SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Sabbathman »

Ekan kiven heittäjä wrote:
Sabbathman wrote: halpa lippu 22,50 euroa.

narikka peräti 3 euroa!

juliste peräti 5 euroa!
Meneekö tässä nyt vähän jokin epäloogisesti? :roll:
Menee, sillä lippu oli halpa mutta narikka kallis. Julisteen löysin onneksi seinältä 0 eurolla kun myyjä oli jo häipynyt kirjoineen ja kampsuineen. Epäloogisuutta halpaan lippuun toi myös ylihintaiset ja alilaatuiset juomat. Mutta kokonaisuudessaan halpa reissu, ainakin tuli juotua vain vähän noilla hinnoilla.
Hevi_akateemikko
Posts: 520
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:10 pm
Location: Hell

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Hevi_akateemikko »

Onko se selvinnyt kenellekään, että keitä tuossa bändissä oikein soitti? Piffin kertomuksessa vilahtelee Antit ja Jannet, mutta se ei juurikaan valaise asiaa allekirjoittaneelle.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Jussi »

Hevi_akateemikko wrote:Onko se selvinnyt kenellekään, että keitä tuossa bändissä oikein soitti? Piffin kertomuksessa vilahtelee Antit ja Jannet, mutta se ei juurikaan valaise asiaa allekirjoittaneelle.
Vokalisti: tapahtuman järjestänyt Stephen Burgess.

Jännä nähä, ketä meilä Oulusa soittelee 24. pv, vai soitteleeko kekään?
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by anselmo »

Jussi wrote: Vokalisti: tapahtuman järjestänyt Stephen Burgess.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Stephen_Burgess

Ilmeisen tärkeä kaveri :-|
metal4life
Posts: 107
Joined: Sat Sep 10, 2011 10:34 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by metal4life »

Vähän kusen makuinen ilta tosiaan. Oiskohan kerran tai kaks käynyt mielessä, että ehkä se vain elämää Apulanta-spektaakkeli naapurikylässä samana iltana olis tarjonnut paremman hinta/laatusuhteen tähän verrattuna.

"Tapahtuman ympärillä ja sen aikana koetaan yhtä sun toista yllätyksellistä ja juhlallista, ja harmi lienee kova hänellä, joka tämän illan jättää väliin."

Illan aikana kokemani yllätykset:

1) Haastatteluosuus alkoi n. 30min myöhässä.
2) Yleisökysymykset, joita salin 1000-päiseltä fanilaumalta olisi ehkä rittänyt, kuitattiin "ei ketään varmaan kiinnosta" tjsp. Tosin sen yhden esitetyn yleisökysymyksen saama vastaanotto lavalla olisi varmaan johtanut siihen, ettei kukaan muu mitään muuta olisi enää kehdannut kysyäkään.
3) Nimmarointiosuus otti yhtyettä niinkin koville. Ei sitä kauaa ollut kestänyt kun laihiala ja ranta lähtivät pitkälle kusitauolle, jonka aikana jono seisoi. Lopulta ainakin Laihiala tais lähteä siitä kokonaan paljon ennen muita. Kuitenkin viimeistä kertaa elämässään jannut tommosessa tilanteessa, niin olisi jo sen luullut auttavan sietämään ton tilanteen.
4) 2 tuntia kestänyt keikka, sentencedin kaikki elossa olevat jäsenet paikalla, bändin uraa juhlistava ilta eivätkä soittaneet YHTÄKÄÄN biisiä. Kuopattu bändi ja silleen, mutta kun omat juhlat ja iltaa oli yllätykselliseksi markkinoitu, niin ihan hyvin olisivat voineet vaikka sen soittamatta jääneeksi encoreksi merkatun cross my heart:in vetää.
5) Kaikesta tästä (ja monesta muusta) huolimatta yleisö jaksoi niinkin hyvin fiilistellä coverbändiä. Itse en kuullut kuin kerran yleisöstä vienon pyynnön, että laulaja vaihtoon.

Tarinan opetus itse kullekin: hautarauhan rikkominen ei kannata.
Last edited by metal4life on Wed May 24, 2017 9:02 pm, edited 2 times in total.
Spacecake
Posts: 530
Joined: Wed Dec 25, 2002 10:16 am
Location: Tku

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Spacecake »

Kyllähän tämä spektaakkeli vähän itseäkin kiinnosti, mutta taisi olla sittenkin parempi, että se viimeinen oma Senarikokemus (jos niin nyt voi sanoa) on Buried Alive DVD. Biisilista oli kyllä näemmä kattava ja jos joku näitä jossain pikkuklubilla joskus vielä vääntää, niin saatanpa mennäkin.

