Hard Rock/glam/tukka/kives

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Ismo
Imperiumi Assistant

Re: Hard Rock/glam/tukka/kives

Post by Ismo »

Judez wrote:
Ismo wrote:^no eipä Gunnaritkaan nyt mitenkään omaperäinen ollut. Axl on hyvin paljon velkaa Jim Dandyn ja David Lee Rothin suuntaan. Jos tuollaisesta tyylistä tykkää, niin siitä vaan Black Oak Arkansasin 70-luvun levyt haltuun! Ja tämähän ei siis missään nimessä tarkoita etteikö Santa Cruzia saisi kritisoida.
Onhan se näinkin. Robert Plant voidaan helposti lisätä noihin Axlin vaikutteisiin, ja tietysti Jimmy Pagen vaikutusta mm. Slashin kitarointiin ei voi olla vähättelemättä. Axl matki myös stagemuuveja Shark Islandin Richard Blackilta (Paris Is Calling).

Vaikutteita otettiin siis sieltä sun täältä, ja timanttiahan siitä tuli kun oli oikeat miehet asialla. Lisäksi se energia ja raivokkuus teki Gunnareistakin niin poikkeuksellisen yhtyeen, eikä koko yhtyeen panosta esim. AFD:lla sovi vähätellä.

Rocket Queen on yksi hieno esimerkki siitä, että kannattaa yrittää jotain hieman erilaista välillä. Ei joka biisin tarvitse olla neljään minuuttiin ahdettu junttaus huudatuskertsillä höystettynä. Rumpali kun pistää groovea pöytään ja kitaristi antaa kitaran todella laulaa, niin johan alkaa toimia. 8)
Led Zeppelin, mieliaiheeni :) Zepukan omaperäisyys on myöskin kyseenalaista. Tästähän on ihan oikeuden päätöskin olemassa. Vaikka sehän se vanhemman sukupolven bändi on, mitä ei missään nimessä saa apinoida. Esim. Gary Moore tuomitsi jyrkin sanoin Kingdom Comen (joka ei minun mielestä edes kuulosta Zeppeliniltä kuin akustisissa biiseissään) ja rippasi sitten bändiä itse seuraavalle levylleen.

Mitä tulee Appetite for destructioniin, niin en sitä pysty nykyään kuuntelemaan. Lätty tuli höylättyä puhki silloin joskus ja mitä nyt tässä hiljakkoin sitä yritin pitkästä aikaa soittaa, niin ei jaksanut kokonaan. Soundi oli liian selkeästi aikansa kuva ja eivät ne biisit nyt Paradise city poikkeuksena mitenkään erinomaisilta kuulostaneet.
Traktor X

Post by Traktor X »

Appetite soi vieläkin viikottain mulla. On soinut jatkuvasti - 1989:stä asti kun skidinä sain sen haltuuni - paria lyhkästä aikakautta lukuunottamatta kauan sitten. Eikä ole vanhentunut päivääkään. Kertoo aika paljon biisejen tasostakin kun on varaa jättää Don't Cryta sun muuta pois levyltä.

Ja olihan jäbien asenne ja biisinkirjotus aika omaperäistä kumminkin näissä piireissä. Eri vaikutteet saatiin laitettua hyvin yhteen = tuloksena ihan oma juttu kumminkin. 2:n täysin erilaisen kitaristin erilaiset tyylit toimivat yhdessä helvetin hyvin jne.

Pitänee tsekata tuo uus SC. Sen ekan EPn/Levyn mikä olikaan pyöritin parit kerrat läpi joskus kun se tuli, mutta ei jäänyt soittimeen pyörimään kumminkaan. Ihan hyviä biisejä mutta vokaalit oli sitä heikkoa osastoa ja se on aika iso erektiontappaja bändeissä. Livenä kyllä pakko tsekata Tuskassa.
mape
Site Admin

Post by mape »

Judez

Post by Judez »

En pahemmin piitannut Reckless Loven edellisestä levystä, mutta tässä on kyllä sopivan kesäinen biisi (siinä Hot-sinkussa oli aikoinaan liikaa toistoa). Musavideossa on sellaista kasarihenkistä meininkiä myös (selkeesti otettu David Lee Rothin Eat 'Em Up and Smilen kansikuvasta vaikutteita), kitaristilla on btw samanlainen kuviointi kitarassa kuin George Lynchillä aikoinaan! Eli kyllä toimii, tulee varmasti pyörimään kymmeniä kertoja soitossa tänä kesänä. 8)

