B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
hakkinti

Post by hakkinti »

Janne, olen muuten lukenut samaa, silloin G:n julkaisun aikoihin. En nyt muista mitä siinä sanottiin, mutta jotain tyyliin, että Pete ottaa soittamisen aika vakavissaan ja tahtoo olla parhaassa mahdollisessa kunnossa ja että ainaskin vitamiineja taisi popsia (ainakin).

"Hommahan menee tietenkin niin, että mitä isompi rumpusetti, sitä parempi rumpali!"
-- Tähän luotin itsekin ennen (yeah, mullon muuten 2 basaria ja 5 tomia, joistan käytän tosin vain neljää - sis. lattiatomin) mutta Pokasaha se oli joka Rotiskon Jyväskylän keikalla huomautti, että hommahan menee just niin, että mitä pienempi setti, sitä parempi jätkä. Kaitsullakin oli siinä setti jossa oli 3 etutomia, niin se poisti kaksi. Edellisiin bändeihin verrattuna soitto oli luonnollisesti aivan omaa luokkaa. Eli mie voisin ostaa pari tomia vielä lisää... =\
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Sandovalilla oli tosiaan tiukka vitamiinipilleri-dieetti. Ei muistaakseni ollut kuitenkaan mitään steroideja napsimassa. :D Siinä ohella taisi olla sitten soittoa n. 4-5 tuntia/päivä ja sitten loppuilta rentoutumisharjoituksia ja proteiinijuomia yms...

Menee jo hiukan liian pitkälle minusta tämäkin.
T Mustonen

Post by T Mustonen »

No enpä nyt tiedä, äijä kai kuitenkin tienaa leipänsä soittamisella, joten tuollainen toiminta on aika ymmärrettävää. Eihän Sandovalilla ja vaikkapa ammattiurheilijalla ole loppujen lopuksi kovinkaan suurta eroa.

Hommahan menee tietenkin niin, että pelimies tekee saman moposetillä kuin isollakin, tämän luulisi olevan kaikille selvää. Teki vain mieli jatkaa tuota Spermtrolin aloittamaa hyvä rumpali -läppää :P

Kirjoitin jo yhden vastauksen joka oli vähän pidempi, mutta jostain syystä en voinut sitä postata. Lauta ilmoitti, että "viestim muooa ei ole määritelty". Mitä lie tarkoittaa... Josko tämä nyt toimisi?
Zyklon

Post by Zyklon »

No ei siinä nyt sitten mitään pahaa ole jos syö jotain vitamiineja, mutta mitään steroideja ei oteta.. perkele! :)

Kyllähän joltain Sandovalin tyyliseltä rumpalilta vaaditaan melko kovaa kuntoa niin ei se kyllä pahasta ole jos haluaa pitää itsensä kunnossa..

Ja jos Sandoval elättää itsensä täysin soittamisella niin eihän tuo oikeastaan mikään ihme ole jos se soittaa noin paljon päivässä ja illalla sitten tekee jotain harjoituksia jne. koska jos ei tartte käydä töissä niin kyllähän siinä ehtii treenata aivan vitusti. Kyllä mullakin varmaan soittomäärä lisääntyisi reilusti jos ei olisi koulua ollenkaan...

Ja tosta setin koosta.. mulla on kaks bassaria ja viisi tomia (joista yks lattiatom) enkä voi kyllä väittää olevani hyvä, joten eipä taida setin koko vaikuttaa :)
Mutta toi Kaitsu varmaan sais pelkällä snarella ja bassarilla soitettua vaikka mitä.. :P
Ei sitä voi verrata ihmisiin ku se on sellanen kone :lol:

Se vaan on niin perkeleen hyvä...
Zyklon

Post by Zyklon »

Helvetti tää topicci meinaa pudota pois.. pitää nostaa takas ylös :)
Houdini

Post by Houdini »

Mättöä, jihuu.
Jäi tuo mätön treenaaminen vähän vähemmälle,
jäin ns. " eläkkeelle " 1998 ja rupesin soittamaan
Funkya ja hieman Jazz tyyliä opettelemaan.
Tykkään enemmän vetää sellaista " sooloilua " rummuilla,
kuten DT:n ekoilla albumeilla Fenriz ja
tuo Aura Noirista tuttu Carl-Michael.
Sitä on vain jotenkin hauskempi soittaa,
paitsi nyt on joutunut opettelemaan hakkaamista
kun biisit vain nopeutuu, ja bändi kaveri sai
kiksiä monesta Albumista esim.Zyclon:sta.

