King Diamond / Mercyful Fate

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Jööti
Posts: 218
Joined: Thu Mar 22, 2007 6:54 pm
Location: tanperkle

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Jööti »

Exhorder wrote:TAAS uusia re-masteroituja versioita? Onkohan nuo nyt sitten jo toiset re-masterit? Ei saatana.
Turpa kiinni ja pennejä tiskille.
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Germaniac »

Exhorder wrote:Yhyy nyyh. Oon ainut joka on eri mieltä KD:n nykyhommista.
Vähän naurettavaa sekin. Mitä haittaa ja väliä ON yhdellä eriävällä mielipiteellä internetissä. Messulaudalla? Koska kukaan teistä ei soita kyseisissä bändeissä eikä varsinkaan KD:n riveissä niin miksi sitten pitäisi niin hanakasti puolustaakaan KD:n nyky tekemisiä ja levyjä?
No itsekin iniset jos joku kritisoi jotain omia lemppareitasi, kuten viimeksi Nocturnalia. "Tee ite parempia levyjä". Yksinkertaisia biisejä yksinkertaisille ihmisille. Ja jos joku puolustaa omaa mielipidettään niin onko se automaattisesti jotain itkua tai hyökkäystä toisinajattelevaa kohtaan?

Remasterit tulee levyistä Spider's Lullabye, The Graveyard, Voodoo ja House Of God joista ei ole tehty remasteroituja versioita.
Dead Man wrote:Paskoja mielipiteitä, jos Kingin tuotannosta kelpuuttaa hyväksi vain Eye:n ja kasarikaman. Itse pidän jopa monista uudemmista levyistä enemmän kuin niistä tunnustetuista klassikoista. Fukk off yliarvostettu kasarihevi muutenkin.
Olen samaa mieltä siinä suhteessa että monilla bändeillä uudetkin levyt on helvetin hyviä. Muutenkin tällainen "eka demo, eka levy, eka seiskatuuma on parasta"-kultteilu on perseestä. No, eihän siinä mitään, kyllähän joku voi olla oikeasti sitä mieltä. Mutta ei kaikki 80-luvulla tehty ja tuntematon ole aina automaattisesti hyvää, eikä kaikki vitun rare ja obscure ole välttämättä "aliarvostettua klassikokamaa", mutta enempi mua miellyttävää kamaa kuitenkin juuri sieltä löytyy, ja siks tekeekin mieli harrastaa sitä aarteenmetsästystä että niitä helmiä tulis vastaan.

Ja heh, jos joku on yliarvostettua niin C-kirjaimen korvaaminen K:lla joka näyttää vaan vitun typerältä ja kuulostaa vaisulta. "Fukk, satanik, desekration" ym. -FUCK OFF!
Exhorder

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Exhorder »

No en minä enää tälläikää jaksa ruveta jankkaamaan siitä että onko vai eikö Abigail ole KD:n paras levy.

Muistin että noista Spiders lullabyestä etc. Olisi jo tehty parin viime vuoden aikana ne re-masterit. Hiton hyvät soundit mun mielestä Lullabyelläkin. Graveyardilla vielä paremmat soundit. Bassotkin potkii hyvin.

Harmitella täytyy että ebaystakaan ei lähde mahdottoman halvalla King Diamondin 80-luvun CD levyt (first press) Taisi olla about 21$ ja siihen vielä päälle ties miten hullut postikulut että ihan hyvinkin yhden levyn eurohinnaksi tulee yli 20e joka alkaa olla hivenen liikaa esim. vähemmän hyvästä kasari diamondista Conspiracystakin. ja Suomen huutonetistähän ekoja painoksia on ihan turha etsiä. Jostain syystä siellä myydään vain re-masterversioita eikä ekoja painoksia. kai sitten niitä ekoja painoksia ei haluta myydä ja ostaa tilalle uusia versioita.

Semmoinen DVD pitäisi tehdä mikä sisältäisi vähintäänkin kaikki promovideot ja haastatteluja. Tietysti myös vanhoja 80-luvun haastiksia ja tarinoita mieheltäö itseltään noista eri maskeistaan. Suomitekstitettynä tietysti. Kuitenkin nuo tulevat dvd:t pitää joskus hankkia.

