B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
MoonDog

Post by MoonDog »

Jokseenkin noin olen sitä yrittänyt soittaa mutta aika vaisuin tuloksin. Jäi tässä jokin aika sitten mieleen, kun näin nauhalta jonkin jakson Mankelista (se Kummeli-tyylinen sarja), jossa housebändin rumpalille esitettiin yleisökysymys "Mmiten sotitaa tremoloa?", niin äijä sitten näytti. Kapulat heiluivat sellaisessa kaaressa, kuin yleensäkin virveliä lyödessä. Siitä sain sellaisen mielikuvan, että teen jotakin todella väärin kun en saa mitään kunnollista aikaiseksi. :lol:
Arttu

Post by Arttu »

HellModem wrote:Ihan näin off-topikkina vaan että onkos porukalla minkäänlaisia kokemuksia näistä pedaaleista:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_ ... 22281.html
Samaa oon kanssa kyselly ympäri nettiä/kotikaupunkia. Ketjuvetoista versiota pääsin kokeilemaan yhdellä kaverilla ja kyllä se ihan jämäkältä tuntui, vaikka en kauaa ehtinytkään testailla. Ei taida olla kauhean yleinen tuo direkt drive versio täällä suomenmaassa kun ei sitä tunnu olevan juuri kenelläkään. Meinasin jo tilata tuommoiset mutta sain sitten pienellä säästämisellä hankittua Iron Cobrat kun rupesi epäilyttämään tuo hinta/kestävyys. Saattaa tietysti olla että olen vain ennakkoluuloinen. :?:
Täällä olikin jo jotain juttua aiheesta:

http://www.imperiumi.net/phpBB2/viewtop ... 1&start=50
Guest

plastpiitti..

Post by Guest »

No itse ainakin yleensä plastpiittejä leipoessani poljen jaloilla suurinpiirtein samoja nopeuksia kuin käteni hakkaavat.Eli kutakuinkin yksi isku jalalla yhtä käden iskua kohti.Kun aloin ihan tarkoituksellisesti blastbeatteja treenaamaan,aloitin vain sillä että (heikommalla) virveli kädelläni vain hakkasin virveliä plastpiitti tyyliin niin kauan kunnes en jaksanut enää jatkaa.Toistelin tuota useita kertoja päivittäin rumpuja soittaessa ja virveli käsi pääsi kestävyydessä ja nopeudessa tämän haitsu käden tasolle suht. nopeasti.Sitten kun alkaa kädet olla kestävyydeltä edes hieman samaa luokkaa niin alkaa soitella kummallakin kädellä plastia,niin siinä samalla sitten kehittyy se että kädet iskevät kutakuinkin vuoronperään sun muuta.Itse sain käteni hyvään plastpiitti kuntoon ennätys ajalla tuolla tyylillä treenatessa. Kyllä nyt kelpaa tappaa,kun voi päästellä Marduk-nopeuksilla ja vieläpä hieman kestääkin sitä kyytiä ilman täyttä itsemurhaa. :D
Guest

Re: plastpiitti..

Post by Guest »

Willholocaust wrote:
Azateth Necrolegion wrote:...suurinpiirtein ...kutakuinkin
Mahtaa olla melkosen kuulosta tuo sun soitto :D
Joo-o,pistin noin vain koska blasteja leipoessa en ainakaan itse luonnollisesti kuule esim.tupla pedaalini ääntä virvelin mennessä sen päälle. Niin täytyy vain yrittää päästä suurinpiirtein samoihin nopeuksiin. Jos nyt ymmärrät edelleenkään. :D
Guest

Post by Guest »

Willholocaust wrote:Ehämmie ymmärrä mistään mittään... Aattelin vaan että pitäs kai ne aika tarkasti mennä. Mutta mähän oon vaan kitaristi, älä minusta välitä 8)
Ai vas tsast tingking te seim 8)
Anonymous

plästi...

Post by Anonymous »

Finntrollin Bastuvisan biisissä on mahtava blast-komppi!
Se vaan toimii jotenkin saatanan hyvin. :D
Zyklon

Post by Zyklon »

Perkele. Taas tuli yksi asia lisää mitä pitäisi treenata. Huomasin tuossa Internecineä paukutellessa, että vaikka nopeus riittäisi johonkin juttuun, niin monesti koordinaation takia homma kusee. Tuollaiset nopeat ja lyhyet "spurtit" on melko pahoja kun tempoa on jonkin verran. Esim. tollanen missä grindin seassa tulee lyhyitä blast beat -kohtia, niin perkele että on vaikea pitää homma kasassa. Tuossa suhteessa olisi helvetin hyvä jos grindiä soittaisi aina yhdellä jalalla, niin olisi helpompi vain ottaa se toinen jalka mukaa sitten kun alkaa tuplabassari/blast beat.. Mutta kun kahdella jalalla soittaa grindiä, niin on paljon vaikeampi vaihtaa grindistä blast beattiin ja takaisin grindiin..

