METALLICA

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Germaniac »

Zhema wrote:Pyh, hommaa Dave Holland rintanappi ja tule sit uhoo! Sellanen vanha kuva missä se irvistää ja panee......olutta.
Höpönpöpön pöppö.
teme
Posts: 33
Joined: Sat Aug 24, 2002 2:21 pm
Location: Oulu

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by teme »

Kappas, mennyt uutinen ihan ohi meikän korvien. Ootan tätä kyllä oikeasti mielenkiinnolla, Metallica oli ja on vieläkin kova juttu mulle ja Lou Reedkin on iha päällikkökundi ;) Berlin on varmaan TOP10 levyjä ja Velvet Undergroundiakin tulee kuunneltua aikalailla.
yövartija
Posts: 124
Joined: Fri Jan 11, 2008 9:47 am

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by yövartija »

http://ylex.yle.fi/lou-reed-metallican- ... aan-tehnyt
Lou Reed taitaa olla huumorimiehiä.
Filth
Posts: 101
Joined: Wed Jul 16, 2003 5:26 pm

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Filth »

Koskas tuo Lou Reed-levy tulee ulos? Viime sunnuntaina, ennen Ullevin keikkaa olivat Reedin kanssa olleet jossain kuvauksissa levyä varten. Luulisi, ettei julkaisu enää kovin kaukana olisi.

Pakko vielä kommentoida Ullevin keikkaa, että se oli helvetin hyvä. Nyt Metallica oli paras bändi The Big Fourista. Viime vuonna Prahassa se ei ollut. Olivat nyt rukanneet settilistankin uuteen uskoon. Eli eivät soittaneet Nothing Else Mattersia ollenkaan ja sitten oli lisätty settiin The Shortest Straw ja The Call of Ktulu. Settiin kuului lisäksi Ride the Lightning, Blackened ja Damage Inc. Aloitusbiisi ja lopetusbiisikin olivat muuttuneet.

Ktulun soittaminen oli huikea veto. En ollut ennen tajunnutkaan kuinka helvetin hyvä biisi se on. Nyt kun Trujillon basso oli "in your face", niin ymmärsi kunnolla koko komeuden. Ja Trujillohan on oikea mies soittamaan ne Burtonin jutut. Tuosta Pro-kuvaa ja ääntä http://www.youtube.com/watch?v=dTBT9aqQOlU
Kvesti

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Kvesti »

Filth wrote:Ktulun soittaminen oli huikea veto. En ollut ennen tajunnutkaan kuinka helvetin hyvä biisi se on. Nyt kun Trujillon basso oli "in your face", niin ymmärsi kunnolla koko komeuden. Ja Trujillohan on oikea mies soittamaan ne Burtonin jutut. Tuosta Pro-kuvaa ja ääntä http://www.youtube.com/watch?v=dTBT9aqQOlU
Trujillo on yksi mun suosikkibasisteista. Ei vaan pääse näyttämään todellista osaamistaan tuon bändin kanssa. Suicidal Tendensiesin levyillä se päästettiin kunnolla irti. Tää video sai vakuuttumaan Herra Hetfieldin nimikkomikeistä. Pitää ilmeisesti käydä joku päivä kaupassa kysymässä niitä.
Wictorey
Posts: 953
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:13 pm
Location: Helsinki

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Wictorey »

Filth wrote:Olivat nyt rukanneet settilistankin uuteen uskoon. Eli eivät soittaneet Nothing Else Mattersia ollenkaan ja sitten oli lisätty settiin The Shortest Straw ja The Call of Ktulu. Settiin kuului lisäksi Ride the Lightning, Blackened ja Damage Inc. Aloitusbiisi ja lopetusbiisikin olivat muuttuneet.
Kommentoidaan tähän nyt perinteisesti: Metallica on kyllä aina ollut siitä ansiokas yhtye, että vaihtelevat settiä hyvinkin usein. Harvoin kuullaan identtistä biisilistaa edes peräkkäisinä iltoina. Jossain vaiheessa yhtye suhtautui nihkeästi Justiceen (Onea lukuun ottamatta), mutta 2000-luvulla tähänkin on tullut muutos. Ainoat biisit, joita ei — tietääkseni — ole setissä viime vuosina näkynyt, ovat Eye of the Beholder, The Frayed Ends of Sanity (joskin jammailevat silloin tällöin biisin introa) ja To Live Is to Die.

Master of Puppetsilta on kuultu kaikkia biisejä, Ride the Lightningilta kaikkia paitsi Escapea (ei kyllä haittaisi sekään: aliarvioitu biisi!) ja Kill 'Em Allilta kaikkia paitsi Anesthesiaa (jota nyt en ehkä ihan biisiksi laskisikaan — ja kyllä, jopa Metal Militia on joitain kertoja tullut esitetyksi).

