Sabaton - The Last Stand

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Post by blankfile »

Balm wrote:
WildFire wrote:Että sinne vain Sabatonia katselemaan, jos kiinnostaa, tuskin tuottaa ongelmaa bändille myydä Tavastiaa loppuun noilla lipun hinnoilla, ja vielä FME:n aikaan.
Ei Sabaton yksinänsä ainakaan möisi sitä loppuun. Ajattaran kysynnästä ei itellä oo mitään tietoa. Outoa että ovat samassa iltamassa.
Balm,pakko kysyä, kuinka kävi? Kuulin että ois melko täynnä ollu, ja iso osa ois häipynyn het Sabatonin keikan jälkeen. Täällä pohojanmaalla ootella oulun keikkaa, ihan mehuissaan..
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Post by Balm »

blankfile wrote:Balm,pakko kysyä, kuinka kävi? Kuulin että ois melko täynnä ollu, ja iso osa ois häipynyn het Sabatonin keikan jälkeen. Täällä pohojanmaalla ootella oulun keikkaa, ihan mehuissaan..
En minä tiedä kuinka moni sieltä on häipynyt mihinkin aikaan, mutta itse kyllä häippäsin heti Sabatonin jälkeen. Luulisin että 400-500 katselijaa oli, mutta joku joka tietää paremmin korjatkoon.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Lavan ja miksauskopin välissä oli kiitettävä tungos. Itsekin lähdin Sabatonin jälkeen, ei tarvinnu mitään kuraa jäädä kuuntelemaan. Muuten Ajattara pysyi aikataulussa, kun yksi lopettaa klo 1.50 ja toinen aloittaa klo 2.00?

Uudelta levyltä tuli kiitettävän monta biisiä. Panzerkampfia ja Unbreakablea jäin eniten kaipaamaan. Ja olisi Metalizerilta nyt perhana edes jotain voinut soittaa. Käsittämätöntä miten aliarvostettu levy voi olla. Mutta ei se mitään, keikka oli kyllä vuoden paras (ja eka) tähän mennessä.
Yleisö oli mahtava. Bändi oli mahtava. Kaikki oli ihan parhautta 8)
Believil

Post by Believil »

Ei helvetti tää jätkä lähtee kyllä myös ouluun kattomaan bändiä! ihan saatanan kova keikka, ehdottomasti tunnelmaltaan parhaita keikkoja mitä tullut nähtyä!
jv82

Post by jv82 »

Täyttä tykitystä oli kyllä lauantainen keikka. Ite olin siinä salin keskivaiheilla ja meno oli aivan käsittämättömän hyvä, nyrkkiä ilmassa, tukka heilu ja hyvää yhteislaulua. Bändistä näki heti että nautti soitosta ihan kympillä. Toivottavasti tälläsen keikan jälkeen bändi uskaltautuis vähän useemminkin tänne naapurimaahan. Tai sitähän se Joakim tais yhdessä välispiikissä kyselläkkin, että pitäiskö meidän tulla useemminkin tänne soitteleen. Ehdottomasti! Yks parhaista klubikeikoista mitä oon ikinä ollu todistamassa ellei jopa paras. Ihmeen halvat oli kyllä liput, siitä viä järjestäjälle erikoiskiitos :D .
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Post by heraklos »

Hittolainen! Ääni on vieläkin hukassa ja niskaan sattuu. Eipäs olekaan ikinä aiemmin tullut hypittyä millään keikalla, mutta niin kävi yhden Sabatonin biisin aikana. Taisi olla Primo Victoria kyseessä.

Mainio oli keikka kyllä. Olisi saanut olla pitempikin. Ja jälleen kerran siinä mielessä hyvä veto Sabatonilta, ettei tälläkään kertaa tullut yhtään huonoa biisiä. :twisted:
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

HUOMISEN aikataulu Teatrialla:

19.00 Ovet
20.00 Agonizer
21.15 Kiuas
22.30 Sabaton
00.00 Tarot

soimaan > The Art Of War
Skriiveri
Imperiumi Crew
Posts: 550
Joined: Wed Mar 24, 2004 10:15 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Skriiveri »

Ai jumalauta miten kova bändi! Ei se, että levyiltä potkii ihan hulluna, mutta kun bändin livetouhun ja etenkin yleisön reaktiot näki Tavastialla ja Teatrialla, niin ei ole vaikea päätellä, että kovaan nousuun ukot ovat Suomessakin päätymässä. Ihme miten vähälle huomiolle ovat toistaiseksi jääneetkin.

