Ei minulle, kun en pidä SOAD:a kovin metallina.tinkezione wrote:Onko System of a Downin armenialaisiin kansanlauluihin nojaava crossoverhässäkkä loukkaus metallia kohtaan?

Kysymys onkin, onko tuo Tuskan tuki kaikin puolin triviaalia. Tässähän nyt sitten raavainkin heavyhenkilö alistuu ja jättää näkemättä vuoden kaikin puolin kattavimman hevibändikattauksen. On aiheellista kysyä, jättävätkö nämä samat henkilöt kuuntelematta heavy genrejä joiden bändeissä saattaa olla uskovia. Tuskinpa. Vaikka sekin on tietyssä määrin kirkon epäsuoraa tukemista. Ei elämä ole mustavalkeaa, on kyse harmaan eri asteista.Jeesus Moilanen wrote:Mutta kun nyt ainakin minua tässä aiheessa on olennaista se, haluaako tukea tai olla missään tekemisissä sellaisen tapahtuman/asian kanssa joka tukee tavalla tai toisella kirkkoa. Vaikka Tuskan sisältö ei muuttuisi bändiensä puolesta mihinkään, niin se silti tukee kirkon tapahtumaa/kirkkoa.
Kaikesta maidosta sinä kuitenkin maksat kirkolle jotain tavalla tai toiselle. Kuitenkin sitä maittavaa maitoa on saatava ja maidon ideologia itsessään viehättää. Sama homma on Tuskan kanssa. Kerrohan yksikin vaihtoehtoinen suomalainen Tuskan mittakaavassa oleva hevifestari, jossa näkee yhtä kovia bändejä.Jos maitopurkkia markkinoi kirkko, niin voin aivan hyvin uskoa että se sisältäisi minulle maittavaa maitoa, mutta on eri asia tuenko tätä valmistajaa ostamalla kyseisen purkin. Ostaisin ihan varmasti jotain toista merkkia tai sitten piimää.
Voi saatana tätä sisälukuvammaisuutta.tinkezione wrote:Vaan eipä kyllä vähemmän voisi napata vaahtoaminen tämän Metallimessun tiimoilta. Sinne menevät ne, ketkä menevät ja siellä soittaa kuka sitten soittaakin. Parempihan se on kaikkien kannalta että hihhuloivat tuohon aikaan siellä kirkossaan kuin ihmisten ilmoilla Kaisaniemessä.
Juuri siksihän olen kirkon valtiosta erottamisen puolesta! En maksa mielelläni valtiolle joka maksaa kirkolle ja teen asialle sen lopettamiseksi jotain aina kun voin. Ja uskon että se lopulta tuottaa tulosta. Ja vaikka joudunkin maksamaan maidossa veroja, en siitäkään huolimatta ostaisi Valion maidon sijaan esim kirkon valmistamaa Kristuksen Milkkistä.Lapa wrote:Kaikesta maidosta sinä kuitenkin maksat kirkolle jotain tavalla tai toiselle. Kuitenkin sitä maittavaa maitoa on saatava ja maidon ideologia itsessään viehättää.Jos maitopurkkia markkinoi kirkko, niin voin aivan hyvin uskoa että se sisältäisi minulle maittavaa maitoa, mutta on eri asia tuenko tätä valmistajaa ostamalla kyseisen purkin. Ostaisin ihan varmasti jotain toista merkkia tai sitten piimää.
No eipä oikeastaan. Valion maitoa ostaessani tulen tukeneeksi firmaa joka ei voi valita maksaako veroja (tukien näin myös kirkkoa), kun taas Tuska on itse valinnut lähteä kosiskelemaan ja tukemaan kirkkoa ja yhteiskunnan yleistä hyväksyntää. Ei herätä juurikaan kunnioitusta se.Lapa wrote:Sama homma on Tuskan kanssa.
Jos sanoisin että Nummirock, niin lisäisin heti perään että en minä pitäisi hyvänä senkään yhteistyötä kirkon kanssa.Lapa wrote:Kerrohan yksikin vaihtoehtoinen suomalainen Tuskan mittakaavassa oleva hevifestari, jossa näkee yhtä kovia bändejä.
Jeesus Moilanen wrote:tässä aiheessa on olennaista se, haluaako tukea tai olla missään tekemisissä sellaisen tapahtuman/asian kanssa joka tukee tavalla tai toisella kirkkoa. Vaikka Tuskan sisältö ei muuttuisi bändiensä puolesta mihinkään, niin se silti tukee kirkon tapahtumaa/kirkkoa. Haluanko olla tässä mukana? En.
Mainitsisin Nummirockin, mutta Tuska ei ole edes mikään festari, vaan kolmipäiväinen bänditapahtuma Helsingin keskustassa. Toisin kuin Nummirock, jossa on paitsi parempi meininki, niin oikeastaan kyllä meikäläistä kiinnostavammat bänditkin.Lapa wrote:Kerrohan yksikin vaihtoehtoinen suomalainen Tuskan mittakaavassa oleva hevifestari, jossa näkee yhtä kovia bändejä.