Hard Rock-rintamalla olen viime aikoina tutustunut kanadalaiseen Harem Scaremiin. Bändin kaksi ekaa levyä (S/T ja Mood Swings) ovat nyt alkuun olleet syynissä, ja varsin erinomaista hard rockiahan tämä on. Aivan turhaan jäi tämäkin bändi vaille suuremman yleisön suosiota! Molemmilta levyiltä löytyy siis monia helmiä, kuten vaikkapa No Justice, Stranger Than Love, Slowly Slipping Away, Empty Promises ja Sentimental Boulevard.
Jack Steel

Post by Jack Steel »

Judez wrote:Hard Rock-rintamalla olen viime aikoina tutustunut kanadalaiseen Harem Scaremiin. Bändin kaksi ekaa levyä (S/T ja Mood Swings) ovat nyt alkuun olleet syynissä, ja varsin erinomaista hard rockiahan tämä on. Aivan turhaan jäi tämäkin bändi vaille suuremman yleisön suosiota! Molemmilta levyiltä löytyy siis monia helmiä, kuten vaikkapa No Justice, Stranger Than Love, Slowly Slipping Away, Empty Promises ja Sentimental Boulevard.
Harem Scarem oli aikoinaan mun mielestä maailman paras bändi. Niiden eka levy oli kaikkien aikojen paras levy ja on kärkijoukossa edelleen. Kaikki biisit hittejä. Mood Swings oli vielä tosi hyvä, mutta sitten ne PETTURILUOPIOT alkoivat vetää jotain p*rkeleen grungea kolmannella levyllä. Pettymys oli valtava, kun olin odottanut kolmatta levyä enemmän kuin mitään levyä koskaan, ja sitten kun se (Voice of reason) ilmestyi, se oli täyttä paskaa. Candle ja Let it go olivat ainoita biisejä, joissa oli edes jotain valopilkkuja.

Sen jälkeen en odottanut niiltä mitään, mutta Karma cleansing, mulla japsiversiona nimellä Believe yllätti positiivisesti. Siinä oli mukana vanhan kaltaisia rallatuksia, kuten Die off hard. Kun toiveet olivat taas nousseet, seuraava levy Big bang theory oli taas sellaista sontaa, että tuli melkein raivoitku. Nyt oli grungen tilalle tullut totaalisen tyhjänpäiväinen räminärokki. Levyllä yksi kuunneltava biisi, Tables turning. Sen jälkeen ne itsekin tajusivat, että Harem Scaremin nimellä ei kannata tehdä enää tuollaista "musiikkia", vaan ne vaihtoivat nimensä Rubberiksi. Mutta eihän sellaista jätettä kukaan kuunnellut, joten poikien piti taas alkaa vetää kunnon hardrokkia, paitsi että taika oli kadonnut. Weight of the world oli sekaisin vanhan tyylistä hardrokkia ja turhaa räminärokkia. Sen jälkeisistä levyistä Higher oli kohtalainen, Overload ihan paska, Human nature parasta Harem Scaremia sitten Karma Cleansiningin ja Hope taas aika epätasainen levy hyvien ja huonojen biisien eron olessa valtava.

Sen jälkeen laulaja Harry Hess on ollut mukana mm. projektissa nimeltään First Signal, joka on ihan kohtalainen levy, mutta ei mikään klassikko ja Harryn viime vuonna ilmestynyt soolo, Living in yestarday on aika hyvä. Kaiken kaikkiaan Harem Scarem on bändi, mikä on aiheuttanut meikäläiselle musiikin saralla elämän suurimmat ilot ja raivot. En ole voinut käsittää, että kavereilla, joilla on kyky tehdä maailman parasta hardrokkia ja aor:ää, ovat raiskanneet nimensä ja pettäneet faninsa tekemällä saman nimen alla täysin toisenlaista musiikkia, jota alkuperäiset fanit eivät ole voineet sietää.
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Judez wrote:
Hard Rock-rintamalla olen viime aikoina tutustunut kanadalaiseen Harem Scaremiin. Bändin kaksi ekaa levyä (S/T ja Mood Swings) ovat nyt alkuun olleet syynissä, ja varsin erinomaista hard rockiahan tämä on. Aivan turhaan jäi tämäkin bändi vaille suuremman yleisön suosiota!
Tosiaan, mainio kesähitti. Erityispisteet ja teemaan sopivan papukaijamerkki kotimaisten mobiilituotteiden sijoittelusta.