Trym on ihan näpsäkkä pikku-mies, tosin ei pärjää
teknisesti niin hyvin kuin Hellu.Joka tykkää
soittaa Jazzia kuulema aika paljon, enkä ihmettele
yhtään miehestä että ei soittaisi.
Tosin Trym:nin niin teknisiä osoituksia ei ole
vielää päässyt kunnolla kuulemaan, eiköhän
hän jotakin kuitenkin osaa.
Satyricon:in Frosti on myös aika kova
hakkaamaan kannuja, mitä nyt sai kuulla siitä
Slayerin coverista..huh huh
Mutta kovia rumpaleita nuo Norgen miekkoset
ovat, tosin muualta maailmasta löytyy
vastuksia aika helposti.
Eiköhön me Suomen rumpalit vielä näytettä
mitä se niin perkeleesti puhuttu sisu takoittaa,
se ei pelkäästä päde joihinkin Hemohes-hiihtäjiin :wink:
:beer:
Anonymous

Post by Anonymous »

Asiasta kahdeksanteen: Frost vetää aika tiukat blast beatit Gorgorothin Destroyerilla biisiin The Devil, The Sinner And His Journey.
Kassara

Post by Kassara »

Stellar Master Elite wrote:Frost vetää aika tiukat blast beatit Gorgorothin Destroyerilla biisiin The Devil, The Sinner And His Journey.
On muuten aika huikee biisi. Siinä ei paljoa fillejä viljellä. Vähän samanlaista toimintaa se rummutus kun Zyklon B:n lätyllä.
Toimii siis ihan vitun hyvin.
Ead Hollfard
Posts: 107
Joined: Tue Sep 03, 2002 9:01 am
Location: Kni/Hki
Contact:

Post by Ead Hollfard »

Riippuu tekniikasta. Jos saat menemään tarkasti tahtiin, niin voihan sen soittaa yhdelläkin basarilla. Kahta suosittelen, riippuen tietenkin siitä, miten nopea tempo on. Kannattaa joka tapauksessa treenata aluksi hitaasti ja tarkasti komppia, ja lisätä nopeutta pikku hiljaa niin, että kädet ja jalat pysyy perässä.
T Mustonen

Post by T Mustonen »

Juu-u, tuo Art Verdi on kyllä elukka. Joskus löysin joitain klippejä ja "suht" vauhdikastahan tuo meno on edelleen.

Hm, mahtaakohan tuo miekkonen soittaa koskaan mitään komppipohjaista matskua? Tykkäsi niin kovasti tuota snarea paukutella...

Hullu mies. Antais tuon vasemman käden mulle..
Zyklon

Post by Zyklon »

Tää on vanha topic, mutta ajattelin että tämä juttu passaa tänne kun täälä on kuitenkin ollut tähän asiaan liittyvää keskustelua..

Tuli tuossa treenatessa mieleen yks sellanen juttu, joka kannattaa ottaa huomioon jos kohdistatte treenauksenne johonkin yhteen juttuun kerralla. Kun minä olen tuota blastia treenannut aika paljon nykyään, niin olen huomannut että pystyn soittamaan nopeampaa tuolla blastillä kuin tavallisella rollilla. rollilla on saanut vain jonkin verran yli 850 iskua minuutissa, mutta blastilla sain noin 900. Eli suosittelen että jos harjoittelette tuollaisia nopeita ja raskaita juttuja niin älkää treenatko ainoastaan yhtä juttua, vaan pitäkää treeni mahdollisimman monipuolisena..

