IRON MAIDEN - Legacy Of The Beast

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Death Metal Maniac

Re: IRON MAIDEN - Maiden England 2013

Post by Death Metal Maniac »

Mä kuuntelin noiden Brucen 3. ja 4. soololevyjen ilmestymisten aikoihin hiukan eri kamaa kuin sellaista... heavyä/rockia. Mm. death ja black metallia tuli hankittua pääosin tuolloin. Ei ihme siis että nämä Dickinson soolot jäivät järjestäen levykauppojen hyllyihin. Mutta joo kyllä nuo nyt ovat kaikkien vuosien jälkeen alkaneet kiinnostamaan. Aloitan kuitenkin (vastoin kaikkia suosituksia) tuosta ToS-levystä. Kommentoin, kun saan hankittua. Kattelin jo hiukan netistä... edit: Maidenit kaikki on tullut kyllä hankittua lähes välittömästi julkaisun jälkeen Fear of the Darkista lähtien).
clairvoyant

Post by clairvoyant »

Warning!!! wrote:Aloitan kuitenkin (vastoin kaikkia suosituksia) tuosta ToS-levystä. Kommentoin, kun saan hankittua. ).
Sehän on vallan hyvä aloituskohta! :)
Suicyco

Post by Suicyco »

Pete Bondurant wrote:Ja olihan se kiertue ja Suomen keikat ihan huikeita Chemical Wedding kiertueella. Huh, menee kyllä itselle ihan niihin top keikkoihin ikinä. Hitto, miten se bändi, varsinkin Smith, veti ja herra itse. Ja settilista oli ihan timanttia, meinasi siinä itku tulla kun Powerslaven nauru kajahti monitoriin ja sitten mentiin. Hienoja muistoja.
Jos jotakuta kiinnostaa, tuolloin Tavastian keikalla (22.10.1998) oli omien muistiinpanojeni mukaan tällainen settilista:

1. Trumpets of Jericho
2. King in Crimson
3. Chemical Wedding
4. Gates of Urizen
5. Killing Floor
6. Book of Thel
7. Tears of the Dragon
8. Laughing in the Hiding Bush
9. Accident of Birth
10. The Tower
11. Darkside of Aquarius
12. Powerslave
---
13. Tattooed Millionaire
14. 2 Minutes to Midnight
---
15. Road to Hell
16. Flight of Icarus
TheFourthHorseman

Post by TheFourthHorseman »

Huh huh...tuollainen keikka jos nyt sattuisi kohdalle. Suurin piirtein kaikki parhaat Accidentiltä ja Chemical Weddingiltä + Tears of the Dragon ja parit Maidenit. Voi voi...
Shadowplay

Post by Shadowplay »

Brucen soolouraa tuli kyllä seurattua hetimiten Tattooed Millionairen ilmestymisestä alkaen ja onhan kyseiseen levyyn sen verran muistoja kyseiseltä ajalta tallessa ettei voi sivuuttaa levyä tai vähätellä mitenkään.
Mielestäni Bruce:n kaikki levyt toimivat ja niillä on oma paikkansa. Skunkworks kolahti sekin hetimiten mutta joillekinhan tuo levy ei taida kummemmin kolahdella.
Pidän kyllä kaikista noista levyistä erittäin paljon ja onhan se hienoa että maestro kuitenkin teki paikoitellen tyystin erilaista materiaalia verrattuna Maidenin levyihin. Onneksi tuli muutama vuosi sitten ostettua vielä toisen kerran nuo soolot, kun nuo 2cd-paketit sisältivät paljon harvinaisuuksia, b-puolia sekä muita helmiä.
Ehkäpä on lievät fanilasit silmillä, mutta onhan Bruce parhaimmillaan aivan käsittämättömän kovaa kamaa.
Bruce + Roy Z + H = toimii!