Niin ja entäs tämä Sadistik Exekution sitten? Mun mielestä bändin nimessä ei ole mitään vikaa, ainoastaan musiikissa on. Hullusta kohkausasenteesta aina plussaa tietty.
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Khamul »

Joo kyllä itteäkin harmittaa kun en saa haluamistani levyistä haluamiani painoksia haluamaani hintaan haluamillani postikuluilla eikä edes DVD:itä tehtailla omien vaatimusteni mukaan. Onneksi on sentään hyvännimisiä bändejä jotka tekevät paskaa musiikkia asiallisella asenteella.
Exhorder

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Exhorder »

Kyllä sitä vaatia ja haluta saa vaikka mitä. Eria asia on sitten...
Kaikkea tarvitse purematta nieleksiä sanon ainakin minä.

T: Vaativampi kaikkeen hevimusiikkiin liittyvään.
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Death Metal Maniac »

Sadistik tavallaan oli edelläkävijä tuon k-kirjaimen käytössä ja lanseerasi sen. Varmasti joku muukin tehnyt aiemmin, mutta en nyt jaksa keksiä mitään muuta esimerkkiä, kuin Kreator (onko sekin nimi ja bändi paskaa Germaniac, heh?).

Kyllähän tuollainen k-kirjain trendi on aika naurettava, jos siinä vain matkitaan muita, jne. Löytyy sentään vielä yksi järkevä k-kirjainbändi ja se on Karnarium (sick DEATH METAL from Göteborg). Heillä oli aikoinaan nettisivuillakin kaikki bändilinkit, tyyliin Sadistik Intent, jne. Mutta en lähtisi itse kyllä enää tekemään vastaavaa.

No niin, enough off-topic, back to K diamond.

Sain muuten hiljattain vinon pinon King Diamond / Mercyful Fate-Hollantilaisen Coven fanclubin tekemiä lehtiä. Niissä on helvetin mielenkiintoisia juttuja, nimittäin toisaalta on hauska lukea Kingin ja M.Faten muusikkoje muusikkojuttuja, mutta sitten on one and only King Diamond! Filosofinen, omalaatuinen ja todella älykäs ihminen. Se selittää siinä lehdessä kysyttäessä yhden biisin lyriikoita, koko levyn sanat ja 3 sivua pientä tekstiä (myös aiheen vierestä, mutta mielenkiintoisella tavalla..) KD saa ajattelemaan - mikä on tärkeätä!

King Diamond on muuten mielestäni niitä bändejä, jotka ovat vielä oikeasti hyviä (Mercyful Fatekin toki olisi jos tekisi jotain uutta!)... Meinaan samaa kastia, kuten esim. Dio, Udo ja Motörhead, jotka onnistuvat vuodesta toiseen vääntämään mahtavia levyjä (toki muutamia poikkeuksiakin löytyy). Niin ja sanomattakin on selvää, että Iron Maiden on myös aina osannut tehdä juuri sellaisen levyn, joka on kiinnostava, ajankohtainen ja miten sen sanoisi... MAIDEN! Mutta nämä ovat makuasioita. Kyllä meikäkin antaa sille kompit, että King Diamondin kultakausi oli 1985-1990.

King Diamondin bändi (ja Mercyful Fate) on kyllä siitä harvinainen tapaus levyhyllyssäni, että minulla on kaikki levyt hyllyssä - myös suurin osa sinkuista. Metal-archivesin perusteella minulta näyttäisi puuttuvan lähinnä:

Coven Fan Club Exclusive Interview Single, 1986 (en tätä välttämättä tarvitsekaan)
"Tea" Single, 1988
"Welcome Home" Single, 1988
"Welcome Home" Promo (Radio Only) Single, 1988 (no huh huh, tässä on "phone call"!!!)
"Eye Of The Witch" Single, 1990 (TÄMÄ OIS HIENO LÖYTÖ!)
King Diamond - "Nightmares in the Nineties" (en todellakaan tarvitse tätä)
King Diamond & Black Rose "20 Years Ago (A Night Of Rehearsal)" CD 2001 - TÄMÄ OIS PAKKO SAADA JA HETI!!! OISKO KELLÄÄN YLIMÄÄRÄISENÄ??