Just tuossa äsken oluella (pitää mainostaa Otto K -baarin 2,70€ opiskelija-ale-tuoppiametalglory wrote:Turha varmaan mainita, että USA:n yhteiskuntarakenne ja populaation diversiteetti ovat pikkasen erilaisia koto-Suomeemme verrattuna.Sophie wrote:Joo, kirkko vain erilleen valtiosta, niin kristinuskon vaikutus yhteiskunnassa loppuu. Niin kuin USA:ssa.
Tuosta voin olla samaa mieltä. Fakta on se että Tuskassa aina ollut jonkinlainen jeesuskiintiö, ennen vanhaa oli valkoinen teltta alueella ja nykyään vähintään kourallinen jessen nimeen epävireisesti soittavia bändejä. Itseasiassa joka ikisessä paikassa on jonkinlainen jessekiintiö, tällä laudallakin.tinkezione wrote: Parempihan se on kaikkien kannalta että hihhuloivat tuohon aikaan siellä kirkossaan kuin ihmisten ilmoilla Kaisaniemessä.
Tämän saa toki ihan vapaasti kumota. Ikivanhoja rautalanka- ja kerrolisäälinkkejä saa käyttää jos argumentit loppuu. Aina vaan parempi jos inisette vielä perään ettei TUSKA OPEN AIR METAL FESTIVAL ole oikeastaan festivaali, vaan "bänditapahtuma"Lapa wrote:Minusta tässä on kyse ihan välttämättömästä pahasta ja rationalisoinnista. Kykenen tajuamaan, että Tuskaan menemällä henkilö tukee valtavasti enemmän antikristillistä toimintaa kuin kristillistä toimintaa.
Tiedäthän että vastakkainasettelun aika on ohi. Eikä maailma ole mustavalkoinen, paitsi silloin kun kirkko on henkilökohtaiseti sitä mieltä että metalli on saatanasta.Ade wrote:Heh, mainio aihe, jakaa porukkaa niin, että omatkin lyövät molemmin puolin aitaa.metalglory wrote:Sikakostaja on nyt niin ulkona koko aiheesta, että on parasta, että hän pysyttelee vain siinä "hyvän musan diggailussa" ja on lukematta tätä koko topikkia tästä edespäin.
Nimenomaan! Miksi helvetissä jotkut luulevat kaikkien hevimiesten automaattisesti olevan jotain vitun perhettä ja veljeskuntaa? Ei saatana...metalglory wrote:Puhun vain omasta puolestani, mutta minulla ei ole mitään "omia". Jos joku on urpo, niin ei se paljon auta, vaikka diggaisi kaikista samoista jutuista mitä minä itse.Ade wrote:Heh, mainio aihe, jakaa porukkaa niin, että omatkin lyövät molemmin puolin aitaa.![]()
Eipä ole juuri tuskaa kristus-yhteyksien takia boikotoivan über nihilisti-metallistin ja kirkkoa hevi-yhteyksien takia boikotoivan lahkolais-kristityn välilläkään. Erot ovatkin lähinnä hihhuleiden ja taviksien välillä. Ympäri mennään, yhteen tullaan.metalglory wrote:Kun kummastakin ääripäästä tullaan tarpeeksi vastaan, syntyy se harmaa massa, mikä tottelee kaikkea. (ei metallia diggaavan) Tapakristityn ja (vaikka kirkostakin huvikseen eronneen) sunnuntaihevarin välillä ei ole mitään eroa.
Miten Tuska muka saisi lisää rahaa aiempiin vuosiin verrattuna? Festari myytäisiin loppuun joka tapauksessa, oli yhteistyötä jeesuksen kanssa tahi ei, joten miten tämä yhteistyö mielestästi tuo taloudellista lisäarvoa tapahtumalle?Elaith wrote:Hehe, Tuska laskelmoi kosiskelevansa tällä vedolla enemmän väkeä hyväksymään jutun ja sijoittamaan hommaan rahaa kuin mitä saattaa menettää periaatehevandereiden kohdalla. Rahaa tulee omaan nassuun lisää. Ainoa todellinen periaate mitä tunnetaan. Toisin sanoen yhden kanavan (tässä tapauksessa kirkon) hyväksikäyttöä. Tulkittavissa myös vittuiluna kirkkoa ja muuta paheksuvaa kansaa kohtaan. Rahat nyhdetään ja selän takana ei välitetä oikeasti vittuakaan kuin omasta lärvistä. Ahaha.
Miksei näinkin?
Tuo on totta. Kunhan spekuloin eri näkökulmilla turhia huvikseni.metalglory wrote: Miten Tuska muka saisi lisää rahaa aiempiin vuosiin verrattuna? Festari myytäisiin loppuun joka tapauksessa, oli yhteistyötä jeesuksen kanssa tahi ei, joten miten tämä yhteistyö mielestästi tuo taloudellista lisäarvoa tapahtumalle?