Olis kyllä ollut tosi kiva nähdä joku noista Brucen Suomen keikoista aikoinaan ja jostain ihmeen syystä en sitten millään keikalle eksynyt. No ehkäpä vielä joskus jos maestro saadaan Suomeen keikalle.
No onneksi Maidenia tullut nähtyä livenä kuitenkin..

np. Jerusalem
Judez

Post by Judez »

Astranaar wrote:Mielestäni Bruce:n kaikki levyt toimivat ja niillä on oma paikkansa. Skunkworks kolahti sekin hetimiten mutta joillekinhan tuo levy ei taida kummemmin kolahdella.
Täällä ainakin kolahtelee Skunkworks kans. Ei toi eikä ihan vahvin albumikokonaisuus ole, mutta onhan siellä hienoja biisejä ja se tietty ominaistunnelma. Mahtava Inertia tulee toki heti mieleen, ja sit vielä esim. Solar Confinement, Headswitch, Meltdown, Innerspace (oma kakkossuosikkini heti Inertian jälkeen) ja levyn hienosti päättävä Strange Death in Paradise.

Accident of Birth rundilta pitää vielä poimia tämä kova liveveto yhdestä Balls to Picasson helmistä, eli Laughing in the Hiding Bush
clairvoyant

Post by clairvoyant »

Oishan tuo Bruce sopivalla setillä paljonkin Maidenia mielenkiintoisempi nähdä livenä, mutta eipä taida kaikkeen sekään sentään keritä.
Asamael

Post by Asamael »

clairvoyant wrote:Oishan tuo Bruce sopivalla setillä paljonkin Maidenia mielenkiintoisempi nähdä livenä, mutta eipä taida kaikkeen sekään sentään keritä.
Siksipä täällä kädet kyynärpäitä myöden ristissä odotellaankin Maidenin uran mahdollisimman pikaista päätöstä. Veikkaisin että Brucella on tuolla kunnolla vielä monen monta aktiivivuotta jäljellä. Ja sitten kun virettä vähän madalletaan, niin siellähän on vielä palkeissa varaa vaikka kuinka hienoihin esityksiin. :twisted:
Jussi

Post by Jussi »

Suicyco wrote:Jos jotakuta kiinnostaa, tuolloin Tavastian keikalla (22.10.1998) oli omien muistiinpanojeni mukaan tällainen settilista:

1. Trumpets of Jericho
2. King in Crimson
3. Chemical Wedding
4. Gates of Urizen
5. Killing Floor
6. Book of Thel
7. Tears of the Dragon
8. Laughing in the Hiding Bush
9. Accident of Birth
10. The Tower
11. Darkside of Aquarius
12. Powerslave
---
13. Tattooed Millionaire
14. 2 Minutes to Midnight
---
15. Road to Hell
16. Flight of Icarus
Sehän on käytännössä sama, mitä voi ostaa Scrream For Me Brazil -Liven mukanakin. Mitä nyt Maidenit pudotettiin siltä pois, kuten myös Tattooed Millionaire.

Olivat tuon em. Best Of:in Jerusalem-lisäyksen mukaan sitä soitelleet, ainakin etelä-amerikan legillä.
Mutta heh, kevyesti kuusi uuden albumin biisiä alkuun, löysät pois -myös yleisöstä :D
Voisi oikeastaan inspiroitua soittamaan CW:ia, kaikilla kolmella bonarilla höystettynä!
Death Metal Maniac

Nyt on tullut kaverin kautta tilattua tuo Dickinsonin Tyranny... on ollut jo niin paljon Brucesta keskustelua, että vaihdetaas hetkeksi Blaze-Maideniin! Siinä kyllä kirkkaasti musiikillisesti Maidenin 9särin musiikillisesti inspiroituneinta aikaa! The X Factor on mulle henk. koht. todella tärkeä levy TÄYNNÄ tunnetta. Levy kolahti minuun usean kuuntelun jälkeen aivan samalla tavalla kuin vaikka No prayer.. joka tuli hankittua hiukan aikaisemmin. Tai kaveri hankki.. tai jotain. Virtualin ymmärtämiseen minulla meni se 7 vuotta. Rehellisesti sanoen ennen tuota levyltä kolahti tasan kaksi biisiä, Futureal ja The Clansman.. kuinkas kävikään? Otin tosiaan itseäni niskasta kiinni 2005 ja soitin levyä useita päiviä.. viikkoja.. kuukausia putkeen. Ei minkään bändin myöhäisajanteokset kestä näin hyvin kuuntelua. Edit: vielä sellainen lisäys Virus-biisin suhteen, kävin kuuntelemassa biisin kahta ekaa minuuttia WTF-fiiliksellä Stokkan musaosastolla ja jätin sinkun tiskille.. jumaliste, ko oisin jo tuolloin malttanut kuunnella koko biisin alusta lopouun. Tänäpäivänä ehdottomasti yksi Blaze-ajan suurimpia suosikkeja tässä sosiaalisessa decayssä, yhdessä aivan sairaan kovan ANGEL AND THE GAMBLERIN ja vaikkapa LIGHTNING STRIKES TWICEn kanssa. joku vois kysyä mitä täällä nyt teen??? Pakko sanoa, että en minä enää Blazen tekemisiä niin palvo. Maiden- aika yhdessä miehen kanssa oli kuitenkin niin uniikkia että jokaisen itseään kunnioittavan Maiden fanin (ainakin minun ja nuorempien ikäluokassa) tulisi pakottaa itsensä tykkäämään noista levyistä. Sillä onhan se lähes rikos olla pitämättä koko 90-luvun kovimmista brittiheavylevyistä. Ps. tuli muuten se British lion myös viimein hommailtua.
Tintti

