Amorphis-keskustelu

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Zurg

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Zurg »

Puksu wrote: Niin ja piti vielä sanoa että minusta rastat sopii monenvärisille ihmisille. Ihan niinkuin kaljut päät, pitkät tukat, rastat, viikset, parrat, irokeesit, tavalliset kampaukset.. kukas niitä luokittelee että pitää näyttää jotlain kun on jonkun värinen tai mallinen! :)
Imperiumin lauta luokittelee, aina ja kaikkea :lol: Musta toi Joutsenen rastanheitto on lavalla kyllä harvinaisen komiaa katseltavaa. Pienehkö tyyppi ja puolitoistametriset rastat ilmassa värivaloissa, niin jätkähän näyttää ihan riikinkukolta, pakkohan siitä on tykätä!

Jos nyt jotain musiikistakin välillä, niin se kyllä alkaa pikkusen tympiä livenä, kun Amoilla on nyt jo kolme aivan helvetin tylsää sinkkubiisiä, jotka on kaikki pakko vetää livesetissä. Ne vie jo turhan paljon tilaa kunnon biiseiltä...
Ludicrous
Posts: 497
Joined: Mon Jan 05, 2004 10:03 am
Location: Ratavartijan mökki
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ludicrous »

Kaos Kommando wrote:Täytyy sanoa ettei se Pasi Koskinen ollut sen fiksumman näköinen kuin tämä Joutsenkaan. Tosin loksit valkoihoiselle ihmisellä jaksaa aina huvittaa, eli ehkä Koskiselle piste siitä.
Mutta molemmillahan on tätä nykyä locksit. Että mites nyt suu pannaan?

Ja siitä uudesta Amorphiksesta. Radiosinkusta ensimmäisenä ajatus oli että "mitäs svidun spineheavya tää nyt taas on." Eikä se vaikutelma siitä juurikaan parantunut loppua kohden. Jotenkin liian basic- amoa tai mistä lie johtuu. Ei kuitenkaan aiheuttanut samanlaisia väristyksiä kuin esim. edellislevyn Smoke. Varmaan tältä uudelta levyltäkin ne hiturit löytyy mutta ensimmänen makupala ei ainakaan anna odottaa mitään rajoja rikkovaa.
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

Ludicrous wrote:
Kaos Kommando wrote:Täytyy sanoa ettei se Pasi Koskinen ollut sen fiksumman näköinen kuin tämä Joutsenkaan. Tosin loksit valkoihoiselle ihmisellä jaksaa aina huvittaa, eli ehkä Koskiselle piste siitä.
Mutta molemmillahan on tätä nykyä locksit. Että mites nyt suu pannaan?
Aijai, kai he ovat ihan yhtä tyylikkäitä herroja sitten molemmat.

Jos tähän ulkonäköasiaan vielä sen verran palaisi, minusta on absurdia että oman esteettisen ihanteen vastaiset mielipiteet ovat luokittelua, mutta puoltavat taas ei. Häh, siis oletteko te nyt ihan tosissanne, että ainoastaan "imperiumin lauta luokittelee" ?
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Dead Man »

kaos kommando wrote:
Puksu wrote:Niin ja piti vielä sanoa että minusta rastat sopii monenvärisille ihmisille. Ihan niinkuin kaljut päät, pitkät tukat, rastat, viikset, parrat, irokeesit, tavalliset kampaukset.. kukas niitä luokittelee että pitää näyttää jotlain kun on jonkun värinen tai mallinen! :)
No esim. meikä, kuten oikeastaan kaikki muutkin. Kyllä minun puolestani ihmiset saavat näytää miltä haluavat, mutta olisi jotenkin vähän mälsää, jos en saisi pitää omista esteettisistä ihanteistani kiinni siksi kun jollain muulla on vähän eriävät näkemykset aiheesta. Eli jos joku katsoo oikeudekseen näyttää miltä haluaa, niin katson oikeudekseni olla asiasta mitä mieltä huvittaa. Pitäisiköhän laittaa vielä imo varmuuden vuoksi tähän?
Valkoiset nakkipäät eivät noin oletusarvoisesti meikäläistä rievo suuntaan tahi toiseen, koska onhan niitä lockseja kautta historian muutkin kuin neekerit pitäneet. Sen sijaan asiaan liittyen minua huvittaa suuresti valkoiset nakkipäät jotka katsovat olevansa rastafareja, eli siis etiopialais-jamaikalaisen black pridea ajavan uskonlahkon jäseniä :lol:
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

