U.D.O.

Raskaamman musiikin keskustelut
Sabbathman

Re: U.D.O.

Post by Sabbathman »

Molemmilla bändeillä on omat pastissi-meininkinsä, mutta hälläkö väliä kunhan homma toimii.
heraklos

Post by heraklos »

Tykkään kyllä tästä nimenomaisesta laulusta, mutta pikkaisen häiritsee tuo samankaltaisuus Living For Toniten kanssa. No, ainakin bändin tunnistaa. :D
No niin, nyt saavat Spotifysta ihottumaa saavat kuulla kappaleen youtubesta:

https://www.youtube.com/watch?v=2wbmMdImzXg

Lisätään nyt vielä sellainenkin asia, että olisi mukava yllätys, jos joko Udo kumppaneineen tai Accept vielä tekisi kappaleen, jossa olisi kitarasoolot ja iskevyys yhtä kohdillaan kuin vaikkapa Metal Heartissa.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

heraklos wrote: Fri Aug 17, 2018 9:38 amLisätään nyt vielä sellainenkin asia, että olisi mukava yllätys, jos joko Udo kumppaneineen tai Accept vielä tekisi kappaleen, jossa olisi kitarasoolot ja iskevyys yhtä kohdillaan kuin vaikkapa Metal Heartissa.
Ei taida onnistua enää. Ja vaikka Udo laulaisi sellaisen niin ei olisi Hoffman vetämässä sooloa siihen, ja vaikka Accept soittaisi sellaisen sooloineen päivineen niin eipä ole Udo laulamassa.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

.pois.
heraklos

Post by heraklos »

Sabbathman wrote: Fri Aug 17, 2018 6:23 pm
heraklos wrote: Fri Aug 17, 2018 9:38 amLisätään nyt vielä sellainenkin asia, että olisi mukava yllätys, jos joko Udo kumppaneineen tai Accept vielä tekisi kappaleen, jossa olisi kitarasoolot ja iskevyys yhtä kohdillaan kuin vaikkapa Metal Heartissa.
Ei taida onnistua enää. Ja vaikka Udo laulaisi sellaisen niin ei olisi Hoffman vetämässä sooloa siihen, ja vaikka Accept soittaisi sellaisen sooloineen päivineen niin eipä ole Udo laulamassa.
Hope dies last vai miten sitä nyt sanotaan. Sitähän ei vielä tiedä, millainen on se uuden U.D.O.-levyn kappale, jonka soolossa Andrei soittaa osan Carmenia (Georges Bizet). En muista, mikä biisi on kyseessä, mutta jossain haastattelussa oli juttua siitä. Instrumentaalisesti pitäisi myös Acceptilla olla rahkeita moiseen kappaleeseen myös. Oli miten oli, asia jää nähtäväksi. :D
Jussi

Post by Jussi »

Udo kertoilee taas kaikenlaista; Accept-biisien asia on juuri noin kuten sanoo, toivottavasti myös pitää (sen):
Vocalist Udo Dirkschneider (U.D.O. , DIRKSCHNEIDER, ex-ACCEPT) recently spoke with Jimmy Kay of The Metal Voice. The full conversation can be streamed below. A few excerpts follow (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET).

On the new U.D.O. album, "Steelfactory":

Udo: "We start[ed] working on this album after the first American tour in March 2017. We [were] not doing everything sending links over the internet and stuff like that. We [were] going into our small studio — the studio of my son, and it's also our rehearsal room — and then we did the whole thing face-to-face. It was really like teamwork, coming up with ideas, doing demo sessions and blah blah blah like this. I think it was a very good thing to do... It's more creative if you do it face-to-face as a teamwork. The 'Steelhammer' and the 'Decadent' album, most of the songs [were] written just by two people, [bassist] Fitty Wienhold and me. This time, everybody was involved. Also, my son [drummer Sven Dirkschneider] was coming up with good ideas [that were] a little bit more modern — of course, [he's] 24 years old, a completely different generation — and it went really quick."

On whether he had any specific goals as the band began to write and record:

Udo: "I never sit down and say, 'Hmm, we have to make an album like this or this and this.' We just start working on a new album and see what's coming up. Sometimes it's a little bit more aggressive; sometimes it's a little bit more melodic; sometimes you put keyboards into that, whatever. This time, I think on the whole album, it's a good mix of songs. We have really fast songs, uptempo songs, mid-tempo songs, ballads, everything."