Monesta asiasta voi Metallicaa parjata, mutta näyttäkääpä minulle yhtye, joka soittaa vielä viisikymppisinä pappoina neljää kulta-ajan levyään yhtä kattavasti!
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Koskenkorvasieni »

Toi Ktulu-veto oli kyllä huikea. Ihan kuin bändi olisi skarpannut. Pitäne ottaa aiempia nillityksiä vähän takaisin..
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Death Metal Maniac »

Jospa pääsisinkin Metallican keikalle, jossa soitettaisiin Metal Militia, Phantom Lord, No Remorse ja Hit The Lights. Motorbreathin muistaakseni jo kuulinkin livenä 1996. Tuliko edellä mainituista biiseistä joku muu? Uijui!
yartsa

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by yartsa »

Hyvä live! Ktulun kuhtu on kyllä paras insturmenttaalium mitä ovat tehneet. Mitäs niitä on muita?
(Anesthesia) pulling teeth
Call of ktulu
Orion
To live is to die

Siinäkö ne?
Paka
Posts: 295
Joined: Tue May 22, 2007 2:23 pm

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Paka »

Death Magneticilla on vielä Suicide & Redemption.
mikaw
Posts: 148
Joined: Sat Jul 31, 2004 4:27 pm
Location: Helsinki

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by mikaw »

Wikipedian perusteella Justice For All olisi huono ja pitkäveteinen livenä :shock:. En usko tuohon oikeasti ainakaan tänään, mutta semmoista Hemmet on internetin mukaan joskus sanonut. Ehkäpä ajat on muuttuneet kun ko. biisi noin levyltä on huikean hyvä ja sen kuvittelisi olevan ihan avain-biisi. Toki on pitkä, mutta silti.

Ei siinä, että itse olisi ikinä eturivissä seiskolemassa, joten tilanne voi siellä olla eri kuin taustalla tarkkailemassa.
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Germaniac »

Warning!!! wrote:Jospa pääsisinkin Metallican keikalle
Samat sanat! Kyllä sitä nyt vielä ainakin kerran on pakko nähdä METALLICA livenä. Instrumentaaleista mun ehdoton suosikki on kyllä "Orion", "To Live Is To Die" kakkosena. "The Call Of Ktulu" on toki myös loistava mutta jostain syystä se on tullut usein skipattua RTL:ää kuunnellessa :oops:
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Death Metal Maniac »

Joo, Orionin tuore live esitys tuli kuunneltua tubesta ja oli kyllä jykevän sekä vakuutavan kuuloinen. Myös niitä biisejä, joita haluaisi kuulla keikalla vaikkapa Damage Inc.:in ohella... 8)

Ride The Lightningiltakin vois poimia oikeastaan ihan minkä raidan tahansa.
Deleted User 12506

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Deleted User 12506 »

Koskenkorvasieni wrote:Toi Ktulu-veto oli kyllä huikea. Ihan kuin bändi olisi skarpannut. Pitäne ottaa aiempia nillityksiä vähän takaisin..
Siedettävä veto, mutta kyllä tuo Larsin rummutus on niin poissa tahdista ja vailla mitään sisältöä, että pahaa tekee.
Mane Malt

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Mane Malt »

Aaaron wrote:
Koskenkorvasieni wrote:Toi Ktulu-veto oli kyllä huikea. Ihan kuin bändi olisi skarpannut. Pitäne ottaa aiempia nillityksiä vähän takaisin..
Siedettävä veto, mutta kyllä tuo Larsin rummutus on niin poissa tahdista ja vailla mitään sisältöä, että pahaa tekee.
Ai osaatko itse soittaa paremmin? Larsin rummutushan on yksi Metallican trademark ja kukaan ei pysty matkimaan Larsin soittoa kuulostaen hyvältä. Lars itsehän kuulostaa hyvältä kun soittaa
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Germaniac »

Mane Malt wrote:Ai osaatko itse soittaa paremmin?
:facepalm:

Tosin tuossa olen samaa mieltä että Larsin soitto on yksi tunnistettavimpia piirteitä Metallicassa, ehkä livesoitto on nykyään hapuilevaa mutta kuunnelkaapa niitä RTL-MOP-AJFA kolmikon komppeja ja fillejä! Itse ainakin olen rehellisesti sitä mieltä että mielenkiintoisempi ja omalaatuisempi rumpali Lars on/oli kuin vaikkapa ylistetty Dave Lombardo, vaikka jälkimmäinen olisikin teknisesti taitavampi.
Unbird
Posts: 165
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:22 pm
Location: Magistratum

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Unbird »