Harem Scarem on kovassa suosiossa myös juoksupiireissä, kuten muukin kasarihevi. Jotenkin yllättävää että maantiellä raastavat jätkät kuuntelevat näin hyvää musaa, joukossa harvinaisia helmiä: http://raasto.com/ > raastomusat
Judez

Post by Judez »

Munamankeli wrote:Harem Scarem on kovassa suosiossa myös juoksupiireissä, kuten muukin kasarihevi. Jotenkin yllättävää että maantiellä raastavat jätkät kuuntelevat näin hyvää musaa, joukossa harvinaisia helmiä: http://raasto.com/ > raastomusat
Nice! Tuolla listoilla keikkui myös muuan Strangeways ja heidän Walk On Fire -lätty vuodelta 1989. Sattumalta löysin tuonkin bändin tässä kesän kynnyksellä, ja kylläpä on timanttinen AOR-levy tuo. Löytyy kesäfiiliksen pintaan tuovia ralleja kuten vaikkapa Love Lies Dying, Every Time You Cry ja Talk To Me. Terry Brock oli helvetin kovassa vireessä etenkin tuolloin (ja näyttäis tuo kulkevan vielä nykyäänkin hyvin).
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

Tuo oli hyvä keikka. 2011 FireFest -veto olikin sitten väsyneempi. Johtuen osittain varmastikin siitä että Terry veti soolokeikan edellisenä iltana ja ääni ei ollut ihan parhaassa terässä. Mutta kaikkinensa varsin mainiota tyylipuhdasta 80-luvun britti-AOR:ää. Harmi että näitä bändejä ei enää näe Suomessa...
Jussi

Post by Jussi »

Ismo wrote: Esim. Gary Moore tuomitsi jyrkin sanoin Kingdom Comen (joka ei minun mielestä edes kuulosta Zeppeliniltä kuin akustisissa biiseissään) ja rippasi sitten bändiä itse seuraavalle levylleen.
Mitä biisiä (rippausta) meinaat? 1989 Led Clones (feat. Ozzy) oli nimeään myöten, jonka muuten muistelen olleen alunperin ilkeämpi, ironista parodiaa.
Judez wrote:[ kitaristilla on btw samanlainen kuviointi kitarassa kuin George Lynchillä aikoinaan!
So w? Olihan Voice Of Finlandinkin finaalissa Anssi Kelalla se kuuluisin E. Van Halenin puna/raita-skitta :D

edit: Reckless Loven uuteen sinkkuun lisään, miten se taitaa olla ensimmäinen _hyvä_ kappale heiltä, vaikka olen ekan levyn limitedinkin sentään kuunnellut, bonareineen. Tokaa en muista, ehken, mutta sen sinkut oli kyllä paskoja. Vaikka tässä mennäänkin taas kerran fire/desire -riimillä, niin tuo kertsin korkeus tuo mieleen jonkun miellyttävän ysäriteknobiisin...
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

Jussi wrote:
Ismo wrote: Esim. Gary Moore tuomitsi jyrkin sanoin Kingdom Comen (joka ei minun mielestä edes kuulosta Zeppeliniltä kuin akustisissa biiseissään) ja rippasi sitten bändiä itse seuraavalle levylleen.
Mitä biisiä (rippausta) meinaat? 1989 Led Clones (feat. Ozzy) oli nimeään myöten, jonka muuten muistelen olleen alunperin ilkeämpi, ironista parodiaa.
Entä sitten? Jos äijä itse kritisoi Zeppelin -rippausta, vaikka sitten kuviteltuakin, niin on aika noloa että tekee sitä sitten itse ironian varjolla. Puhumattakaan siitä että a) biisi on täyttä paskaa ja b) Moore sanoi toisen saman levyn sisältävän tietoisia Jimi Hendrix -lainoja. Eli Zeppeliniä ei missään nimessä saa matkia, mutta Hendrixiä saa. Anyway, Mooren peli oli jo tuossa vaiheessa pelattu, eli se ja sama.
Judez

