Stratovarius ja johdannaiset

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Kalmari

Re: TIMO TOLKKI & TIMO KOTIPELTO

Post by Kalmari »

Toivottavasti liikenee joltain videoita tuolta kun en itse päässyt vanhojen ohjelman takia katsomaan :|
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Pakana wrote:En ollut paikalla, mutta tahtoisin huomauttaa että Kaapelitehtaalla ei juurikaan tarvitse yrittää pilata kenenkään soundeja. ;)
Joo, ja tämä on se kortti, joka aina vedetään kun kritisoidaan Kaapelin soundeja.

Jos kerran hallin soundiongelmat ovat tiedossa, miksi tähän ei yritetä löytää ratkaisua ja/tai hoideta sellaista henkilöstöä miksaustiskin taakse, joka hallitsisi tilan.

Jälleen muistui mieleen, miksi en käy Kaapelilla katsomassa keikkoja.
Balm

Post by Balm »

Nalle Österman wrote:Joo, ja tämä on se kortti, joka aina vedetään kun kritisoidaan Kaapelin soundeja.

Jos kerran hallin soundiongelmat ovat tiedossa, miksi tähän ei yritetä löytää ratkaisua ja/tai hoideta sellaista henkilöstöä miksaustiskin taakse, joka hallitsisi tilan.
Kyllä itse ainakin olen kuullut Kaapelilla myös ihan kelposaundisiakin keikkoja, eli ei pelkästään sitä tilaa voi syyttää. Vaikka nyt olisikin mahdotonta saada ne täydelliset saundit tuonne, niin kyllä nyt ainakin siinä mielessä hyvät on mahdollista saada, että musiikkia voi kuunnella ja siitä jotain selvää saa.

EDIT: mahdollista --> mahdotonta

En vain osaa.
Last edited by Balm on Sat Feb 19, 2011 11:57 am, edited 1 time in total.
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

Kalmari wrote:Toivottavasti liikenee joltain videoita tuolta kun en itse päässyt vanhojen ohjelman takia katsomaan :|
Kitaran hajoitus + Forever more
Pakana

Post by Pakana »

Balm wrote:Kyllä itse ainakin olen kuullut Kaapelilla myös ihan kelposaundisiakin keikkoja, eli ei pelkästään sitä tilaa voi syyttää. Vaikka nyt olisikin mahdollista saada ne täydelliset saundit tuonne, niin kyllä nyt ainakin siinä mielessä hyvät on mahdollista saada, että musiikkia voi kuunnella ja siitä jotain selvää saa.
Toki, itse asiassa muistelisin parin vuoden takaisella Opethin keikalla saaneeni biiseistä oikeinkin hyvin selvää. Ja eilen Triptykonista jotakuinkin.
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Joku vuosi Northerin soundit FME:ssä olivat ehkä kammottavimmat miltään yhtyeeltä kuulemani koskaan.
Kalmari

Post by Kalmari »

Ismo wrote:
Kalmari wrote:Toivottavasti liikenee joltain videoita tuolta kun en itse päässyt vanhojen ohjelman takia katsomaan :|
Kiitos! Mitä ne porukat valittelee? Tuollahan näyttäisi olevan tunnelma ihan katossa ja bändi rentona kuin mikä :beer:
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

Ja vielä Pilgrim road
teuvo

Post by teuvo »

Ismo wrote:Ja vielä Pilgrim road
Ei se nyt niin huonolta kuulosta.

