Harvemmin tulee kuuluttua mihinkään samaan diggailijakuntaan leijonaliekkikiitostribaalisuomikonepistoolirautaristipaitajengin kanssa. Mutta vielä tyhmempää olisi olla kuuntelematta hyvää levyä sen takia.
Huomasin jossain toisessa topicissa kun olit jonku vedon linkittäny aikanaan mutta en viittiny avata ku aattelin että siellä on joku Sädäri kakkonen taas ulvomassa. Oli mukava olla väärässä ja yllättyä enemmänkin, helvetin hyvin vedetty.Kalmari wrote:Eilisen, lähes täydellisen tuska performanssin innoittamana tuli tänään laulettua nauhalla Coat Of Armsin nimikkobiisi.
Sabaton - Coat Of Arms (Vocal Cover): http://www.youtube.com/watch?v=Se2Hky1o ... =g-all-lik
Kritiikki ja kommentit otetaan mieluusti vastaan!
Toisaalta, onko tuollasia näkyny Sabatonin keikoilla? Ite oon nähny niiltä kolme keikkaa Suomessa (ja kaks Karibianmerellä) eikä oo tuota osastoa näkyny paikalla ollenkaan onneksi.Heinrich von Totschlag wrote: Harvemmin tulee kuuluttua mihinkään samaan diggailijakuntaan leijonaliekkikiitostribaalisuomikonepistoolirautaristipaitajengin kanssa. Mutta vielä tyhmempää olisi olla kuuntelematta hyvää levyä sen takia.
No tuo nyt oli lapsellista teiniangstiavautumista, jossa ei ollut ainakaan mistään ammattitaidosta havaittavissa merkkiäkään. Voinee jättää omaan arvoonsa kyseisen kirjoituksen. Toisaalta kyseisen henkilön työnantaja voisi myös miettiä onko kyseinen henkilö kykenevät kirjoittamaan mihinkään julkaisuun ainakaan viiteen vuoteen (tai kunnes henkinen ikä sen sallii).Davy Jones wrote:Vittu mitä nillitystä, ja aivan perusteetonta sellaista, tältä Rumban Auranteelta. Jos ei nappaa niin ei nappaa, mutta arviotekstissä olisi varmaan syytä argumentoida hieman paremmin, kuin "yhyy, yhyy, mie en tykkää tuplabassareista, boltthrower on parempi, yhyyyyy!" Olisi jättänyt vaikka arviomatta sitten.
Kiitosta, hienoa että toimii!Mikael wrote: Sabaton ei kiinnosta käytännössä lainkaan ja topicissakin olen puolivahingossa, yleensä skippaan myös myötähäpeän siivittämät täysin paskat vokaalicoverit. Olet nyt maininnut muutamassa topicissa noista ja päädyin katsomaan ja kiva kerrankin olla väärässä. Tosi hyvin vedät, ei vituttanut yhtään kuunnella!
Kiitokset! /,,/Autumnal wrote: Huomasin jossain toisessa topicissa kun olit jonku vedon linkittäny aikanaan mutta en viittiny avata ku aattelin että siellä on joku Sädäri kakkonen taas ulvomassa. Oli mukava olla väärässä ja yllättyä enemmänkin, helvetin hyvin vedetty.
En tiedä joillakin ihmisillä on vain hirveä hinku nähdä rasisteja ja natseja siellä missä niitä ei oikeasti ole. Vähän samanlaista fanaattisuutta kuin esim. ufouskovaisilla.Trivoulge wrote:Tuli tuskassa juteltua yhden sabatonista yhden ruotsalaisen kaverin kanssa. Hän kertoi että joku ruotsin suurimmista päivälehdistä oli arvostellut sabatonin rasisteksi bändiksi kun ne kehtaavat ruotsin historiasta laulaa. Hyvällä tasolla tuo ruotsin kotiseutuylpeys.
