Amorphis-keskustelu

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
John Holmes
Posts: 67
Joined: Thu May 14, 2009 2:18 pm
Location: Tampere

Re: Amorphis - Skyforger

Post by John Holmes »

Liikaa tuntuu olevan hehkutusta tän levyn tiimoilta. Olisivat vaan jättäneet siihen ensimmäiseen traileriin. Levy-yhtiön sivuilta voi kuunnella samplet mitkä neki on todella mitäänsanomattomat. Odottelen kyllä erittäin paljon ennakkokuuntelua mut turhaa tällänen hirvee hehkutus.
Suffeli

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Suffeli »

Eiiih, mä en kestä. Mä en halua kuunnella levyä ennakkoon, mutta kärsimättömän luonteeni tuntien ja olemattoman itsehillinnän omaavana, joudun sen sitten väkisin varmaan 60 kertaa kuuntelemaan ennen julkaisua :shock:
Blizk
Posts: 680
Joined: Fri Apr 07, 2006 11:11 am
Location: Oulu

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Blizk »

John Holmes wrote:Liikaa tuntuu olevan hehkutusta tän levyn tiimoilta. Olisivat vaan jättäneet siihen ensimmäiseen traileriin. Levy-yhtiön sivuilta voi kuunnella samplet mitkä neki on todella mitäänsanomattomat. Odottelen kyllä erittäin paljon ennakkokuuntelua mut turhaa tällänen hirvee hehkutus.
Moniosainen traileri on melko normaalia Nuclear Blastin markkinointistrategiaa nykyään. Yhdellä levyllä näytti olevan neliosainen traileri :D
Suffeli

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Suffeli »

Voiko Amorphisia ikinä liikaa hehkuttaa :shock: Yli 15 vuotta bändin kuuntelua takana ja ei kun paranee aina vaan. Toivottavasti soittavat hautaan asti niin voi ainakin kuolla onnellisena :wink:
Malevolent
Posts: 619
Joined: Wed Dec 21, 2005 9:10 am
Location: ChurchMoor

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Malevolent »

Kuuntelin molemmat samplet putkeen jolloin sai hieman paremman käsityksen biiseistä. Tarttee sanoa, että odotukset nousi aikalailla noiden pätkien myötä. Tähän asti ei ole hirveästi ehtinyt odotella Skyforgerin julkaisua, mutta tämän jälkeen odottelen innolla. Tutun ja ah niin turvallisen kuuloista Amoa tulossa.
Wictorey
Posts: 953
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:13 pm
Location: Helsinki

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Wictorey »

Malevolent wrote:Tutun ja ah niin turvallisen kuuloista Amoa tulossa.
Tämä taas on syy, miksi itse en ole kovin innoissani. Sointukuluissa on havaittavissa hyvin vähän uudistumista, taas kerran.
Zurg

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Zurg »

Wictorey wrote: Sointukuluissa on havaittavissa hyvin vähän uudistumista, taas kerran.
Tämä kyllä valitettavan totta, en vaan tiedä, miksei se tän bändin kohdalla häiritse niin paljon kuin muutaman muun. Voihan siinä olla vähän näköharhaakin, kun Amorphiksen musa on niin tunnistettavaa. Uudistumista ei rekisteröi niin kauan kun biisit aina kuitenkin kolahtaa sen tunnistusalueen sisäpuolelle. Sampleja kuunnellessa jostain päähän kilahti, että Holopaisen mukaan on tulossa bändin musikaalisin levy. Ei silti, että tajuaisin hittoakaan, mitä se tarkoitti 8) .
Suffeli

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Suffeli »

Tässä tulee todistetuksi iänikuinen fakta. IKINÄ ei kaikkia voi miellyttää :D

Mikäli bändi ei uudistu, valitetaan että bändi toistaa itseään. Mikäli bändi uudistuu, valitetaan että bändi hylkää vanhat ja uskolliset faninsa. No mä olenkin tällainen lammas, mulle kelpaa aina kaikki mitä tuleman pitää :funny:
Hepohessu

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Hepohessu »

Suffeli wrote:Tässä tulee todistetuksi iänikuinen fakta. IKINÄ ei kaikkia voi miellyttää :D

Mikäli bändi ei uudistu, valitetaan että bändi toistaa itseään. Mikäli bändi uudistuu, valitetaan että bändi hylkää vanhat ja uskolliset faninsa. No mä olenkin tällainen lammas, mulle kelpaa aina kaikki mitä tuleman pitää :funny:
Juuri näin. Tämä on kyllä niin totta.
Zurg

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Zurg »

Suffeli wrote:Tässä tulee todistetuksi iänikuinen fakta. IKINÄ ei kaikkia voi miellyttää :D

