Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by mape »

Tuohon nyt ei kompastu edes Suomen paskin rokkikirjojen kääntäjä.

t. Suomen paskin rokkikirjojen kääntäjä.
mad-mike
Posts: 442
Joined: Sat Apr 14, 2012 2:17 pm

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by mad-mike »

Ynkkä taas studiossa. http://www.ultimate-guitar.com/news/upc ... album.html

Saas nähdä millasta matskua nyt tulee ja hoiteleeko taas yksin soittimet. Ja ennenkaikkea julkaistaanko tuota edes Euroopassa ollenkaan. Spellboundia kun ei saa kuin japsi-painoksena.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Ice »

^Kyllä minä muistaakseni tuota joskus näin Jäänsärkijän hyllyssä ihan normiotoksena, mutta saattohan sekin olla importti. No niin paska tekele suurelta idoliltani, ettei päätynyt hyllyyn ja eipä ole mitään odotuksia uudemmallekaan, jos ei nyt jotain hyvää vokalistia kuuluteta jostain paikalle.
mad-mike
Posts: 442
Joined: Sat Apr 14, 2012 2:17 pm

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by mad-mike »

Ice wrote:^Kyllä minä muistaakseni tuota joskus näin Jäänsärkijän hyllyssä ihan normiotoksena, mutta saattohan sekin olla importti.
haluan nähdä normipainoksen tuosta jos on olemassa koska mistään en kyselyideni jälkeen ole sitä saanut kuin ylihintaisena japanituontina. Muistatko hintaa tuolle?
mad-mike
Posts: 442
Joined: Sat Apr 14, 2012 2:17 pm

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by mad-mike »

Suomennettu kirja tuli ostettua viikko sitten ja onhan mielenkiintoinen "tarina". En edes tiennyt Ynkän vetäneen viinaa noin paljon nuorempana. Ja tuo Odysseyn aikaan tapahtunut onnettomuus, senkin luulin olevan liikenteessä SELVINPÄIN. Vähän ehkä kirjassa karkaa aiheesta välillä ja ihmeellisesti pomppaa ajassa välillä takaisin johonkin levyyn mikä jo käsiteltiin. Silti loistava opus ja suosittelen henkilöstä kiinnostuneille.
cadaver
Posts: 20
Joined: Thu Feb 26, 2015 4:11 pm
Location: Oulu

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by cadaver »

Mites arvioitte, jos on jo lukenut As Above So Below:n, saako Yngwien virallisesta biografiasta (Relentless) mitään mainittavaa irti? Ymmärrän, että on siloiteltu Ynkän huonoon valoon saattavien juttujen osalta, mutta tarjoaako esim. soittamisesta ja levyjen luomistyöstä syvempää informaatiota kuin tuo epävirallinen biografia?
Joonas
Posts: 11
Joined: Fri Aug 23, 2002 5:50 am
Location: Vantaa

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Joonas »

cadaver wrote:Mites arvioitte, jos on jo lukenut As Above So Below:n, saako Yngwien virallisesta biografiasta (Relentless) mitään mainittavaa irti? Ymmärrän, että on siloiteltu Ynkän huonoon valoon saattavien juttujen osalta, mutta tarjoaako esim. soittamisesta ja levyjen luomistyöstä syvempää informaatiota kuin tuo epävirallinen biografia?
Luin nuo kirjat päinvastaisessa järjestyksessä eli virallinen ensin ja pidin kyllä huomattavasti enemmän tuosta As Abovesta.

Kovin kevyt tekele tuo virallinen ja vähän samaa vikaa taisi olla kuin monissa muissakin muusikkobiografioissa, että ensimmäisen levyn tekoa vielä ehkä kuvataan, mutta sitten mennään tyylillä "sitten tehtiin levy xxx, ja sen perään kiertue yyy". Kirjan lopussa taisi olla jotain signature-mallista, mikeistä ja muusta, mutta vähän silleen liitteenä itse päätekstille.