Nyt tuli todistettua Sepultribeä Klubilla, siellähän oli just kova meininki. :P
metal4life wrote:Nimmarointiosuus otti yhtyettä niinkin koville... Kuitenkin viimeistä kertaa elämässään jannut tommosessa tilanteessa, niin olisi jo sen luullut auttavan sietämään ton tilanteen.
Olisi, mutta ihmettelen että äijät ylipäänsä lähtivät tällaiseen tempaukseen.

metal4life wrote:2 tuntia kestänyt keikka, sentencedin kaikki elossa olevat jäsenet paikalla, bändin uraa juhlistava ilta eivätkä soittaneet YHTÄKÄÄN biisiä.
No itsehän sä tuohon vastasit lopussa: hautarauhan rikkominen ei kannata.
metal4life
Posts: 107
Joined: Sat Sep 10, 2011 10:34 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by metal4life »

Spacecake wrote:Olisi, mutta ihmettelen että äijät ylipäänsä lähtivät tällaiseen tempaukseen.
Jep, ja jos kerran antavat siunauksensa ja lähtevät mukaan tällaiseen tempaukseen, voisi sen edes hoitaa kunnolla.
Spacecake wrote:No itsehän sä tuohon vastasit lopussa: hautarauhan rikkominen ei kannata.
Jep, ja jos rauhanrikkojiksi kerran ryhdytään, voisi sen saman tien tehdä tyylillä. Enkä minä tässä mitään 2-tuntista sentencedin omaa keikkaa penännytkään, vaan vaikka edes YHTÄ biisiä encorena.

Mutta pointtini siis tosiaan on tuo että kun tämmöinen nyt mentiin järjestämään ja täyteen saliin oli tullut väkeä paikalle kaukaisista maista asti, niin järjestävä taho olisi vaikka nyt edes oman kunniansa nimissä voinut kunnioittaa tätä tapahtumaa vähän enemmän. Juosten kustu ja puolivillainen esitys ei tee oikeutta tälle bändille tai paikalle vaivautuneille faneille.
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Death Metal Maniac »

anselmo wrote:
Jussi wrote: Vokalisti: tapahtuman järjestänyt Stephen Burgess.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Stephen_Burgess

Ilmeisen tärkeä kaveri :-|
Äläpäs vittuile. Stephen on hieno nimenomaan kansainvälinen miekkonen! Kaikki mitä tuolla Wikipediassa luki on tietääkseni ihan faktaa ja oikeesti aika aktiivinen tekijä on kyseessä. Ihan turha dissata tuollaista jätkää. Muutenkin nämä dissaut on jotenkin niin pinnalla, että pakko puolustaa sen verran tapahtuman järjestää ja Sentenced Tributea, että se tehtiin täysin sydämestä meni ne laulunut nyt kuinka epävillemäisesti tai oli miksaus keikalla tahansa. Ainakin eräs bändinjäsen joutui lopulta opettelemaan koko setillisen biisejä hyvinkin tiukalla aikataululla, että siinä mielessä musiikillisesti ei voi puhua ainakaan paskasta kokoonpanosta. Jos äijä tosta illasta jotain tienasi, niin varmasti rahansa ansaitsi. Kuka tahansa joutuu tekemään joskus hommia leipänsä eteen.

Toivottavasti hommat toimii myös siellä Oulussa. Toivon tietenkin niin!
jannezki
Posts: 1868
Joined: Thu Jul 07, 2011 4:44 pm
Location: Savo

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by jannezki »

Itsehän en ollut paikalla, mutta mitä youtubesta kuuntelin niin eipä tuossa laulajassa hirveesti kehumista ole... Kyse on kuitenkin Sentencedistä, niin ei tuollaista jaksaisi/haluaisi kuunnella, oli kyseessä tribuuttibändi tai ei.

