B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
hakkinti

Post by hakkinti »

Kuvauksesi perusteella kyseessä on juuri tämä "one-hand roll". Tuota esim. juuri Longstreth käyttää, mikäli olette ihmetelleet, että mitä siellä oikein tapahtuu. Uudessa Dying Fetuksessahan on tuota kanssa. Ja luonnollisesti uudessa Skinlessissä.

Enpä tiedä onko se niinkään huijausta, siis eihän tuolla oikein grindiä voi soittaa, ja toisaalta sen kuulee heti, että kyseessä on juuri tuo komppi. Eli se on vaan lisää maustetta soittoon, imho. Eikä tuonkaan soittaminen hyvin ole mitenkään helppoa. Kaikkien iskujen pitäisi kuitenkin tulla yhtä kovaa, ja lisäksi tuon aloittaminen/lopettaminen niin, ettei yksikään isku jää välistä, onkin hieman vaikeampaa kesken komppien, kuin vois kuvitella.
hakkinti

Post by hakkinti »

Niin no joo, tuossa mielessä hieman "huijausta". Mutta kuten totesit, eihän tuota voi mihinkään oikeaan huijaamiseen verrata, koska tuossa kuitenkin rehellisesti soitetaan kaikki ja ei tuota helppoa ole soittaa. Sain tuon videon lopulta, aika opettavainen kyllä. Lähinnä alut ja loput ovat mielestäni tuossa pahimpia.
Zyklon

Post by Zyklon »

Joku sais katkoa tolta Johny Rabbilta sormet :lol:

Mun pitäs nostaa mun virveliä jonkin verran ja laittaa se suorempaan jos mä haluaisin opetella ton Free Hand -systeemin.. Kun ei se varmaankaan onnistu, jos snare on noin alhaalla ku mulla. Siksi Longstrethilläkin on varmaan snare niin ylhäällä.. :roll:
hakkinti

Post by hakkinti »

http://www.pics.returntothepit.com/pics ... gin020.jpg

En tiedä onko tuo nyt niin ylhäällä. Tai no onhan se, mutta katso sen jalkoja, kyllä se istuu myös aika ylhäällä. Ainahan se on varmasti helpompaa, jos virveli ei ole nilkoissa, mutta ei sen välttämättä aivan vyötärön tasossakaan tarvitse olla. Huomatkaa miten tasassa on virveli, ei yhtään kallellaan.
Zyklon

Post by Zyklon »

No on toi ylempänä ku mulla.. Tosin olen kyllä huomannut, että kovin monella ei ole snare niin alhaalla ku mulla, mutta oonkin sitä nyt nostanut pikku hiljaa aina vähän ylemmäksi.. Mulla vaihtelee snarekäden tekniikka aika paljon, ja jotku jutut on helpompi soittaa jos snare on aika alhaalla, ja toiset taas onnistuu paremmin jos se on ylempänä..

Just tossa kuvassa näyttää niinkuin tuossa Johnin "mini-ridessä" olisi Sabianin logo.. en sitten tiedä näänkö mä näkykä.. :lol:
T Mustonen

Post by T Mustonen »

Zyklon wrote:Just tossa kuvassa näyttää niinkuin tuossa Johnin "mini-ridessä" olisi Sabianin logo.. en sitten tiedä näänkö mä näkykä.. :lol:
Kyllä siinä Sabian seisoo. On muuten äijällä aika tyly paikka tuolle cupille..
Guest

Post by Guest »

Onko vaNmaista soittaa silleen, että kädet hakkaa yhtä aikaa ja basari tulee joka toiselle? basaria yhdellä jalalla vain.

h x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-
s x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-
b x---x---x---x---x---x---x

Tajuutteko?:silly:
Anonymous

Jepjep!

Post by Anonymous »

Täällähän on äijillä mielenkiintoisia juttuja perskeles. :)
Saa hyviä vinkkejä omaan soittoon.Tosiaan tuo vasuri pitäs treenata kunnolla että virveli paukkuu kunnolla.Omasta mielestäni vauhtia alkaa jo olla ihan hyvin,vaikka en todellakaan mikään virtuoosi ole,mutta huono puoli on se että ranne ei vielä toimi kunnolla että virvelistä kuuluisi kunnolla.No jospa se siitä...Oot Zyklon ruukista?Saatan ehkä tietää sinut.Oletkos soittanut muinoin Dark Pathissa?
Tuo Originin äijä on kyllä aika pirun nopea...Mutta kyllä Hahto rokkaa! 8) Ja Hakkinti paukuttaa myös kivasti.
Käykääpäs rumpalit katsoon www.terrybozzio.com sivut.
Ne videopätkät todistaa että mies on kone.
Koneista puhen ollen Richard Christy on toinen,sekä Sandovalin Petteri...Mitäs mieltä ootte?
Zyklon

Post by Zyklon »