On whether he would agree that the album has an "ACCEPT flavor":

Udo: "Yeah. I don't have a problem with this [description]. If you're touring nearly three years and nearly 300 shows and play every night ACCEPT songs, of course it influences your composing. It will be a lie to say no. [Laughs] This is definitely an influence in the songs."

On whether he'd be open to collaborating with another former ACCEPT vocalist, David Reece:

Udo: "Yeah, but definitely not at the moment. At the moment, I don't have any time to do any cooperations or doing something together like duets or whatever. Maybe one day, making a special EP or whatever, choosing some people to sing together with, but at the moment, I'm so busy, [it's] unbelievable. There are so many things at the moment going on that I don't have any time to think about doing something else."

On changing his focus from DIRKSCHNEIDER, in which he performed classic ACCEPT material, back to the long-running U.D.O.:

Udo: "After the DIRKSCHNEIDER tour and having success with this tour everywhere, everybody was a little bit nervous, 'Okay, what will happen then with U.D.O.?' But the reaction [to 'Steelfactory'] is fantastic. I was a little bit surprised. The review chain in Europe so far [is] very, very good. [There's] a lot of interest. At the moment, I'm a really happy guy."

On whether he's reconsidered his vow to stop playing ACCEPT songs live once DIRKSCHNEIDER performs its final show:

Udo: "No. This is definitely [still the case]. I said I don't do it. On the next U.D.O. tour, definitely we don't play any ACCEPT songs. ACCEPT is still existing. Mark [Tornillo] is a good singer; he can do that. Then they can go to ACCEPT. If you call the band ACCEPT, the people want to hear these songs. I'm really in a lucky situation — I called [my band] U.D.O. I don't have to do this. If you want to hear it, please, go to ACCEPT."

On the recent departure of guitarist Bill Hudson:

Udo: "The last two guitarists I had — Kasperi [Heikkinen] and Bill Hudson — both of them, they [were] not a real team player. In U.D.O., I'm not a solo artist — we want to work as a team, and that's what we did on this new album. This is very important for us. These two guys definitely [were] not a team player, you know? Bill was not... how can I say it? He was not really interested to come up with some ideas or want to record the album, and that was really strange... We had to do a lot festivals as DIRKSCHNEIDER, so then I was asking [former ACCEPT drummer and U.D.O. guitarist] Stefan Kaufmann again, 'Can you help us out?' We definitely have a good relationship. He said, 'Yeah, no problem.' For him, it was, in a way, easy — he knows all the ACCEPT songs, of course; it was not a big thing for him. [That gave us] time enough to do a lot of auditions with guitar players, and we nearly know which one it will be, but we [will] announce this in the middle of September."

On whether he considered asking former ACCEPT guitarist Herman Frank to join:

Udo: "No. This is not in the best way... I don't want to have all these old memories back or stuff like that. I want to keep going. I can tell you, the new guitar player is 26 years old and unknown. This is what I'm looking for — more modern stuff, young people. They're putting really fresh stuff in there. It's nothing against Herman, but... I want to have fresh blood in the band. That's what I was looking for."

On being bandmates with his son:

Udo: "He's now three years in the band, and he's getting better and better. For him, ['Steelfactory'] was the first album he was recording, and I think he did a great job. He has a lot of influence in arranging, and he came up with a lot of good ideas. That's what I mean about young blood in the band. He did a great job, and I'm really happy to have him, and I'm really proud of him."

"Steelfactory" will be released on August 31 via AFM.

According to a press release, "Steelfactory" sees "U.D.O. return to their core competence, clearly influenced by their past shows with DIRKSCHNEIDER, the songs in their rousingly simple straightness have a hymn character, as it is only known from the past."

The press release continues: "'Steelfactory' has become a timeless metal album and thus the impressive statement of a master of his craft. With its earthy, punchy and handmade sound — with the participation of the Danish producer Jacob Hansen (among others, VOLBEAT) — 'Steelfactory' meets the nerve of the time, which may be triggered again since the successful DIRKSCHNEIDER tour worldwide."

The DIRKSCHNEIDER tour, which was originally supposed to conclude with the band's North American run in January/February 2017, was extended through the fall of 2018.