Puksu wrote:Hui toivottavasti tää menee nyt oikein, ettei mene ylläkirjoittaneella nenään mökötyksen puolelle... olen pahoillani että en osannut linkittää, tai lainata tai whatever.. jatkossa koitan tutustua foorumin sääntöihin paremmin!
Tämä on kanssa erittäin hienoa toimintaa, siis tämä tapa lukea jotain äänensävyjä ja veikkailla kirjoittajan mielentiloja näistä tänne näpytellyistä viesteistä.
Puksu wrote:Mä en nyt tarkoittanut armas toveri ollenkaan sitä että sinä luokittelisit, vaan ihan yleisellä tasolla että on kurjaa kun ajatellaan että esim. "valkoiselle mielelle ei rastat kuulu".. tietysti siitä saa olla mitä mieltä haluaa :) On mukavaa että kaikki ei tykkää kaikesta.
Mä en tiiä mistään Imperiumilaudan historioista, että luokitteleeko vai ei. Mä en ees ole kirjoitellut tänne kauaa :P Hei ihanaa että on tällainen palsta missä voi jutella ihan järkevästi asioista ilman sarvia ja hampaita (heh heh) :P
En minä näe oletusarvoisesti siinä mitään kurjaa, jos joku ajattelee ettei valkoiselle miehelle rastat kuulu. Onneksi meitä on täällä maapallolla kaiken näköisiä, kokoisia ja muotoisia että jokaiselle löytyy jotain mistä pitää vähän kiinni. Hallelujaa, kiitos Nooa ja kristittyjen Jumala n. 6000 eks - 2009 jks.
Zurg

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Zurg »

kaos kommando wrote: Jos tähän ulkonäköasiaan vielä sen verran palaisi, minusta on absurdia että oman esteettisen ihanteen vastaiset mielipiteet ovat luokittelua, mutta puoltavat taas ei. Häh, siis oletteko te nyt ihan tosissanne, että ainoastaan "imperiumin lauta luokittelee" ?
Kuoleman tosissaan tietysti aina, en tosin väittänyt, että ainoastaan Imperiumin lauta luokittelee...
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

Puksu wrote:
Tämä on kanssa erittäin hienoa toimintaa, siis tämä tapa lukea jotain äänensävyjä ja veikkailla kirjoittajan mielentiloja näistä tänne näpytellyistä viesteistä.
Mistä sitte, mun kristallipallo on rikki! Ei voi mitään sille että susta saa negatiivisen kuvan :)
Voi pahus. En kyllä ymmärrä miksi sinun edes täytyisi oletusarvoisesti tietää millä fiiliksellä täältä näitä viestejä lähtee ja miltä nyt tuntuu. Herra siunatkoon, en minäkään ole kiinnostunut sinun tunnelämästäsi.
Puksu wrote:
En minä näe oletusarvoisesti siinä mitään kurjaa, jos joku ajattelee ettei valkoiselle miehelle rastat kuulu. Onneksi meitä on täällä maapallolla kaiken näköisiä, kokoisia ja muotoisia että jokaiselle löytyy jotain mistä pitää vähän kiinni. Hallelujaa, kiitos Nooa ja kristittyjen Jumala n. 6000 eks - 2009 jks.
Hei ei siinä mitään, oon samaa mieltä siitä että onneksi meitä on täällä monenlaisia :P Olet oikeutettu mielipiteeseesi vaikka ton jumala-asiankin suhteen!
Kiitos.
Puksu wrote:Mä itse olen pakana enkä tunnusta perinteisiä uskontoja, vaan ajattelen lähinnä niinkuin LaVeyn satanistit maailmasta ajatuksen tasolla ja jonkinlaiseen Gaiaan, mutta kunnioitan niitäkin jotka ovat eri mieltä!! Mukavaa päivää sulle! Mä jatkan nyt Sabatonin kuuntelua ja sluibaamista :!:
Ai, sä olet niin kuin wicca?
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

Puksu wrote:
Voi pahus. En kyllä ymmärrä miksi sinun edes täytyisi oletusarvoisesti tietää millä fiiliksellä täältä näitä viestejä lähtee ja miltä nyt tuntuu. Herra siunatkoon, en minäkään ole kiinnostunut sinun tunnelämästäsi.
Ai no ei se mitään! Oot vaan äkäisen oloinen henkilö, jos sun pitäis vaikka vähän koittaa rentoutua :) Mut se on ihan fine jos koet että kaikki on hyvin! (ps. Mikä on tunne-lämä?)
Tai jospa sinä koittaisit vaikka lukea sitä mitä kirjoitetaan, ilman omia tulkintoja? En tiedä mikä on "tunne-lämä". Tarkoitit varmaan tunne-elämää?
Puksu wrote:
kaos kommando wrote: Ai, sä olet niin kuin wicca?

