Politiikka [oli: Eduskuntavaalit 2011]

Valikoidut off-topic-aiheet
Vastaa Viestiin
Evilmetal

23 Tammi 2012, 08:56

Vuosikymmeniä suomalaiset ovat haukkuneet ruotsalaisia homoiksi etc, mutta nyt pilkka iskeen ihan omaan nilkkaan. Eihän hurrien päämies nyt iske jostain kolumbialaisesta baarista miespuolista kampaajaa, vaan sen sijaan Kaarle Kustaa menee kunnolla huoriin ja vetää samalla kokkelia nokkaan.

Tailgunner

23 Tammi 2012, 09:57

Toisella kierroksella jää kyllä nyt äänestämättä. Ei pysty äänestämään Kokoomuslaista työläisten riistäjää jonka kampanjan suurimmat tukijat ovat olleet niitä samoja osinkojen nostajia jotka ovat aiheuttaneet tuhansien duunarien työpaikkojen menetykset. Toinen vaihtoehto on taas kuvottava hintti jonka paikka olisi taas ihan muussa linnassa kuin presidentin linnassa.
Nuclear Holocaust
Viesti:

23 Tammi 2012, 10:05

Homo, homostella, suvaitsevainen, konservatiivi, edistyksellinen, seksuaalinen suuntautuminen, homojen adoptio-oikeus, sukupuolineutraali avioliittolaki, BLAA, BLAA, BLAA...

Minulle on aivan yksi ja sama mitä ihmisten makuuhuoneissa tapahtuu yksityishenkilöinä. En vain ymmärrä miksi tämä "homostelu" on nostettu median myötämielisellä vaikutuksella maailman tärkeimmäksi asiaksi, kun meillä on yhteiskunnassa ihan oikeitakin ongelmia:

-vanhukset nääntyvät nälkään paskaisissa vaipoissa hoitokodeissa
-sosiaalisesti syrjäytyneet ja pahoinvoivat perheet tappavat lapsiaan
-kuntien talous on kuralla ja varaa ei ole mihinkään
-yms.

Lista on pitkä ja loputon, mutta päivän kuumin ja polttavin kysymys on kuitenkin, että: voiko "verorahoilla kustannettu valtaoikeuksiltaan riisuttu pelle" olla homo?

Työnnetään pää pensaaseen, suljetaan silmät todellisuudelta ja keskitytään täysin epäolennaiseen = SUURI SUMUTUS

Teemana tänään: 'Ihr pseudodemokraten seid dem untergang geweiht'.
Jack the Jester

23 Tammi 2012, 10:28

Tailgunner kirjoitti:Toisella kierroksella jää kyllä nyt äänestämättä.
Veikkaan ettet ole asiantilasi kanssa. Änestysprosentti tulee putoamaan taatusti aivan romahdusmaisesti ensimmäisestä kierroksesta. Vastakkain ovat Suomi-politiikan kuuluisin köyhien kyykyttäjä ja homoseksuaali. Joten minä vain kysyn, että kumpaakohan näistä esimerkiksi ne yhteensä 800 000 Väyrystä ja Soinia äänestänyttä nyt sitten aikovat äänestää?? Tuosta porukasta varmaan puolet jättää suosiolla äänestämättä..

Olen itse sen kannalla mitä esimerkiksi Lipponen eilen sanoi, tästä tulee nyt aivan läpikävely Niinistölle presidentinlinnaan. Hänellä on melkein 20% etumatka, pienpuolueiden ehdokkaiden äänestäjistä kristilliset eivät ikinä voi äänestää homoa, samoin ruotsalaiset menevät ilman muuta porvarin taakse. Soinin äänestäjät äänestävät sitten pitkin hampain Niinistöä, tai luultavimmin ovat äänestämättä lainkaan. Väyrysen kannattajien joukossa keski-ikä on jo pelkästään niin korkea että homous on aivan liian suuri kynnys äänestää Haavistoa, eli menevät Niinistön taakse tai ovat äänestämättä. Jäljelle ei jää kuin vasemmisto, jota ei näytä edes kiinnostavan..