Sen mitä olen tapahtumasta lukenut, niin varmaan olisi tapahtuman voinut jättää tekemättä. Mutta hyvä, jos jotkut nauttivat/tykkäsivät. Noh, se oli ja meni.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Jussi »

Hevi_akateemikko wrote:Onko se selvinnyt kenellekään, että keitä tuossa bändissä oikein soitti? Piffin kertomuksessa vilahtelee Antit ja Jannet, mutta se ei juurikaan valaise asiaa allekirjoittaneelle.
Vokalisti: tapahtuman järjestänyt Stephen Burgess.
Basisti kuulemma: Aapo Salo.
metal4life wrote:4) 2 tuntia kestänyt keikka, sentencedin kaikki elossa olevat jäsenet paikalla, bändin uraa juhlistava ilta eivätkä soittaneet YHTÄKÄÄN biisiä. Kuopattu bändi ja silleen, mutta kun omat juhlat ja iltaa oli yllätykselliseksi markkinoitu, niin ihan hyvin olisivat voineet vaikka sen soittamatta jääneeksi encoreksi merkatun cross my heart:in vetää.
Tämä on kyllä aika naiivi ja epätodennäköinen toive täytettäväksi; eikö käynyt mielessä? Monta kk sitten oli netissä (facessa ainakin) mainintoja iltaman kohdalla, että ex-jäsenet EIVÄT SOITA tapahtumassa itse.
Vittuako ne alakaa ilman Miikaa mitään encoreja soittelemaan :)

Eiköhän niillä yllätyksillä tarkoitettu noita biisivalintoja tyyliin Guilt And Regret, jne, sieltätäältä otetut (mistä props!) harvinaisuudet.
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Autumnal »

Jussi wrote:
metal4life wrote:4) 2 tuntia kestänyt keikka, sentencedin kaikki elossa olevat jäsenet paikalla, bändin uraa juhlistava ilta eivätkä soittaneet YHTÄKÄÄN biisiä. Kuopattu bändi ja silleen, mutta kun omat juhlat ja iltaa oli yllätykselliseksi markkinoitu, niin ihan hyvin olisivat voineet vaikka sen soittamatta jääneeksi encoreksi merkatun cross my heart:in vetää.
Tämä on kyllä aika naiivi ja epätodennäköinen toive täytettäväksi; eikö käynyt mielessä? Monta kk sitten oli netissä (facessa ainakin) mainintoja iltaman kohdalla, että ex-jäsenet EIVÄT SOITA tapahtumassa itse.
Vittuako ne alakaa ilman Miikaa mitään encoreja soittelemaan :)
Jep, suorastaan idioottimainen kommentti metal4lifelta ja paljastaa sen ettei tunne Sentencediä bändinä kovinkaan hyvin. imo helvetin hyvä ettei mitään tuollaista tapahtunut.

Nuo muut metal4lifen kokemat yllätykset oli osin ihan aiheellisia tuoda esille.
metal4life
Posts: 107
Joined: Sat Sep 10, 2011 10:34 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by metal4life »

Nauti nyt Jussi täysin rinnoin, kun pääset näin tapahtuman päätyttyä spekuloimaan, mitä niillä yllätyksillä mahdettiin tarkoittaa. Ketjun raportteja hyödyntäen voit samalla manata itsestäsi ulos kaikki naiivit odotukset, mitä sydämessäsi Oulun spektaakkelia varten saatat kantaa.

Mutta se siitä. Turha vääntää tästä varsinkaan, kun minua ei sanottavasti edes harmittanut se että Sentenced ei soittanut.:D Kasuaalifani ja silleen, kuten Autumnal tuossa aivan oikein huomasi. :wink:
Last edited by metal4life on Mon Jan 12, 2015 7:11 pm, edited 1 time in total.
-Untamo-
Posts: 510
Joined: Mon May 15, 2006 5:25 pm
Location: Delfinaario

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by -Untamo- »

Niin tässä vielä Steffeni lataa tiskiin kylmät faktat:
Hei, ja kiitos kaikille palautteesta, komppauksesta sekä kritiikistä. Olen Sentenced -kirjanjulkkareiden sekä tribuuttikeikan järjestäjä, sekä myös tribuuttibändin koordinoija sekä laulaja.