Decade of Horror Boxed set, 2001 (sisältö: "The Spider's Lullabye", "The Graveyard",
"Voodoo" ja "House Of God" kuvalevyinä!) KIINNOSTAISI KOVASTI... Tänne näin!
Abigail 2 Promo Single, 2002 (en tartte välttämättä)
King Diamond Platinum Edition Boxed set, 2004 (en todellakaan tartte tätä)
Deadly Lullabyes Live Live album, 2004 (enkä välttämättä tätäkään)

EDIT: Joo ja lisäksi pitää sitten hommata tämä sitten kun se ilmestyy - Mercyful Fate : Evil & Curse of the pharaohs 12” pic.disc (uudelleen äänitetyt versiot-2009), jossa etupuoli on Activisionin kuvankaappaus pelistä. Kiitti, haastattelulinkistä!

Lisäksi kiinnostaisi King Diamond ja Mercyful Fate bootleg-LP:t. Mercyful Fatelta kiinnostaa vain ja ainoastaan hyvälaatuiset ja hyvin tehdyt bootlegit, sillä hyviä ja huonoja löytyy jo vinopino.

Lähinnä tupla live-LP Sao Paulosta (Brasilia). Tunnistaa hyvin siitä, että siinä lukee Lado A, B, C, jne.

Jos jo jotain noista tarjota, niin e-mailia: metal_warning3(a)hotmail.com
motörbreath
Posts: 18
Joined: Sat Feb 17, 2007 2:30 pm
Location: Tampere

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by motörbreath »

MF/KD on kyllä timanttista kamaa. Mercyful Fate kun on mulle se bändi numero 1, ja kyllä se Kingin bändikin varmasti top5-suosikkibändien joukkoon kuuluu. Ja Don't Break the Oath on muuten se paras hevi- tai muukaan levy ikinä.

Jotkut Imperiumin käyttäjistäkin oli varmaan Tavastian MF/KD-keikalla 1997, minkälaista oli? Luulisi että tuollaisesta yhteiskeikasta on paha pistää paremmaksi. Harmi että olin itse siinä 6-vuotias tämän keikan aikaan. :lol:
Nooser
Posts: 67
Joined: Fri May 09, 2008 8:25 am
Location: Nahkatehdas

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Nooser »

motörbreath wrote:MF/KD on kyllä timanttista kamaa. Mercyful Fate kun on mulle se bändi numero 1, ja kyllä se Kingin bändikin varmasti top5-suosikkibändien joukkoon kuuluu. Ja Don't Break the Oath on muuten se paras hevi- tai muukaan levy ikinä.

Jotkut Imperiumin käyttäjistäkin oli varmaan Tavastian MF/KD-keikalla 1997, minkälaista oli? Luulisi että tuollaisesta yhteiskeikasta on paha pistää paremmaksi. Harmi että olin itse siinä 6-vuotias tämän keikan aikaan. :lol:
Loistavaa parhauttahan kyseinen keikka oli,ei sitä edes nöösipoikana silloin ymmärtänyt miten upea. Keikanhan piti ensin olla kulttuuritalolla yms. paikassa mutta jostain syystä siirrettiin Tavastialle. Minä ja 4 kaveriani jotka lähdettiin keikalle oltiin -79 syntyneitä jolloin osa oli täyttänyt 18 ja osa ei, ymmärtääkseni tapahtuman piti olla ikärajaton kulttuuritalolla, mutta koska keikka siirtyi Tavastialle sinne oli järjestetty erillinen alue ala-ikäisille missä ei ollut juomatarjoilua.
Snif...oi niitä aikoja.
Holden

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Holden »

Warning!!! wrote:Sadistik tavallaan oli edelläkävijä tuon k-kirjaimen käytössä ja lanseerasi sen. Varmasti joku muukin tehnyt aiemmin, mutta en nyt jaksa keksiä mitään muuta esimerkkiä, kuin Kreator (onko sekin nimi ja bändi paskaa Germaniac, heh?).