Mikäli bändi ei uudistu, valitetaan että bändi toistaa itseään. Mikäli bändi uudistuu, valitetaan että bändi hylkää vanhat ja uskolliset faninsa. No mä olenkin tällainen lammas, mulle kelpaa aina kaikki mitä tuleman pitää :funny:
No katos kun siinä on sellanen aivan helvetin kapea putki, jonka sisällä on pyristeltävä. Ei saa uudistua liikaa eikä liian vähän, muuten ottaa osumaa :lol:.
JSM
Posts: 694
Joined: Mon Aug 11, 2003 10:58 am
Location: Mundane abode

Re: Amorphis - Skyforger

Post by JSM »

Zurg wrote:
Suffeli wrote:Tässä tulee todistetuksi iänikuinen fakta. IKINÄ ei kaikkia voi miellyttää :D

Mikäli bändi ei uudistu, valitetaan että bändi toistaa itseään. Mikäli bändi uudistuu, valitetaan että bändi hylkää vanhat ja uskolliset faninsa. No mä olenkin tällainen lammas, mulle kelpaa aina kaikki mitä tuleman pitää :funny:
No katos kun siinä on sellanen aivan helvetin kapea putki, jonka sisällä on pyristeltävä. Ei saa uudistua liikaa eikä liian vähän, muuten ottaa osumaa :lol:.
Nuora kuvannee sen vyöhykkeen kapeutta paremmin. :lol:

Mun mielestä Amorphis on löytänyt viimeisellä kahdella ja todennäköisesti myös tällä uusimmalla loistavasti tasapainon vanhan materiaalin tyylisen musiikin ja sitten keskivaiheen progeilujen välillä. Vaikka eittämättä yhtye tulee tekemään tulevaisuudessa myös kokeellisempiakin levyjä niin se ei lähtökohtasesti haittaa kunhan biisit pysyy hyvinä. Ja vaikka tyyli ei kovin omaperäinen olisikaan, niin hyvät biisit paikkaa sitä rutkasti.
HeikkiS

Re: Amorphis - Skyforger

Post by HeikkiS »

JSM wrote:Ja vaikka tyyli ei kovin omaperäinen olisikaan, niin hyvät biisit paikkaa sitä rutkasti.
Miusta se musiikki on just omaperäistä (Amorphista) kun se kuulosta siltä mitä Amoilta on totuttu kuulemaan. Eihän ne nyt viime levyillä ole muilta alkaneet kuulostamaan? :roll:
JSM
Posts: 694
Joined: Mon Aug 11, 2003 10:58 am
Location: Mundane abode

Re: Amorphis - Skyforger

Post by JSM »

HeikkiS wrote:
JSM wrote:Ja vaikka tyyli ei kovin omaperäinen olisikaan, niin hyvät biisit paikkaa sitä rutkasti.
Miusta se musiikki on just omaperäistä (Amorphista) kun se kuulosta siltä mitä Amoilta on totuttu kuulemaan. Eihän ne nyt viime levyillä ole muilta alkaneet kuulostamaan? :roll:
Näinpä, mutta ihan yleisessä mielessä meinasin, että laadukkaat biisit paikkaa omaperäisyyden puutetta.
kaapok

Re: Amorphis - Skyforger

Post by kaapok »

Suffeli wrote:Tässä tulee todistetuksi iänikuinen fakta. IKINÄ ei kaikkia voi miellyttää :D

Mikäli bändi ei uudistu, valitetaan että bändi toistaa itseään. Mikäli bändi uudistuu, valitetaan että bändi hylkää vanhat ja uskolliset faninsa. No mä olenkin tällainen lammas, mulle kelpaa aina kaikki mitä tuleman pitää :funny:
Bää, bää, mää myös.
Hyvin sanottu. Jos bandi ei miellytä, en osta levyä tai jos ostan niin en kuuntele mutta ei kai kannata sen takia alkaa itkee julkisesti
TheFourthHorseman
Posts: 622
Joined: Sat Jan 04, 2003 12:11 pm
Location: Turku

Re: Amorphis - Skyforger

Post by TheFourthHorseman »

kaapok wrote:Bää, bää, mää myös.
Hyvin sanottu. Jos bandi ei miellytä, en osta levyä tai jos ostan niin en kuuntele mutta ei kai kannata sen takia alkaa itkee julkisesti
Tuntuu olevan vähän niin päin että kun ihan rauhallisessa sävyssä kritisoidaan niin tippa tulee ihan toiseen linssiin.
Blizk
Posts: 680
Joined: Fri Apr 07, 2006 11:11 am
Location: Oulu

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Blizk »

Jaha, taas tavaraa tyrkyllä.

Uusia sampleja täällä. Enemmän keskeltä biisejä pätkitty tavaraa eli kertsejäkin löytyy tuosta.

Ja ja, jotain muutakin vielä... Sampo kokonaan! (@ 14:00)
Nightmare82

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Nightmare82 »

Joo, pitänee kai tämä ottaa haltuun, kuten kaikki aiemmatkin tuotokset. En ole kuullut juuri mitään sampleja tai muuta sellaista, enkä oikeastaan haluakaan. Luotto on silti kova, että kovaa tavaraa sieltä tulee jälleen kerran.

