sinne taustalle tasaiseksi rytmiksi, jolloin tuommoinen puristaminen ja siirtely sopivat hyvin kuvaan.
Iron Maiden vetää vielä vanhalla mallilla. Sielläkin on toki Pro Tools käytössä. Klikkiin ne eivät soita, eli rummut saattavat jopa heilua timesta aika lailla. Mutta tämäkään ei estä sitä, että Nicko McBrainin bassariin ja snareen on lisätty kyllä samplet tukemaan alkuperäistä soundia. Niitä on kuitenkin käytetty vain seitinohuesti, jolloin se alkuperäinen luomusaundi kuitenkin elää siinä pääasiassa. Mutta kyllä McBrainin rumpujakin on korjailtu. Hiiri vaan kauniiseen käteen ja copy-pastella vähän virvelin tai tomin iskua eteen tai taakse, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Myös Pro Toolsin editointimahdollisuudet ovat parantaneet sitä mahdollisuutta, että Iron Maiden voi studiossa soittaa 5 kertaa peräkkäin uuden biisin kokonaan läpi. Sen jälkeen tuottaja voi valita otoista parhaat kohdat ja yhdistellä niitä toisiinsa. Mutta ei tämäkään ole mitään uutta. Esim. Queenin Bohemian Rhapsodyn taustaraita (rummut+piano+basso) tehtiin kolmella otolla jo vuonna 1975. Silloin tosin piti soittaa aika lailla kokonaiset pätkät hyvin ja soittajien taito ja harjoittelun määrä korostuivat.
..mutta siis studiotekniikkaahan on aina käytetty hyväksi.
Eri asia sitten on se, miksi nykyään pitää ihmisen soittamat rummut puristaa konemaisen kuuloisiksi?
Pari soundi esimerkkiä:
a) hyvin luomut rummut, saundi elää aika lailla ja kaikki iskut eivät ole siinä ihan täysin kuultavissa, soitto myös kuulostaa letkeämmältä kun ei ole iskuja siirrelty. Ja rummuissa tässä siis Symfonian Uli Kusch!:
http://www.youtube.com/watch?v=g_yoixbEwlA
b) luomut rummut jonka päällä vähän samplea, rumpali hyvin tarkka ja soittaa yhtä napakasti joka iskun (näitä ei kauhean montaa powermetallissa tunnu olevan). Napakkuus, tarkkuus ja samplet yhdessä tekevät rummuista tosi tasaisen kuuloiset ja napakat. Varmaankin yksittäsiä iskuja siirrelty, jos Zimmermann olisi muka virheen tehnyt

http://www.youtube.com/watch?v=-CIvosxz ... re=related
c) ne konerummut
http://www.youtube.com/watch?v=_CE-eNUW8vI
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Rumpujen pitää elää, "virheet" tekevät musiikin eläväksi.
Editeeraus: Helloween kuulosti nyt tähän väliin oikein mainiolta.
Editeeraus: Helloween kuulosti nyt tähän väliin oikein mainiolta.
Last edited by teuvo on Thu Nov 11, 2010 12:42 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1122
- Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
- Location: Helsinki
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
"Tykkää"teuvo wrote:Rumpujen pitää elää, "virheet" tekevät musiikin eläväksi.
-
- Posts: 2208
- Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
- Location: tre
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Mulla on ikävä 70-lukua... Nykyään kaikenmaailman mekanisoidut Rasmukset ja muut yökötykset ovat tehneet bändisoitosta vitsin.ploughman wrote:Silloin tosin piti soittaa aika lailla kokonaiset pätkät hyvin ja soittajien taito ja harjoittelun määrä korostuivat.
-
- Posts: 1201
- Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
- Location: Helsinki/Kajaani
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
"Nykyään useat bändit uhoavat tekevänsä jotain muuta kuin sitä kliinistä sairaalaheviä – mutta kaikki tekevät silti sitä sairaalaheviä. Tämän huomaa jo siitä, että rummut kuulostavat siltä miltä rummut eivät ikinä oikeasti kuulosta. Nykyhevissä rummut klikkaillaan hiirellä millilleen oikeaan kohtaan, se tappaa livemeiningin heti."