Kaippa se on vain treenikysymys.. :roll:

Nyt oon saanut jonkinlaisen kuvan tuosta One hand rollista, niin pitäisi sitäkin treenata. Mulla vain tulee peukato kipeäksi kun soitan tuota.. paska tekniikka.. :x
Anonymous

Post by Anonymous »

Zyklon wrote:Nyt oon saanut jonkinlaisen kuvan tuosta One hand rollista, niin pitäisi sitäkin treenata. Mulla vain tulee peukato kipeäksi kun soitan tuota.. paska tekniikka.. :x
Soitatko sitä nyt virvelin rimmiä (siis reunaa) hyödyntäen vai ilman? Kun tuolla Derek Roddyn laudalla joku muistaakseni heitti ettei John Longstreth koske reunaan ollenkaan gravity-blastissa niin mietin että miten helvetissä se on mahdollista?
Zyklon

Post by Zyklon »

joo siis minä YRITÄN soittaa sitä hyödyntämällä rimmiä.. Ja minun veikkaukseni on, että se joku joka väitti tuollaista Longstrethistä puhui paskaa.. :roll:
hakkinti

Post by hakkinti »

Toisaalta, samaisessa keskustelussa, taisi olla vielä samainen äijä, sanoi, että Longstreth hyödyntää jotain näitä coprs-juttuja, ja tavallaan liuttaa kapulaa kalvolla iskujen välissä. Ei noista tollaisista ikinä voi tietää. Ottakaa vielä huomioon useista kuvista & videosta bongattu käsien asento samaisella miehellä, eli ranne/ranteet tavallaan roikuttavat kämmeniä alaspäin, käsivarren ollessa melko tarkkaan se 90 astetta. Tällä kuvittelisin olevan hyvinkin jotain tekemistä ohr:n kanssa, koska kädet "roikkuvat" noin vain virvelin kanssa miehellä (puhun siis Longstrethistä).

Itsekin olen yrittänyt "simuloida" rimiä tekniikalla (Zyklon, tämä on eri homma, kuin se Kaitsun kertoma) ja periaatteessa eihän se mahdotonta ole. Toisaalta siinä vaiheessa, kun tempoa tulee vähänkin, tuo menee pikkusen hankalammaksi. Mutta joo, täytyis vaikka yrittää taas joskus soittaakin rumpuja muiden kiireiden alta ja pohtia/treenata tota lisää, sitten voisin näyttää hieman. Vaikka eihän siinä mitään kummalista ole, otatte kapulan käteen ja padin/virvelin eteen, ja pohditte, että miten saatte yhdellä käsiliikkeellä (käsivarsi, siis) kaksi iskua ilman, että käytätte rimiä. Eihän siinä mitään kummoista ole, hieman mielikuvitusta vain.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Post by cfe »

Ihan näin basistina kysyisin että onko tästä ollut puhetta mutta soittaako teistä kukaan, tai yrittänyt tätä todellista äärikomppia: Normisti basari menee joka iskun väliin ja se tehdään kahdella jalalla eikös. Mites tämä että soittaa basareilla todella nopeaa Pete Sandoval pärinää ja sitten blastia/grindiä siihen päälle. On hurjan kuuloista ja tulee mieleen että mihin se ihminen oikein pystyykään :D
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Post by cfe »

VonMcloud wrote:Sandoval on kyllä pirun kova. Hereticillä oleva Drum check on aikas siisti. :shock:
Sandoval on kova, hänellä on oma tyylinsä. Vaikka nykyään löytyy rumpaleita jotka tekevät saman ja enemmänkin mutta Petellä on se oma juttu siellä kauhean täristämisen ja läpsyttämisen välissä. Hän ei ole persoonaton rumpukone vaan omanlaisensa tunnistettava soittaja.
Nightrealm^2 wrote:

Code: Select all

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
K-------K-----------K---
------------S-----------
Eli toisella jalalla vedetään yksinään se, mikä yleensä vedetään tuplilla.
Ja se Enshrined by Gracen blasti oli melko hämäävä aluksi.
En tiedä miten se tehdään mutta tarkoitamme ilmeisesti samaa asiaa. Eli sitä tuplasoittoa jossa kuuluu lähinnä konekiäärin nopeudella tulevaa naputusta. Sama komppi on myös tuossa Hate Eternalin ekalla, muistaakseni kappaleessa numero 9, alussa. Selkeästi tikuttaa basareilla prrr - vauhtia ja kuulostaa erittäin tiukalta. Sitten vaihtaa normaaliin joka iskun väliin isku, selkeästi erilainen.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Post by cfe »