Post by Judez »

Jussi wrote:edit: Reckless Loven uuteen sinkkuun lisään, miten se taitaa olla ensimmäinen _hyvä_ kappale heiltä, vaikka olen ekan levyn limitedinkin sentään kuunnellut, bonareineen. Tokaa en muista, ehken, mutta sen sinkut oli kyllä paskoja. Vaikka tässä mennäänkin taas kerran fire/desire -riimillä, niin tuo kertsin korkeus tuo mieleen jonkun miellyttävän ysäriteknobiisin...
Minulla on aikalailla samanlainen tilanne. En ole Reckless Loveen lämmennyt oikein koskaan, mutta nyt tämä sinkku herätti kyllä hyvät fiilikset pintaan. Toivottavasti tulevalta albumiltakin löytyisi sitten samantapaista kamaa.
Jussi

Post by Jussi »

Ismo wrote:
Jussi wrote:
Entä sitten? Jos äijä itse kritisoi Zeppelin -rippausta, vaikka sitten kuviteltuakin, niin on aika noloa että tekee sitä sitten itse ironian varjolla. Puhumattakaan siitä että a) biisi on täyttä paskaa ja b) Moore sanoi toisen saman levyn sisältävän tietoisia Jimi Hendrix -lainoja. Eli Zeppeliniä ei missään nimessä saa matkia, mutta Hendrixiä saa. Anyway, Mooren peli oli jo tuossa vaiheessa pelattu, eli se ja sama.
No, eikö tuo ole ihan loogista, jatkaa (jankuttaa) vastikään 1988-89 puheena olleesta aiheesta "inspiroituen" ja tehdä mielipiteensä mukainen (paska) biisi ajan ilmiöstä?
Ainakin Whitesnakea (woe vittu sitäkin valitusta, vielä tällä vuosituhannellakin joku jaksaa Still Of The Nightista vinkua), Great Whitea ja tuota Kingdom Comea syytettiin tuolloin tuosta rikoksista suurimmasta, Led Zepin emuloimisesta. Jonka wagoniin vanha-Gary hyppäsi mukaan.

Eikö Page & co. nyysinyt n. 45% materiaalistaan muiden vanhoilta levytyksiltä ja laittoi krediitit kun oikeus määräsi? :roll:
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Jussi wrote: Ainakin Whitesnakea (woe vittu sitäkin valitusta, vielä tällä vuosituhannellakin joku jaksaa Still Of The Nightista vinkua), Great Whitea ja tuota Kingdom Comea syytettiin tuolloin tuosta rikoksista suurimmasta, Led Zepin emuloimisesta.
Whitesnaken tapauksessa suurin synti taisi olla Vandenbergin viulunjousitemppu ko. biisin videolla. Jengi muisti Pagen tehneen samanlaisen monilla keikoilla ja veti asiat yhteen. Toki biisi oli mahtipontinen ja muistutti paikoin Zeppelinin tuotoksia, mutta eihän se missään nimessä ollut miltään osin suora kopio. Silti Coverdale ei päässyt enää koskaan eroon maineestaan käkkärätukkaisena kasarikloonina, viimeisten hitureiden kunkkuna, niin väärin kuin se onkin Whitesnaken aiempaa tuotantoa kohtaan.

Mistä tulikin mieleen, jotta aiheen vierestä pukkaa jonkin sortin komediaa, Discoverdale depicts a fly-on-the-wall film crew following cult comedy rock band Dead Cat Bounce on a desperate quest across Europe to reunite lead singer Jim with his long-lost father, who he believes is Whitesnake frontman David Coverdale.
http://www.classicrockmagazine.com/tag/david-coverdale/
Judez

Post by Judez »

Koska The Poodlesin uusi levy Tour De Force julkaistaan 17. toukokuuta, niin uutta sinkkua on nyt ulkona (@ spotify): 40 Days and 40 Nights. Ihan OK sinkku, mutta eihän tämä pärjää Cuts Like A Knifelle jos näitä vertaillaan, toivotaan että itse albumilla on sitten parempiakin ralleja.