- H. Romppainen 2007
- H. Romppainen 2007
-
- Posts: 638
- Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
- Location: Tyranki
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Jos en etukäteen tietäisi niin en kyllä ainakaan youtube laadusta arvaisi konerummuiksi, ottaen huomioon että suunnilleen yhtä prosessoidulta suurin osa nykymetallin rumpusoundeista kuulostaa.ploughman wrote:c) ne konerummut http://www.youtube.com/watch?v=_CE-eNUW8vI
Kuka arvaa mitkä rummut tässä on käytössä: http://www.youtube.com/watch?v=wrV_kK_rgPs
-
- Posts: 1095
- Joined: Fri Dec 05, 2008 11:53 am
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Kuulemma olisi elektroninen rumpusetti malliin Rotting Christ, mutta liekö kukaan tietävän varmasti totuutta. Aika härskit ne kuitenkin on. Mutta mitä väliä. DD Very Crazy vetää mutkat suoriksi.Germaniac wrote:Kuka arvaa mitkä rummut tässä on käytössä: http://www.youtube.com/watch?v=wrV_kK_rgPs
-
- Imperiumi Assistant
- Posts: 200
- Joined: Fri Aug 23, 2002 1:06 pm
- Location: Milloin missäkin
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Nojaa... mua ärsyttää aina tämä mesoaminen luonnollisesti soundista ja sitten lähimikitetään setti äänityksissä.Balm wrote:"Nykyään useat bändit uhoavat tekevänsä jotain muuta kuin sitä kliinistä sairaalaheviä – mutta kaikki tekevät silti sitä sairaalaheviä. Tämän huomaa jo siitä, että rummut kuulostavat siltä miltä rummut eivät ikinä oikeasti kuulosta. Nykyhevissä rummut klikkaillaan hiirellä millilleen oikeaan kohtaan, se tappaa livemeiningin heti."
- H. Romppainen 2007

Mutta, kun tässä nyt on näitä esimerkkejä pistetty, niin laitan teille haasteen. Kuka pystyy kertomaan missä seuraavista pätkistä on käytetty sampleja rummuissa:
http://home.tamk.fi/~c0eorjat/rummut.html
Ensimmäiselle joka arvaa/tietää oikein lupaan tarjota kaljan tai pari.
-
- Posts: 1017
- Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Kuuntelematta tokassa.Khansen wrote: Ensimmäiselle joka arvaa/tietää oikein lupaan tarjota kaljan tai pari.
-
- Posts: 1201
- Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
- Location: Helsinki/Kajaani
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
No elä lähimikitä!Khansen wrote:Nojaa... mua ärsyttää aina tämä mesoaminen luonnollisesti soundista ja sitten lähimikitetään setti äänityksissä.

-
- Imperiumi Assistant
- Posts: 200
- Joined: Fri Aug 23, 2002 1:06 pm
- Location: Milloin missäkin
- Contact:
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Sitten artisti sanoo "tää kuulostaa ihan Beatlesilta, me halutaan heviä!"Balm wrote:No elä lähimikitä!Khansen wrote:Nojaa... mua ärsyttää aina tämä mesoaminen luonnollisesti soundista ja sitten lähimikitetään setti äänityksissä.

Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Paska bändi, muutama hassu myyty levy.Khansen wrote:Sitten artisti sanoo "tää kuulostaa ihan Beatlesilta, me halutaan heviä!"Balm wrote:No elä lähimikitä!Khansen wrote:Nojaa... mua ärsyttää aina tämä mesoaminen luonnollisesti soundista ja sitten lähimikitetään setti äänityksissä.
-
- Posts: 1096
- Joined: Thu Jan 22, 2004 12:36 pm
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Taitaa vaatia tovin aktiivista mukanaoloa äänenkäsittelyn saralla että noista voisi varmuudella jotain sanoa. Samplekirjastotkin täytynee olla jossain määrin tuttuja. Heitänpä silti omia ajatuksiani, saattepahan sitten nauraa...:Khansen wrote:Mutta, kun tässä nyt on näitä esimerkkejä pistetty, niin laitan teille haasteen. Kuka pystyy kertomaan missä seuraavista pätkistä on käytetty sampleja rummuissa:
http://home.tamk.fi/~c0eorjat/rummut.html
Ensimmäiselle joka arvaa/tietää oikein lupaan tarjota kaljan tai pari.
Kahdesta ensimmäisestä ykkönen kuulostaa enemmän siltä että sitä olisi maustettu sampleilla, ainakin snare kuulostaa soivan sen verran kakkosta mehevämmin että veikkaan samplea mikkisoundin tukena. Basarista en osaa sanoa, molemmissa voi olla jotain tai olla olematta.
Kolmessa viimeisessä snaressa on joko kaikissa vähän jotain tai sitten ihan vaan mikkisoundi, haamunuottien sointi viittaisi jälkimmäiseen. Ärsyttävimmillään peräkkäiset snareiskut kuulostavat joillain levyillä siltä, kuin jokainen isku olisi ensimmäinen, ja pahimmillaan seuraava isku "katkaisee" edellisen. Kolmonen kuulostaa siltä että basareissa olis samplet, nelosessa ei välttämättä ole ja vitosessa menee alapää joka tapauksessa niin muusiksi ettei siitä viitsi sanoa mitään.