HellModem wrote:Btw näin off-topiccina, Mitäs porukka on mieltä tuosta Dave Lombardon ainaisesta hypettämisestä? Minä itse en ole ymmärtänyt sitä koskaan...
Aikanaan nopein ja hurjin rumpali. Teki periaatteessa aika pitkälle pioneerityön kuinka äärimetallissa soitetaan rumpuja.
Zyklon

Post by Zyklon »

Ei ole kyllä Lombardo kuulunut koskaan minunkaan suosikeihin, mutta kyllähän se on ollut (ja on vieläkin) tosi suuri innoittaja monelle metallirumpalille. Ja sillon kun Slayer löi itsensä läpi, niin Lombardon soitto varmaankin tuntui kaikkien mielestä todella nopealta ja "extremeltä"..

Sandoval on nopea jne. ja kyllä se on omaperäisempi kuin monet muut death metal -rumpalit, mutta itse kuitenkin pidän enemmän vähän erilaisista rumpaleista.. Eiköhän se "kova kolmikko" ole Kaitsu, Longstreth ja tietenkin Mounier..
Japa

Post by Japa »

Nasumin nettisivuilla on joku videoklippi heidän muinaiselta Suomen kiertueelta, jossa on kuvattu Kaitsun soittoa.

Edit: täältä
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

HellModem wrote: Btw, Onkohan joku joskus kuvaillut Rotiskon keikkoja rumpujen takaa?
Mun kaveri kuvasi Lahden kasisalilla Murderworks kiertueen keikan suoraan Kaitsun vierestä, muutaman metrin päästä. Ihan OK video. soitto onkin jo helvetin paljon parempaa 8)
hakkinti

Post by hakkinti »

Hmm joo. Meinasin todeta, että Hellmodem kaivaa verta nenästään ;). Jossain määrin olen kyllä samoilla linjoilla. Onhan jotkut MA:n levyt mielestäni hyviä, muttei se nyt SE bändi ole ikinä minulle ollut, eikä Sandoval SE rumpali. Tyylistä yhdyn osittain Hellmodemin kantaan.

Kaitsusta sen verran, että itsellä on keväältä Nasum/Rotisko-rundin Jyväskylän keikka kuvattuna Kaitsun vierestä. Tuota Lahden keikkaa olen myös tavoitellut (mutta onkos asa tämä herra nyt armeijassa edelleen, en ainakaan ole mailiini vastausta saanut?) ja onhan noita muitakin. Joskus voitais järjestää sellainen rumpaleiden miitti Kaitsulla, ja yksi aloittaa yhdessä huoneessa, "Kaitsu, kerro suhteestasi rumpuihin" ja sillä välin toiset käyvät varastamassa kaikki sen nauhat ;). Ei mutta joo... eiköhän Kaitsustakin jotain virallisempaa nauhaa ole tulossa... mikäli sen dvd:n saavat ikinä ulos, niin siinä luulisi olevan enemmänkin pätkää sen kyvyistä.

Videoista nyt kun kerran päästiin vauhtiin: http://home.comcast.net/~disavowed/guess_who.mpg
Brodequinin uusi rumpali, Jon Engman. Roddyssä huiputettiin aivan käsittämättömäksi, ja vaikkakin varsinkin nuo china-blastit ovat varsin tiukkoja, niin ei esim. grindissä ole tempoa juuri nimeksikään.
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

^Kyllä mä olen saanut sen videon jo, olen totaalisesti unohtanut koko jutun. Sori vaan. Laitan sen videon Hellmodemille, ja toivottavasti saan itsekin siitä videocd version. Voin sitten lähettää sen sulle kun saan sen. OK?

Olipas vitun tiukka videopätkä. Miten niin ei ollut tempoa nimeksikään? Kyllä toi aika hurjaa oli. Meinaatko tosiaan että sinulta taittuu tuommoinen tai vieläkin enemmän? Iso käsi sille jos näin on.
Lappis
Posts: 444
Joined: Thu Nov 28, 2002 2:34 pm
Location: Lahti
Contact:

Post by Lappis »

HellModem wrote:
Zyklon wrote: Eiköhän se "kova kolmikko" ole Kaitsu, Longstreth ja tietenkin Mounier..
Nyt puhut kyllä asiaa. Tuosta kolmikosta kyllä mielestäni ykköseksi nousee Kaitsu.

