Timo Tolkki wrote:Omistaako siis joku levyn jossa on jatkuvasti näitä ääniä? Jotta ne erottuisivat musiikin seasta, niiden on oltava kovia räpsyjä.
Tutkin asiaa.
Minä omistan ainakin moisen CD:n (Levykauppa Äxän kautta tilattu CD+DVD+Paita -bundle), jossa näitä räpsyjä kuuluu. Mutta ei niitä kokoajan kuulu, välillä menee pitkiäkin pätkiä ilman räpsyjä.
Huomasin räpsyt eka kerran perjantaina heti kun kuuntelin levyä MP3 konversion jälkeen kaiuttimista (Onkyo+Amphion+iMac+iPad -yhdistelmällä). Kuuluu MP3:sta myös ihan iPodilla ja halvoilla kuulokkeilla (iPodin omat ja Sennheiserit PX 100-II kuulokkeet testattu).
Tänään kokeilin CD-levyä iMacilla, autossa (Volvo V60) ja PS3/Onkyo/Amphion -yhdistelmällä. Kaikissa kuuluu sama räpsy.
Voin pistää sulle klipin vaikka tuosta To The Edge Of The Worldista siitä kohdin missä olen kuulevinani noita räpsyjä. Jos haluat, niin pistä sähköpostiosoite mulle privana. Siinä ensimmäisen 11 sekunnin aikana kuuluu ainakin 5 kertaa tuommoinen räpsy (noin 1/3/5/7/10 sekuntien kohdalla).
Mutta kuten sanottua räpsyjähän ei kuulu kokoajan.
Ja mitä musiikkiin tulee, niin kyllähän tämä muutaman kierroksen perusteella hyvältä kokonaisuudelta vaikuttaa. Ei nämä räpsyt musiikkia huononna.