En tiedä sitten miten pahasti olen hakoteillä, joka tapauksessa nelospätkä ainakin soundaa yksinään parhaalta, joskin basarin kalvoääni on mielestäni yliarvostettua. Ei sinulla Khansen satu olemaan jotain pätkää valmiista biisistä, joka olisi tehty näillä rumpusetupeilla? Joka tapauksessa, odotan mielenkiinnolla infoa oikeista vastauksista.
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Tarkennettakoon, että en tarkoittanut ristiriitaisuus-huomioillani sen kummemmin salaliittoteorisoida, kunhan pistivät silmään.
Aeronauticsin rumpujen osalta myönnän totaalisen tietämättömyyteni. Olin lukioikäinen kuin kyseinen kiekko ilmestyi, ja eniten tykkäsin levyllä juuri rummuista. En ehkä nimenomaan rumpusoundeista, vaan siitä mitä niillä oli tehty, mutta eivät minua kyllä sounditkaan häirinneet. Tuotantopuolesta musiikissa en kyllä tiedäkään kauheasti mitään. Joskus aivan metallitaipaleeni alussa en meinannut erottaa tiettyjen bändien synasooloja kitarasooloista, tätä ongelmaa ei sentään enää ole. Joten ehkäpä rumpujen koneellisuus joskus vielä korvakuulolla käy ilmi.
Mutta kun nyt pistin Falling Sparrow'n soimaan niin hyvältä kuulostaa edelleen. Pitänee siirtyä konemusiikkiin.
Peukkua muuten tuolla BTR:n introlle.
---
Straton Darkest Hours herättää positiivisia odotuksia. Mielestäni Polaris oli jotenkin erittäin lupaava, mutta sen biisit olivat itsessään enemmän tai vähemmän kehnoja. Tasapainoisin on varmaan Forever is Today, toisessa ääripäässä Somehow Precious on ns. abysmal failure, käyttääkseni tällaista Manowarin Courage-kappaleesta joskus lukemaani taidokasta luonnehdintaa.
Mutta esimerkiksi Deep Unknown ja Falling Star lupailivat sellaista uutta suuntaa, jota toivon Elysiumin edustavan kera parempien biisien. Darkest Hoursin perusteella näin saattaisi tapahtuakin. Toinen näyte Infernal Maze (?) kuulostaa hyvältä juuri ennen kuin se loppuu. Sen sijaan alun hidas, dramaattinen paisuttelu on sellaista, johon Kotipellon ääni (tai ääntämys) ei minusta ole koskaan sopinut yhtään.
Lauluista on sanottava muutenkin, että Tolkin aikana Kotipellon laulusuoritukset olivat parempia kuin Polariksella tai näillä uusilla näytteillä. Kyse ei liene tason huononemisesta sinällään, koska Cain's Offeringin levyllä Kotipelto vetää oikein hyvin.
---
Jos FME:ssä vedetään back-kataloogia, niin joukkoonhan sopisi tasapuolisuuden nimissä jokin Wingdomin biisi. Lyriikoita lukuunottamatta oikein pätevä levy.
Aeronauticsin rumpujen osalta myönnän totaalisen tietämättömyyteni. Olin lukioikäinen kuin kyseinen kiekko ilmestyi, ja eniten tykkäsin levyllä juuri rummuista. En ehkä nimenomaan rumpusoundeista, vaan siitä mitä niillä oli tehty, mutta eivät minua kyllä sounditkaan häirinneet. Tuotantopuolesta musiikissa en kyllä tiedäkään kauheasti mitään. Joskus aivan metallitaipaleeni alussa en meinannut erottaa tiettyjen bändien synasooloja kitarasooloista, tätä ongelmaa ei sentään enää ole. Joten ehkäpä rumpujen koneellisuus joskus vielä korvakuulolla käy ilmi.
Mutta kun nyt pistin Falling Sparrow'n soimaan niin hyvältä kuulostaa edelleen. Pitänee siirtyä konemusiikkiin.
Peukkua muuten tuolla BTR:n introlle.
---
Straton Darkest Hours herättää positiivisia odotuksia. Mielestäni Polaris oli jotenkin erittäin lupaava, mutta sen biisit olivat itsessään enemmän tai vähemmän kehnoja. Tasapainoisin on varmaan Forever is Today, toisessa ääripäässä Somehow Precious on ns. abysmal failure, käyttääkseni tällaista Manowarin Courage-kappaleesta joskus lukemaani taidokasta luonnehdintaa.