Meininki Tavastialla viime lauantaina vei kyllä hienoisen voiton, jos vertailemaan lähdetään, mutta ei Teatrian yleisö paljoa jälkeen jäänyt - niin lukumäärässä kuin riekkumisessakaan. Aivan mahtavaa ja bändikin oli lähes klapilla päähän lyöty suosionosoituksista.

THEY ARE THE PANZER ELITE!!1!1!!!
Riddy
Posts: 22
Joined: Mon May 29, 2006 8:14 pm
Location: Oulu
Contact:

Post by Riddy »

Jumalaut' että oli hieno keikka! Kiuas veti loistavasti, mutta Sabaton pisti vielä paremmaksi. Huikea avaus Ghost divisionilla ja viimeistään Talvisota räjäytti pankin Teatrialla. :) Soundit olisivat voineet olla paremmatkin, mutta muuta valittamista ei jäänyt.
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Post by blankfile »

Päisään oltiin ja keikka oli mahtava :) Kotipaikkakunnan junnut oli tehny sen Sabaton suomenlipun minkä ne otti ennen Talvisotaa sinne lavalle, oli pojat päässy sitten takahuoneessakin pyörähtään, varmaan siisti kokemus ollu.

Tais olla sama setti mitä tavastialla, vai jäiköhän tosta pois in the name of god? Ei ihan tarkkalleen muista kun oli niin fiiliksissä (kännissä). Toivottavasti tulevat nopiasta takas uuestaan..
Skriiveri
Imperiumi Crew
Posts: 550
Joined: Wed Mar 24, 2004 10:15 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Skriiveri »

blankfile wrote:Päisään oltiin ja keikka oli mahtava :) Kotipaikkakunnan junnut oli tehny sen Sabaton suomenlipun minkä ne otti ennen Talvisotaa sinne lavalle, oli pojat päässy sitten takahuoneessakin pyörähtään, varmaan siisti kokemus ollu.
Juu, siisti lippu kyllä oli. Takahuoneen ovella hengailivat kyllä Brodénin kanssa, mutta ei sinne tietääkseni ketään ylimääräisiä sisään päästetty.
blankfile wrote:Tais olla sama setti mitä tavastialla, vai jäiköhän tosta pois in the name of god?
Samanmoista itsekin muistelen.
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

T of Fire wrote:Jussi, raporttia kehiin. Mites selvisitte Janin kanssa keikasta? Oliko settilista sama kuin Tavastialla?
Mahtava oli keikka, samaa tasoa SOA '07:n kanssa. Täytti kaikki odotukset ja meiningistä hölmistyneistä ilmeistä päätellen teki liudan uusia arvostajia & vähintään vaikutuksen 90% paikallaolleista. Eli hyvin selvittin veljesten kanssa, Jani vähän huonommin... :) mutta tätä on kiittäminen hyvästä etualan keskellä olleesta paikasta kolmannen biisin paikkeilla, Ghost Divisionia piti karjua jonkun hujopin selän takaa, perkl kun pitkät ihmiset pitäisi lyhentää yleisötapahtumia varten.

Kyllä, ihan oikein ylhäällä muisteltiin että In The Name Of God jäi pois (sääli! mie oisin vaihtanut Price Of a Milen tuohon) ja tunnin setti (jäi alle puoli h Tarotin lavallevaihtamiseen) oli
Ghost Division
Art Of War
Into The Fire
Rise Of Evil
40:1
The Cliffs Of Gallipoli
Attero Dominus
Price Of a Mile
Talvisota
Panzer Battalion
Light In The Black
Primo Victoria
Metal Machine / Metal Crüe
Liian harvoin on kyllä kun tällaista saa kokea & kaikki on nyt oikeastaan Sabatonin käsissä: tekevät vain lisää laadukkaita levyjä & tarttuvia sotametallibiisejä puolitemmolla tai rivakoina niin noususuuntainen suksee on taattu. Johan ne viime syksyn Wacken-vedon pro-videotkin hämmästyttivät että mihis tultiin vuodessa Saunan pikkulavan sepelimäeltä :shock: Lähemmäs viiteen meni mäsärin & hevimestan kautta vaikkei Tarotia voinutkaan jäädä katsomaan loppuun, niin väsynyttä läpyttelyä se oli tuollaisen SODAN ja MÄISKEEN jälkeen ettei ihan hyvä settilistansakaan auttanut + tämä ystävämme oli hukassa :roll: Nyt on ääni paskana ja koko päivän saanut aikaan vain surkeaa kähinää, palautuisi edes ankeaan arkeen mennessä huomisaamuksi.

