Minäkin olen muuten tavannut Ulin, ettei kenellekään jää epäselväksi!

Anyway, omakin mielenkiinto heräsi tätä kokoonpanoa kohtaan. Onnea ja menestystä vaan!
Hitler-tervehdys sulattaa Saksalaisen kuin Saksalaisen. Tai sitten ei.Jep. Mukava mies kaikenkaikkiaan. Vakavanpuoleinen ja ilmeisen kovan työmoraalin omaava.
Äijä on taskussa.Ead Hollfard wrote:Niin just, pääsenkö minäkin taskuun?
Minäkin olen muuten tavannut Ulin, ettei kenellekään jää epäselväksi!![]()
Anyway, omakin mielenkiinto heräsi tätä kokoonpanoa kohtaan. Onnea ja menestystä vaan!
Siksikö sinulla on vain yksi kulmakarva nykyään?Ead Hollfard wrote:Minäkin olen muuten tavannut Ulin, ettei kenellekään jää epäselväksi!
Asiasta annettiin jo virallinen tiedoitus.Spunkmeyer wrote:Mitä ihmettä, onko meillä täällä nyt ihan oikea Timo Tolkki? Jos on, niin helkkarin siistiä. Kuka ne Trinityn soolot soitti?
Kysyin äidiltä ja kuulemma olen oikea Timo Tolkki.Spunkmeyer wrote:Mitä ihmettä, onko meillä täällä nyt ihan oikea Timo Tolkki? Jos on, niin helkkarin siistiä. Kuka ne Trinityn soolot soitti?
Jos en ihan väärin muista, Masterplanin ensimmäinen (ja vieläkin paras IMO) levy perustui suurimmaksi osaksi nimenomaan Kuschin sävellyksille, vaikka bookletissa kaikkien laulujen tekijäksi merkittiinkin "Masterplan". Grapow sävelsi muutaman kappaleen ja kirjoitti noin puolet teksteistä. Lande sitten liityttyään vastasi lopuista sanoituksista.Glaurung wrote:Toivottavasti Kuschille annetaan mahdollisuus. Tuo BTR levyn intro on ainakin hieno sävellys.
Tästä päätellen pysyy...Judez wrote:Timolle kyssäri kun kerta on foorumilla: Oliko Symfoniaan koskaan harkinnoissa rytmikitaristia, vai oliko alusta asti selvää, että homma vedetään hieman kuin Stratossa, ilman muita kitaristeja.
Luin kans Strato-foorumilta että olitte törmänneet TK:n ja Kupiaisen kanssa lentokentällä keväällä, hienoa että välit ovat kondiksessa ja ainakaan suurta vihanpitoa ei ole, kukapa sitä jaksaisikaan.
Onhan tää nyt hienoa että mies itse on keskusteluissa mukana, toivottavasti keskustelu pysyy hedelmällisenä tästä eteenpäin.
Mutta anyway, odotukset ovat korkealla kiitos line-upin!Timo Tolkki wrote:...Trinityn soolot soitti Nalle Österman.Spunkmeyer wrote:... Kuka ne Trinityn soolot soitti?
ok wrote:Tästä päätellen pysyy...Judez wrote:Timolle kyssäri kun kerta on foorumilla: Oliko Symfoniaan koskaan harkinnoissa rytmikitaristia, vai oliko alusta asti selvää, että homma vedetään hieman kuin Stratossa, ilman muita kitaristeja.
Luin kans Strato-foorumilta että olitte törmänneet TK:n ja Kupiaisen kanssa lentokentällä keväällä, hienoa että välit ovat kondiksessa ja ainakaan suurta vihanpitoa ei ole, kukapa sitä jaksaisikaan.
Onhan tää nyt hienoa että mies itse on keskusteluissa mukana, toivottavasti keskustelu pysyy hedelmällisenä tästä eteenpäin.
Mutta anyway, odotukset ovat korkealla kiitos line-upin!Timo Tolkki wrote:...Trinityn soolot soitti Nalle Österman.Spunkmeyer wrote:... Kuka ne Trinityn soolot soitti?
Mie en oikein tykkää kitaristeista. Meillä on aina jotain ihme säätämistä. Plus kuulun Ritchie Blackmore koulukuntaan ja en oo koskaan pitänyt ajatuksesta soittaa toisen kitaristin kanssa.Judez wrote:Timolle kyssäri kun kerta on foorumilla: Oliko Symfoniaan koskaan harkinnoissa rytmikitaristia, vai oliko alusta asti selvää, että homma vedetään hieman kuin Stratossa, ilman muita kitaristeja.