Mutta esimerkiksi Deep Unknown ja Falling Star lupailivat sellaista uutta suuntaa, jota toivon Elysiumin edustavan kera parempien biisien. Darkest Hoursin perusteella näin saattaisi tapahtuakin. Toinen näyte Infernal Maze (?) kuulostaa hyvältä juuri ennen kuin se loppuu. Sen sijaan alun hidas, dramaattinen paisuttelu on sellaista, johon Kotipellon ääni (tai ääntämys) ei minusta ole koskaan sopinut yhtään.
Lauluista on sanottava muutenkin, että Tolkin aikana Kotipellon laulusuoritukset olivat parempia kuin Polariksella tai näillä uusilla näytteillä. Kyse ei liene tason huononemisesta sinällään, koska Cain's Offeringin levyllä Kotipelto vetää oikein hyvin.
---
Jos FME:ssä vedetään back-kataloogia, niin joukkoonhan sopisi tasapuolisuuden nimissä jokin Wingdomin biisi. Lyriikoita lukuunottamatta oikein pätevä levy.
-
- Posts: 1096
- Joined: Thu Jan 22, 2004 12:36 pm
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Haluanpa kommentoida vielä näitä. Hemmetin hyvän kuuloisia sekä pätkät a että b, a loistava rumpujen osalta. C menettelee, koska tuotahan se soundi tänä päivänä on. Rumpusoundi tai "soitto", miksi sitä sekvenssiä nyt haluaakaan kutsua, ei varsinaisesti kyllä hyppää korville erilaisena kun vertaa muuhun nykiseen metallisoundiin. Etenkin noihin Karmilan pajasta tulleisiin tuotoksiin tottuneena hyvin tuttu rumpujen sijoittuminen äänikenttään ja tässä tapauksessa vielä tukkoon puristettu soundimaailma niitä peittelevät. Haluaisin huomauttaa, että on se ero muidenkin instrumenttien kohdalla melkoinen näissä pätkissä. Hienoa olisikin jos soundipolitiikka ottaisi edes hiukan paluuta vanhempaan.ploughman wrote: Pari soundi esimerkkiä:
a) hyvin luomut rummut, saundi elää aika lailla ja kaikki iskut eivät ole siinä ihan täysin kuultavissa, soitto myös kuulostaa letkeämmältä kun ei ole iskuja siirrelty. Ja rummuissa tässä siis Symfonian Uli Kusch!:
http://www.youtube.com/watch?v=g_yoixbEwlA
b) luomut rummut jonka päällä vähän samplea, rumpali hyvin tarkka ja soittaa yhtä napakasti joka iskun (näitä ei kauhean montaa powermetallissa tunnu olevan). Napakkuus, tarkkuus ja samplet yhdessä tekevät rummuista tosi tasaisen kuuloiset ja napakat. Varmaankin yksittäsiä iskuja siirrelty, jos Zimmermann olisi muka virheen tehnyt![]()
http://www.youtube.com/watch?v=-CIvosxz ... re=related
c) ne konerummut
http://www.youtube.com/watch?v=_CE-eNUW8vI
No, enköhän nyt ole sanonut tästä aiheesta sanottavani.
-
- Posts: 382
- Joined: Sat Oct 29, 2005 5:39 am
- Location: Livin' on the road
Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO
Timo Tolkki wrote:Kysyin äidiltä ja kuulemma olen oikea Timo Tolkki. Trinityn soolot soitti Nalle Österman.

Check your facts.mape wrote:...varmasti korjattu tempot Beat Detectivellä, mutta quess what? Niin on kaikkien muidenkin.
Jep, paree.mape wrote:Ok, ok, USEIMPIEN on. Paree?
Lause jolla saa taatusti popparinrentun hiljaiseksi siinä vaiheessa kun se alkaa hyppimään studiossa silmille...Khansen wrote:se vain käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan

Minkä konsultin, tiedottajan tai talousjohtajan bisnesmaailma onkaan sussa menettänyt...
Tuskinpa tähän ketjuun voi enää mitään lisätä. Muistakaa vain se, että maailman paras rumpali on Phil Rudd ja maailman paras albumi Judas Priestin Screaming For Vengeance. Nyt lähden laittamaan rantasaunan (Narvi, ei Ampeg) tulille. Jatkakaa.
Last edited by Tero M on Fri Nov 12, 2010 1:38 pm, edited 1 time in total.