DIRKSCHNEIDER's final concert will take place at Full Metal Holiday, a destination festival taking place on the Spanish island Mallorca, in October.
heraklos

Post by heraklos »

Ovelaa muuten, että Steelfactory on jo julkaistu Japanissa viime keskiviikkona 22.8. Alle viikko enää, kun levy julkaistaan myös Suomessa.
heraklos

Post by heraklos »

Jaahas, on se Kaufmann kuitenkin vähän osallistunut levyntekoon: Rising Highin ja A Bite Of Eviliin musiikin on säveltänyt Kaufmann. Lisäksi vokaalit on nauhoitettu Kaufmannin studiossa. Tuotantohommiin miestä ei onneksi(!) ole päästetty. :D
Sabbathman

Post by Sabbathman »

On tässä vahvoja biisejä pitkä liuta. Hyvällä soundimaailmallahan tämä on saatu aikaan. Tulevan kiertueen settilistaan löytyisi nyt ne lopulliset uudetkin toiveet*...

1. Tongue Reaper*
2. Make The Move*
3. Blitz Of Lightning
4. Thunderforce
5. Keeper Of My Soul*
6. They Want War
7. Break The Rules
8. Heart Of Gold
9. In The Heat Of The Night*
10. Independence Day
11. No Limits
12. Faceless World
13. Raise The Game*
14. Azrael
15. Holy
16. Rose In The Desert**
17. Recall The Sin
18. Man And Machine
19. Like A Lion
20. The Arbiter
21. The Land Of The Midnight Sun
22. 24/7
23. The Wrong Side Of Midnight
24. In The Darkness
---
25. Future Land
26. Animal House

**tuo Rose In The Desert on nousemassa aikamoiseksi tajunnanräjäyttäjäksi!
heraklos

Post by heraklos »

On tämä uusi U.D.O.-levy vaan paljon vahvempi kokonaisuus kuin Acceptin The Rise Of Chaos. Omalla kohdallani tältä levyltä ei löydy yhtään ns.huonoa kappaletta. Toisaalta ei löydy tajunnan räjäyttäjääkään. Kokonaisuus on tasaisen vahva. Loppupuolen Eraser, Rose In The Desert ja The Way ovat omalla kohdallani levyn parhaimmistoa. Olisikohan The Way jopa paras balladi U.D.O.-orkesterilta?
Sabbathman wrote: Tue Sep 04, 2018 12:15 pm

**tuo Rose In The Desert on nousemassa aikamoiseksi tajunnanräjäyttäjäksi!
Se onkin ovela kappale: ekoilla kerroilla oli vain tunne, että tällainen ralli vaan. Mitä enemmän kipaletta on tullut kuunneltua, sitä enemmän se paranee paranemistaan. Eipä ollut yhtään näin hyvää vetoa Acceptin ed.levyllä.
Jussi

Post by Jussi »

Sabbathman

Post by Sabbathman »

^ Höh, kovan luokan basisti kyllä ja lavakarismakin kunnossa aina, aina jäänyt mieleen sen esiintymiset.
heraklos

Post by heraklos »

Saapa nähdä, tuleeko tilalle Marcus Bielenberg (Vanize) vai joku muu. U.D.O.-II:sta eli Solid-levyn kokoonpanosta on nyt jäljellä enää Udo itse.
Metal Heart

Post by Metal Heart »

Mikähän on, kun ei levy noussut edes viikoksi viralliselle listalle? Eikö tosiaan oo myynyt ees sen vertaa. No, itsekin tilasin levyn emp:ltä, niitä ei varmaan lasketa suomen myynteihin.

Mut hyvä levy on. Ehkä tuo 15 biisiä on liikaa, mut eipä tuolla varsinaisia hutejakaan oo. Parempi tämä on ku kaikki levyt Mission X:stä Steelhammeriin. Ehkä jopa parempi ku Decadent.
akentti

Post by akentti »

Klasu kertoili Metalliliitossa joskus 90-luvun alussa Udon terveysongelmista ja epäili uran olevan siinä... Ja vielä +25 vuotta tuosta ukko jaksaa painaa vanhaan malliin. Perkules miten hyvän levyn pukkasi pihalle, tämän vuoden parhaita hankintoja tähän mennessä.
Jussi

Post by Jussi »

Uudet jäsenet ilmoitettiin eilen; basisti Hudrap näyttää kiireiseltä kaverilta kun soittaa lisäksi mm. Vicious Rumorsissa, Pestilencessä & Paradoxissa :shock:
U.D.O. fb wrote:We are extremely proud and happy to finally be able to introduce you to our two new Band Members!

Dee Dammers on guitar and Tilen Hudrap on bass. Both are very talented Musicians and we are really excited to have them in U.D.O.!
We hope that you will enjoy the new line up, and that it will be around for a very long time.