Luin kans Strato-foorumilta että olitte törmänneet TK:n ja Kupiaisen kanssa lentokentällä keväällä, hienoa että välit ovat kondiksessa ja ainakaan suurta vihanpitoa ei ole, kukapa sitä jaksaisikaan.
Onhan tää nyt hienoa että mies itse on keskusteluissa mukana, toivottavasti keskustelu pysyy hedelmällisenä tästä eteenpäin.
MÄ olen tavannut Nalle Östermanin ja Timo Tolkin, en tosin samalla kertaa, ainakaan muistaakseni. :nana:Balm wrote:Siksikö sinulla on vain yksi kulmakarva nykyään?Ead Hollfard wrote:Minäkin olen muuten tavannut Ulin, ettei kenellekään jää epäselväksi!
Aika jänskä tieto tuo, että Aeronauticsilla on ohjelmoidut rummut. Joskus luin jostain että sillä levyllä on ohjelmoidut koskettimet, mutta tuo rumpujuttu oli päässyt ohi. Enpä ole nimittäin koskaan sitä levyä kuunnellessani miettinyt että rummut kävisivät korvaan jotenkin koneellisen kuuloisina - valitettavan usein metallimusiikissa rumpuraitoja käsitellään niin paljon että ne kuulostavat joka tapauksessa enemmän, vähemmän tai täysin koneellisilta vaikka olisivat soitetutkin, eikä mielikuvitukseton rumpali ainakaan auta tilannetta. (Sonata Arctica anyone, onko niiden studiolevyillä iskuakaan soitettuja rumpuja...?) Havahduin kuitenkin tuon tiedon luettuani, että Masterplanin debyyttiä kuunnellessa on monesti herännyt ajatuksia että onpa hyvän kuuloiset ja hienolla tatsilla soitetut rummut, eikä Aeronauticsin kohdalla ole koskaan käynyt mitään vastaavaa mielessäkään. Yhteenvetona tästä voisin todeta, että kyllä ne konerummutkin (valitettavasti) jossain tapauksissa toimii. Jos kerran oikeasta soitosta, muidenkin instrumenttien kohdalla, hiotaan kaikki särmä ja tatsi pois, niin miksi ei toimisi?Timo Tolkki wrote:Kysyin tätä samaa Ulilta. Karmila oli aikoinaan melkoisen vittuuntunut saadessaan sessiot miksattavaksi "et ikinä usko mitä ne Saksalaiset on nyt tehneet".
Kysymys oli rahasta riitelystä ja sen seurauksena ohjelmoiduista rummuista. Ne ei tietenkään
metallissa toimi.
Juueioo. Livenäkin rumpujen takana istuu rumpukone.Sir Juzzi wrote:valitettavan usein metallimusiikissa rumpuraitoja käsitellään niin paljon että ne kuulostavat joka tapauksessa enemmän, vähemmän tai täysin koneellisilta vaikka olisivat soitetutkin, eikä mielikuvitukseton rumpali ainakaan auta tilannetta. (Sonata Arctica anyone, onko niiden studiolevyillä iskuakaan soitettuja rumpuja...?)
On. Joka isku.Sonata Arctica anyone, onko niiden studiolevyillä iskuakaan soitettuja rumpuja...?
No ensinnäkin täytyis erottaa mitkä on konerummut ja mitkä ei. Yleensä sen kuulee hihatistaHavahduin kuitenkin tuon tiedon luettuani, että Masterplanin debyyttiä kuunnellessa on monesti herännyt ajatuksia että onpa hyvän kuuloiset ja hienolla tatsilla soitetut rummut, eikä Aeronauticsin kohdalla ole koskaan käynyt mitään vastaavaa mielessäkään. Yhteenvetona tästä voisin todeta, että kyllä ne konerummutkin (valitettavasti) jossain tapauksissa toimii. Jos kerran oikeasta soitosta, muidenkin instrumenttien kohdalla, hiotaan kaikki särmä ja tatsi pois, niin miksi ei toimisi?
No ei muuten ole. Terveisiä studiosta.mape wrote:Sonatan studiorummuista on ihan varmasti korjattu tempot Beat Detectivellä, mutta quess what? Niin on kaikkien muidenkin.
