Stratovarius ja johdannaiset

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Toxic Enema

Post by Toxic Enema »

Tuli vain mieleen, että saataisiinkohan sinne Stratovariuksen live-keikoille nyt uudenlaista juonta kun kitaristi on vaihtunut. Meinaan, että Tolkki improvisoi(kännissä) soolonsa toisinaan aika lailla päin honkia. Kuuluu hyvin vaikkapa Visions of Europella. Itse olisin mieluummin vaikka kuullut Episoden ja Visionsin kappaleiden soolot vedettynä nuotilleen niin ku levyllä. Jensiähän on vaivannut sama tauti. Sitä hurria tosin on aika vaikea saada mihinkään muottiin asettumaan, joten turha kai odottaa muutosta hänen soittoonsa.
Thunder
Imperiumi Assistant

Post by Thunder »

m.harvilahti wrote:
JSM wrote: Valitettavasti myös Saana julkaistaan ens kuussa uudelleen, mutta ei siitä sen enempää.

Miten niin valitettavasti? jos sen saisi cd:nä/DVD:nä jostain, niin ostan mokoman camp-classikon heti kuleksimasta.
Kyllä meinaan näin on!
Janne

Post by Janne »

Toxic Enema wrote:Tuli vain mieleen, että saataisiinkohan sinne Stratovariuksen live-keikoille nyt uudenlaista juonta kun kitaristi on vaihtunut. Meinaan, että Tolkki improvisoi(kännissä) soolonsa toisinaan aika lailla päin honkia. Kuuluu hyvin vaikkapa Visions of Europella. Itse olisin mieluummin vaikka kuullut Episoden ja Visionsin kappaleiden soolot vedettynä nuotilleen niin ku levyllä. Jensiähän on vaivannut sama tauti. Sitä hurria tosin on aika vaikea saada mihinkään muottiin asettumaan, joten turha kai odottaa muutosta hänen soittoonsa.
Eikös tuossa vaiheessa kannata kuunnella sitä studiolevyä? Mua ainakin v*tuttaa kuunnella jos biisit on soitettu ihan yksi yhteen. Live saa olla live ja minun mielestä bändien pitäisi enemmänkin harrastaa tätä modifiointia livenä biisiensä suhteen.
Lord-V.O

Post by Lord-V.O »

Janne wrote: Eikös tuossa vaiheessa kannata kuunnella sitä studiolevyä? Mua ainakin v*tuttaa kuunnella jos biisit on soitettu ihan yksi yhteen. Live saa olla live ja minun mielestä bändien pitäisi enemmänkin harrastaa tätä modifiointia livenä biisiensä suhteen.
Juups. Mutta se modifiointi mitä itse TT:lta todistin parilla kerralla tipahtaa samaan kategoriaan Sovan lavaördäyksen kanssa. Eri asia hivauttaako soolon kivasti eri tyylillä vai vetääkö sen kännipäissään vittupaskaks tahattomasti.

Ei sillä että enää vittuakaan kiinnostaisi.

EDIT: Typoja
Toxic Enema

Post by Toxic Enema »

Kompit täältä tolle. Esimerkiksi Adrian Smith improvisoi legendaarisia soolojaan viime vuonna mutta hyvällä maulla. 80-luvullahan maiden veti soolot aina lähes samalla tavalla kuin levyllä ja sekin toimi hyvin. Toisaalta Murray-Gers ajan improvisaatiot ovat meikäläisen korvissa silkkaa paskaa. Esimerkiksi Live at Doningtonilla soolot särähätävät tosi pahasti korvaan.
Pakana

Post by Pakana »

Zirp666 wrote:Tarjoan kännit sille, joka tuon kirjan skriivaa.
Mieluiten tietysti juuri ennen kirjan kirjoittamista. :wink:
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Zirp666 wrote:
mape wrote:Bookplusin sivuilla on vanhaa tietoa vielä siltä ajalta, kun joku aikoi tuollaisen kirjan kirjoittaa.
Tarjoan kännit sille, joka tuon kirjan skriivaa.
Ehkä kyseinen henkilö arvostaisi enemmän kuitenkin puolestaan maksettuja verkkosaittimaksuja...
Evil_Kurki

Post by Evil_Kurki »

northride wrote:Johan pomppas. Piti ihan rekisteröityä... Tilasin levykauppa*:stä twilight timen. No, cd kaikin puolin ihan ok, mutta soittimeen laitettaessa Episode lähtee soimaan. Wtf? Ei saatana. No, Winamp varmaan sekoilee jotain.

