Pari välimietettä;
Kuuntelin 2-LP:n lävitse ja on jumalauta huikea levy! Kirkkain helmi edelleenkin Daven biisi ( Täydellinen! ) ja muut seuraa vahvassa rintamassa!
Seuraavaksi pyöritän ykkös-LP:n lävitse. Tässä vaiheessa jo voin sanoa, että alkupuolikin on osakkeitaan nostanut huimasti.
Huomenna olisi vapaa, vois oikein rustailla paperille ajatuksia ja jakaa niitä sitten täällä.
Mutta en muista, että olisin edes viime levyn aikaan näin innoissani ollut. Ihan teinifiilikset välillä.
Jatketaan
Edit: tuli tuossa levyä kuunnellessa mieleen, kun täälläkin on kritisoitu Brucen korkeaa äänenkäyttöä...Jos joku vielä muistaa, niin yksi syy Brucen lähdölle Maidenista aikoinaan oli juuri se, että mies ei päässyt vetämään kovaa ja korkealta. Joka biisissä, missä tällä levyllä Bruce kiskoo korkealta, mies on krediiteissä. Päätösbiisi, Harriksen tekemä kokonaan....Eipä vedä Bruce korkealta. Mutu-mietteitä, mutta näin olen ymmärtänyt, että Bruce haluaa laulaa täysillä palkeilla eikä puolitehoilla. Ja näin tehkööt, mulla ei ole mitään valittamista!
Tuollaista scheissea laitoin eilen Rautaneitoon. Tänään tai huomenna, vapaata kun on, ajattelin vähän tarkemmin tsiigailla biisiestä ne plussat ja miinukset.
Blaze-erasta ehkä tuli oltua turhan jyrkkä, koska kyllä sieltäkin ne helmet löytyy. Sign of the cross, Edge of darkness X-factorin helminä. Virtual-levy on mielestäni parempi kuin X ja enemmän hyvää kamaa sieltä löytyykin. Futureal, The Educated Fool, The Clansman. Don't look to the eyes...olisi loistobiisi ilman sitä käsittämätöntä komppiratkaisua loppupuolella. Koko hieno nostatus menee täysin reisille ja repeilyltä ei voi välttyä. Humppakomppi on maailman kovi komppi, mutta ei sekään ihan joka paikkaan sovi.
Livenä -98 kuulosti käsittämättömän hyvältä jopa Angel and the gamblerkin. Biisi itsessään on hivenen liian rock´roll mun makuun.
Mä olen kyllä uusimmalta löytänyt paljon sellaisia fiilispohjaisia takautumia moneenkin vanhempaan Maidenin levyyn. Mutta niistä lisää tarkemmassa analisoinnissa.