clairvoyant wrote:Jussi wrote:clairvoyant wrote:Siitäkin levystä muuten saisi aika kovan jos karsisi kahdeksan- tai yhdeksänbiisiseksi niinkuin 80-luvun kulta-ajan albumit olivat.
Fear Of The Darkin kahdestatoista jos kolme raapaisisin veks, niin nehän olisivat (kronologisessa järjestyksessä) From Here To Eternity, The Fugitive & The Apparition.
No juu, omaan makuun taas Fear is the Key, Apparition ja Weekend Warrior ois ainakin saaneet jäädä pois raavituiksi.
From Here to Eternityhän nyt on videota myöden ihan kuningasbiisi, vaikka vähän jotain AC/DC:tä kumarrellaankin. Tai ehkä katsoin teininä liian monta sataa kertaa Live at Doningtonin VHS:n. Tuo liveversio taitaa olla jopa studioäänitettä parempi.
Juu, From Here to Eternity rokkaa, etenkin livenä, oikeinkin kivasti. Harvemmin soiteltu biisi, joten ei ole tuo simppeliyskään kuluttanut biisiä yhtään. Weekend Warriorista tykkään itse! Fear is the Key ja Apparition ovat omaan makuun selkeästi levyn huonoimmat, kolmoseksi pahnan pohjimmaisisa itse laittaisin Wasting Loven, joka periaatteessa kivasta riffistään huolimatta on ärsyttänyt aina. Ysärin heikompia Maiden-levyjä kuitenniin, esim. huonompi kuin No Prayer for the Dying, joka minusta on paljon mainettaan parempi. Be Quick Or Be Deadin mitalla Virtualia parempi sentään. Ysärin parashan on, vieläpä helposti, The X Factor (jos nyt ei ensimmäiseksi studiokokoelmaksi timanttista 2CD Best of the Beastia laske, jossa Virus vieläpä todella kova uusi ralli).
Tässä vaiheessa pukkasi vaan noita erilaisia livejä niin helvetisti about samoilla settilistoilla, että se kulutti montaa biisiä. Niin uudempia kuin näitä vanhoja riippakiviäkin.
Ja Seventh Sonin ainoa täytebiisi on kyllä Can I Play with Madness.
Powerslave on tosiaan kahtiajakautunut levy, mutta "niiden neljän" lisäksi Duellist on minusta hyvä biisi. Back in the Villagessa on erittäinkin hyvää riffipuolta, mutta kokonaisuutena se ei minusta kovin hyvä biisi ole.