Levy siis toiseen dvd-soittimeen. Ei helvetti, Father Timen tikitys kajahtaa ilmoille. Levy on siis twilight time omilla printeillään mutta episoden audiolla. Great! Pitäisköhän soittaa Sanctuarylle?

Kuka haluaa ostaa moisen keräilyharvinaisuuden? Hinnasta voidaan sopia =)

Stratovarius - serious business.
Itse asiassa mulla kävi ihan samoin. Ostin kyseisen levyn keltaisesta jäänsärkiästä, mutta palautin sen jo pois. Elikkä painovirhe, aika yleistä. Muistaakseni Metallican load levyllä oli myös painovirhe, mutta sieltä tuli vaan tyhjää. Elikkä tyhjiä audioraitoja, mutta vedettiin samantien pois myynistä.
northride

Post by northride »

Toihan on periaatteessa ihan siistiä, saa "ilmasia", uusia levyjä kuunneltavaksi =)

Pientä maapalloa tms. siellä sisäreunassa ei kuitenkaan ollu. Taidan säästää keräilykappaleena.
JSM

Post by JSM »

Toukokuussa on kuulemma sitten tulossa uus levy. Aikasemmin näyttää ilmestyvän kuin luulin, odottelin sitä loppukesäksi tai syksylle. Parempi kumminkin näin. Saas nähdä minkälaatuista musiikkia on luvassa ja kumpi mahtaakaan onnistua paremmin, Strato ilman Tolkkia vai Revolution Renaissance.
Hemuli

Post by Hemuli »

JSM wrote:Toukokuussa on kuulemma sitten tulossa uus levy.
Lähde, kiitos?
Jussi

Post by Jussi »

Hemuli wrote:
Lähde, kiitos?
I-han e-tu-si-vul-la > http://www.imperiumi.net/news_2.php?id=8680
Skriiveri
Imperiumi Crew

Post by Skriiveri »

Jussi wrote:
Hemuli wrote:
Lähde, kiitos?
Mitä? Onks Imperiumissa muutakin kuin tää lauta? En mä ainakaan oo huomannu.
Hemuli

Post by Hemuli »

Jussi wrote:
Hemuli wrote:
Lähde, kiitos?
No katos vaa :lol:
Spunkmeyer

Post by Spunkmeyer »

Firewind lämppää tulevalla brittikiertueella. Siinä olisi kyllä perhanan kova paketti tänne Suomeenkin.
JSM

Post by JSM »

Tuolla tulevan levyn nimibiisi ja kansikuva. Kansi on yllättävän simppeli ja minimalistinen, jotenkin tuo mieleen progelevyn kannen. Tolkin lyriikoitahan tuo kumminkin heijastelee.

Itse biisi on taas aika mainio. Tutunlaisia kohtia on kuultavissa, mutta myös uudistumista ja hieman Stratoa modernimman kuulosta on. Ei oikeastaan kuulosta kovinkaan paljoa Stratolta mikä on ihan hyvä asia eli ei näytä poppoo jääneen paikalleen polkemaan ja tekemään Straton kopiota. Gus laulaa hyvin ja soitto on muutenkin laadukasta. Ihan hyvä levy saattaa tulla jos tämä on sieltä huonommasta päästä.
cthulhu-fhtagn

Post by cthulhu-fhtagn »