En tiiä mikä on Wicca, en taida sitte olla sellainen! Mä uskon itteeni, ja kaiken yhteyteen joten on parempi olla sillon kiltti kaikille kun kerran kaikki on yhtä! Jos satanismi kiinnostaa niin kyllä siitä löytyy tietoa vaikka netistä.
Voisitko kertoa lisää satanismista, nimittäin vaikuttaa aika kiinnostavalta? En löytänyt googlella oikein mitään järkevää aiheesta. Toisaalta kyllä nuo wicatkin vaikuttavat aika kiinnostavilta.
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

Joo, on kyllä totta tosiaan offtopic, mutta kiitos kun jaksoit kertoa asiasta. Kiinnostaa kyllä tosi paljon kaikki tuollaiset jutut! Jos vielä jonkun kirjavinkin saisi, niin lupaan jättää tämän ketjun rauhaan?
Juho

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Juho »

Mitä helevettiä täällä tapahtuu.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Dead Man »

Hahahahahaaa!
Entomba

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Entomba »

Tulin lukemaan alustavia kommentteja AMOjen uudesta levystä ja silmiini rävähtää ainakin sivun verran sanasotaa rastoista ja muista hipeistä.

Siis hä?

Onko täällä menossa kinailu siitä "mitä päälle Tuskaan"?
Onko "rasta" nyt uusi "hevi" ja "true"?

:|

:wink:
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Teutates »

BloodyHyeena wrote:Tulin lukemaan alustavia kommentteja AMOjen uudesta levystä ja silmiini rävähtää ainakin sivun verran sanasotaa rastoista ja muista hipeistä.

Siis hä?

Onko täällä menossa kinailu siitä "mitä päälle Tuskaan"?
Onko "rasta" nyt uusi "hevi" ja "true"?

:|

:wink:
Täällä joku taitaa luulla ,että oma mielipide on ns.absoluuttinen totuus.Eli aivan normaalia nettikeskustelua 8)
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ice »

^Höh, ite en löytänyt yhtään viestiä missä joku väittäisi omaa mielipidettäään absoluuttiseksi totuudeksi, ketäs tarkoitit?
StillNoLightBeer

Re: Amorphis - Skyforger

Post by StillNoLightBeer »

kaos kommando wrote:Joo, on kyllä totta tosiaan offtopic, mutta kiitos kun jaksoit kertoa asiasta. Kiinnostaa kyllä tosi paljon kaikki tuollaiset jutut! Jos vielä jonkun kirjavinkin saisi, niin lupaan jättää tämän ketjun rauhaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sudenpentu ... %A4sikirja
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Teutates »

Ice wrote:^Höh, ite en löytänyt yhtään viestiä missä joku väittäisi omaa mielipidettäään absoluuttiseksi totuudeksi, ketäs tarkoitit?
Tällainen vaikutelma minulle jäi tästä viimeisen sivun keskustelusta ns.rivien välistä.
Jussi
Posts: 10667
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Jussi »

Kyllä nyt vietiin lehmää narussa, mie en muuten koskaan ymmärtänytkään sitä "..like fish in the barrel" -juttua, Puksu kertonee varmasti siitäkin.
Ludicrous wrote:Ei kuitenkaan aiheuttanut samanlaisia väristyksiä kuin esim. edellislevyn Smoke
The Smoke ei ole edelliseltä, vaan sitä edelliseltä. Paitsi jos et noteeraa vielä tätä uutta (tulevaa). Sitten oletkin oikeassa. Ja minä väärässä. Miksi kirjoitin tämän?
Ludicrous
Posts: 497
Joined: Mon Jan 05, 2004 10:03 am
Location: Ratavartijan mökki
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ludicrous »