Tapahtuma kasvoi ennakko-odotuksiin nähden aivan vitusti. Veikattiin paikalle kahtasataa. Paikalle saapui se kakssataa, ja sen päälle vielä 1000 lisää. Koko paskan eteen työskenneltiin about tasan 2 kuukautta, sisältäen tribuuttibändin kasaamisen, treenit, mainostus, palaverit, useamman eri tahon väliset kirjeenvaihdot, hermoromahdukset ynnä muuta päläpäläpäläätä mistä maksavien asiakkaiden ei tarttis tietää vittuakaan, sillä he maksavat ja odottavat rahoilleensa vastinetta. Siks kirjoitan poikkeuksellisesti itse mm. tähän viestiketjuun: kritiikkinne nimmarisessiosta, laulajasta/laulusta sekä hinta/laatusuhteesta on tervetulleita. Oon itsekin maksava asiakas tapahtumissa, eli samaistumista ei tartte lähtee kovin kaukaa hakemaan, että ymmärrän mistä on kyse. Foorumeista ja SoMesta saatua palautetta ei voi myöskään rahalla ostaa, eli ne on henk.koht. mulle kullan arvoisia.

Mitä laulamiseen tulee, en elä minkäänlaisissa illuusioissa omista kyvyistäni. Itsehän kuulen ne omat mogat korvamonitoreista paremmin ku kukaan koko talossa. Samoiten oon nähny näiden tuntemattomien soittajien uskomattoman kasvun kahessa kuukaudessa. L.A. Shone!! on mun yritys, ja sen tiimoilta järjestän tapahtumia jossa tarkoituksena on tuoda esiin lupaavia soittajia, ja myös järjestää faneille tapahtumia, jota isot promotalot eivät yksinkertaisesti tee. Ainakaan tarpeeksi.

Shone on yhden miehen lafka: minun. Näin ollen vastuu koko tapahtumasta on kiinteästi ja vääjäämättömästi mun harteilla, ja hyvä niin! Facebook -tapahtuman poistoon liittyi tasan tarkkaan yksi syy: ajatelkaa itseänne keikan jälkeisissä autuaissa fiiliksissä. Sitten lukemaan palautetta joka on paikoin ilkeää, ajattelematonta ja usein myös vaikeaa käsitellä järjellä. Ja kun palautteen saaneet ovat antaneet kaikkensa ja ylittäneet itsensä useista vastoinkäymisistä huolimatta, eivätkä ole eläessään joutuneet kuulemaan ns. raadollista palautetta, on parempi tyrehdyttää vuoto ennen ku homma lähtee ihan lapasesta. Näin ollen otan kaiken kritiikin vastaan ja vedän rajan siihen.

Korostaisin, mikäli asia jäi epäselväksi mainostuksen yhteydessä, että tapahtuman teema oli kirjanjulkkarit, jonka yhteydessä soittaisi tribuuttibändi. Tämä oli ensimmäinen kerta melkein kymmeneen vuoteen kun Senarit + Jarva olivat saman katon alla Sentenced -nimen takia. Kun miettii että sisäänpääsy viikonloppuna mihin tahansa perusrokkimestaan ilman bändiä liikkuu jo siinä 5-10 euron kieppeillä, ja että tribuuttibändiä pääsee kattelee hintahaitarilla 0-10 euroa, niin yhdistettynä Senareiden paikallaoloon, tuon 20-25 pitäisi olla jokseenkin sulateltava? VIP-pakettiin sisältyi pääsy VIP-huoneeseen, mukavasti juotavaa, kirja jne ja jo pelkästä juotavasta tuli plusmiinustilastossa ihan kiitettävästi. Kirjaa myytiin lisäksi erikseen halvemmalla kuin kaupoissa.

Settilistassa oli ehdoton pyrkimys korostaa koko bändin uraa ekasta demosta aina vikaan käytyyn. Ainoat julkaisut joilta ei kuultu setissä oli kolmannelta demolta sekä erikoisjulkaisulta seiskatuumaselta. Jarva-aikakauden Senarituonta lienee nuoremmille faneille vierasta kenties Nepentheä lukuunottamatta. Sen aikakauden merkitystä ei voi kuitenkaan korostaa liikaa, sillä se on luonut uria jo pelkästään musikaalisena ja luovana vaikuttajana mm. Bodomille ja HIM:ille ja muutenkin sen aikakauden UG-skenessä ihan vitun kova juttu asiaan perehtyneille. Villen aikaisina vuosina ei kuultu vanhempaa tuotantoa, siispä pyrkimys tuoda esiin kaikilta levyiltä oli perusteltua. Koettaisin laittaa videoita kunhan niitä tulee, niin he ketkä eivät olleet keikalle pääsevät tekemään omia johtopäätöksiään kuinka "paskoja" tosissaan oltiin / olin. Mieltä lämmitää ainakin Lopakan ynnä muiden vilpitön palaute siitä, että kaikilla laulutyyleillä vedettiin, ja vielä kahden tunnin pituisessa setissä. Ainoana henkilökohtaisena puolustuksena kehotan ihmisiä yrittämään samaa. Ja jos menee paremmin, niin ei muuta ku viestiä meikälle niin katellaan siitä eteenpäin mitä tulevaisuus tuo. Olin ymmärtävinäni, että joku olisi närkästynyt siitä, ettei tribuuttisetin aikana kerrottu minkä takia täällä oltiin juhlimassa. Mitä tuohon nyt sitte sanois...