Lisäksi tässä on tuo kevään jääkiekon MM-kisoja varten tehty kannatusbiisi, tarttuvaa kamaa: En För Alla För En. Onneksi ruotsissa sentään nämä kannatusbiisitkin ovat "hieman" laadukkaampia kuin suomen vastaavat (Samppa Linna feat. Timo Jutila jne).
Lauri Perkele

Post by Lauri Perkele »

Judez wrote:Koska The Poodlesin uusi levy Tour De Force julkaistaan 17. toukokuuta, niin uutta sinkkua on nyt ulkona (@ spotify): 40 Days and 40 Nights. Ihan OK sinkku, mutta eihän tämä pärjää Cuts Like A Knifelle jos näitä vertaillaan, toivotaan että itse albumilla on sitten parempiakin ralleja.

Lisäksi tässä on tuo kevään jääkiekon MM-kisoja varten tehty kannatusbiisi, tarttuvaa kamaa: En För Alla För En. Onneksi ruotsissa sentään nämä kannatusbiisitkin ovat "hieman" laadukkaampia kuin suomen vastaavat (Samppa Linna feat. Timo Jutila jne).
Ensikuuntelun perusteella hyvä levy. Onneksi vähemmän tuottua kuin aiemmat Poodlesit, jotka ovat nerokkaista biiseistä huolimatta sen verran purkkaa, että kuunteluväsymys on iskenyt nopeasti.
Judez

Post by Judez »

Jack Steel wrote:Harem Scarem oli aikoinaan mun mielestä maailman paras bändi. Niiden eka levy oli kaikkien aikojen paras levy ja on kärkijoukossa edelleen. Kaikki biisit hittejä. Mood Swings oli vielä tosi hyvä, mutta sitten ne PETTURILUOPIOT alkoivat vetää jotain p*rkeleen grungea kolmannella levyllä. Pettymys oli valtava, kun olin odottanut kolmatta levyä enemmän kuin mitään levyä koskaan, ja sitten kun se (Voice of reason) ilmestyi, se oli täyttä paskaa. Candle ja Let it go olivat ainoita biisejä, joissa oli edes jotain valopilkkuja.
Harem Scarem-keskusteluun pitää vielä lisätä tämä uutinen:
Harem Scarem - Back, recording and on tour! March 15, 2013

(with kind permission of Andrew McNeice of melodicrock.com)
Time for an update on the activities of the legendary Harem Scarem and their Mood Swings Anniversary come back. Harem Scarem's Harry Hess commented earlier about the band's plans to first re-record the classic Mood Swings album. He stated: "A few people have asked me why we would re-record Mood Swings. We don't own the masters to those recordings, we don't own anything that we recorded while we were with Warner, the only way for us to have ownership and control over those songs is to re-record them. That being said, we also feel that the new recordings will sonically be much better than the originals side by side. Also to add value to the release we are recording 3 new bonus tracks as well as a DVD with recording footage and interactive audio... This is a package (and tour) to celebrate the 20th year anniversary of the release not just another version of what is already available." Harry added that the new tracks would be "...in the spirit of that time..."

An all new studio album is planned for 2014.
http://www.haremscarem.net/index.php?view=news&read=251

Näköjään ovat Ruotsiinkin tulossa 1.11 (Uppsala). Olisi toki liian hyvää ollakseen totta jos suomeen asti tulisivat, mutta onhan tuo ruottikin jo jotain. 8)
Jussi

Post by Jussi »

Näköjään tässä ketjussa olen 15.1. samasta levystä intoillut, niin nyt on itse kokonaisuudenkin kuuleminen lähellä. Sitä Cinderellaa kin on vähän hintsusti saatu 1994 jälkeen lisää, niin tämän pitäisi olla mulle juuri sitä, mitä tilaankin. Hyvältä vaikuttaa:
Tom Keifer Debut – “The Way Life Goes” – Releasing April 30th, 2013
“…just about the music.”