Jussi wrote:
Ludicrous wrote:Ei kuitenkaan aiheuttanut samanlaisia väristyksiä kuin esim. edellislevyn Smoke
The Smoke ei ole edelliseltä, vaan sitä edelliseltä. Paitsi jos et noteeraa vielä tätä uutta (tulevaa). Sitten oletkin oikeassa. Ja minä väärässä. Miksi kirjoitin tämän?
Voi äiti että on tullut turoiltua tänään huolella. Niinhän se on, niinku sanoit. Toisaalta, oli edellinen tai ei, pointti tuli toivottavasti selväksi.
Pagan Fears
Posts: 1448
Joined: Thu Nov 03, 2005 3:33 pm
Location: Lahti

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Pagan Fears »

Hehe, hyvät on jutut! :D

Silver Bride ei kyllä ole iskenyt tähän päähän vielä yhtään. Ei tosin iskenyt Silent Watersikaan aluksi, joten ei varmaan vielä kannata heittää kirvestä kaivoon. Amorphiksen paras levyhän on Elegy (jolla on myös parhaat laulusuoritukset). Joka muuta väittää on väärässä, koska levyhän on täydellinen.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ice »

Teutates wrote:
Ice wrote:^Höh, ite en löytänyt yhtään viestiä missä joku väittäisi omaa mielipidettäään absoluuttiseksi totuudeksi, ketäs tarkoitit?
Tällainen vaikutelma minulle jäi tästä viimeisen sivun keskustelusta ns.rivien välistä.
Ok, tämähän menee samaan kastiin kuin tuo Puksun ihmisen tunnetilan lukeminen rivien välistä. Mutta toki ongelma on tullut vastaan täällä aiemminkin. "Olen sitä mieltä että....". "- Voi vittu, tuo ei ole faktaa eikä absoluuttista totuutta". :D
cornerarea

Re: Amorphis - Skyforger

Post by cornerarea »

Ne vanhat Amorphis-levyt kuulostavat kyllä jotenkin lapsellisilta nykyään. Ei sellaista örinää viitsi aikuinen ihminen enää kuunnella!
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Ice »

Puksu wrote:
The Smoke ei ole edelliseltä, vaan sitä edelliseltä. Paitsi jos et noteeraa vielä tätä uutta (tulevaa). Sitten oletkin oikeassa. Ja minä väärässä. Miksi kirjoitin tämän?
Tsih tsih, halusit viisastella!! :D
Hei nyt kun tämä topikki on jo muutenkin sivuraiteilla niin voisiko joku kertoa vanhalle tädille että mitä tarkoittaa IMO jota lukee aina välillä jonkun nörtin tekstissä? Varmaan sekin löytyy jostain messulaudan sääntökokoelmista mutta kun olen niin Saatanan laiska etten viitsi mennä katsomaan.
In My Opinion, eli minun mielestäni, siitä pitäisi ymmärtää että kyse on mielipiteestä, mutta näköjään jos sitä ei joka lauseeseen täällä laiteta, oletetaan että ne loput lauseet on absoluuttisia totuuksia.

Elegy Joutsenen vokaaleilla olisi kyllä levyhistorian pahimpia raiskauksia, toivotaan että nuo liveversiot riittää bändille.
Dunwich
Posts: 93
Joined: Sat Aug 24, 2002 1:26 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Dunwich »

Puksu wrote:No lue vaikka Anton Szandor LaVey "The Satanic Bible".
Siitä on tehty myös suomenkielinen painos.
Saatanan kirkon historiasta on tehnyt Barton kirjan "The Church of Satan".
löytyykö hei noi pakana verkon sivuilta?
suomi 24 stä ei löytyny
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Dead Man »

Puksu se vaan puksuttaa.
Holden

Re: Amorphis - Skyforger

Post by Holden »

cornerarea wrote:Ne vanhat Amorphis-levyt kuulostavat kyllä jotenkin lapsellisilta nykyään. Ei sellaista örinää viitsi aikuinen ihminen enää kuunnella!
Komp. Enkä todellakaan haluaisi heittäytyä bitchiksi, mutta kun on pakko - siis noi örinät oli naurettavia jo silloin kun ite oli teini, hitto että naurattaa kun joku aikuinen äijä örisee naama punaisena mikkiin. Jos on kurkku kipeä ja yskittää, niin käy hakemassa vain apteekista yskänlääkettä. Eikä pilaa muuten hyvää musaa jollain mölinällä. Ihme eläintarha.
Post Reply