The new line up will start rehearsals for the upcoming U.D.O. tour of Russia very shortly. We will, as always, keep you updated on our progress via social media.

And of course, our very best wishes to Fitty, who has been much, much more than just the Band’s Bass Player for all these years.
heraklos

Post by heraklos »

Metal Heart wrote: Thu Oct 04, 2018 3:45 pm
Mut hyvä levy on. Ehkä tuo 15 biisiä on liikaa, mut eipä tuolla varsinaisia hutejakaan oo. Parempi tämä on ku kaikki levyt Mission X:stä Steelhammeriin. Ehkä jopa parempi ku Decadent.
Fanien mielibiisihajonta on varmaan aika suurta, kuten Acceptinkin tapauksessa, eli sitä taustaa vasten on hyvä, että on runsaasti kappaleita. Omalla kohdallani levyn loppupuoli on parempi kuin alkupuoli. Niin ja aina voi skipata ne omasta mielestä huonot kappaleet. Hungry and Angry -kappaleesta lähtien levyn loppupuoli on minun makuuni timanttia. Rose In The Desert maalailee hienoja tunnelmia ja sitten levyn lopettaa upea balladi The Way. Vielä riittää U.D.O:lla näköjään paukkuja. Kiitokset pitää antaa Andrey Smirnovin loistokkaalle kitaroinnille. En ole miestä mitenkään ihmeellisen hyvänä kitaristina pitänyt, hyvänä toki, mutta nyt arvostus on noussut kummasti. Onkohan UDOssa ollutkaan näin hyvää kitarointia sitten Mean Machinen tai Faceless World -levyn...
heraklos

Post by heraklos »

Jussi wrote: Sat Oct 06, 2018 1:58 pm Uudet jäsenet ilmoitettiin eilen; basisti Hudrap näyttää kiireiseltä kaverilta kun soittaa lisäksi mm. Vicious Rumorsissa, Pestilencessä & Paradoxissa :shock:

Mitäs mieltä Jussi olet noin ylipäätään Steelfactorysta?
Jussi

Post by Jussi »

^ onhan se hyvä, parempi kuin edelliset kaksi ja huomattavan paljon edellä synkeää Mission No. X - Rev Raptor nelikkoa 2005-11. Itse asiassa tällaisena, joskin ylipitkänä, vuosituhannen vaihteen U.D.O:jen veroisena sehän alkaa olla siellä ukon uran parhaassa kolmanneksessa. Ei ollenkaan huonosti näillä kilometreillä.
heraklos

Post by heraklos »

Ihmeellisesti pihdataan mahdollisten Suomen keikkojen julkistamista. :shock:
Sabbathman

Post by Sabbathman »

heraklos wrote: Tue Oct 16, 2018 3:32 am Ihmeellisesti pihdataan mahdollisten Suomen keikkojen julkistamista. :shock:
Joo jännitellään täälläkin että koska pamahtaa!
Venäjän reissu...

Sun, 28.10.2018 A2 Arena
RUS-St Petersburg
Sun, 18.11.2018 Milo
RU-Nizhny Novgorod

-----------------------------------------------------

Eurooppa ja Miami...

Fri, 25.01.2019 Giants of Rock Festival 2019
UK-Minehead
Sun, 24.02.2019 Monsters Of Rock Cruise
USA-Miami

-----------------------------------------------------

Sun, 17.03.2019 Fryshuset Klubben
S-Stockholm
Fri, 14.06.2019 ROCK THE COAST Festival 2019
E-Fuengirola Malaga
No tuonne maaliskuun lopulle tai vielä parempi huhtikuulle!
heraklos

Post by heraklos »

Ainakin yksi Suomen-keikka on varmistunut. Paikkana on Nosturi ja päivä on keskiviikkona 20.maaliskuuta 2019. Toivoa sopii, että tulisivat myös Tampereelle. Image
Nostromo

Post by Nostromo »

Voip olla Nosturi aika täynnä...
heraklos

Post by heraklos »

Noin kolmasosa näytti olleen uuden levyn kappaleita: peräti 7 biisiä 22:sta.
Sardonicus

Post by Sardonicus »

Huono oli tuo biisilista. Toivoin että kolmelta ekalta levyltä olisi paljon biisejä. Levyiltä Mean Machine ja Faceless World ei ollut mitään. Ekalta levyltä oli nuo kolme vakiota.