Eikö tuo nyt kuitenkin ole ehkä pikemminkin Predator?Nuclear Holocaust wrote:Ensin mietin, että voiko Eddie olla Alien?
Hämmästyttävän paljon on Ironsteele samoilla linjoilla, kuin itsekin olen.
Eikö tuo nyt kuitenkin ole ehkä pikemminkin Predator?Nuclear Holocaust wrote:Ensin mietin, että voiko Eddie olla Alien?
Niinpä niin. Itse miellän tuon erikoiseksi ja epätyypilliseksi Maiden-biisiksi ehkäpä tuon kertosäkeen vuoksi, se kun muistuttaa vähän jopa stadionrockia tjs. kaikessa mahtipontisuudessaan.Nuclear Holocaust wrote:Nuclear Holocaust wrote:Tyylillisesti biisi on perus-Maidenia, joka tuo mieleen mm. These colours don't run rallin ja sehän oli edellisen levyn paras biisi.Miten tuon nyt sitten haluaa ottaa...Symppis wrote:Levyn astetta rauhallisempaa puolta edustava "Coming Home"kin vielä jaksaa helposti pitää levyn kovaa tasoa yllä. Monet ovat esimerkiksi Rautaneidon puolella tätä kehuneet Dickinsonin soolotuotannon kaltaiseksi, mutta itse kun en ole miehen sooloja hirveästi kuunnellut, niin en pysty noihin kommentteihin kovin yhtymään. Ei tämä kyllä todellakaan ole mikään tyypillisen Iron Maidenin biisi.
![]()
Ehkä itse hain perusmaidenillä enempi 80-lukua. Tiivis ja dynaaminen paketti, jossa selkeä ja tarttuva kertosäe. Kyseisessä biisissä juuri viehättää Brucen sooloille tyypillinen ilmavuus, hengittävyys, raikkaus, orgaanisuus ja yms. kun ei ole tungettu niin täyteen tavaraa.
Nauratti kun julkaistiin, mutta nyt kun ihan fyysisenä kopsuna sain käteen, niin onhan se kieltämättä ihan hieno. Uusimmassa EMP:n esitteessä oli muutes tuon tekijän, Melvyn Grantin, haastattelu.Sacrilegium wrote:Mitäs mieltä porukka on kannesta?
Joo ehkä se tarkemmin arvioituna ulkomuodollisesti enempi Predatoria muistuttaamape wrote:Eikö tuo nyt kuitenkin ole ehkä pikemminkin Predator?Nuclear Holocaust wrote:Ensin mietin, että voiko Eddie olla Alien?
Joo, tuo mitä mietit pitää hyvin pitkälti paikkansa..Nuclear Holocaust wrote:Nuclear Holocaust wrote:Tyylillisesti biisi on perus-Maidenia, joka tuo mieleen mm. These colours don't run rallin ja sehän oli edellisen levyn paras biisi.Miten tuon nyt sitten haluaa ottaa...Symppis wrote:Levyn astetta rauhallisempaa puolta edustava "Coming Home"kin vielä jaksaa helposti pitää levyn kovaa tasoa yllä. Monet ovat esimerkiksi Rautaneidon puolella tätä kehuneet Dickinsonin soolotuotannon kaltaiseksi, mutta itse kun en ole miehen sooloja hirveästi kuunnellut, niin en pysty noihin kommentteihin kovin yhtymään. Ei tämä kyllä todellakaan ole mikään tyypillisen Iron Maidenin biisi.
![]()
Ehkä itse hain perusmaidenillä enempi 80-lukua. Tiivis ja dynaaminen paketti, jossa selkeä ja tarttuva kertosäe. Kyseisessä biisissä juuri viehättää Brucen sooloille tyypillinen ilmavuus, hengittävyys, raikkaus, orgaanisuus ja yms. kun ei ole tungettu niin täyteen tavaraa.
Ensin mietin, että voiko Eddie olla Alien? Toisaalta onhan se ollut mm: sfinksi ja kyborgi. Mutta eikö Alien ole ihan oma yksilönsä? Ontologian mukaan on mahdottomuus, että jokin olisi kumpaakin yhtä aikaa.Sacrilegium wrote:Mitäs mieltä porukka on kannesta?
Varsinaisen kysymyksen vastaus on: TYYLIKÄS/TYKKÄÄN
Predator-Eddie on vitin siisti.mape wrote:Eikö tuo nyt kuitenkin ole ehkä pikemminkin Predator?Nuclear Holocaust wrote:Ensin mietin, että voiko Eddie olla Alien?