Kyllähän tuollainen k-kirjain trendi on aika naurettava, jos siinä vain matkitaan muita, jne. Löytyy sentään vielä yksi järkevä k-kirjainbändi ja se on Karnarium (sick DEATH METAL from Göteborg). Heillä oli aikoinaan nettisivuillakin kaikki bändilinkit, tyyliin Sadistik Intent, jne. Mutta en lähtisi itse kyllä enää tekemään vastaavaa.
Täytyy kyllä sanoa, että itsellä on mennyt tällainen k-kirjain trendi ihan täysin ohi. Ainoa, joka itselle tulee mieleen, jonka voisi edes etäisesti ajatella "kekettävän" on Katharsis. Siinäkin tosin vain on sellainen juttu, kun bändin nimi nyt kuitenkin kirjoitetaan ihan oikeastikin k-kirjaimella (kuten epäilemättä suurin osa oletetuista "trendin" edustajista) ja sanoitukset taas vedetään törkeästi yli raiskatulla medieval evil engrishillä, joka on kuin sadistik exekution, mutta pari viivaa mustempana ja ilkeämpänä. Karnarium ja Katharsis ovat tuskin kahdestaan trendi?
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Death Metal Maniac »

No olkoon. Ei jaksa vääntää.
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Germaniac »

Enhän mä sanonut että "K"-bändit olis paskoja. Kreator ei sitäpaitsi ees kuulu tuohon koska nimi on otettu jostain Saksalaisesta kansantarusta (tai näin ainakin oon jostain haastattelusta lukenut?), eikä suinkaan Creator -> Kreator periaatteella. Mutta joo, aika samantekevää loppujenlopuks. Ja nykyisellään se on kyllä aika paska bändi.
darkmoonman
Posts: 156
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:05 pm
Location: Tampere

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by darkmoonman »

Exhorder wrote:Harmitella täytyy että ebaystakaan ei lähde mahdottoman halvalla King Diamondin 80-luvun CD levyt (first press) Taisi olla about 21$ ja siihen vielä päälle ties miten hullut postikulut että ihan hyvinkin yhden levyn eurohinnaksi tulee yli 20e joka alkaa olla hivenen liikaa esim. vähemmän hyvästä kasari diamondista Conspiracystakin. ja Suomen huutonetistähän ekoja painoksia on ihan turha etsiä. Jostain syystä siellä myydään vain re-masterversioita eikä ekoja painoksia. kai sitten niitä ekoja painoksia ei haluta myydä ja ostaa tilalle uusia versioita.
Nyt on kyllä pakko kysyä, mikset ostanut kyseisiä teoksia ensipainoksina silloin kun ne ilmestyivät?
dittohead
Posts: 373
Joined: Tue Nov 12, 2002 12:06 pm
Location: Oulu

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by dittohead »

Exhorder wrote:Harmitella täytyy että ebaystakaan ei lähde mahdottoman halvalla King Diamondin 80-luvun CD levyt (first press) Taisi olla about 21$ ja siihen vielä päälle ties miten hullut postikulut että ihan hyvinkin yhden levyn eurohinnaksi tulee yli 20e joka alkaa olla hivenen liikaa esim. vähemmän hyvästä kasari diamondista Conspiracystakin. ja Suomen huutonetistähän ekoja painoksia on ihan turha etsiä. Jostain syystä siellä myydään vain re-masterversioita eikä ekoja painoksia. kai sitten niitä ekoja painoksia ei haluta myydä ja ostaa tilalle uusia versioita.
Slovakiassa muutama vuosi sitten matkoilla ollessa löytyi yhdestä musakaupasta Abigailin, Fatal Portraitin sekä Mercyful Faten Melissan ekat painokset ja halvalla lähti. Ei ole sen jälkeen tullut vastaan noita versioita.
Exhorder

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Exhorder »

darkmoonman wrote:
Exhorder wrote:Harmitella täytyy että ebaystakaan ei lähde mahdottoman halvalla King Diamondin 80-luvun CD levyt (first press) Taisi olla about 21$ ja siihen vielä päälle ties miten hullut postikulut että ihan hyvinkin yhden levyn eurohinnaksi tulee yli 20e joka alkaa olla hivenen liikaa esim. vähemmän hyvästä kasari diamondista Conspiracystakin. ja Suomen huutonetistähän ekoja painoksia on ihan turha etsiä. Jostain syystä siellä myydään vain re-masterversioita eikä ekoja painoksia. kai sitten niitä ekoja painoksia ei haluta myydä ja ostaa tilalle uusia versioita.
Nyt on kyllä pakko kysyä, mikset ostanut kyseisiä teoksia ensipainoksina silloin kun ne ilmestyivät?
Koska minulla ei ollut silloin vielä cd soitinta. En ihan tarkkaa vuotta muista koska aloin diggailemaan KD:stä.
Hammer9
Posts: 128
Joined: Sun Feb 01, 2009 9:18 pm
Location: Jyväskylä