Post by Tintti »

Olisi kannattanut olla, yllättävänkin hyvä keikka Bleissiltä näiden muutosten jälkeen ja olisit saanut sen salamasi. Ei tietenkään yhtä timanttia ollut kuin tuossa viiden vuoden takaisella kultakaudellaan, mutta olin positiivisen yllättynyt, vaikka sekä laulu- että esiintymispuoli on ollut vielä kovempaakin. Myös settilista hämmästytti positiivisissa merkeissä. Pelkäsin paljon rankempaa laadun tippumista, mutta kyllä toi yhä alistaa osaa.

Pauli sen sijaan aiheutti melkoisen suru/sääli-splitin. Oli vielä huonompi kuin viime näkemällä. Itseasiassa ehdottomasti yksi huonoimmista keikoista mitä olen koko vuonna nähnyt, mikä tuolla musiikillisella taustamateriaalilla on aika hitonmoinen saavutus. Kuitenkin tykkään hitosti kahdesta ekasta(kin) Maidenista. En kestänyt keikkaa loppuun asti.

Väkeä oli yllättävänkin hyvin torstaille, vaikka tän keikan mainostus oli ollut naurettavan huonoa.
Mane

Post by Mane »

Warning!!! wrote:Nyt on tullut kaverin kautta tilattua tuo Dickinsonin Tyranny... on ollut jo niin paljon Brucesta keskustelua, että vaihdetaas hetkeksi Blaze-Maideniin! Siinä kyllä kirkkaasti musiikillisesti Maidenin 9särin musiikillisesti inspiroituneinta aikaa! The X Factor on mulle henk. koht. todella tärkeä levy TÄYNNÄ tunnetta. Levy kolahti minuun usean kuuntelun jälkeen aivan samalla tavalla kuin vaikka No prayer.. joka tuli hankittua hiukan aikaisemmin. Tai kaveri hankki.. tai jotain. Virtualin ymmärtämiseen minulla meni se 7 vuotta. Rehellisesti sanoen ennen tuota levyltä kolahti tasan kaksi biisiä, Futureal ja The Clansman.. kuinkas kävikään? Otin tosiaan itseäni niskasta kiinni 2005 ja soitin levyä useita päiviä.. viikkoja.. kuukausia putkeen. Ei minkään bändin myöhäisajanteokset kestä näin hyvin kuuntelua. Edit: vielä sellainen lisäys Virus-biisin suhteen, kävin kuuntelemassa biisin kahta ekaa minuuttia WTF-fiiliksellä Stokkan musaosastolla ja jätin sinkun tiskille.. jumaliste, ko oisin jo tuolloin malttanut kuunnella koko biisin alusta lopouun. Tänäpäivänä ehdottomasti yksi Blaze-ajan suurimpia suosikkeja tässä sosiaalisessa decayssä, yhdessä aivan sairaan kovan ANGEL AND THE GAMBLERIN ja vaikkapa LIGHTNING STRIKES TWICEn kanssa. joku vois kysyä mitä täällä nyt teen??? Pakko sanoa, että en minä enää Blazen tekemisiä niin palvo. Maiden- aika yhdessä miehen kanssa oli kuitenkin niin uniikkia että jokaisen itseään kunnioittavan Maiden fanin (ainakin minun ja nuorempien ikäluokassa) tulisi pakottaa itsensä tykkäämään noista levyistä. Sillä onhan se lähes rikos olla pitämättä koko 90-luvun kovimmista brittiheavylevyistä. Ps. tuli muuten se British lion myös viimein hommailtua.