Kansi on varmaan ihan taitavasti tehty .. mut onhan se aika surkee/tyylitön/mauton/pöljä ei voi mitään. Tosi kaukana ollaan vaikkapa Powerslaven tai Seventh Sonin mahtavuudesta.Sacrilegium wrote:Mitäs mieltä porukka on kannesta?
Minusta se on aikalailla huono levy, siinä missä DOD-kansikin valitettavasti oli. Musiikki on toki tärkeintä ja tällä kertaa saatiin 2000-luvun levyjen joukkoon varsin pätevä teos. Kansi on kuitenkin sen verran karu mielestäni, että pitipähän avautua
Starblind on kerrassaan huikea, mutta mä en suoraan sanottuna vieläkään käsitä, mikä tuossa päätösbiisissä on niin erinomaista. Onko syynä nyt se, että ehdollistan tuon säkkärin meiningin aivan liikaa paskaan kasaripoppihittiin enkä tykkää myöskään väliosan ala-asteriffistä? Tunnelmaa Brucen laulussa saattaa hyvinkin olla, mutta kaikki muut asiat ajavat tuon veisun kyllä ehkä Maidenin turhanpäivisimmäksi kappaleeksi koskaan, piesten jopa Virtual XI:n legendaarisen Angel and the Gamblerin. Päätösbiisihän on kyllä jakanut mielipiteitäkin aivan kiitettävästi, ei siinä mitään.Ironsteele wrote:When The Wild Wind Blows & Starblind ovat kyllä jotain harvinaisen hyvää!
Kappaleen tunnelma ja intro etenkin, väliosa on myös mainio vaikka riffit, melodiat ja soolot eivät mitään uutta ole. Kaikki mitä tarjotaan sopii tähän biisiin todella hyvin.tinkezione wrote:
Starblind on kerrassaan huikea, mutta mä en suoraan sanottuna vieläkään käsitä, mikä tuossa päätösbiisissä on niin erinomaista. Onko syynä nyt se, että ehdollistan tuon säkkärin meiningin aivan liikaa paskaan kasaripoppihittiin enkä tykkää myöskään väliosan ala-asteriffistä? Tunnelmaa Brucen laulussa saattaa hyvinkin olla, mutta kaikki muut asiat ajavat tuon veisun kyllä ehkä Maidenin turhanpäivisimmäksi kappaleeksi koskaan, piesten jopa Virtual XI:n legendaarisen Angel and the Gamblerin. Päätösbiisihän on kyllä jakanut mielipiteitäkin aivan kiitettävästi, ei siinä mitään.
Aika samoille menisi oma arvioni keskiarvon puolesta, eli kohtuu heikkoa on. Harmittaa että sellainen rahastuksen maku tästä itselleni jää. Onko tämä nyt pahasti sanottu, en tiedä. Jos tämä olisi jonkin toisen yhtyeen tuotos, sanoisin suoraan että roskaa, vaihda levy. Mutta kun tämä ei ole...Warning!!! wrote:
01. Satellite 15....The Final Frontier (8:40) / 4
02. El Dorado (6:49) / 8
03. Mother Of Mercy (5:20) / 6
04. Coming Home (5:52) / 6
05. The Alchemist (4:29) / 6
06. Isle Of Avalon (9:06) / 6
07. Starblind (7:48) / 7
08. The Talisman (9:03) / 6
09. The Man Who Would Be King (8:28) / 5
10. When The Wild Wind Blows (10:59) / 5
Olishan se hiton mälsää jos jo pari päivää julkaisun jälkeen olisit tympääntynyt tekeleeseenIronsteele wrote:Levyn loppupuoli vaan paranee mitä enemmän kuuntelee. Varmasti parasta mitä yhtye on tehnyt pitkiin pitkiin aikoihin. Alkupuoli ei edelleenkään sen kummemmin ole säväyttänyt Coming Homea lukuun ottamatta, Alchemist ehkä toimii nyt vähän paremmin. Levy kestää kuuntelua hyvin.
Et aivan, mutta The Clairvoyantia popimmaksi ei oikein ole mahdollista päästä. (Lisäksi ko. kappaleen kertsi muistuttaa varsin paljon muistaakseni jotakin Bonnie Tylerin ja jotakin jonkun toisen vanhaa biisiä, tästä on varmaan joskus ammoin ollut jossakin juttuakin.)Eddie The Head wrote:ps.Olenko muuten ainoa, jonka mielestä kertosäkeet ovat popinta Maidenia kenties koko sen historian aikana?