Tietysti jos Ynkkä kovasti kiinnostaa niin ei välttämättä rauhaa saa ennenkuin tuo Relentlesskin on luettu.
cadaver
Posts: 20
Joined: Thu Feb 26, 2015 4:11 pm
Location: Oulu

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by cadaver »

Kiitoksia kuvauksesta. Eli ei pakkohankinta.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Sabbathman »

Yngwien pitäisi nyt etsiä itselleen joku vain ja ainoastaan hyvä laulaja jonka kanssa tehtäisiin edes pari hyvää heavypommia. Viimeinen hyvä ja kunnon levy oli jo 7 vuoden takainen Perpetual Flame jossa Yngwie onnistui tekemään klassikoihinkin verrattavia biisejä.

Mutta ei, nyt Yngwiekin tekee soitostaan visuaalista taidetta, kuten Bill Ward, Steven Adler ja Matt Borum...ja on vielä sen verran dickmaestro, ettei laittanut muuta kuin pienen millisekunnin mittaisen vilauksen näkyviin...

http://www.blabbermouth.net/news/yngwie ... rformance/

Jos haluan Yngwieltä taidetta niin laitan Trilogyn soimaan ja vahtaan sitä kansikuvaa.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Ismo »

^Yngwie haluaa tulla toimeen omalla musiikilla. Tässä pyrkimyksessä korvaamatonta apua antaa managerivaimo. Mikä seikka on yleensä tuhonnut kaikki järjelliset musiikilliset päämäärät. Toinen tärkeä pointti pärjäämiseen on kulujen minimointi. Niinpä bändissä on laulava kosketinsoittaja. Ja kun kusettavista managereista on päästy eroon ja käteen on jäänyt muun muassa kokoelma Ferrareita, niin tuskinpa siitä ympäristöstä enää klassisia biisejä syntyy. Eli Yngwie on menetetty, mutta kaikeksi onneksi nuo 80-luvun soololevyt ovat kestäneet hyvin aikaa. Kantsii lukea äijän muistelmat. Sen jälkeen tajuaa hyvin missä mennään ja miksi. Tai ainakin minä valaistuin...
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Jussi »

Ismo wrote:Kantsii lukea äijän muistelmat. Sen jälkeen tajuaa hyvin missä mennään ja miksi. Tai ainakin minä valaistuin...
Kuten edellä sanomaani, paska kiria. Ooksie lukenut sitä Anders Tengnerin epävirallista? Paljon parempaa kuin takuu-itsekehu feat. omahyvä...

Ja mitä on tuo löpinä '80-luvun soololevyistä' ainoina mahdollisina, kun parhaat ovat vuosilta 1990 & 1998? Kellään ei kiinnosta: instrumentaalit :!:
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Sabbathman »

Ismo wrote:^Yngwie haluaa tulla toimeen omalla musiikilla. Tässä pyrkimyksessä korvaamatonta apua antaa managerivaimo. Mikä seikka on yleensä tuhonnut kaikki järjelliset musiikilliset päämäärät. Toinen tärkeä pointti pärjäämiseen on kulujen minimointi. Niinpä bändissä on laulava kosketinsoittaja. Ja kun kusettavista managereista on päästy eroon ja käteen on jäänyt muun muassa kokoelma Ferrareita, niin tuskinpa siitä ympäristöstä enää klassisia biisejä syntyy. Eli Yngwie on menetetty, mutta kaikeksi onneksi nuo 80-luvun soololevyt ovat kestäneet hyvin aikaa. Kantsii lukea äijän muistelmat. Sen jälkeen tajuaa hyvin missä mennään ja miksi. Tai ainakin minä valaistuin...
Innostuin hieman uudelleen kirjoista - varsinkin bändikirjoista - luettuani Täältä Pohjoiseen. Aiemmin luin Slayerin ja Lemmyn opukset, jonossa on vielä Monroe, Ozzy, Priest ja Iommi...joku kirja pitää kyllä lukea Yngwiestäkin.

Tässä nyt kuitenkin kolme viimeisintä biisiä joissa Yngwie on onnistunut loistavasti ainakin meikän mielestä. Näiden/tämän levyn jälkeen alkoi musiikillisen alamäen, vaisun näkyvyyden/kuuluvuuden ja mitäänsanomattoman bändikokoonpanon uljas aikakausi...