Uutinen:
"Maineikkaan Stratovarius-yhtyeen rumpalina tunnetuksi tulleen Timo Tolkin edesottamuksia on saatu seurata 2000-luvun kuluessa useaan otteeseen"
http://tinyurl.com/65oclpr
masaty

Post by masaty »

^Tuohan selittäisi, miksi In Paradisumin rumpusoundi on niin samanlainen kuin Strato-levyillä...

http://www.youtube.com/watch?v=KgjwhKCBM9Y Tässä vielä vertailun vuoksi tuo King's Eyes. En tietenkään usko että Tolkki olisi Siege Perilousia luukuttanut levyä säveltäessään, mutta näitä on aina hauska bongailla.
Last edited by masaty on Sat Feb 19, 2011 11:40 am, edited 1 time in total.
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

teuvo wrote:Uutinen:
"Maineikkaan Stratovarius-yhtyeen rumpalina tunnetuksi tulleen Timo Tolkin edesottamuksia on saatu seurata 2000-luvun kuluessa useaan otteeseen"
http://tinyurl.com/65oclpr
Saman aviisin paperiversio kertoo tänään, että Accept esittelee uuden vokalistinsa Mark Tornillon suomalaisille kesäkuussa Sauna Open Airissa:)
JSM

Post by JSM »

Onhan se usein yhtyeen kuin yhtyeen kohdalla vaikeaa kun esittävät julkaisematonta materiaalia. Yleisö ei lähde mukaan samalla tavalla kuin vanhojen ja tunnettujen kappaleiden kohdalla. Tässä kohtaa yhtyekin on vielä uusi ja paikan soundiongelmat huomioon ottaen, niin tilanne oli haastava. Uskon, että homma lähtee toimimaan paremmin levyn julkaisun jälkeen ja etenkin niissä paikoissa joissa saadaan yhtyeelle tehdyt kunnon saundit ilmoille. Ihan lupaavalta ne biisit kyllä kuulosti ja vaikka saundi pilasi etenkin pari ekaa, niin demopätkien perusteella tasokkaita biisejä ovat (elleivät sitten paljoa muuttaneet niitä). Levyllähän ei ole sitten mitään Kaapelitehtaan saundiongelmia kuultavissa.
everon

Post by everon »

Kalmari wrote:
Ismo wrote:
Kiitos! Mitä ne porukat valittelee? Tuollahan näyttäisi olevan tunnelma ihan katossa ja bändi rentona kuin mikä :beer:
Ihan hyvältä kuulostaa ja nayttää.
Toxic Enema

Post by Toxic Enema »

Aika lailla samaa RR-tuubaahan nuo näytebiisit ovat sisältäneet. Tuskinpa Tolkki noilla maailmaa valloitttaa. Itseäni nyky-strato säväyttää paljon enemmän.
Spunkmeyer

Post by Spunkmeyer »

Ei mulla muuta tähän ketjuun kuin että JUMALAUTA STRATOSPHERE JA DREAMSPACE!!!!!
Streamer

Post by Streamer »

Kalmari wrote:
Ismo wrote:
Selvästi suunniteltu juttu eikä mikään hetken päähänpisto vitutuksissaan minkä käsityksen sai tuolta aiemmasta viestistä, kohteliaastihan se tarjoili kitaran kaulan vielä muistoksi jollekin.
masaty

Post by masaty »

^Joo, mitenkään varma en ole että tulkitsin ylipäätään mitään oikein. Varmaan Tolkki oli kitaranpirstomisensa ennalta suunnitellut, mutta en sitten tiedä oliko homma käyty muiden kanssa läpi. Luulisi nyt.
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

^ Kyllä, Timo Tolkki taitaa edelleen käpäyttämisen jalon taidon.
Khansen
Imperiumi Assistant

Post by Khansen »

Pakana wrote:
Balm wrote:Kyllä itse ainakin olen kuullut Kaapelilla myös ihan kelposaundisiakin keikkoja, eli ei pelkästään sitä tilaa voi syyttää. Vaikka nyt olisikin mahdollista saada ne täydelliset saundit tuonne, niin kyllä nyt ainakin siinä mielessä hyvät on mahdollista saada, että musiikkia voi kuunnella ja siitä jotain selvää saa.
Toki, itse asiassa muistelisin parin vuoden takaisella Opethin keikalla saaneeni biiseistä oikeinkin hyvin selvää. Ja eilen Triptykonista jotakuinkin.
Tossa voi miettiä, että kuinka pitkä soundcheck oli käytössään Symfonialla ja Opethilla? Symfonia oletettavasti vedettiin linjacheckillä, koska kyse oli festariolosuhteista, Opeth todennäköisesti sai tehdä ihan rauhassa kunnon checkin.