Ei törmännyt bändin häiskiin, niin ei vielä päässyt esittämään ideaani miten Metalizerin (l. Fist For Fight -demon) kevyesti parhain biisi Masters Of The World on vain pakko vaihtaa tämän Metal-medleyn tilalle setin päätökseksi ensi kiertueella (varmasti tulevat suomeen tällaisten vastaanottojen jälkeen, eivät riemukkaat ilmeet valehdelleet ollenkaan lavalla). Onhan se sentään täydellinen biisi.
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Post by blankfile »

Joo väärinkäsitys tuli ton takahuoneeseen pääsyn suhteen. Olivat tosiaan jutelleet Brodenin kans siinä ja saaneet jotain plektroja ja tällästä. Siisti oli kyllä se lippu.

Ääni on menny, rahat on menny, mutta fiilis on vieläki mitä mahtavin!
maxfalco

Post by maxfalco »

Tavastian keikan menon nähneenä pitää olla yllättynyt siitä, että Art of Waria on myyty Suomessa vain 300 kappaletta ja muita bändin levyjä maksimissaan 50 kappaletta. Sen verran vaikuttavaa oli fanien yhteislaulu. Waretusko tässä on takana?

Luvut ovat peräisin bändin tuoreesta haastattelusta:
http://blogitus.net/metalliuutiset/2009 ... t-sabaton/
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

Voi myös olla, mutta miten eksaktia tieto on?

Esimerkiksi itse olen ostanut kaikki kolme kunnon levyään CDON:ista, mahtavat mennä ruotsin lukuihin? (on muuten seikka, mitä olen miettinyt edellisen hovihankkija-Boxmanin kaatumisesta saakka kun tuota olen käyttänyt). Enkä liene ainoa.
maxfalco

Post by maxfalco »

Jussi wrote:Voi myös olla, mutta miten eksaktia tieto on?

Esimerkiksi itse olen ostanut kaikki kolme kunnon levyään CDON:ista, mahtavat mennä ruotsin lukuihin? (on muuten seikka, mitä olen miettinyt edellisen hovihankkija-Boxmanin kaatumisesta saakka kun tuota olen käyttänyt). Enkä liene ainoa.
Tiedon pitäisi olla hyvinkin eksaktia, koska se on peräisin bändiltä itseltään.

Itse ostin omat levyni play.comim kautta. Tai kaksi levyistä tuli tuon kaupan varastosta ja kaksi playtrade-ohjelman kautta joltain kolmannelta taholta, mutta muistaakseni englannista nekin.

Suomessahan varsinaiset asiantuntevat levyliikkeet alkavat olla aika katoavaa luonnonvaraa ja veikkaan, että Anttiloiden ja muiden markettien valikoimista Sabatonia ei löydy, joten ulkomailta nuo on tilattava.
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

maxfalco wrote:veikkaan, että Anttiloiden ja muiden markettien valikoimista Sabatonia ei löydy
Veikkaat väärin, kuten pari sivua taaemmas selaamalla huomaat. Täällä Oulun Anttilassakin TAOW:ia kyllä löytyy, mutta ehkä hieman jälkijunassa, hyllyttäjillä kun ei välttämättä ole tietoa marginaalijulkaisujen julkaisupäivistä niin sehän on ihan sama laittaako ne saman vai seuraavan päivän vuorossa tarjolle. Niin tilasin sitten miekin aiemmasta viisastuneena ennakkoon tuolta hurreilta, sitä kun on niin saatanan hätähousuinen.

Metallicat & Iron Maidenit kyllä tulee oikeana päivänä esille, luonnollisesti.
mega
Posts: 1609
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:49 am
Location: Tampere
Contact:

Post by mega »

Kyllä tuo uusimman levyn myyntiluvut pitää paikkansa. CDON:in myynti menee pääosin aina hurrien myyntitilastoihin (pl. kotimaiset julkaisut) eikä pidä unohtaa myös muilta "ulkomaisilta" nettikaupoilta tapahtuvaa myyntiä, joten todellista myyntimäärää on aika vaikea arvioida. Hyvin varustelluista Anttiloista levyä on julkaisun aikoihin saanut ja nyt kun levy on tarjouksessa, pitäisi sitä saa edelleen. Jos ei, niin täältä ainakin saa vielä tämän viikon ajan huokeaan hintaan.