No jooh.. oliko tuosta nyt sitten mitään hyötyä kenellellään.. :roll:
Zyklon

Post by Zyklon »

Ja voihan vuohen penis!! Tuo Art Verdi on aivan vitun hullu! Saatana ku osais käyttää noin sormia ja reboundia niin vittu..
electro surgery

Post by electro surgery »

Hallitseeko moni lautalaisista kannuttajista seuraavaan nopean kompin, jota käytetään paljon mm. thrash metallissa:

Hx---x---x---x---x---x---x---x-
S---x-----x-----x-----x-----x--
Bx-----x-----x-----x-----x-----
nojoo tulipa hieno

Siis pointti on, että basari ja virveli vetää neljäsosia hihatin vetäessä triplettejä
Zyklon

Post by Zyklon »

Eipä oo käynyt mielessäkään tollanen komppi.. Voishan tota kokeilla. Sanos joku biisi missä tota käytetään..
Anonymous

Post by Anonymous »

Zyklon wrote:Eipä oo käynyt mielessäkään tollanen komppi.. Voishan tota kokeilla. Sanos joku biisi missä tota käytetään..
Destructionin Tormentorissa on melkein sama komppi, tosin lisää tuohon versioon yksi basarin isku jokaisen basarin iskun perään, eli kutakuinkin näin:

Hx---x---x---x---x---x---x---x-
S---x-----x-----x-----x-----x--
Bx-x---x-x---x-x---x-x---x-x---
electro surgery

rässikomppi

Post by electro surgery »

Kyllähän tommosta meininkiä on aika paljon mm. Sodomin Persecution Manialla ja Agent Orangella.
hakkinti

Post by hakkinti »

Zyklon: Tahdotko tulla vetään basareitas seuraavalle Funeriksen levylle? Sinulla kun oli ikää muistaakseni aika vähän ja sanoit joskus olleesi paremmassa kunnossa, niin missä bändissä soitat?

No mutta olenhan minäkin jo taas yhden päivän treenannut tosissani pitkästä aikaa, että kyllä se tästä, LOL.

Muuten vielä tuosta Sandovalista. Muistaakseni Nick Cave sanoi jossain, että menee "toimistoonsa" aamulla ja rupeaa säveltämään/sanoittamaan ja tekee hommia melkein kahdeksasta neljään-tyylillä ja että se on ainoa tapa jolla se saa hommia todella tehtyä. Itse otin koulun alusta heti (siis amk) vuoden lomaa ja päätin keskittyä soittoon. Ei tullut mitään. Kun ei ole kiirettä herätä, ei ole kiirettä tehdä mitään muutakaan ja laiskistuu. Nyt sitten olen tämän vuoden puolella pyrkinyt pitämään hieman parempaa kuria ja ehkä se vielä tästä minunkin soittoni. Mutta pointti oli siinä, että jos tahdot olla pirun hyvä, niin treeniä paljon. Toisaalta myös joku 3-5 tuntia päivässä on aika urakka ja vaati jo hieman muutakin kun pelkkää "soittelua".

Toisaalta, Petellä on aika monta vuotta etumatkaa ja aika paljon bändikokemusta. Vinkiksi muuten, että Trollheim's Grott:n (meniköhän oikein) poika on petrannut soittoaan aika pirusti. Pistäkää nimi muistiin, seuraava levy voi olla jo pelottavan nopeaa.

Ja paljon treenaamisesta vielä. Kauan aikaa sitten jo sfp:n lankulla mainitsin maailman nopeimmasta rumpalista. Kanadalainen mies, jonka nick on "Alexgrind" - jos joku muukin vieraili Cryptopsy foorumilla, tietää hepun. Väitti Peten olevan nopea, mutta että pystyy itse samaan. Ja sanoi joskus ehkä vuosi sitten, että on soittanut rumpuja kaksi vuotta.
www.deuterium.cjb.net
Nyt ovat sämplet julki ja EI VITTU!!!! Ja for the records, siellä on rumpali, eikä tietokone. Että jotkut sitä treenaavat itsensä kolmessa vuodessa tuohon kuntoon - tosin bändi on jo hajonnut ja tuo demokin on melkein vuoden vanha. Mutta jos tahdotte lopettaa soittamisen, niin käykää kuuntelemassa.
Zyklon

Post by Zyklon »

Joo mulla ei todellakaan tuota ikää vielä ole paljoa, noin kuukauden päästä tulee 18 täyteen.