Karibialla lienee kiitospaitoja kohtalaisen vähän ihan mihin vuodenaikaan tahansa.Autumnal wrote:Toisaalta, onko tuollasia näkyny Sabatonin keikoilla? Ite oon nähny niiltä kolme keikkaa Suomessa (ja kaks Karibianmerellä) eikä oo tuota osastoa näkyny paikalla ollenkaan onneksi.Heinrich von Totschlag wrote:Harvemmin tulee kuuluttua mihinkään samaan diggailijakuntaan leijonaliekkikiitostribaalisuomikonepistoolirautaristipaitajengin kanssa. Mutta vielä tyhmempää olisi olla kuuntelematta hyvää levyä sen takia.
En tiedä onko sinulla helvetin paksut fanilasit, vai oliko oma lukion opettajani vain niin hyvä aikanaan, mutta Sabatonin lyriikat käsittävät ehkä 5% siitä mitä itse opin lukiossa.Nuclear Holocaust wrote:.
Pikemminkin kuin haukkuisin Sabatonia rasisteiksi, niin olisin kiikuttamassa heille nöyränä jotakin "historian tuntemuksen edistämispalkintoa".
Itse olen ainakin oppinut Sabatonin ansiosta enemmän Ruotsin historiaa kuin peruskoulussa yhteensä.
Tai ehkä tarkoitettiin, että Sabatonin takia tuli kiinnostuttua aiheesta, lueskeltua asioista ja opittua sitä kautta. Näin esim. minulle on käynyt jo useampaan otteeseen (oli pakko tutustua 40-1-kappaleen kuvaamaan tapahtumaan, The Price Of A Mile sytytti innon lukea ensimmäisestä maailmansodasta jne.)Hevi-Pade wrote:En tiedä onko sinulla helvetin paksut fanilasit, vai oliko oma lukion opettajani vain niin hyvä aikanaan, mutta Sabatonin lyriikat käsittävät ehkä 5% siitä mitä itse opin lukiossa.Nuclear Holocaust wrote: Itse olen ainakin oppinut Sabatonin ansiosta enemmän Ruotsin historiaa kuin peruskoulussa yhteensä.
Itekin myös komppaan sen että on Sabatonin biisien ansiosta just heränny mielenkiinto näitä asioita kohtaan kun pojat on niistä lauluja väsänneet.Hevi-Pade wrote:Tai ehkä tarkoitettiin, että Sabatonin takia tuli kiinnostuttua aiheesta, lueskeltua asioista ja opittua sitä kautta. Näin esim. minulle on käynyt jo useampaan otteeseen (oli pakko tutustua 40-1-kappaleen kuvaamaan tapahtumaan, The Price Of A Mile sytytti innon lukea ensimmäisestä maailmansodasta jne.)
Eihän Sabaton täysin objektiivisesti tarinoi.Lord Of Darkness wrote:Sabatonia nyt syytetty parikin kertaa bändin uran aikana, ekan kerran Tosin kuten jo joku mainitsi niin bändi on aina pitäny hyvän linjan biiseissään ottamatta puolia suuntaan tai toiseen pojat vaan kertoo tarinoita asioista joita ei saisi unohtaa.
Jep' juuriki näin. Eihän tuosta 50:nen minuutin tiivistelmästä ole kuin sytykkeeksi.SunDwn wrote:Tai ehkä tarkoitettiin, että Sabatonin takia tuli kiinnostuttua aiheesta, lueskeltua asioista ja opittua sitä kautta.Hevi-Pade wrote:En tiedä onko sinulla helvetin paksut fanilasit, vai oliko oma lukion opettajani vain niin hyvä aikanaan, mutta Sabatonin lyriikat käsittävät ehkä 5% siitä mitä itse opin lukiossa.Nuclear Holocaust wrote: Itse olen ainakin oppinut Sabatonin ansiosta enemmän Ruotsin historiaa kuin peruskoulussa yhteensä.
Ettei vaan olisi ollut niin että Skyforgerin kohdalla hämminki aiheutui pikemminkin erään symbolin käytöstä kuin noista historia-jutuista?Hevi-Pade wrote: Nopeasti kelattuna tulee mieleen ainakin Skyforger (lyriikat "kansantaruja" ja sotajuttuja), Ensiferum (pohjoisen miehet heiluttelee miekkoja), Moonsorrowi (samat syyt) ja aikanaan Sodom (bombenhagel).