Kuluja Senareitten lennoista, majoituksesta sekä yllä mainituista mainostuskuluista, Circuksen vuokraamisesta, teknikoiden liksasta, soittajien palkasta ynnä muusta tarkoittaa sitä, ettei tällä menolla mitään voittoa tehdä. Tämä on ollut ns. "labour of love" -projekti, eli toisin sanoen vilpittömästä rakkaudesta minulle äärimmäisen rakkaaseen bändiin painottuva tapahtuma. Niihin "ylläreihin" kuului tunnettu suomalainen, minua puhdasta laulua livenä ainakaan selkeästi paremmin vetävä mies, joka kuitenkin joutui toisen keikan takia perumaan. Lisäksi itse Senareilta tulvi ehdotuksia, joita ei koko poppoon pyrkimyksistä huolimatta päästy toteuttamaan. Kuitenkin tapahtumaa on mainostettu kirjanjulkkareina, jossa mukana harvinainen lavahaastis ja tuntemattomista muusikoista koostuvan tribuuttibändin setti.

Se että se kasvoi näin isoksi yllätti etenkin minut. Tuo Frostbite-viittaus oli ihan hauska, mutta kuten joku taisikin mainita, se en ollut minä. Sympatiseeraan kuitenkin siihen nuoren jannuun, joka huolimatta hänen yrityksistään toteuttaa jotakin hienoa, joutui kärsimään pahasti. Respect for trying, man.

Nostan tässä kaikille tapahtuman toteuttamiseen osallistujille, Circuksen ja Liken väelle, ja etenkin tämän projektibändin soittajille hattua. Kiitän kaikkia osallistuja, ja etenkin sille reilulle tuhatpäiselle yleisölle kumarrus että katsoitte tän minun ja meidän vetämän homman loppuun. Pistäkää risut ja ruusut halutessanne meilillä osoitteeseen info@la-shone.com. Niitä oikeasti luetaan, ja jos jotain niistä opitaan, niin siinä jotain millä petrata tulevia tapahtumia. En tosiaan ole mikään Live Nation, vaan ihan yhden miehen pulju. Eli ihan voi lähestyä maanläheisesti.

Viimeisenä iso kiitos Senareille ja Riekin Matille luottamuksesta, toveruudesta sekä kaikista yhteisistä hyvistä hetkistä. Miettikää kuinka monessa tribuutissa ootte olleet missä joku on saanut itse bändin jätkät paikan päälle. Vittuilusta huolimatta, paras siunaus ja palaute on tullut juuri näiltä herroilta, ja jos se on ainoa, niin vittu se riittää minulle.

Kiitos.
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Autumnal »

^Ihan on hyvä vastaus mielestäni.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Sabbathman »

Yleisesti ajateltuna ja varsinkin tuon Stephenin loppukoonnin jälkeen tulee fiilis että liiallisen valittamisen tai ainakin asiattomuuksiin menevän vittuilun sijaan kannattaisi miettiä enemmän kokonaisuutta - joka tässä iltamassa meni selkeästi plussan puolelle.