Tällä logiikalla en näe Haavistolla minkäänlaisia mahdollisuuksia..
Koskenkorvasieni

23 Tammi 2012, 10:38

Tailgunner kirjoitti:Toisella kierroksella jää kyllä nyt äänestämättä. Ei pysty äänestämään Kokoomuslaista työläisten riistäjää jonka kampanjan suurimmat tukijat ovat olleet niitä samoja osinkojen nostajia jotka ovat aiheuttaneet tuhansien duunarien työpaikkojen menetykset. Toinen vaihtoehto on taas kuvottava hintti jonka paikka olisi taas ihan muussa linnassa kuin presidentin linnassa.
Mä taas äänestän Haavistoa juuri siitä syystä, etten tuota köyhien kyykyttäjää pressaksi halua. Homoudesta vitut. Haavistolla on sitä paitsi paljon kokemusta ulkopolitiikasta, eikä ole samanlainen seipäänniellyt, kuin Niinistö, vaan asiallinen ja kohtelias diplomaatti.
Viimeksi muokannut Koskenkorvasieni, 23 Tammi 2012, 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi

23 Tammi 2012, 10:40

Jack the Jester kirjoitti:Väyrysen kannattajien joukossa keski-ikä on jo pelkästään niin korkea että homous on aivan liian suuri kynnys äänestää Haavistoa,
Tämä onkin mielenkiintoinen aspekti; onko homous sitten ihan tuore juttu, choice of the new generation -pepsimainosta mukaillen? :P

Mie se en taaskaan joutanut kiireiltäni äänestämään, 12 vuoden putki jatkuu, toisella kierroksellakaan ei varmaan ole sellaista tilannetta että sitä kumpikaan (tai, no Sale I:nenhän se toki olisi) ehdokkaista kaipaisi, joten mitä suotta.
Tailgunner

23 Tammi 2012, 10:53

Hintti sivari armeijan ylipäällikkönä....huh huh.Kenraali Ehnrooth kääntyisi varmasti haudassaan jos näin tapahtuu.
Holden

23 Tammi 2012, 11:06

Koskenkorvasieni kirjoitti:
Tailgunner kirjoitti:Toisella kierroksella jää kyllä nyt äänestämättä. Ei pysty äänestämään Kokoomuslaista työläisten riistäjää jonka kampanjan suurimmat tukijat ovat olleet niitä samoja osinkojen nostajia jotka ovat aiheuttaneet tuhansien duunarien työpaikkojen menetykset. Toinen vaihtoehto on taas kuvottava hintti jonka paikka olisi taas ihan muussa linnassa kuin presidentin linnassa.
Mä taas äänestän Haavistoa juuri siitä syystä, etten tuota köyhien kyykyttäjää pressaksi halua. Homoudesta vitut. Haavistolla on sitä paitsi paljon kokemusta ulkopolitiikasta, eikä ole samanlainen seipäänniellyt, kuin Niinistö, vaan asiallinen ja kohtelias diplomaatti.
Samanlainen köyhien kyykyttäjä se Haavistokin on. En ymmärrä, mitä merkitystä Haaviston "kokemuksella"* on, kun tuleva presidentti (riippumatta siitä, kumpi valitaan) askartelee lähinnä EU:n kanssa. Eu-säädöistä taas Niinistöllä on laajempi kokemus.

* eiks tää ole lähinnä jotain kaivonrakentamista ja aseellisten konfliktien sovittelua maissa, joissa ei toimivaa yhteiskuntaa ole? Ei mun nähdäkseni kovin vahvaa valuttaa euroopan unionin sisäisissä asioissa.
Guitarwall

23 Tammi 2012, 12:05

En itekkään ois voinu kuvitella äänestäväni kokoomusporvaria, mut siltähän tämä tilanne vaikuttaa. Näistä kahdesta vaihtoehdosta pressan tehtävään Niinistö on ehdottomasti sopivampi ulkopoliittisten ansioidensa ja talouspolitiikan kokemuksensa puolesta, sillä tällä hetkellä tarvitaan ennemmin maailmantalouden kuin konfliktien selvittelyjen tai niiden ympäristövaikutusten päälle ymmärtävää presidenttiä.

Sinänsä vähän huvittavaa tämä suvaitsevaisuuskeskustelu näin vaalien yhteydessä, sillä ei vaaleilla mun mielestä ole tarkoitus näpäyttää ketään tai osoittaa tietyllä tavalla äänestämällä olevansa suvaitsevampi kuin muut, vaan tarkoitus on oikeasti valita maan muodollinen johtaja ja keulakuva, vaikka valtaoikeutensa karsittuja olisivatkin.