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Hammer9 »

King Diamond konsolipelifin.net -sivun haastattelussa:
http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/186/
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Death Metal Maniac »

Exhorder wrote:...80-luvun soundit...
No tässä olet kyllä aivan oikeassa, hieman yllättäen, sillä en oikein tunne ihmisiä joiden mielestä nyksoundit on paremmat ku kasarisoundit (vaikka onhan niitäkin varmasti). Mutta se tunnelma, joka KD:lla oli ekasta levystä vuonna 1990 ilmestyneeseen "The Eye" levyyn asti, ei ole enää sen koommin ole ollut läsnä. Mielestäni kyse on juurikin soundipolitiikasta. Biisejä on kyllä vitun hyviä ja just toi "Voodoo" on mun suosikki 1990-luvun puolivälin meiningeistä. Sekä "Spiders Lullabye" (koko levyn teeman puuttumisen huolimatta).

Se mikä tekee King Diamondista edelleen arvokkaan on fakta, että hän (viimeisimmän levyn nimestä huolimatta) ei ole myynyt itseään. Vaikka "House of God" ja tämä uusin edustavat heikompaa King Diamondia, maailmassa tehdään kyllä niin paljon huonompaakin tavaraa ja vielä moderneimilla soundeilla, jotta väittäisin että Kind Diamond on tehnyt niin hienon uran, että tuli sieltä vielä levyä tai ei, All hail the KING! Niin ja se, että Maiden ja Priest on nähnyt parhaat päivänsä on väistämätöntä, onhan ukot jo ihan helvetin vanhoja. Ei nekään ole vimpanneet, all hail Rob Halford ja Steve Harris ja King Diamond= the METAL GODS!
Metalman

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Metalman »

Steve Harris ole mitään Bruce Dickinsoniin verrattuna. Brucen ansiota lähes täysin Maidenin menestyminen= suosio olisi alle 20% nykyisestä jos Blaze olisi tullut laulamaan jo Numberille.
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Death Metal Maniac »

Metalman wrote:Steve Harris ole mitään Bruce Dickinsoniin verrattuna. Brucen ansiota lähes täysin Maidenin menestyminen= suosio olisi alle 20% nykyisestä jos Blaze olisi tullut laulamaan jo Numberille.
Turha mielipide. Ilman Steve Harrista ei olisi Maideniä ja Steve ja jätkät loi ilman Dicinsonia X-Factorin. Tietty huippu saavutettiin vuosina 1995-1998. Enää ei ole paluuta... :)

It´s the sign of the cross....
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by anselmo »

Warning!!! wrote: Mutta se tunnelma, joka KD:lla oli ekasta levystä vuonna 1990 ilmestyneeseen "The Eye" levyyn asti, ei ole enää sen koommin ole ollut läsnä. Mielestäni kyse on juurikin soundipolitiikasta.
Kyllä vaan, en ole ihan 100% samaa mieltä, mutta pääpirteittän samoilla linjoilla. Esim. Abigailin soundit sopivat sille levylle juuri täydellisesti ja, kuten mainitsit, luovat osaltaan sen tunnelman.
Them ei ole kolahtanut itselleni muutamia biisejä lukuunottamatta koskaan yhtä kovaa ja se johtuu osittain soundeista. Conspiracy sitten taas uppoaa oikein hyvin. Musta myös esim. Graveyardilla on omanlaisensa tunnelma joka johtuu osittain juuri soundeista, mutta se tunnelma ei ole yhtä vahva ja kiehtova kuin noilla alkupään levyille. Tai tämä no ainakin minun mielipiteeni. No anyway, pääponttina kuitenkin se että Kingin levyillä soundit ja tunnelma käyvät käsi kädessä ja uudemmmat levyt kärsivät hivenen siitä tunnelman puutteesta, niinkuin Warning jo mainitsi. Itse biisimateriaalia on toki säilynyt helvetin laadukkaana kautta linjan.
Jööti
Posts: 218
Joined: Thu Mar 22, 2007 6:54 pm
Location: tanperkle

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Jööti »

KD-levyistä suosikki on ylivoimaisesti The Graveyard, sekä musiikillisesti että äänipolitiikan puolesta. Soittimet kuuluu ja tuntuu, vaikka aika geneeristähän tuo ääni on aina ollut. Ehkä kun on tiputettu se muovisuus saundista kuuseen ja kaivettu keskiäänet esiin saa Graveyard kavahtelemaan.
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by mape »

Guitar Hero Metallican kaksi Mersu-biisiä (Evil & Curse Of The Pharaos ) ilmestyvät 12"-kiekolla 28.08.2009.
Nordland
Posts: 140
Joined: Mon Nov 14, 2005 7:47 pm
Location: Kaarina

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Nordland »

-Dethroned Emperor- wrote:
mape wrote:Guitar Hero Metallican kaksi Mersu-biisiä (Evil & Curse Of The Pharaos ) ilmestyvät 12"-kiekolla 28.08.2009.