Ainakin Skyforgerin Latvian Riflemen levyn kanteen ilmestyi jossain vaiheessa merkki "No nazi stuff here".
Jep. Kirjain "o" Skyforgerin logossa oli alunperin aurinkopyörän mallinen, mutta sellaisia kun ei saa Saksassa mm. keikkajulisteisiin painaa, niin tekivät myönnytyksen keikkailujen laajentamisen vuoksi. Moonsorrowilla ilmeisesti logossa käytetty riimu(!!!) viittasi sakemannien mielestä natsiporukoihin, bändin jäsenet laudalla vahvistakoon asian. Ja onhan Ensiferumin jannut toki täysiä rasisteja ja äärinasseja kun niiden levyssä on ollut kuva soturista, jonka kilvessä on siniristikuvio!Bishop_Of_The_Black_Arts wrote:Ettei vaan olisi ollut niin että Skyforgerin kohdalla hämminki aiheutui pikemminkin erään symbolin käytöstä kuin noista historia-jutuista?Hevi-Pade wrote: Nopeasti kelattuna tulee mieleen ainakin Skyforger (lyriikat "kansantaruja" ja sotajuttuja), Ensiferum (pohjoisen miehet heiluttelee miekkoja), Moonsorrowi (samat syyt) ja aikanaan Sodom (bombenhagel).
Ainakin Skyforgerin Latvian Riflemen levyn kanteen ilmestyi jossain vaiheessa merkki "No nazi stuff here".
Oukhei, en tiennykkään, että näin.metalglory wrote:Jep. Kirjain "o" Skyforgerin logossa oli alunperin aurinkopyörän mallinen, mutta sellaisia kun ei saaBishop_Of_The_Black_Arts wrote: Ettei vaan olisi ollut niin että Skyforgerin kohdalla hämminki aiheutui pikemminkin erään symbolin käytöstä kuin noista historia-jutuista?
Kun nyt offtopiciin kunnolla mennään niin Saksan (tai ennemmin tiettyjen saksalaisten) takiahan näitä sössötyksiä lähinnä joudutaan kestämään, tietysti ei ole mikään ylläri jos keskiluokkalaiset ruotsalaiset jotain kitisevät.metalglory wrote:Jep. Kirjain "o" Skyforgerin logossa oli alunperin aurinkopyörän mallinen, mutta sellaisia kun ei saa Saksassa mm. keikkajulisteisiin painaa, niin tekivät myönnytyksen keikkailujen laajentamisen vuoksi. Moonsorrowilla ilmeisesti logossa käytetty riimu(!!!) viittasi sakemannien mielestä natsiporukoihin, bändin jäsenet laudalla vahvistakoon asian. Ja onhan Ensiferumin jannut toki täysiä rasisteja ja äärinasseja kun niiden levyssä on ollut kuva soturista, jonka kilvessä on siniristikuvio!
Rumbassa ollaan aivan liian usein aivan liikaa huolissaan siitä, että annetaan itsestä intellektuelli kuva, että ollaan ns. "in" eikä varmasti tulla yhdistetyksi makkaraperunakansaan. Niin huolissaan että musiikkilähtöisellä lähestymistavalla ei ole mitään jakoa niiden fobioiden ja sen pintaliidon rinnalla. Monesti on havaittu tuo. Tämänkertainen skribenttisankari kirjoitteli muutoinkin kyllä aika tavalla mitä sattuu, jotain tasoa kaipaisi myös tuohon ennakkoasenteita käyttävään kirjoitteluun sentään.Davy Jones wrote:Vittu mitä nillitystä, ja aivan perusteetonta sellaista, tältä Rumban Auranteelta. Jos ei nappaa niin ei nappaa, mutta arviotekstissä olisi varmaan syytä argumentoida hieman paremmin, kuin "yhyy, yhyy, mie en tykkää tuplabassareista, boltthrower on parempi, yhyyyyy!" Olisi jättänyt vaikka arviomatta sitten.
Ilmeisesti Rumba ei pyri minkäänlaiseen objektiivisuuteen.
Tullut huomattua.metalglory wrote:Vähänkin mainstreamimmista saksalaisista levytukuista ja nettikaupoista on muuten turha etsiä esim. Burzumin levyjä.