Jeps.. pakko kai se on myöntää että siinä paskassakin on tullut soitettua :oops:

Kovin moni ei tuota mun vanhaa bändiä ole kuullut, joten heille tiedoksi, että musa oli yhtä paskaa ku toi nimikin :lol:

Mistä sä six_feet_under ite oot? Ja mistä sä mut tiedät? :P

Hmm.. Sandovalista on ollut tällä laudalla myös juttua melko paljon.. tässäkin topicissa..
Anonymous

Post by Anonymous »

Joskus miljoona vuotta sitten oli raahessa rannassa joku bändi-ilta tai mikä lie...Soititte sillon siellä.Minäkin olin soittamassa teidän jälkeen eräässä bändissä joka on jo kuopattu ajat sitten,ja joka oli kaikinpuolin aika perseestä.
Ajattelin vaan että oletkos sinä juuri se rumpali...
Koska ruukista päin olitte.
Zyklon

Post by Zyklon »

Joo mä taidan muistaa sut.. jos siis soititte heti meidän jälkeen..

Mä vähän pelkäsinkin että tiedät mut juuri tuolta kyseiseltä keikalta :lol:
Hieman muuten meni se keikka perseelleen! Ei oo koskaan mennyt niin huonosti.. Mutta siitä kyllä voi syyttää sitä joka oli keksinyt laittaa jeesusteippiä bassarin kalvoon.. meikällähän liimautu nuija kiini siihen ja meni soitto vitulleen..
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Jaahas... Alkaapa näyttää siltä, että olen Zyklonin elävänä sittenkin nähnyt...
Zyklon

Post by Zyklon »

Gutlord: Vittu!!!!! :lol:
Mä arvasin että joku muukin täälläpäin asuva tietää mut tuosta paskasta bändistä.. Eipä ollut ne rumpusysteemitkään kovin kummosia niissä biiseissä.

Meillä on muuten ton nykysen bändin kans keikka Raahessa 2. elokuuta.. Että jos jotakuta kiinnostaa niin tulkaa kattomaan. Voin näin etukäteen jo sanoa että ei kannata odottaa puhdasta suoritusta rummuista :roll:

Sandovalista olen aikalailla samaa mieltä.. Joku Domination tosiaan on helvetin simppeli biisi jos sen jaksaa soittaa. Itellä se menee kyllä läpi mutta ei tarpeeksi puhtaasti. Noissa uusimman levyn biiseissä on ehkä jo vähän jotain muutakin mutta ei tosiaankaan mitään monimutkaisinta rummuttelua ole Morbid Angelissa..
Guest

Post by Guest »

Vähän ehkä off-topic, mutta menköön.

Tuota, olenpa vain tarkkaavaisena kaverina huomannut, että nykyään useilla rumpaleilla on setissä vain yksi basari ja siinä tuplapedaalit. Tuskastakin vain muistan Tarotilla olleen kaksi basaria.
Onkos siinä soitettavuudella paljon eroa, kun on tuplapedaalit tai kaksi basaria? Joku kaveri sanoi, että kahdella basarilla olisi helpompi soittaa, mutta en tiedä?
Sanokaa te, rumpalistit.
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Zyklon wrote:Gutlord: Vittu!!!!! :lol:
Mä arvasin että joku muukin täälläpäin asuva tietää mut tuosta paskasta bändistä.. Eipä ollut ne rumpusysteemitkään kovin kummosia niissä biiseissä.
Niinpä niin. Meillä kaikilla on hämärät menneisyytemme ja niillä todistajat :D
Zyklon wrote:Meillä on muuten ton nykysen bändin kans keikka Raahessa 2. elokuuta.. Että jos jotakuta kiinnostaa niin tulkaa kattomaan. Voin näin etukäteen jo sanoa että ei kannata odottaa puhdasta suoritusta rummuista :roll:
2. elokuuta? Mitähän silloin oikein on... Sulatto kenties? Jos näin on, niin nyt on sentään joku syy mennä sinnekin pöjöilemään. Harmi vain, että on aamuvuoro sillon, niin ei voi ottaa kummempia holokausteja...
Zyklon

Post by Zyklon »

Jep jep... FROM THE DARK PAST!!!! :lol:

Joo ja on se Sulatto.. ihan paska systeemi kyllä koko homma mutta pääseepähän soittamaan. Me soitetaan jossain välillä 18.30-21.30.. en tiedä sen tarkemmin. Se pääesiintyjä on melko kova :P

Vai mitä? :lol:
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

On kyllä timmi pääesiintyjä joo. Pääsette muuten vetämään paikallisten kuuluisuuksien kanssa siellä settiä (Frostburn ja Sinity muistaakseni).