Btw, Onkohan joku joskus kuvaillut Rotiskon keikkoja rumpujen takaa?
Jep. Oltiin samalla keikalla Rotiskojen kanssa Lahdessa ja kaveri sit kuvas Rotiskojen keikan kokonaisuudessaan. Siis nimenomaan vain ja ainoastaan Kaitsun työskentelyä

Edit: Jaha, Asa jo ehti vastata...
hakkinti

Post by hakkinti »

asa wrote:^Kyllä mä olen saanut sen videon jo, olen totaalisesti unohtanut koko jutun. Sori vaan. ... Voin sitten lähettää sen sulle kun saan sen. OK?
Niin, siis puhummeko Samuli-nimisestä herrasta? Se pisti mulle joskus mailia tuosta videosta (kuvas mm. ensimmäisen keikkani Funeriksen riveissä samaisessa paikassa) ja mullahan kesti sitten aivan hirveästi vastauksessa, ja edelleen taitaa herra olla armeijassa. Anyway, tuo video kiinnostaisi, joten patista herraa vastaamaan, tai jotain. Tietysti tahtoisin mahdollisimman hyvälaatuisena, mutta tuskinpa vielä yhden "sukupolven" ero laatuun vaikuttaa.

asa wrote:Miten niin ei ollut tempoa nimeksikään? Kyllä toi aika hurjaa oli. Meinaatko tosiaan että sinulta taittuu tuommoinen tai vieläkin enemmän? Iso käsi sille jos näin on.
No siis kuten totesin, nuo china-blastit ovat huimia, siis varsinkin se, että ne menee chinasta (rebound = 0), mutta jos mietitään tuota komppipeltitrioligrindiä, niin eihän se nyt hirveän nopeaa ole (verrattuna siihen, että jätkä kuitenkin soittaa Brodequinissä). Enkä nyt tarkoita, että jokaisen kohdan täytyisi olla aina niin täysiä, kuin rumpali pystyy soittamaan. Kunhan totesin. Eiköhän sultakin, asa, taitu nopsampaa kuin tuo trioli tuossa videolla?
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

hakkinti wrote: Niin, siis puhummeko Samuli-nimisestä herrasta?
Joo, sama mies. Pääsee armeijasta Tammikuussa. Saat minulta sen videon jos 2.sukupolven video kiinnostaa. Tosin mä en voi kopioida VHS-kasetteja.
hakkinti wrote: Eiköhän sultakin, asa, taitu nopsampaa kuin tuo trioli tuossa videolla?
No kyllä se alkaa olemaan siinä äärirajoilla tuo triolin nopeuskin. Helvetti kun oppisi soittamaan noin rennosti kun toi hemmo. Hyvä jos ilmekään värähtää, uskomaton tekniikka.
Minkähän merkkiset noi minichinat on? Uskomattoman upea saundi niissä. Itse ajattelin ostaa 13" Wuhanin chinan, mutta en viitsisi ostaa kuulematta saundia ensin. Onko kellään suosituksia? Esimerkiksi Black Witheryn levyllä on mahtavan kuuloinen china.
Zyklon

Post by Zyklon »

Nyt perkele.. asiahan on nyt näin, että alatte kyllä pisteleen mullekkin noita videoita Kaitsun soitosta! :D

Ei vaan.. jos joku on halukas minulle kopioimaan videon tain video-cd:n, niin olisin kyllä erittäin kiitollinen. Kaikki kulut tietenkin maksaisin itse..

13" Wuhan china? Ei kai sellasta edes oo :)
Jos oikein muistan, niin koot on 12", 14", 16" jne.. :roll:
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

^No pannaan sit se 14" kiitos. :D

Vai suositteleeko joku mielummin 12"?
Arttu

Post by Arttu »

asa wrote:Vai suositteleeko joku mielummin 12"?
Mulla on just tuommoinen 12". Täytyy kyllä sanoa että hyvin on toiminut, kuin myös samanmerkkinen 20" china.
Alunperin hinta oli houkutteena ostamiseen, mutta eipähän tarvinnut pettyä vaikka halpoja olivatkin.

HellModem: Muutamaa pisempää blastbeattia/grindausta jäin vähän kaipaamaan, mutta muuten oikein hyvää matskua. :)
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

^Luonnehdi vähän tarkemmin sitä 12" saundia. Lyhyt sointi, pitkä? Sihahtaako kunnolla vai onko kongimainen saundi jne...
Post Reply