In a recent interview with Maine Music News, Tom Keifer had this to say about his soon-to-be-released solo debut, “The Way Life Goes” - “It was a long time in the making, and it was made purely for the love of making music. It was produced independently of a label. I just didn’t want the pressure of someone telling me when it was finished, or you are on this budget, this time frame, and this deadline. I just wanted to make a record that I really loved at the end of the day, and it was just about the music.” – Tom Keifer

I’ll make a generalization here, no offense intended, but I’m betting that the average Keifer fan is of the age to understand his sentiment. Ever wondered what you would do if the pressure was off and the boss holding the purse strings and the time line was long gone? Keifer shows us what is possible when we focus on what is important to us. His experience and maturity create lyrics that fall into place like magic. His rhythms are refreshing while still conjuring the blues and rock and roll he was raised on. True to the album’s title, he weaves it all together through stories of crazy, reality, love, and kiss my ass – all the things that make up life and, inevitably, “The Way Life Goes.”

There isn’t a dull moment on Keifer’s solo debut. Never mimicking the successful sound of Cinderella, Keifer establishes his own style without abandoning what he does best. Clearly rock and roll, clearly using that signature growling vocal nature gave him, clearly this is Tom Keifer – not a blast from the past. Still, longstanding fans will be comfortable here, able to expand into the new offerings. While a decade seems a long time to wait, it was worth the time spent to get this right.

The Track By Track Run Down:

1 – “Solid Ground” flies out of this cd with raw rock and roll and an explosive signature Keifer scream that just makes me happy. This song declares “The Way Life Goes” is serious about making an impact on the current music scene and is receiving solid radio traction. Feeling like a battle cry for a generation tossed from the Cold War to 9/11 to The Crash, “Solid Ground” declares “I got to keep moving when the world starts to crumbling down. Got to keep moving, looking for solid ground…for what’s left of me.”

2 –While lighter musically, “In a Different Light” is serious in intention as it challenges our perception of reality and of other people’s stories without being sticky sweet. “There’s a fine line between fantasy and what comes true.” Let’s send this lyric sheet to our elected officials, our mainstream news, our churches, and, more importantly, crank it up in our living rooms and at our dining room tables.

3 – The song arrangement on “The Way Life Goes” seems to mimic the wild roller coaster ride we call “life.” That makes perfect sense and it works, keeping listeners on their toes with the variety and shifts in emotional intention and musical style. With that said, hands and feet inside the car, ladies and gentlemen, for the next song, “It’s Not Enough.” This song slides back and forth between guitar riff and slinky rhythm as it rips at our desire to always have something we think we want.

4 – “Cold Day in Hell” is exactly what you’d image. “I can’t believe it’s you standing here at my door, dressing like an angel, working it like a whore…” Yes, I had to rewind that the first time through to make sure I had it right. Full of harmonica, bluesy guitar, and smoky vocals, this song pulls at the Rolling Stones and rolls right over every piece of shit who has ever taken advantage and left without so much as a good bye. Keifer’s vocals growl, sigh, and slash on this number – incredible.

5 – Led with piano, “Thick and Thin” opens with “I’ll walk with you until our souls (soles?) ain’t got no skin.” That is devotion, people. All zombie jokes aside, this ballad should be a favorite in no time, taking its place beside so many other rock and roll love songs. Full of beautiful sentiment, “Thick and Thin” gets it right.

6 – Rich with acoustic country elements, “Ask Me Yesterday”, describes the hesitancy found in the wisdom of maturity, shadowing the steady progression from youthful certainty to growing a little bit older and not having a clue. “…back when I was young enough to know. That’s when I had the answers, that’s when I had a plan, that’s when I held tomorrow in the palm of my hand.” This love song is easy, flowing, and gets better and better with each listen.

7 – “Fool’s Paradise” shifts to a bit darker tone with a grinding rock and roll sound set to lyrics that illuminate the foolish aspects of life which we’ve come to see as normal.

8 – The first single released from “The Way Life Goes,” “The Flower Song” expands the album’s variety and reach. We all know that Keifer can rock and roll, but here he brings us saturated country. A love song able to take the listener along for a story, a Keifer specialty, the lyrics feel vintage, and the vocals are rich and full. This is another song that gets better with age.

9 – “Mood Elevator” is urgent, frenzied even, and full of classic Keifer vocals. “Take a ride on the mood elevator, pick yourself up off the floor, take a ride on the mood elevator, you’ll be back for more.” I think you can read between those lines, can’t you? Besides being all out rock, the lyrics are smart and sharp.