Jalkojen osalta olis joskus paremmassa kunnossa. Tai sitten se vain tuntuu. Mutta kuitenkin mielestäni sillon joskus oli kestävyys parempi ja nopeuttakin oli enemmän. Nyt olen huomannut, että kun on käsiä treenannut vitusti, niin ei jaloilla enää jaksakkaan niin hyvin. Mutta vittu kun ei yksinkertaisesti aika riitä siihen, että treenaisi käsiä ja jalkoja tasaisesti.

Ja tosta bändistä.. en oo koskaan soittanut missään tunnetussa/mainitsemisen arvoisessa bändissä. Yhdessä bändissä soitin neljä vuotta ja siltä tuli siinä ajassa vain yksi demo. Sen bändin lopetin viime kesänä. Pian tulee kaksi vuotta täyteen tuon nykyisen bändin kanssa, eikä vielä ole oikeastaan mitään järkevää saatu aikaan. Kesällä tehdään mahdollisesti demo. Muullon ei ole aikaa tarpeeksi kun jäsenet opiskelee eri paikoissa niin ei pysty bändin kans treenaan kuin maksimissaan kerran viikossa. Ja nimikin on tolla bändillä vaihtunut monesti, eikä me olla vieläkään päätetty sitä lopullista nimeä. Ja tyylikin on vaihtunut monesti. Välillä meinas tulla oikein kunnon mättöä, jopa grindi vaikutteilla ja mähän hypin onnesta sillon :)
Mutta nyt se on taas mennyt tollaseksi.. hmm.. miten sen sanois. Ei niin kauhean mätöksi :)

Perkele.. kyllä mä vielä joskus sen grindibändin perustan ja tapan kaikki :lol:

Kun nyt tuntuu välillä siltä, että mähän treenaan ihan turhaan noita blasteja ja muita, kun ei niitä voi bändissä käyttää.

Nyt tuli muuten just vittumaisesti autokoulu sotkemaan treenaamista. Heti meni pari iltaa viikosta siihen kun pitää kuunnella jotain höpinää ja sit kun alkaa ajot niin menee lisää.. ja noi tiistai ja torstai kun vielä ovat olleet sellaiset päivät että silloin on ollut tapana vetää kunnon über treenit :evil:

Nyt pitää ilmeisesti alkaa jalkoja treenaamaan käsien ohelle aivan vitusti..

Niin joo.. mä luulen Hakkinti ettei musta taida vielä mihinkään Funeris levylle olla :)
Kyllä te kuitenkin sen verran nopeita biisejä väsäätte, että mähän kuolen sellasessa mätössä :D
Kassara

Post by Kassara »

Hakkinti: Kiitokset positiivisesta palautteesta. Tietääpähän ettei treenaaminen ole ihan hukkaan mennyt.
Seuraava tuotos onkin sitten minun osaltani Deathchainin debyytti jossa tuskin mitään nopeusrajoituksia tullaan rikkomaan. Trollista paha mennä sanomaan vielä mitään.
hakkinti

Post by hakkinti »

Zyklon: Ajattelin vain, että jos olet noinkin nopeasti soittanut, niin kai siinä on bändi ollut alla. Bändissä soittaminen yleensä vaikuttaa aika lailla treenaamiseen/siihen mitä soittaa. Ja tuosta tappamisesta, niin tuo on oikea asenne, mutta jos kuuntele tota Deuteriumia, niin ehkä tapat ensin ittes ennenku rupeat haastamaan tota jätkää. Aivan kipeitä tempoja. Siis nopeampi kuin Funeriksen ekalla. Now that's what I'd call brutal death metal ;D Niin ja on mullakin vielä tuo kortti ajamatta, pitäis kai keretä tässä ennen syksyä, niin sitten olis vaan ajotunnit ja rumpujen soitto, syksyllä siihen lisätään opiskelu, niin sitten ei enää aika riitä ja jostain pitää karsia. Tähän asti olen karsinut opinnoista, mutta syksyllä ne aloitan. Katsokaas, asiat tärkeysjärjestykseen :) .