Aa, tämänkö takia niitä äänitellään jälkikäteen/erikseen? Esim. Running Wildin viimeisillä oli liverumpali* Mathias Liebetruth kreditoitu "hi-hat overdubs" tai vaikka nyt reilusti ilman runpalia äänitetyllä Brother Firetriben ekalla Kalle "hi-hatter" Torniainen, joka toki liittyi sittemmin bändiin.Timo Tolkki wrote:No ensinnäkin täytyis erottaa mitkä on konerummut ja mitkä ei. Yleensä sen kuulee hihatista tai symbaaleista.
Beat detective ei tosiaan mihinkään uskomattomiin ihmeisiin pysty, ainakaan niin, ettei sen käyttöä huomaa. Tosiaan jotta ko. softalla rumpuja voidaan korjata, siellä tarvitsee olla jo jotain soitettuna, eikä ohjelma sinänsä muuta varsinaisia iskuja minnekään, se vain käyttää algoritmeja siirtelemään transientteja vaihekoherentisti jonkin kvantisoinnin mukaan. Jos mukaan sitten otetaan triggaus, niin silloin niitä rumpalin soittamia iskuja korvataan samplella, jota voidaan tietysti sitten miksauksessa ajaa niin, että joko pelkät samplet kuuluvat tai sitten samplet sekä alkuperäinen audio kuuluvat. Missään noissa tapauksissa mitään ei tapahdu jos jotain ei ole jo äänitetty sinne kovalevylle, eli siinä mielessä kvantisointi ja samplaus eivät muuta sitä, että soittiko rumpali levylle mitään.Timo Tolkki wrote: No ensinnäkin täytyis erottaa mitkä on konerummut ja mitkä ei. Yleensä sen kuulee hihatista
tai symbaaleista.
Tuottajana voin sanoa, että lähtökohta on se, että rumpali soittaa rumpunsa ja se siitä.
Käytäntö on vain usein eri.
Mutta PT-Beat Detectivea voi käyttää monella tavalla. Esim itse en lähtisi 100 prosentin korjaamiseen. Siinä tapauksessa takaisin treenikämpälle.
Toi "hi-hat overdubs" oli ainoastaan Victorylla. Rogues En Voguella on kreditoitu ihan rumpaliksi.Jussi wrote:Aa, tämänkö takia niitä äänitellään jälkikäteen/erikseen? Esim. Running Wildin viimeisillä oli liverumpali* Mathias Liebetruth kreditoitu "hi-hat overdubs" tai vaikka nyt reilusti ilman runpalia äänitetyllä Brother Firetriben ekalla Kalle "hi-hatter" Torniainen, joka toki liittyi sittemmin bändiin.Timo Tolkki wrote:No ensinnäkin täytyis erottaa mitkä on konerummut ja mitkä ei. Yleensä sen kuulee hihatista tai symbaaleista.
*ei sitäkään voinut koko levyllä käyttää kun kerran kapulat kädessä oli... wanha kunnon Angelo Sasso
Vahvistaa pointtini tästä esimerkistä. Ja on todellakin valitettavan tavallista, että joutuu kuuntelemaan juuri niitä peltejä, että pystyy sanomaan soittaako levyllä kone vai ihminen. En tarkoita etteikö sitä useimmiten voisi erottaa tai että asialla ei olisi mitään väliä, vaan lähinnä harmittelen Khansenin mainitsemien samplauksen ja kvantisoinnin tuloksia monessa tapauksessa. Tai, oikeampi syy taitaa olla niiden tarpeellisuus, jos lopputulos ilman niitä kuulostaisi vielä pahemmalta kuin niiden jälkeen.Timo Tolkki wrote:On. Joka isku.Sonata Arctica anyone, onko niiden studiolevyillä iskuakaan soitettuja rumpuja...?
Missasit sitten pointtini ihan kympillä. Manasin tässä juuri sitä, että tuota korjailua tehdään tai tarvitsee tehdä, ja pahimmissa tapauksissa se kuuluu siinä määrin ettei sillä ole enää suurtakaan arvoa että joku rumpali on käynyt itse studiossa kannuja takomassa - etenkään jos rumpalilla ei ole ideatasolla mitään annettavaa.mape wrote: Juueioo. Livenäkin rumpujen takana istuu rumpukone.
Sonatan studiorummuista on ihan varmasti korjattu tempot Beat Detectivellä, mutta quess what? Niin on kaikkien muidenkin.
Viekää nyt joku toi Sir Juzzi ekan kerran eläissään studioon, niin se lakkaa luulemasta Pro-Toolsin käyttämistä joksikin Tetriksen pelaamiseksi.