[youtube]6hCVjZ5umck[/youtube]

[youtube]_zOwfoigJ88[/youtube]

[youtube]KN6X8Wvemfs[/youtube]
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Ismo »

Jussi wrote:
Ismo wrote:Kantsii lukea äijän muistelmat. Sen jälkeen tajuaa hyvin missä mennään ja miksi. Tai ainakin minä valaistuin...
Kuten edellä sanomaani, paska kiria. Ooksie lukenut sitä Anders Tengnerin epävirallista? Paljon parempaa kuin takuu-itsekehu feat. omahyvä...

Ja mitä on tuo löpinä '80-luvun soololevyistä' ainoina mahdollisina, kun parhaat ovat vuosilta 1990 & 1998? Kellään ei kiinnosta: instrumentaalit :!:
No mun kirjoissa Odyssey on vika hyvä levy. Olihan niillä instrumentaaleja aina sen pari per levy jos ekaa ei lasketa. Mut kunnon tuotanto ja oikeasti tarttuvia biisejä. Toi mun kommentti ei kerro mitään kirjan hyvyydestä tai paskuudesta. Kirjoitat itse ihan kohtuullista suomea, mutta tuo ymmärryspuoli taitaa olla heikkoa. Toki kehaisin arviossa opusta, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Yngwien muistelmat lukemalla tajuaa erittäin hyvin miksi äijä tekee nykyään heikkoa jälkeä. Lyö mulle kouraan tuo toinen Ynkkä-kirja englanniksi tai suomeksi niin lupaan lukea sen. Painos on ollut ruotsiksikin loppu jo kauan.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Jussi »

Ismo wrote:Olihan niillä instrumentaaleja aina sen pari per levy jos ekaa ei lasketa. Mut kunnon tuotanto ja oikeasti tarttuvia biisejä. Toi mun kommentti ei kerro mitään kirjan hyvyydestä tai paskuudesta. Kirjoitat itse ihan kohtuullista suomea, mutta tuo ymmärryspuoli taitaa olla heikkoa. Toki kehaisin arviossa opusta, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Yngwien muistelmat lukemalla tajuaa erittäin hyvin miksi äijä tekee nykyään heikkoa jälkeä. Lyö mulle kouraan tuo toinen Ynkkä-kirja englanniksi tai suomeksi niin lupaan lukea sen. Painos on ollut ruotsiksikin loppu jo kauan.
En ole koskaan huomannut, että Facing The Animalin tuotannossa olisi mitään heikkoa? Tämä siis '98; tai sen puoleen oikeastaan 1990-14 välilläkään. Toki vähän ohut tuolla ekalla, Eclipsellä, mutta niin sattuu kaikille joskus eikä se niin haittaa jos biisimateriaali kunnossa. Mutta nehän oli niitä makuasioita.

Mutta Såsom I Himmelen...istä saat ihan itse hakea kirjastosta oman, kuten ite; lisäksi olin lukevinani juuri tuosta arviosta toisen kotimaisen taitamista l. eiköhän se suju kans. Tai sitten kaivat yhtä ite sen englanninkielisen e-kirjan, mikä ymmärtääkseni löytyy tästä sähköisestä maailmasta.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Ismo »

Jussi wrote:
Ismo wrote:Olihan niillä instrumentaaleja aina sen pari per levy jos ekaa ei lasketa. Mut kunnon tuotanto ja oikeasti tarttuvia biisejä. Toi mun kommentti ei kerro mitään kirjan hyvyydestä tai paskuudesta. Kirjoitat itse ihan kohtuullista suomea, mutta tuo ymmärryspuoli taitaa olla heikkoa. Toki kehaisin arviossa opusta, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Yngwien muistelmat lukemalla tajuaa erittäin hyvin miksi äijä tekee nykyään heikkoa jälkeä. Lyö mulle kouraan tuo toinen Ynkkä-kirja englanniksi tai suomeksi niin lupaan lukea sen. Painos on ollut ruotsiksikin loppu jo kauan.
En ole koskaan huomannut, että Facing The Animalin tuotannossa olisi mitään heikkoa? Tämä siis '98; tai sen puoleen oikeastaan 1990-14 välilläkään. Toki vähän ohut tuolla ekalla, Eclipsellä, mutta niin sattuu kaikille joskus eikä se niin haittaa jos biisimateriaali kunnossa. Mutta nehän oli niitä makuasioita.