JSM wrote:Kansi on yllättävän simppeli ja minimalistinen, jotenkin tuo mieleen progelevyn kannen. Tolkin lyriikoitahan tuo kumminkin heijastelee.
Tai lähinnä Tolkkia itseään - Kovasti yrittää jotain mutta on kuitenkin vain silkkaa paskaa. Pahoittelut offtopicista.
Streamer

Post by Streamer »

JSM wrote:Tuolla tulevan levyn nimibiisi
Ihan ok muttei kyllä ihan täysin vakuuttavaa, mielenkiinnolla kuitenkin ootellaan koko levyä. Samoin kuin Stratojakin :)
Ninaa

Post by Ninaa »

Streamer wrote:
JSM wrote:Tuolla tulevan levyn nimibiisi
Ihan ok muttei kyllä ihan täysin vakuuttavaa, mielenkiinnolla kuitenkin ootellaan koko levyä. Samoin kuin Stratojakin :)
Komppia tälle. Onhan tämä varsin erilaista kuin Straton aikojen tekeleet. Rokimpi meininki, kiva jos tyyli elää.
Jussi

Post by Jussi »

JSM wrote:Tuolla tulevan levyn nimibiisi ja kansikuva. Kansi on yllättävän simppeli ja minimalistinen, jotenkin tuo mieleen progelevyn kannen. Tolkin lyriikoitahan tuo kumminkin heijastelee.
Aivan hyvän kuuloinen biisi, vaikka ekaa kertaa tuossa vielä vasta soikin. Siisti kitaramelodia. Kyllähän tämän voisi ostaa toisen RR:n kaveriksi, kun meni näin hyvän laulajan löytämään. Kotipellon laulaman levyn ostin viimeksi Destinyn myötä ja senkin olen myynyt pois, ei sitä hlökohtaisesti jaksaisi kuunnella joten hyvä näin.

Kannet taas ovat aika käsittämättömät, tekotaiteellista minimalistisuutta?
clairvoyant

Post by clairvoyant »

Siitä mukava biisi ettei tullut välittömästi mieleen joku Straton, kuten New Eran matskun kanssa tahtoo käydä. Nousi jonkin verran kiinnostus tulevaan levyynkin :)
northride

Post by northride »

Tuli jotenkin Tolkin suuresti vihaaman Stratovarius-albumin biisit Back to Madness ja Götterdämmerung mieleen rauhallisempana vetona. Ei ilmeisesti enää pelkästään iloista poweria odotettavissa?
clairvoyant

Post by clairvoyant »

Oho, kyseessähän onkin levyn avausraita. Tuo ei kyllä nyt nosta odotuksia levystä sikäli, että Tolkki on yleensä osannut laittaa parhaita biisejä heti levyn kärkeen. Tuohan oli lähinnä vain "ihan kiva" -osastoa :?.
JSM

Post by JSM »

clairvoyant wrote:Oho, kyseessähän onkin levyn avausraita. Tuo ei kyllä nyt nosta odotuksia levystä sikäli, että Tolkki on yleensä osannut laittaa parhaita biisejä heti levyn kärkeen. Tuohan oli lähinnä vain "ihan kiva" -osastoa :?.
Voipi olla tai sitten tällä kertaa levyn parhaimmisto löytyy keskeltä tai lopusta tai ripoteltuna pitkin levyä. Parempihan se kyllä on ettei levyn parasta biisiä isketä heti kättelyssä soimaan. Kuuleman mukaan yhtyeen muutkin jäsenet (tai ainakin osa) ovat saaneet olla mukana sävellystyössä joten ehkä niillä muillakin on ollut sananvaltaa järjestystä päätettäessä eikä Tolkki tällä kertaa ole toiminut diktaattorin elkein. Tai sitten ovat pelkkiä huhupuheita. Olin kyllä kuulevinani tossa AoA biisissä vähän vivahteita muidenkin jäsenten aiemmista yhtyeistä.
JSM

Post by JSM »

Polaris on tulevan Stratovarius-levyn nimi ja se julkaistaan 21.5.
Post Reply