Hyvin pitkälti olen samaa mieltä tuosta Blaze-osiosta sillä erotuksella, että Virtual ja X kolahtivat täysillä heti kättelyssä. Pyörivät edelleenkin soittimessa aktiivisesti, oikeastaan viime aikoina eniten koko Maiden-kataloogista yhdessä 7th sonin ja Somewheren kanssa. Angel and the gamblerista en ole koskaan pitänyt, vaikka olen yrittänyt. Muutoin Virtual on täyttä parhautta koko mitaltaan!
Death Metal Maniac

No voi nyt vittu! Soittiko Blaze Lightning strikes twicen??? Melkosta. En mä kuitenkaan olisi päässyt paikalle hyvällä mielikuvituksellakaan. Nimittäin nyt tulee persheellisenä kaksi iltaa putkeen menoa, mikä on aika maksimikapasiteettiä tässä nykytilanteessa.

Paul Di'Anno ei kyllä noin lähtökohtaisesti enää tässä vaiheessa kyllä edes kiinnostunut pätkääkään.
Autumnal

Post by Autumnal »

Warning!!! wrote:No voi nyt vittu! Soittiko Blaze Lightning strikes twicen??? Melkosta. En mä kuitenkaan olisi päässyt paikalle hyvällä mielikuvituksellakaan. Nimittäin nyt tulee persheellisenä kaksi iltaa putkeen menoa, mikä on aika maksimikapasiteettiä tässä nykytilanteessa.

Paul Di'Anno ei kyllä noin lähtökohtaisesti enää tässä vaiheessa kyllä edes kiinnostunut pätkääkään.
Luin sun eilisen viestin aamuyöllä mutta en jaksanu vastata, olin nyt tulossa vastaamaan mutta asiasta on näemmä keskusteltu. Tuossa mun kommentti aiheesta:

http://www.rautaneito.com/bb/viewtopic. ... 96#p335796
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Pete Bondurant wrote: Ja olihan se kiertue ja Suomen keikat ihan huikeita Chemical Wedding kiertueella. Huh, menee kyllä itselle ihan niihin top keikkoihin ikinä. Hitto, miten se bändi, varsinkin Smith, veti ja herra itse. Ja settilista oli ihan timanttia, meinasi siinä itku tulla kun Powerslaven nauru kajahti monitoriin ja sitten mentiin. Hienoja muistoja.
Joo, kovaa oli meno vaikkei siitä juuri muistoja jäänyt. Oltiin kaveriporukalla Uudessakaupungissa, koska huhujen mukaan Turkuun oli tullut tuplabuukkaus, ja Bruce hävisi alkuperäisen keikkapaikan Ultra Bralle. Teemaan sopivasti paikaksi valikoitui kylpylähotelli Aquarius, ja bändi veti keikan puuhaparatiisin ravintolatilassa. Herra itse luuli olevan Turussa ja huuteli muutamaan otteeseen "scream for me Turku". No, pääsihän se Turkuun muutamaa vuotta myöhemmin. Joka tapauksessa keikkapaikka otti veronsa ja pohjustaminen oli sen verran perusteellisempaa, ettei tarkkoja kuulokuvia jäänyt mieleen. Tiivis tunnelma, bändi veti täysillä ja Bruce heilui aivan nenän edessä. Onneksi on kyseisen keikan bootleg.