Olipa kunkin keikkakokemus mikä tahansa, hyvä tai huono tai kaikkea siltä väliltä, bändin vannoutunut fani kuitenkin järjesti omatoimisesti omalla firmallaan ja riskillään tämän iltaman. Hyvä tilava keikkamesta normipuitteineen ja palveluineen (tarjoilut olivat nyt tällä kertaa nuo ja hinnat nousevat hiljalleen, eipä jäänyt pahaa krapulaa ja tälläisistä on turha valittaa enempää), kirjamyynti, kirjailijan ja bändiläistenkin hauska haastattelutuokio sekä rento nimmarisessio (joka venyi ainoastaan ison porukan ja monien notkumaan jääneiden fanien vuoksi) ja kokonaisuudessaan erittäin pätevä tribuuttikeikka. Minä ainakin nostan hattua parituntiselle Senttereiden koko uraa hyvin peilanneelle setille josta ei omia suosikkejani puuttunut (toki jonkun toiveita jää aina soittamatta vaikka setti olisi mikä, sehän on vanha vitsi), soittajien pysäyttävän hyvälle soittomenolle (kaikki onnistuivat osuuksissaan loistavasti), laulajan hyvälle panokselle erilaisen biisien ja äänityylien kirjossa (kukapa olisi onnistunut paremmin näin monipuolisen ja pitkän setin aikana ja kukapa koskaan onnistuu täydellisesti kaikkia miellyttäen), onnistuneelle soundipaketille josta ei voimaa uupunut sekä viimeisen päälle hyville valoteknisille jutuille joissa levyjen ja biisien "maisemat" huomioitiin eli suuret bojot miksauksen ja valotekniikan suuntaan! Näiden päälle väkeä oli hyvin paikalla mutta ei ollut tukehduttavaa tungosta, nopeat toimivat narikat, ei perumisia, ei kohtuuttomia jonoja baaritiskeille eikä juuri mitään jonoa vessoihin, ei tappeluita, vain yksi rikas posuripoika heilui siellä hieman kaikkien kaulassa ja yritti starailla itsensä VIP-alueellekin, tupakointitilatkin sisällä eikä pihalla lumipyryssä (!!!). Tärkeintä oli hyvin esitetty ja hyväsoundinen musiikki aivan helvetin hyvässä seurassa ja fiiliksessä (flunssainen olonikin kaikkoili illan mittaan pois!). Puitteet olivat hyvät - olen kauhonut keikkoja läpi paljon huonommissakin oloissa...

Kritiikkiä tulee tietenkin ja aiheestakin. Se pitää ottaa vastaan ilman muuta. Mutta siitä huolimatta on meillä suomalaisilla sellaista asennevammaakin että otetaan tiettyjä pieniäkin juttuja liian kovaan silmätikkuun ja jäädään vielä vellomaan asian kanssa, ikään kuin hieman nautittaisiinkin siitä että on jotain mistä purnata...

Itselleni ainakin jäi hyvä maku tästä reissusta ja tapahtumasta. Keikkavuoden 2015 avaus onnistui hyvin.
jannezki
Posts: 1868
Joined: Thu Jul 07, 2011 4:44 pm
Location: Savo

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by jannezki »

Ainoana henkilökohtaisena puolustuksena kehotan ihmisiä yrittämään samaa. Ja jos menee paremmin, niin ei muuta ku viestiä meikälle niin katellaan siitä eteenpäin mitä tulevaisuus tuo.
Nyt helvetti oikeesti taas kerran... :clap:
Sabaton+maastohousut
Posts: 62
Joined: Sat Dec 13, 2014 11:49 pm
Location: land of snow and sauna

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Sabaton+maastohousut »

Näköjään PiF:n puolella Stephen jo itsekin nolosteli tuota "tehkää ite paremmin" -korttiaan.

Karmeeltahan toi laulu kuulosti kun nyt juutubesta yhden biisin kokeilin, mutta sama se, lauantaina ei niin häirinnyt ja joka tapauksessa pari tuntia maailman parhaan bändin tuotantoa livenä oli kevyesti joka euron arvoista.

En tiedä mitä jengi odotti, luuliko oikeasti joku muukin kuin metal4life että elävät Senarit kömpisivät itse lavalle tai kun kerran ylläreitä oli luvattu niin ehkä Tenkulakin hyppäisi encoren ajaksi messiin.
Ekan kiven heittäjä
Posts: 193
Joined: Thu Aug 29, 2002 2:15 pm

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Ekan kiven heittäjä »

Ymmärrän kyllä hyvin tuon pienen herkkänahkaisuuden, jos on itse satsannut isollaan tapahtumaan pitkän aikaa ja asioiden suht putkeen mentyä ilmaantuu joukkio itkemään jostain ravintolan narikan hinnasta ja kalliista juomista, mihin nyt tuskin ainakaan jälkimmäiseen on itse järjestäjä saanut vaikuttaa mitenkään. Varsinkaan kun tuota iltaa ei kuitenkaan oltu rakennettu dollarin kuvat silmissä vaan rakkaudesta lajiin. Respect.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Balm »