Livenäkin vois tilaisuuden tullen taas tarkistaa, vuonna 2006 tuli nähtyä jopa kolmesti tämä bändi, mutta sen jälkeen ei vielä kertaakaan. :)
Pagan Fears
Posts: 1448
Joined: Thu Nov 03, 2005 3:33 pm
Location: Lahti

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Pagan Fears »

Itsetön wrote:
Blizk wrote: Ja ja, jotain muutakin vielä... Sampo kokonaan! (@ 14:00)
Jäi rehellisesti sanottuna sellainen maku että kyseessä on Amorphiksen aivan ehdottomasti parhaita biisejä koskaan. Toivottavasti ei iskenyt liian nopeasti ja kulu sitten pois.
Itse taas en saanut tuosta oikeen mitään irti, mutta katsellaan..
Ninaa
Posts: 109
Joined: Thu May 08, 2008 1:05 pm
Location: Pori

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ninaa »

Itsetön wrote:
Blizk wrote: Ja ja, jotain muutakin vielä... Sampo kokonaan! (@ 14:00)
Jäi rehellisesti sanottuna sellainen maku että kyseessä on Amorphiksen aivan ehdottomasti parhaita biisejä koskaan. Toivottavasti ei iskenyt liian nopeasti ja kulu sitten pois.
Tykkäsin myös. Vastapainoa Silver Briden venkutukselle. Sampo ei ole yhtä tarttuva, mutta kuulostaa paljon paremmalta.
kalmava

Re: Amorphis - Skyforger

Post by kalmava »

Mutta missä kuppaa ennakkokuuntelu? Tänäänhän sen piti alkaa ja biisitkin on jo harmaana soittimessa odottamassa öö.. mitä?
jugh!

Re: Amorphis - Skyforger

Post by jugh! »

kalmava wrote:Mutta missä kuppaa ennakkokuuntelu? Tänäänhän sen piti alkaa ja biisitkin on jo harmaana soittimessa odottamassa öö.. mitä?
Krhm...teknisiä ongelmia, jotka toivon mukaan saadaan pian kuntoon.
Blizk
Posts: 680
Joined: Fri Apr 07, 2006 11:11 am
Location: Oulu

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Blizk »

kalmava wrote:Mutta missä kuppaa ennakkokuuntelu? Tänäänhän sen piti alkaa ja biisitkin on jo harmaana soittimessa odottamassa öö.. mitä?
Silloin kun tuo Silver Bride lisättiin niin oli ilmeisesti sama ongelma. Se laitettiin soittimeen aikaisin aamulla mutta oli kuunneltavissa vasta joskus iltapäivällä. Ihmettelen monien muiden ohella sitä miksi nuo ennakkokuuntelut pitää tunkea aina Myspaceen, joka on aivan onnettomasti suunniteltu.

EDIT: Nyt joku näyttää säätävän siellä.
JSM
Posts: 694
Joined: Mon Aug 11, 2003 10:58 am
Location: Mundane abode

Re: Amorphis - Skyforger

Post by JSM »

Blizk wrote:
kalmava wrote:Mutta missä kuppaa ennakkokuuntelu? Tänäänhän sen piti alkaa ja biisitkin on jo harmaana soittimessa odottamassa öö.. mitä?
Silloin kun tuo Silver Bride lisättiin niin oli ilmeisesti sama ongelma. Se laitettiin soittimeen aikaisin aamulla mutta oli kuunneltavissa vasta joskus iltapäivällä. Ihmettelen monien muiden ohella sitä miksi nuo ennakkokuuntelut pitää tunkea aina Myspaceen, joka on aivan onnettomasti suunniteltu.

EDIT: Nyt joku näyttää säätävän siellä.
Vanhat biisit lähti, mutta uudet ei ole vielä kuunneltavissa. Saas nähdä millon tulevat kuunneltaviksi, toivottavasti pian. Levy lienee kumminkin odotuksen väärti. ;)
Suffeli

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Suffeli »

Hahaa ja minä kun koko päivän töissä itkin, etten vielä pääse kuuntelemaan :D Mutta ehkä jo illalla. Onneksi huomenna on vapaa, voi kuunnella vaikka koko yön :shock:
Suffeli

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Suffeli »

No niin, nyt on ensimmäinen kuuntelu loppusuoralla...vihdoinkin :D Näin kertakuulemalta parhaiten iskee Sampo, Majestic Beast, Skyforger ja Course Of Fate. Mutta tämä siis vain yhden kerran perusteella, muutaman pyöräytyksen jälkeen tilanne voi olla toinen. Mutta joo, helvetin hieno levy jälleen kerran :rock: sen verran osaan jo varmasti sanoa.

Onks nää skitat aina ollut näin hienot :shock:
Post Reply