Mutta Såsom I Himmelen...istä saat ihan itse hakea kirjastosta oman, kuten ite; lisäksi olin lukevinani juuri tuosta arviosta toisen kotimaisen taitamista l. eiköhän se suju kans. Tai sitten kaivat yhtä ite sen englanninkielisen e-kirjan, mikä ymmärtääkseni löytyy tästä sähköisestä maailmasta.
Yngwien paukut loppui Odysseyhyn, kolmesta seuraavasta levystä saisi kasattua yhden hyvän. Nippa nappa. Esim. Göran Edmanin määkimistä en jaksa kuunnella. Facing the animalin hyvä puoli on Cozy Powell, hyviä biisejä siinä ei ole. Tässä taitaa taas olla kyse sukupolvien välisestä kuilusta. Saattaahan olla että itsekin olisin innostunut noista löysistä Yngwie-levyistä, mikäli olisin kuullut ne ensin. Mutta kun lähdin Trilogystä liikkeelle :oops:
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Sabbathman »

Ismo wrote:Yngwien paukut loppui Odysseyhyn, kolmesta seuraavasta levystä saisi kasattua yhden hyvän. Nippa nappa. Esim. Göran Edmanin määkimistä en jaksa kuunnella. Facing the animalin hyvä puoli on Cozy Powell, hyviä biisejä siinä ei ole. Tässä taitaa taas olla kyse sukupolvien välisestä kuilusta. Saattaahan olla että itsekin olisin innostunut noista löysistä Yngwie-levyistä, mikäli olisin kuullut ne ensin. Mutta kun lähdin Trilogystä liikkeelle :oops:
Jaa ettei edes The Seventh Sign olekaan hyvä kokonaisuus...

No entäs meikän ensimmäinen (ja ylivoimaisin) Yngwie-kokemus jo 20 vuoden takaa, Magnum Opus?

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... XsUAg1Q02f
Pike Bishop
Posts: 210
Joined: Wed Dec 07, 2011 8:22 am

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Pike Bishop »

Sabbathman wrote:
Jaa ettei edes The Seventh Sign olekaan hyvä kokonaisuus...

No entäs meikän ensimmäinen (ja ylivoimaisin) Yngwie-kokemus jo 20 vuoden takaa, Magnum Opus?

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... XsUAg1Q02f

Nyt täytyy olla kyllä eri mieltä. Itse aloin Malmsteenia kuunnella Marching Out-levyn ollessa uusi ja monta vuotta oli mulle yks kovimpia bändejä, aina tuli kunnon tavaraa kokoonpanomuutoksista huolimatta. Mutta juurikin nuo Vesceran aikaiset levyt olivat ne ensimmäiset jotka olivat todella kovia pettymyksiä. Seventh Sign:ilta vielä löytyy ihan hyviä vetoja (varsinkin nimibiisi), mutta tuo Magnum Opus on jäänyt kyllä todella vähälle kuuntelulle mitäänsanomattomuutensa vuoksi.

Aika epätasaista on ollut tuon jälkeenkin. Aina välillä Ynkkä on ilokseni vielä noussut uudelleen (Facing the Animal ja Perpetual Flame), mutta kyllä nyt viime aikoina on alkanut usko hiipua lopullisesti...
Lesenda

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Lesenda »

En vieläkään ymmärrä, millä musiikillisella perusteella Yngwie on valinnut Ripperin laulamaan levyilleen.

Haastattelussa linja pitää edelleen:

https://youtu.be/ndFeMRt1nl8
https://youtu.be/inZa2Ct4dsY
https://youtu.be/CJ5gErESpIw

Aika kova on kilpailu musabisneksessä, jos pitää omaa poikaa promota. :D
cadaver
Posts: 20
Joined: Thu Feb 26, 2015 4:11 pm
Location: Oulu

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by cadaver »

Ripper on mun korvaan hieman kylmän ja sieluttoman kuuloinen, eikä varsinaisesti omia lempivokalisteja, mutta sopii IMO Perpetual Flame -levylle, joka on tunnelmaltaan suurimmaksi osaksi aggressiivista ja tylyä (esim. Death Dealer)