Niin ja vielä niistä temmoista, niin kyllä sinä Funeriksen seuraavalle basareita voisit tulla pistelemään. Olet nimittäni aika lailla mua edelle tällä hetkellä. Tosin nyt jo kaksi päivää taas treeniä alla ja tästä hetimmiten lähden treeneihin. Grindistä nyt sitten en sano mitään. Uutta matskua juuri tehdään ja nyt alkaa vaikuttaa lupaavalta. En vain kykene mitenkään soittamaan, staminaa uupuu ja uusimmasta tempoakin vielä se 40bpm :D

Kassara: Mikäs siinä. Pirusti olet petrannut, vaikka enhän minä noita levyjänne ole koskaan kuullut. Tasaisen varmasti vedät keikalla ja se on hyvä merkki se - ja nopeasti. Jospa sitä itsekin hätiköinnin ohella joskus saisi nauttia soitosta. Mutta sekin päivä vielä koitaa. Nyt treeneihin...
Zyklon

Post by Zyklon »

Mä yritän nyt hoitaa tuon autokoulun mahdollisimman nopeasti alta pois, että pääsis sitten taas kunnolla treenaamaan. Vituttaa tosissaan kun noihin teoriatunteihinkin menee pari iltaa viikosta ja sitten ei enää ehdi soittamaan. Ja sitten vielä jossain vaiheessa kun alkaa ajot niin voi perkele..

Niin ja tuosta bändistä.. sillon kun mun jalat oli nopeimmillaan niin kyllähän mulla bändi oli. Sillon välillä treenattiin niin perkeleesti että ei se oo kumma että kunto oli kova. Ja kun kaikissa biiseissä oli melkein koko ajan tuplabassaria. Nyt nuo omat biisit ei oo enää niin jyystöä ainakaan jaloilla, niin kärsii vähän kunto. Sillon kun yksin soittelen niin pyrin mahdollisimman paljon treenaamaan noita nopeita juttuja. Pitäs alkaa nyt jaloillekkin kehittämään joku järkevä systeemi millä niitä treenaisi. Käsiä (ja erityisesti sitä blastia) olen vain treenannut niin, että olen soittanut aina viisi minuuttia putkeen pelkästään tuota blastia ja sitten jonkin aikaa muita juttuja ja sitten taas blastia. Yhteensä olen soittanut tuota blastia aina illan aikana noin puoli tuntia. Nyt olen sitten alkanut tuota grindiäkin vetämään sellaiset 10-15 minuuttia aina treenatessani.. pitäs treenata enemmän. Pitäisi kai alkaa jaloillakin vetään jotain tollasia 5-10 minuutin "spurtteja". Jotenkin musta tuntuu, että jalat vaatii enemmän treeniä kuin kädet. Siis jos haluaa nostaa nopeutta. Niin tuo puoli tuntia nopeaa soittoa ei varmaan illassa riitä jaloille..

Levyjen matkassa tulee soitettua aika paljon. Noissa on vain se ongelma, että on vitusti sellaisia liian helppoja ja hitaita biisejä, ja sitten taas on vitusti sellasta joka on niin nopeaa ja raskasta, ettei niitä pysty soittaan :lol:

Emperorilla on joitakin ihan kivoja biisejä, missä tulee hyvin jaloille treeniä, mutta niitäkin on vain pari. Morbid Angeliltäkin on tullut muutamaa biisiä soitettua.. Tuo Summoning Redemption tuolta uusimmalta on aika hyvä treeniin. Kesto 7 minuuttia ja melkein koko ajan tuplabassaria ja nopeus taitaa olla luokkaa yli 750 iskua minuutissa jos oikein muistan.