Siis tämä heppu tiedosti itsekin, ettei pysty biisejä vetämään, muttei silti etsinyt tribuuttinsa laulajaa, joka olisi pystynyt? Rakkaudesta bändiin ja silleen...
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Jussi »

Balm wrote:Siis tämä heppu tiedosti itsekin, ettei pysty biisejä vetämään, muttei silti etsinyt tribuuttinsa laulajaa, joka olisi pystynyt? Rakkaudesta bändiin ja silleen...
Tiedä sitten, kuinka paljon tämä mainitsemansa mysteerimies olisi vetänyt, kaikki Villen biisit?
..tunnettu suomalainen, minua puhdasta laulua livenä ainakaan selkeästi paremmin vetävä mies, joka kuitenkin joutui toisen keikan takia perumaan.
john p
Posts: 60
Joined: Wed Jun 28, 2006 8:03 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by john p »

Jussi wrote:
Balm wrote:Siis tämä heppu tiedosti itsekin, ettei pysty biisejä vetämään, muttei silti etsinyt tribuuttinsa laulajaa, joka olisi pystynyt? Rakkaudesta bändiin ja silleen...
Tiedä sitten, kuinka paljon tämä mainitsemansa mysteerimies olisi vetänyt, kaikki Villen biisit?
..tunnettu suomalainen, minua puhdasta laulua livenä ainakaan selkeästi paremmin vetävä mies, joka kuitenkin joutui toisen keikan takia perumaan.
Kaikki kunnia toki bändille, mutta eikait Ville Laihialan ulosanti mitenkään poikkeuksellista ole. Matalalta vedettyä rock-laulantaa = taipuu kyllä vähänkää rockia laulaneelta ihmiseltä
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Balm »

john p wrote:Kaikki kunnia toki bändille, mutta eikait Ville Laihialan ulosanti mitenkään poikkeuksellista ole. Matalalta vedettyä rock-laulantaa = taipuu kyllä vähänkää rockia laulaneelta ihmiseltä
Ei sen tarvitse poikkeuksellista ollakaan. Laihialalla on tunnistettava ääni, ja ukko pysyy nuotissa ja sopi Sentencediin kuin mummo hankeen.
john p
Posts: 60
Joined: Wed Jun 28, 2006 8:03 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by john p »

Balm wrote:
john p wrote:Kaikki kunnia toki bändille, mutta eikait Ville Laihialan ulosanti mitenkään poikkeuksellista ole. Matalalta vedettyä rock-laulantaa = taipuu kyllä vähänkää rockia laulaneelta ihmiseltä
Ei sen tarvitse poikkeuksellista ollakaan. Laihialalla on tunnistettava ääni, ja ukko pysyy nuotissa ja sopi Sentencediin kuin mummo hankeen.
Samaa mieltä. Lähinnä tarkoitus kommentoida tuohon "kuka olisi pystynyt"...
Herrasmiekkoinen
Posts: 46
Joined: Thu Feb 04, 2010 3:04 pm

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by Herrasmiekkoinen »

Jussi wrote: Tiedä sitten, kuinka paljon tämä mainitsemansa mysteerimies olisi vetänyt, kaikki Villen biisit?
..tunnettu suomalainen, minua puhdasta laulua livenä ainakaan selkeästi paremmin vetävä mies, joka kuitenkin joutui toisen keikan takia perumaan.
Mistään en mitään tiedä mutta tämä selitys kuulostaa kyllä melkoiselta hätävalheelta.
AR
Posts: 18
Joined: Tue Oct 18, 2005 9:06 am

Re: SENTENCED - Re-Issuet; silkkaa fanitavaraako?

Post by AR »

Ohan se nättiä, että kaveri vittii moisen järjestää....mutta tosiaan Noosen you tubesta katselleena, väitän että hevikaraokessakin olisi löytynyt 100 parempaa vetämään OIKEASTI noi Sentencedin biisit ja oikealla tunteella ja isolla sydämmellä. Tämä laulaja on varmasti hyvä jossain popin parissa, mutta ei tarvitsisi enään Sentencediin koskea.
Post Reply