Adrian puisteli aamulla päätän, kun kiitin keikasta ja muistelin nähneeni äijän edellisen kerran Doningtonin lavalla 1988. Niin ne ajat ja paikat muuttuvat. Keikkailtana roudarit kiroilivat katon mataluutta. Taustakangas ei mahtunut laskeutumaan täyteen mittaan. Ei haitannut, sillä ammattimiehet olivat asialla. Hauskana yksityiskohtana muistettakoon paikalla roudaripassi kaulassa häärinyt nuori sälli, jolta kysyimme soittaako Bruce soolokeikallaan Maidenin kappaleita. "Soittaa, mutta ette te niitä tunne, ovat vanhempaa tuotantoa." Eipä niin. Taisimme kuulla 'Flight of Icarus' siinä vaiheessa kun tämä sälli vielä sätki Kelan antamassa potkupuvussaan.
Kari Koskinen

Post by Kari Koskinen »

Munamankeli wrote: Teemaan sopivasti paikaksi valikoitui kylpylähotelli Aquarius, ja bändi veti keikan puuhaparatiisin ravintolatilassa. Herra itse luuli olevan Turussa ja huuteli muutamaan otteeseen "scream for me Turku".
Jos en aivan väärin muista, niin jossain vaiheessa joku yritti tarrata maestron mikrofoniin/housuihin tms, ja lavalta tuli aika tiukkaa kommenttia siihen liittyen. Noin muuten muistan, että olin tilannut Chemical Weddingin Boxmanilta, mutta eivät saamari olleet toimittaneet kiekkoa tuohon keikkaan mennessä, joten tuli oltua puolet keikasta aika hukassa. Kova veto tosin, muistaa vieläkin yksittäisiä pätkiä.

Noin muuten olen sitä mieltä, että Chemical Wedding on yksi parhaista metallikiekoista, mitä on ikinä tehty.
Jussi

Post by Jussi »

Kari Koskinen wrote:Noin muuten olen sitä mieltä, että Chemical Wedding on yksi parhaista metallikiekoista, mitä on ikinä tehty.
Totta, mutta muista sama määräinen alkuliite, mitä kannessakin.

Ja olisi vielä parempi, mikäli loistavasti kulkeva Smith / Dickinson -sävellys Return Of The King olisi korvannut (Laughing In The Hiding Bush II:en) heikon Machine Menin, vaikka antoikin laadukkaille jyväskyläläisille bändinnimen!
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Kari Koskinen wrote:
Munamankeli wrote: Teemaan sopivasti paikaksi valikoitui kylpylähotelli Aquarius, ja bändi veti keikan puuhaparatiisin ravintolatilassa. Herra itse luuli olevan Turussa ja huuteli muutamaan otteeseen "scream for me Turku".
Jos en aivan väärin muista, niin jossain vaiheessa joku yritti tarrata maestron mikrofoniin/housuihin tms, ja lavalta tuli aika tiukkaa kommenttia siihen liittyen.

Noin muuten olen sitä mieltä, että Chemical Wedding on yksi parhaista metallikiekoista, mitä on ikinä tehty.

Kyllä, muistat oikein. Kuuluu hyvin keikkatallenteella ja joku muukin muistelee huvittuneena samaa.

Ja kyllä, levy on erikoisen hyvä suhteessa sen saamaan arvostukseen ja tunnettuuteen. Ne jotka tietävät, osaavat myös arvostaa. Suurin osa ei tiedä levystä mitään ja nekin, jotka tuntevat nimeltä, eivät ole kuunnelleet, koska "nämähän oli näitä 1990-luvun hevilamassa tehtyjä välitöitä".
Jussi

Re: Attick Demons - Atlantis

Post by Jussi »

Nyt kun moni on kaivannut lisää soolomatskua Brucelta, kukapa ei, ja/tai parempaa menoa Maidenilta itseltään; niin muistakaas miten < sivulla 32 Tinkezione ja co. kertoivat kaksi vuotta sitten Portugalin ihmeestä Attick Demons.
Ekasta tulee jotenkin Somewhere In Time-fibat viimeistään lopun synalla höystetyn euroviisumodulaation yhteydessä ja jälkimmäinen on vielä enemmän IrMan suuntaan, vaikka olihan Dickinsonillakin mm. Silver Wings tai Road To Hell.
[youtube]fEBWvQ6oWgQ[/youtube]

[youtube]R9dciT8tIso[/youtube]
Judez

Post by Judez »

[youtube]DrUUHD2ELDg[/youtube]