Ja koska en äijän kuvaa oo koskaan nähny, niin nappaa sinä hihasta kiinni ( http://irc-galleria.net/view.php?nick=Gutlord ), jos en muuten hoksaa :)
Zyklon

Post by Zyklon »

Jätkällähän on siisti kitara! :D

Joo jos näkyy niin pitää tulla poriseen. Ja etköhän sä mut tunnista sitten sen keikan jälkeen ainakin :roll:

EDIT: Joo ei tosiaan kovin innosta tuo soittajakaarti tuolla.. aika heikkoja noi muut bändit :)
aegis^

Post by aegis^ »

Kinki wrote:Onkos siinä soitettavuudella paljon eroa, kun on tuplapedaalit tai kaksi basaria?
Ainakin loogisesti ajateltuna pitäisi olla raskaampi soittaa kahdella pöntöllä, koska pitää saada enemmän ns. ilmaa liikkeelle. Ei kyllä ole kokemusta ku tuplaspedusta, joten tämä on vain päätelmä.
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Zyklon, mikä teidän bändin nimi on? Damagevision kenties?
Zyklon

Post by Zyklon »

Joo.. On Damagevision..
max_torture

Post by max_torture »

Artillery wrote: mutta kaksi basaria näyttää perkeleen paljon siistimmältä!

Tohon on hyvä yhtyä nyt kun tuli hankittua toinenkin pönttö.
Artillery wrote: Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä :P
Molemmat, tupla se olla pitää!!

Oli vähän ongelmia aluksi kun jalat olivat tottuneet halpaan gibralttarin tuplikseen. Jalat polkivat yhtäaikaa kun ei vasuri enää klapannutkaan niin helvetisti.
Zyklon

Post by Zyklon »

Ei sitä voi suoraan sanoa parin kokeilun jälkeen, että kummalla on helpompi soittaa, tuplapedaalilla vai kahdella sinkulla.. Mulla on kaksi bassaria mutta mulla oli melkein puoli vuotta käytössä tuplis kun oli keikkoja ja meni toinen kalvo paskaksi jne. ja nyt kun vaihdoin kahteen bassariin taas, niin tuntuu vähän oudolta.. Tosin kalvot on kyllä viritetty nyt niin päin helvettiä että sekin vaikuttaa tuntumaan.

Mutta kun on tottunut niin itse tykkään enemmän soittaa kahdella bassarilla.. Kuten olen tainnut todeta jo miljoona kertaa :)
Arttu

Post by Arttu »

Nyt alkaa sitten vihdoin olla budjetti kasassa ja Iron Cobrat pitäis hankkia, mutta mikähän noista malleista on paras vaihtoehto? Kun niitähän on ilmeisesti kolmee erilaista, ketjuvetoinen perinteisellä voimanvälityksellä, sitten se systeemi missä vauhti kiihtyy loppua kohden ja nauhavetoinen. Meinasin kyllä tuota perinteistä ketjuvetoa mutta olisi hyvä tietää jos jollain muulla on parempia/huonompia kokemuksia noista kahdesta muusta. Vai onko niillä suuria eroja laisinkaan?
T Mustonen

Post by T Mustonen »

recoil wrote: -- olisi hyvä tietää jos jollain muulla on parempia/huonompia kokemuksia noista kahdesta muusta. Vai onko niillä suuria eroja laisinkaan?
Noilla kahdella ketjuvetoisella mallilla ei kummempia eroja loppupeleissä ole. Testasin vuosi sitten molempia ja suht samanlaisia olivat, minä en ainakaan huomannut suuria eroja enkä kyllä enää edes muistaisi, jos sellaisia olisi ollut. Ainoa mikä muistuu mieleen oli se, että Rolling Gliden nuija tuntui menevän polkaisuvaiheessa pidemmälle, eli beaterin varsi ei ollut kalvoon osuessaan kotisuorassa lattian suhteen vaan hieman vinossa. Tarkoittaneeko tuo sitten sitä, että saman liikkeen aikaansaamiseksi täytyy tehdä aavistuksen verran enemmän töitä? Mene ja tiedä.

Nyt on kuitenkin otettava huomioon, ettei testausaikaa ollut käytettävissä kovinkaan paljoa, eli säätöjen hakeminen jäi miltei olemattomiksi. Tuosta strapista en osaa sanoa mitään, todennäköisesti tuntuma on aivan eri kuin ketjuvetoisilla peleillä. Onhan sen camin muotokin aivan erilainen. Ja vaikka kuinka mainostavat sen hihnan kestävän en minä sellaista uskaltaisi ottaa. Tuplaketju ei ainakaan katkea ihan heti.

Päädyin tuohon Power Glideen oikeastaan vain hieman halvemman hinnan takia. :P Vitun timmejä pelejä ne ovat molemmat, eli et isoa virhettä tee vaikka heittäisit nopalla kumman otat. Itse vain olen niin saatanan paska soittamaan, ettei siinä paljoa hyväkään pedaali auta. :?
Post Reply