Mutta jooh.. pitää lähtä sinne vitun autokouluun.. :evil:
Zyklon

Post by Zyklon »

Niin joo... vielä siitä, kun sanoit Hakkinti joskus siitä että kannattaa kokeilla nostaa rideä pystyyn. Niin mä sen jälkeen silloin nostin sitä pystympään ja se kyllä autto vitusti :)

Että kiitos vaan vinkistä! Nostaisin sitä varmaan vielä pystympään, mutta sitten se veis niin vitusti tilaa, että muiden peltien asettelu menis hankalaksi. Mä kun en tykkää yhtään siitä että pellit on korkealla. Johtunee varmaan siitä että olen aika lyhyt. Ja muutenkin vaikuttaa siltä että jotkut pitävät peltejään helvetin korkealla vain siksi, että ne näyttää "coolilta"..

Hmm.. kun kattelin Behemothin videoita ja kuvia, niin Infernollahan oli perkele ride ihan pystyssä. Ja niin on John Longstrethilläkin aika helvetin pystyssä.

Nostin tuon riden jo aiemmin pystympään, ja aloin tossa yks päivä miettimään, että piru kun snare on niin saatanan paljon raskaampi soittaa ku ride. Noh.. mä sitten kallistin snareakin vähän vinompaan ja nostin sitä hieman ylemmäksi, niin johan helpottui soittaminen. Snarea ei tosin kovin pystyyn voi laittaa, mutta tollanen pienikin muutos helpotti melko paljon.

Ja voi saatana.. nyt tuli kolmas päivä putkeen niin, etten ole kerennyt soittamaan rumpuja kuin 20 minuuttia tiistaina, ja arvatkaapa vituttaako? ja huomennakaan ei ehdi.. voi pässin kives.. Mutta kunhan saa autokoulun ja muut paskat alta, niin luulisi että siinä riittäisi sitten motivaatiota vähäksi aikaa kun ei nyt kerkeä kunnolla soittamaan..
hakkinti

Post by hakkinti »

No riden pystyyn nostamisen rippasin itse Mounierilta ja Longstrethilta, että oles hyvä. Itsellä vaihtelee ride koko ajan, välillä suht. pystyssä, välillä enemmän Kaitsun tyyliin.

Odottakaas muuten kun saan (ehkä, mahdollisesti, joskus, jos saan lisää rahaa) uuden setin, niin parin pellin ostamisen jälkeen se on muuten sellanen setti, että huh huh. No ei siis kovin iso, mutta melko erityisesti aseteltu... lähinnä pohjautuen siihen faktaa, että pitää soitta nopeasti juttuja ja silloin isot osat ja isot välit ovat pahasti. Eli joskus sitten kuvia...

Niin muuten, jos joku tahtoo ostaa Taman Rockstar Pro tuplasetin (22" basari x 2, 10", 12", 13", 14" tomit, 16" lattiatomi, 14" Taman Rockstar Pro metallivirveli, Gibraltarin tukeva penkki & tukeva hi-hat-ständi sekä Gibraltarin kolmiosainen räkki, jossa on muistaakseni 7 klämppiä (eli ständeillekin riittää hyvin) sekä useampikin muistilukko) niin laittakaa postia.
http://www.funerisnocturnum.com/shows/020816/lu7.jpg
http://www.funerisnocturnum.com/shows/020809/05.jpg
Zyklon

Post by Zyklon »

Jos rummut meinaat vaihtaa, niin miksi sä ton räkin myyt? Mulla on kans Gibraltarin räkki, ja täytyy sanoa että se helpottaa hommaa ihan saatanasti.. ei tulis mitään asettelusta ilman tota..

Minäkin oon pyrkinyt siihen, että lautasten ja rumpujen asettelu helpottaa tuota nopeasti soittoa mahdollisimman paljon.. eli aika alhaalla on kaikki.. Ja ride tosiaan on aika pystyssä joka helpottaa helvetisti.
hakkinti

Post by hakkinti »

Pearlin settiä olen meinannut ja sitten ostaisin tietysti Pearlin räkin ;)

Crashien korkeudesta sen verran, että esim. Roddyllä on mielestäni crashit suht. korkealla tomeihin ja haikkaan nähden, miksi? Onhan se tyylikkäämmän näköstä kun esim. minulla, kun pellit on suht. alhaalla ja kallistettu minuun päin, mutta on se minun asettelulla (mielestäni) helpompi soittaa.
Post Reply