10 – Sticking with the theme of the chemically induced, “Welcome to My Mind” is a wild bag of tricks and effects that feel like a classic horror movie soundtrack. Verses follow the paranoid bread crumb trail from the devil in the toaster to Jesus in the backyard. This song is lively and fun – a new twist for your Halloween mix tape this year.

11 – “You Showed Me” speaks of gratitude. “It’s been a long time since I tasted life so sweetly … ‘til you showed me how to live again, helped me to catch my breath, saved me from a bitter end…” Stuffed full of imagery that transcends a traditional love song vibe, we are given a sense of both desolation and redemption.

12 – “Ain’t That a Bitch” is light on love and heavy on the kiss my ass. Starting off with a wailing guitar riff, this tune layers vocals, riffs, and an all over groove for a heavily textured sound. “I’ve been black, and I’ve been blue, and beaten down a time or two by you. Wounded by your jagged lips… But you can’t break a wild horse baby, you can ride it with your spurs digging in…ain’t that a bitch?” This makes me smile.

13 – Upbeat and fun, it is easy to get lost in the blues and vocal shifts on the album’s title track, “The Way Life Goes”, but the proof is in the lyrics. Dipped in irony, here we have the vignettes of life, the zigs when we thought it would zag. Keifer and his writing partners, if you haven’t guessed already, have soaked this album with well-designed images, turns of phrase, and fabulous use of language. Hats off to you all!

14 – “Babylon Life” wraps up the album in style with sleek rock and roll spiked with saxophone and a few special effects. This song steps across several style eras to end “The Way Life Goes” on a high note. Hit repeat, please. Let’s do it again.

I know that longtime Keifer fans are eagerly awaiting April 30th to get their hands and ears on his solo debut. This is a winner from end to end. I listen to a lot of new releases, and one thing kept coming back to me as I listened to Keifer’s “The Way Life Goes” – this is what radio used to be. If you were a kid when I was a kid, yes, in the 80s, I hope you had an FM station that played everything that was worth listening to. Way up in far Northern Maine, we had an FM rotation that was a well-rounded rock and roll education – music history, verses in social science, lessons in poetry, a view on the cultures of different peoples, and the science behind making the world groove. And it was always, as Keifer wishes, “just about the music.”
t. Heartbreak Station on paras levynsä
Judez

Post by Judez »

King Kobralta pukkaa uutta levyä 5. heinäkuuta:
Frontiers Records is pleased to announce the release of KING KOBRA's new studio album "II" on July 5th in Europe and July 9th in North America.

King Kobra - II EPK (Official New Album 2013)
Johnny Rod ei ole kyllä paljoa muuttunut vuosien aikana :D
WildFire
Imperiumi Crew

Post by WildFire »

Vieläkö Magnus Karlssonin tekemiset kiinnostaa? Karlssonin kesäkuussa julkaistava sooloalbumi soi juuri ensimmäistä kertaa, kovaa kamaa kovilla laulajilla.
tommidt

Post by tommidt »

WildFire wrote:Vieläkö Magnus Karlssonin tekemiset kiinnostaa? Karlssonin kesäkuussa julkaistava sooloalbumi soi juuri ensimmäistä kertaa, kovaa kamaa kovilla laulajilla.
Kyllähän tuo kiinnostaa. Tosin viimeaikoina Karlssonin biisikynä on kyllä tylsistynyt melkoisesti. Starbreakerin ja Allen/Landen debyytit ovat pirun kovaa settiä. Itselleni toimii mainiosti myös tuo Midnight Sunin Metal Machinekin. Toivottavasti taas kuitenkin yksi kova ruåttalaislevy tulossa, jolla seuraava Brother Firetribe-läpyskä tulee pyyhkimään lattioita. :D
Munamankeli

Post by Munamankeli »