IrMaa akustisella kitaralla ja viululla höystettynä. Onhan Blaze näitä akustisia vetoja jo jonkun aikaa tehnyt (ja tiedän ettei moni diggaile näistä aiempiin live-esiintymisiin verrattuna), mutta nostellaan tämä video silti esiin. Ainakin omalla kohdallani on ihan virkistävää kuunnella näitä Maidenin vetoja tässäkin muodossa.
Death Metal Maniac

Tällaista tulossa 17.1. Darksidessa:
http://lauta.imperiumi.net/viewtopic.php?f=7&t=44555
Ice

Post by Ice »

Tuli napattua muutamalla eurolla Music Hunterista tuo En Vivo ! tupla-dvd mukaan ja eilen tuossa illanvietoksi olusten kera liveosuus tuli katsottua ja kuunneltua läpi. The Talisman ei levyllä itselle uppoa juuri ollenkaan, kun siinä sitä samaa lauluosuuttta vain toistetaan ja toistetaan. Kertsissä tuntuu että Brucen ääni loppuu joka kerta, vaikkei näin toki käy. No vetäisi sen kertsin aina noin kun tuossa live-version lopussa, niin maistuisi paremmin. Chileläiset nyt on vähintäänkin intohimoisesti mukana keikassa, joten mainio paikka kyllä nauhoittaa live ja hienosti kuvattu muutenkin koko keikka. Leikkaus on onneksi rauhallinen ja moniruutuisuuskin toimii suurimmaksi osaksi ihan hyvin, vaikka tehokeino nyt toistuukin koko ajan. Coming Home on kyllä upea biisi, ja yksi hyvä syy hommata tämäkin dvd hyllyyn, vaikka muuten musiikki dvd:n katselu onkin aika nollissa nykyään. When the Wild Wind Blows toimii tuolla perkeleen kovaa, kuten myös Blood Brothers sen tsunamijutustelun ansiosta. Encore nyt ei ole kummoinen, mutta kyllähän tuo mukavaa viihdettä oli alusta loppuun, pitää vielä se dokkari tässä väijyä joku kerta.
Spacecake

Post by Spacecake »

Munamankeli wrote:
Pete Bondurant wrote: Ja olihan se kiertue ja Suomen keikat ihan huikeita Chemical Wedding kiertueella. Huh, menee kyllä itselle ihan niihin top keikkoihin ikinä. Hitto, miten se bändi, varsinkin Smith, veti ja herra itse. Ja settilista oli ihan timanttia, meinasi siinä itku tulla kun Powerslaven nauru kajahti monitoriin ja sitten mentiin. Hienoja muistoja.
...kylpylähotelli Aquarius, ja bändi veti keikan puuhaparatiisin ravintolatilassa. Herra itse luuli olevan Turussa ja huuteli muutamaan otteeseen "scream for me Turku".
Jälkeenpäin harmittanut pirusti, etten diggaillut noihin aikoihin vielä Maidenia saatika Dickinsonia soolona. Muistan Kårenin seinällä Straton keikalla nähneeni julisteen tuosta Ugin keikasta, eikä se silloin herättänyt kummempaa mielenkiintoa. Chemical Weddingiä kuulin muutamaa vuotta myöhemmin ja olihan se kova levy. Onneksi tuli todistettua herra Tuskassa 2002, sillä se on edelleen luultavasti top5 -keikkoja ever. Smith ei vaan ollut tuolloin messissä.

Mieluusti itsekin näkisin ennemmin Brucen vielä soolokiertueella kuin Maidenin. Taitaapa olla turha toivo. Ilmeisesti mies ei ole puhunut vielä yhden soololevyn teosta mitään? (ei jaksa kahlata tätä ketjua läpi, josko asiasta jotain puhetta on ollut)
Tailgunner

Post by Tailgunner »

Nicko ja Steve Vai soittvat Trooperin parin muun hemmon kanssa. Järkyttävä papukaijan ääni laulajalla.
http://www.youtube.com/watch?v=ZseH7uLgiE8
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Tailgunner wrote:Nicko ja Steve Vai soittvat Trooperin parin muun hemmon kanssa. Järkyttävä papukaijan ääni laulajalla.
http://www.youtube.com/watch?v=ZseH7uLgiE8
Välittömästi tuli tästä mieleen tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=_PAbFEfk5gA
Post Reply