Ynkän urasta puhuttaessa on helpointa yhtyä siihen, että epätasaista on ollut. Karkeasti jos oma mielipide pitäisi kiteyttää, niin uudesta materiaalista huomaa, että soolojen inspiraatio on selvästi ehtynyt, ja suurimmat "hitit" pakostakin löytyvät vanhemmasta päästä, mutta silti myöhemmästäkin tuotannosta on jaksanut innostua (esim. Alchemy ja juuri tuo Perpetual Flame. Vaikkakin niissä on kotistudiossa ihmeellisesti röydetty tuotanto.) Yleisesti ottaen kaupallisten taipumusten unohtaminen metallisuuden hyväksi myöhemmällä uralla on miellyttänyt.

Nyt kun vielä saisi tuotannon ja nokkamiehen kohdalleen ainakin yhteen uuteen hyvään levyyn, mutta pahasti näyttää, että voi jäädä haaveeksi.
Lesenda

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Lesenda »

Nyt pähkähullu professori managereineen on sekoittamassa kaikkea totaalisesti: https://youtu.be/vjG6-eTtj54
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Sabbathman »

Laula ja soita kaikki itse, olkoon kuinka super-neoklassinen tahansa, saakoon levyä taas vain Japanista, ihan sama. Mutta tervetuloa taas Suomeenkin keikalle!!!
YNGWIE MALMSTEEN To Release 'World On Fire' Album In April

February 21, 2016

http://www.blabbermouth.net/news/yngwie ... -in-april/

Legendary Swedish guitarist Yngwie Malmsteen has completed work on a new studio album, "World On Fire", for a tentative April release. He told Seymour Duncan about the CD: "I spent two years [working] on it, touring, recording, touring, recording. And that's much, much better, actually, in a way. Back in the day I would write the songs then rehearse them with some musicians, then go and do a backing track and we'd record it, mix it, learn the songs to go play them on tour, then do it all again. That way isn't necessarily conducive to making the best music, y'know what I mean? So in a very, very backhanded way, this weird twist of fate in the music industry has actually made it a more inspiring environment, for me at least. I can write anytime and record anytime. My recording studio is always open, 24 hours. I can just record when I want and it's a beautiful thing."

Asked what the new record sounds like, Malmsteen said: "It's a Malmsteen record. [Laughs] But I would say it's a little different. First of all, I do all the lead vocals on it. Any time I did lead vocals in the past, I was singing blues stuff. This time I decided to do lead vocals in my style of songwriting, so it's different in that way. It's a very hard-hitting album and some parts are very advanced, very complicated. But it's a broad record. It's definitely a must-listen-to! It's finished and it's been delivered to the label in Japan so I would expect it to be released in about two months from now."

Yngwie also confirmed that he laid down the bass tracks on his new album. "I play all the bass and most of the keyboards," he said. "And there's a string section and a choir. It's very neoclassical. It's super neoclassical!"
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Ice »

^Huoh, omassa studiossa itse tehty kaikki, eli soundit on taas umpisurkeaa paskaa, jos ei ole sitten pistänyt oletuksia uusiksi, luultavasti ei. Pitäähän tuo fanipojan kuunnella, mutta hankala uskoa, että siellä olisi mitään kuuntelemisen arvoista, kuten ei edelliselläkään.
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by Munamankeli »

Asiaan liittyen. Suomalaiset jannut voittivat Ynkän vaimon järjestämän Guitar Gods Festivalin. Viikonlopun finaalissa mukana kolme suomalaista: voittajaduo ja turkulainen Elmo Karjalainen. Sairaan nopeita. Onneksi olkoon!
www.guitargodsfestival.com/artists/
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by heraklos »

:offt:

Elmo Karjalainen saisi keskittyä Deathlike Silenceen eikä leikkimiseen.
clairvoyant
Posts: 997
Joined: Thu Mar 20, 2003 1:16 pm
Location: Kuusamo
Contact:

Re: Yngwie J. Malmsteen's Rising Force

Post by clairvoyant »

Pitää varmaan järjestää joku keräys, jonka tuotoilla palkataan Yngwielle laulaja ja ostetaan studioaikaa. Onhan tämä touhu nyt melko säälittäväksi mennyt.
Post Reply