Judez wrote:
En pahemmin piitannut Reckless Loven edellisestä levystä, mutta tässä on kyllä sopivan kesäinen biisi (siinä Hot-sinkussa oli aikoinaan liikaa toistoa).
Aloittivat tällä kun lämmittelivät KISSiä. Kaikkiaan hyvä veto kolleilta. Tarttuvia hittejä, Olli Herman jaksoi juosta lavaa laidasta laitaan, potkia ilmaan, heittää tapahtumaan sopivat välispiikit ja laulaa siinä välissä. Muu bändi soitti tukevan tarkasti ja lauloi stemmoja uskomattoman hyvin synkkaan. KISS jäi musan puolesta kakkoseksi, mutta eihän musiikillinen ulospano olekaan se KISSin ykkösjuttu.
eddie666

Post by eddie666 »

Judez wrote:King Kobralta pukkaa uutta levyä 5. heinäkuuta:
Frontiers Records is pleased to announce the release of KING KOBRA's new studio album "II" on July 5th in Europe and July 9th in North America.

King Kobra - II EPK (Official New Album 2013)
Johnny Rod ei ole kyllä paljoa muuttunut vuosien aikana :D
Joo ei oo muuttunut sitten yhtään :lol: .
mad-mike

Post by mad-mike »

tommidt wrote:
WildFire wrote:Vieläkö Magnus Karlssonin tekemiset kiinnostaa? Karlssonin kesäkuussa julkaistava sooloalbumi soi juuri ensimmäistä kertaa, kovaa kamaa kovilla laulajilla.
Kyllähän tuo kiinnostaa. Tosin viimeaikoina Karlssonin biisikynä on kyllä tylsistynyt melkoisesti. Starbreakerin ja Allen/Landen debyytit ovat pirun kovaa settiä. Itselleni toimii mainiosti myös tuo Midnight Sunin Metal Machinekin. Toivottavasti taas kuitenkin yksi kova ruåttalaislevy tulossa, jolla seuraava Brother Firetribe-läpyskä tulee pyyhkimään lattioita. :D
Samaa mieltä tuosta Karlssonin biisikynän terävyydestä. Mieheltä kyllä irtoaa vielä hyviäkin melodioita biiseihinsä mutta samanlaista fiilista niistä en enää löydä kuin LAST TRIBE tai Allen/Lande olivat. Varsinkin Last Triben Witch Dance-lätty on yhtä timanttia koko levy ja smanlaista lättyä ei mieheltä ole enää vastaan tullut.

Saisi mies kasata tuon Triben uudelleen ja alkaa keikkailemaan ja levyttämään.
Jussi

Post by Jussi »

mad-mike wrote:
tommidt wrote:
Samaa mieltä tuosta Karlssonin biisikynän terävyydestä. Mieheltä kyllä irtoaa vielä hyviäkin melodioita biiseihinsä mutta samanlaista fiilista niistä en enää löydä kuin LAST TRIBE tai Allen/Lande olivat. Varsinkin Last Triben Witch Dance-lätty on yhtä timanttia koko levy ja smanlaista lättyä ei mieheltä ole enää vastaan tullut.

Saisi mies kasata tuon Triben uudelleen ja alkaa keikkailemaan ja levyttämään.
Tuolla Free Fallilla on muuten biisi nimeltä Last Tribe. En ole ikinä kappalettakaan sitä Magnus-tuotantoa kuullut, joten en tiä onko kyseessä esim. Jörn-henkinen 'tehhään uuestaan' -yritys, mitä on varsinkin vastaaville sooloilleen kylvänyt aiemmasta levytystuotannostaan.
mad-mike

Post by mad-mike »

Jussi wrote:Tuolla Free Fallilla on muuten biisi nimeltä Last Tribe. En ole ikinä kappalettakaan sitä Magnus-tuotantoa kuullut, joten en tiä onko kyseessä esim. Jörn-henkinen 'tehhään uuestaan' -yritys, mitä on varsinkin vastaaville sooloilleen kylvänyt aiemmasta levytystuotannostaan.
Bändillä LAST TRIBE ei ole kyseistä biisiä olemassa jotem tuskin on mikään "tehdään uudestaan" (luojan kiitos). Mutta jos et tosiaan bändiä ole kuullut nii tutostapa hyvä maistiainen http://www.youtube.com/watch?v=jPKbtOYQamk ja suosittelen hankkimaan levyhyllyyn jos sen jostain saat käsiisi. Huuto.net ainakin kaupannut tuota ihan kohtuu hintaan paikoin.
Post Reply