Jos tila on haastava, niin nopealla linjacheckillä on todella vaikea saada se nopeasti haltuun. Oikeastaan siinä on kaksi vaihtoehtoa, toivoa että PA on hyvässä vireessä tilaan (mitä se ei välttämättä ole tapahtuman ensimmäisenä päivänä, valitettavasti aikataulut ovat usein sellaisia, ettei mittavia virityksiä ole mahdollista tehdä, ainakaan niin, että sali on täynnä) tai sitten tykittää niin lujaa että PA yksinkertaisesti jyrää tilan aiheuttamat heijastukset (tätä ei kenenkään korvat kestä, eikä se oikeastaan ole kovin suotavaa eikä kovin hyvä idea millään tasolla). Tuo jälkimmäinen ei oikeasti edes toimi kovin hyvin, koska fysiikan lait valitettavasi ovat aika mahdottomia kumota äänentoistojärjestelmällä.

Livemiksaamisessa on se kiva puoli, että teet niin tai näin, niin aina löytyy niitä joiden mielestä keikan soundit oli parhaat/huonoimmat ikinä. Ei kukaan oikeasti tee tahallaan huonoa soundia livenä, ja jos tekeekin niin silloin se on liene esteettinen ratkaisu jollaista bändi haluaa.

Ja ei, en ollut FME:ssä miksaamassa. Tuollaiset vain tuli nopeasti mieleen.
Mr Rami

Post by Mr Rami »

FME:n keikka oli musiikillisesti ihan kelvollinen ja uudet biisit lupauksia herättäviä. Mutta kuten on edelle jo tullut ilmi, miksaus oli varsinkin keikan alussa sen verran persiillään, ettei musiikista oikein ottanut mitään tolkkua. Loppua kohden parani, mutta jätti silti paljon toivomisen varaa.

Yleisö olisi tietysti voinut olla enemmänkin mukana, mutta ainakaan minä en kokenut että bändi siellä lavalla olisi kauhean myrtsinä ollut. Koska suurin osa yleisöstä kuuli kappaleet vasta tuolla ensimmäistä kertaa, tuskin siellä mitään suuria yleisön mukana hoilaamisia odotettiinkaan.
Koskenkorvasieni

Post by Koskenkorvasieni »

Ilta-sanomat otsikoi vanhasia uutisina...
teuvo

Post by teuvo »

Koskenkorvasieni wrote:Ilta-sanomat otsikoi vanhasia uutisina...
Kuten sinäkin.
JSM

Post by JSM »

Symfonian debyytin samplet. Melko lupaavalta kuulostaa ja Santiago sekä Rhapsody in Black on näemmä aika raskaita (power metallin mittapuulla) kappaleita.
kissfinland

Post by kissfinland »

Tuossa haastiksen tynkää Matoksen kanssa Kaapelin keikan jälkimainigeissa:

http://www.metal-rules.com/zine/content/view/2164/92/

:bmbeer:
Jussi

Post by Jussi »

Tänks, sehän oli taas kerran taatun kattavaa laatua. Toivottavasti joku noista on Teatrialla, pakko olla:
Matosin André wrote:Timo has the idea to do at least four concerts in Finland.
edit: Tulipahan Hkin koneessa lukaistua menomatkalla tuo Tolkin Loneliness Of 1000 Years -vihkonen tässä yksi päivä ja aika hämmentävä olo siitä jäi kyllä. Hyvä vain ettei ollut pidempi :? hypittiin, poukkoiltiin ja lopuksi tietenkin outoiltiin aika lailla. Oli muuten Saana-laulajatar oikolukenut, kytkyjen hyötykäyttöä, heh.

ns: Revolution Renaissance - Last Night On Earth (band version)
Post Reply