Ja itse asiassa tuo 300 ei ole ollenkaan hullummin tänä päivänä bändille, joka ei pahemmin ole Suomessa vieraillut. Keikalle myytyjen lippujen määrä kun ei välttämättä ole oikein missään suhteessa Suomen levymyyntiin (esim loppuun myyty All That Remains keikka Nosturissa)
maxfalco

Post by maxfalco »

mega wrote: Ja itse asiassa tuo 300 ei ole ollenkaan hullummin tänä päivänä bändille, joka ei pahemmin ole Suomessa vieraillut.
Tuo on kyllä ihan totta. Pari vuotta sitten Tuskassa keskustelin levy-yhtiöpampun kanssa. Hän sanoi, että oli joutunut noloon tilanteeseen, kun Tuskassa esiintynyt kohtalaisen nimekäs ulkomainen yhtye oli tullut kyselemään häneltä, miten paljon heidän uutta levyään on myyty Suomessa. Levy-yhtiöpomo ei ollut kehdannut kertoa totuutta, että levyä oli myyty vain 500 kappaletta, vaan kertoi mieluummin ettei ole vielä saanut myyntilukuja. Ja silläkin keikalla yhteislaulantaan osallistui vähintään tuo 500 kuulijaa, eli kyllä kuulijat ne levynsä ovat jostain hankkineet.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

^Tästä voitaisiinkin helposti päätyä keskustelemaan, mikä on se nettiwaretuksen tärkeys tällaisessa tapauksessa. Jos osa tuosta porukasta ei olisi levyä warettanut, eivät olisi keikallekaan löytäneet. Eikä se levy olisi keikan jälkeen käteenkään sitten päätynyt.
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Post by mape »

Waretuksen asemasta, tai kuten Ice sen tuossa edellä asetti, "tärkeydestä", voi toki keskustella, mutta avatkaa sille oma threadi.
maxfalco

Post by maxfalco »

Ice wrote:^Tästä voitaisiinkin helposti päätyä keskustelemaan, mikä on se nettiwaretuksen tärkeys tällaisessa tapauksessa. Jos osa tuosta porukasta ei olisi levyä warettanut, eivät olisi keikallekaan löytäneet. Eikä se levy olisi keikan jälkeen käteenkään sitten päätynyt.
Itse löysin Sabatonin last.fm:n kautta. Pari tuntia olin kuunnellut jotain satunnaista metallikanavaa enkä edes katsonut, mikä kappale milloinkin soi. Yhtäkkiä havahduin siihen, että horroksen rikkoi poikkeuksellisen menevä kappale. Kyseessä oli tietenkin Ghost Division. Sen jälkeen tie veikin jo Sabatonin Myspace-sivulle. Sen annin kuunneltuani oli Youtuben vuoro ja istunnon päätteeksi kävin tilaamassa bändin kiekot play.comista. Nyt vaan ottaa päähän, kun yhtä tupla-albumia eivät ole vieläkään saaneet lähtettyä, vaikka tilaus on ollut sisällä jo ihan helvetin kauan.
mega
Posts: 1609
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:49 am
Location: Tampere
Contact:

Post by mega »

maxfalco wrote:
Ice wrote:^Tästä voitaisiinkin helposti päätyä keskustelemaan, mikä on se nettiwaretuksen tärkeys tällaisessa tapauksessa. Jos osa tuosta porukasta ei olisi levyä warettanut, eivät olisi keikallekaan löytäneet. Eikä se levy olisi keikan jälkeen käteenkään sitten päätynyt.
Itse löysin Sabatonin last.fm:n kautta. Pari tuntia olin kuunnellut jotain satunnaista metallikanavaa enkä edes katsonut, mikä kappale milloinkin soi. Yhtäkkiä havahduin siihen, että horroksen rikkoi poikkeuksellisen menevä kappale. Kyseessä oli tietenkin Ghost Division. Sen jälkeen tie veikin jo Sabatonin Myspace-sivulle. Sen annin kuunneltuani oli Youtuben vuoro ja istunnon päätteeksi kävin tilaamassa bändin kiekot play.comista. Nyt vaan ottaa päähän, kun yhtä tupla-albumia eivät ole vieläkään saaneet lähtettyä, vaikka tilaus on ollut sisällä jo ihan helvetin kauan.
Metalizeriakos meinasit? Tuotakin Sabatonia saatavilla varsin kohtuullisen hintaan täältä
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Itsekin olen kaikki Sabatonit CDONista hankkinut. Enkä ollut edes kuullut nuotin nuottia ennen kuin Primon ja Anteron tilasin. Tuskin se waretus niin "tärkeässä" asemassa on.
Skriiveri
Imperiumi Crew
Posts: 550
Joined: Wed Mar 24, 2004 10:15 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Skriiveri »

Big in Japan... eiku siis Poland
Post Reply