Germaniac wrote: Itse ainakin olen rehellisesti sitä mieltä että mielenkiintoisempi ja omalaatuisempi rumpali Lars on/oli kuin vaikkapa ylistetty Dave Lombardo, vaikka jälkimmäinen olisikin teknisesti taitavampi.
Jätkä onkin aina ollut tommonen kaappi-Slayer-vihaaja.
Mr.O
Posts: 149
Joined: Mon Nov 24, 2003 2:56 pm
Contact:

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Mr.O »

Ullevin keikan Ktulu veto oli kyllä huikea joudutaan täälläkin myöntämään! Internetin villi maailma pakotti sitten myös katsomaan koko keikan hd kuvana heti perään, ei voi kun ihmetellä ruotsalaista televisiota joka tarjosi tämän koko big4 homman suorana lähetyksenä! Suomessa ei tule tällaista kyllä koskaan tapahtumaan. Pappa betalar!
Wictorey
Posts: 953
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:13 pm
Location: Helsinki

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Wictorey »

Mjaa, tiedä häntä. Muistan kyllä joskus katsoneeni Metallican konsertin joltain Ylen kanavalta. On paha mennä sanomaan, oliko suora vai ei, mutta kuitenkin. (Lisäksi elettiin kaiketi ReLoadin jälkeistä aikaa eikä mukana ollut muita Bay Arean kasvatteja, mutta kuinkahan paljon tällaiset asiat lopulta vaikuttavat siihen, onko "mahdollista" nähdä suomalaisen tv-kanavan välityksellä konsertteja...)
el bandito
Posts: 841
Joined: Thu Jan 27, 2005 1:03 am
Contact:

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by el bandito »

Joo ja MTV3 näytti '94 Woodstockin suorana. Nimimerkillä suorana katsonut, VHSkin edelleen jossain muuttolaatikossa. Oli se huimaa katsoa viimeisen kesälomapäivän vastaisena yönä telkkaria koko yön odottaen Metallican keikkaa. Sitten tuli kuulutus: "Sorry to annonce this, but Metallica will not perform tonight", tai jotain sinne päin. Onneksi sitten kuului Hetfieldin ääni: "Fuck you! Breadfan!".

Ylekin taisi joskus jonkun keikan näyttää suorana, kuten Wictorey mainitsi. Olisko ollut joku Stuttgartin keikka tai näin ainakin muistelisin. Ehkä joskus 1998? Vai oisko se ollut MTV3?
P.K.
Posts: 1095
Joined: Fri Dec 05, 2008 11:53 am

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by P.K. »

el bandito wrote:Olisko ollut joku Stuttgartin keikka tai näin ainakin muistelisin. Ehkä joskus 1998? Vai oisko se ollut MTV3?
Munchen 1998 ja olisiko asialla ollut kuitenkin Nelonen? Nelonen näytti ainakin vuoden '98 cover-keikan New Yorkista.
Wictorey
Posts: 953
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:13 pm
Location: Helsinki

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Wictorey »

Keikka, jota muistelin, on vuodelta 1997 Stuttgartista. Tapahtuma taisi kulkea nimellä Blindman's Ball. Paha edelleen mennä sanomaan, oliko lähetys suora, mutta vähintäänkin aika tuoreeltaan se taisi eetteriin pläjähtää.
Ben_D
Posts: 96
Joined: Tue Jun 08, 2004 4:45 am
Location: Espoo

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Ben_D »

Kovin olisi metalliskene erilainen ilman Metallicaa ja olen omasta musiikki-innostuksestani sen verran paljon velkaa Metallicalle, että tsekkaan aina mielenkiinnolla uudet tuotokset. Aika sontaa on tosiaan tullut Black albumin jälkeen, mutta Death Magnetic:lla nyt oli jo jotain viitteitä paremmasta. Itseasiassa muutama ihan menevä biisikin.
alspe
Posts: 474
Joined: Wed May 11, 2005 5:13 pm
Location: Tampere

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by alspe »

Mulla ainakin oli suomen TV:sta äänitetyt Woodstock 1994 ja 1999, Blindman's ball sekä Live Covers in New york keikat. VHS:t jotka juuri lahjoitin pois tämän foorumin kautta.
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Metallicalta yhteislevy Lou Reedin kanssa

Post by Shadowplay »

alspe wrote:Mulla ainakin oli suomen TV:sta äänitetyt Woodstock 1994 ja 1999, Blindman's ball sekä Live Covers in New york keikat. VHS:t jotka juuri lahjoitin pois tämän foorumin kautta.
Samoiten tuli aikoinaan nuo kaikki tiirattua telkkarista ja nauhoitettuna, sittemmin olen siirtynyt livetaltioinneissa dvd-formaattiin jona nuo kaikki löytyy hyllystä (parin muun kera).
Aika hyvinhän noita Metallica-keikkojakin on tosiaan tv:stä tullut...
Post Reply