Perkele..mistä löysit tämän infon??
http://www.massacre-records.com/schedule.asp
Hammer9
Posts: 128
Joined: Sun Feb 01, 2009 9:18 pm
Location: Jyväskylä

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Hammer9 »

Andy La Rocquen audiohaastattelu Metal Invadersissa. Haastattelija on melkoisen jäässä, mutta Andyn vastaukset ovat joka tapauksessa mielenkiintoista kuultavaa. Kestoa haastattelulla on yhteensä noin tunti (välissä soitetaan KD:n, MF:n ja Deathin biisejä)... Andy äänessä ehkä puolisen tuntia.

Löysin muutamat mielenkiintoiset MF-/KD-jäsenten haastattelut ranskalaiselta fanisivustolta. Haastattelut on tehty vuosina 1999-2001.

King Diamond -rumpali Matt Thompson haastattelussa helmikuussa 2001
MF-/KD-basisti Timi "Grabber" Hansen haastattelussa 8.12.2000
Andy La Rocque haastattelussa 22.12.1999
MF-kaksikko Hank Shermann ja Mike Wead yhteishaastattelussa 8.5.1999
Itse King Diamond haastattelussa 23.1.1999
Michael Denner haastattelussa 7.12.2008

Sivustolla on ollut aiemmin ilmeisesti myös Snowy Shaw:n haastattelu, joka ei enää vaikuta toimivan.
Hammer9
Posts: 128
Joined: Sun Feb 01, 2009 9:18 pm
Location: Jyväskylä

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by Hammer9 »

^ Koska Snowy Shaw -haastattelu ei toimi, niin laitetaanpa tuoretta Snowy-haastista kehiin:

Äärimmäisen informatiivinen ja laaja Snowy Shaw -haastattelu SickDrummer.com -sivustolla. Haastattelu on tehty tänä kesänä eli erittäin tuoreet Snowyn kuulumiset ovat siitä luettavissa, mutta pääasiassa pitäydytään koko Snowyn urassa ja kysellään menneistä ajoista useissa eri bändeissä sekä herran rumpujen soitosta tarkemmin. Tuossa ei taida edes olla koko haastattelu, mutta en etsimälläkään löytänyt haastattelun ykkösosaa. Erittäin paljon tuossa jatko-osassakin on lukemista.

Tämä kohta tuli itselleni täysin uutena ja jopa aavistuksen yllättävänä tietona:

SDM: In your band Notre Dame, why didn't you play drums? Instead you got Mannekin De Sade. Why him? Was their anything special about his drumming style?

Snowy: May I ask why? Don't you like what you hear on the albums? Naw, Mannequin's drumming was so-so to be honest. In fact, he sucked horses ass if I should be completely honest. And while I'm at it, being completely frank and honest that is, Mannequin De Sade was just a character I made up, it's actually me who played all the drums on all the Notre Dame albums.

Then live I used other people. The way I figured, it would be way harder to find a freak singer who could pull off the kind of vocals and performance that I wanted for my concept and music. And besides all that, of course I should front my own band.

Aina olen itsekin miettinyt, että Notre Damen rumpali kuulostaa monin paikoin matkivan Snowy Shaw:ta, mutta luulin, että kyseessä on jonkinasteinen Snowy Shaw -fanipoika. Mutta ovela juttu ja ilmeisesti Snowy sai pidettyä tuon tiedon salassa varsin pitkään.
Mannekin De Sade on siis itse Snowy Shaw. :twisted:
THEM
Posts: 294
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:26 pm
Location: Oulu

Re: King Diamond / Mercyful Fate

Post by THEM »

KD issues update, ja hienoja kenkiä tulossa :twisted: :
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=123555
Post Reply