Toisekseen vähän mietityttää, pystyykö Haavisto näissä tietyissä tasa-arvokysymyksissä puolueettomuuteen ja tarvittavaan kriittisyyteen. Etenkään adoptiokysymys ei mun mielestä ole missään tapauksessa mustavalkoinen, vaikka sen puolestapuhujat sitä kovasti väittävätkin.
fey

23 Tammi 2012, 13:36

kaos kommando kirjoitti:
Samanlainen köyhien kyykyttäjä se Haavistokin on. En ymmärrä, mitä merkitystä Haaviston "kokemuksella"* on, kun tuleva presidentti (riippumatta siitä, kumpi valitaan) askartelee lähinnä EU:n kanssa. Eu-säädöistä taas Niinistöllä on laajempi kokemus.

* eiks tää ole lähinnä jotain kaivonrakentamista ja aseellisten konfliktien sovittelua maissa, joissa ei toimivaa yhteiskuntaa ole? Ei mun nähdäkseni kovin vahvaa valuttaa euroopan unionin sisäisissä asioissa.
Millä perusteella se Niinistön veroinen köyhien kyykyttäjä ois? Ei sillä, vastaan suoranaisesti väittäisin, mutta tuohon väitteeseen törmää usein, mutta ite en politiikkaa sivusilmällä seuraavana ole moista huomannut.
Impro

23 Tammi 2012, 14:06

Tailgunner kirjoitti:Hintti sivari armeijan ylipäällikkönä....huh huh.Kenraali Ehnrooth kääntyisi varmasti haudassaan jos näin tapahtuu.
Aattele nyt jos se pääsis pressaksi ja niitä vauvoja suutelemaan, nehän muuttuis homoiksi samantien!

Ei vois kyllä vähempää tulevassa presidentissä kiinnostaa seksuaalinen suuntaumus, kyllä minä vähän muita asioita vaadin kuin että tykkää pillusta.
Holden

23 Tammi 2012, 14:28

fey kirjoitti:
kaos kommando kirjoitti:

Millä perusteella se Niinistön veroinen köyhien kyykyttäjä ois? Ei sillä, vastaan suoranaisesti väittäisin, mutta tuohon väitteeseen törmää usein, mutta ite en politiikkaa sivusilmällä seuraavana ole moista huomannut.
Varmaan ensin kannattaa kysyä, millä tavalla Niinistö on köyhien kyykyttäjä*. ** Haaviston talouspolitiikka on silkkaa kokoomusta ja vertaaminen tulee yksinkertaisesti siitä.

* ite harmaana eminenssinä en ota tai ole ottanut lainkaan kantaa tähän kysymykseen.

** itseasiassa ärsyttää ihan vitusti tällaiset aivokuolleet heitot, kuin: "en äänestä Väyrystä, koska hehheh, se on Väyrynen" tai "en äänestä Niinistöä, koska hehheh, se on köyhien kyykyttäjä". Itehän tein äänestyspäätöksen yksinomaan niiden asioiden perusteella, joita ehdokkaat ovat halunneet nostaa esille ja joita he itse henkilökohtaisesti kannattivat ja pyrkivät ajamaan tullessaan mahdollisesti valituksi. Annoin mielessäni kaikille ehdokkaille puhtaan pöydän, koska, kuten niin moneen kertaan on toitettu, nämä ovat ensisijaisesti henkilövaalit. Ja ei, en äänestänyt kumpaakaan ennakkosuosikkia. Kakkoskierroksella taitaa lähteä tyhjä arpa ensimmäistä kertaa ikinä.
fey

23 Tammi 2012, 15:01

kaos kommando kirjoitti:
fey kirjoitti:
kaos kommando kirjoitti:

Varmaan ensin kannattaa kysyä, millä tavalla Niinistö on köyhien kyykyttäjä*. ** Haaviston talouspolitiikka on silkkaa kokoomusta ja vertaaminen tulee yksinkertaisesti siitä.

* ite harmaana eminenssinä en ota tai ole ottanut lainkaan kantaa tähän kysymykseen.

** itseasiassa ärsyttää ihan vitusti tällaiset aivokuolleet heitot, kuin: "en äänestä Väyrystä, koska hehheh, se on Väyrynen" tai "en äänestä Niinistöä, koska hehheh, se on köyhien kyykyttäjä". Itehän tein äänestyspäätöksen yksinomaan niiden asioiden perusteella, joita ehdokkaat ovat halunneet nostaa esille ja joita he itse henkilökohtaisesti kannattivat ja pyrkivät ajamaan tullessaan mahdollisesti valituksi. Annoin mielessäni kaikille ehdokkaille puhtaan pöydän, koska, kuten niin moneen kertaan on toitettu, nämä ovat ensisijaisesti henkilövaalit. Ja ei, en äänestänyt kumpaakaan ennakkosuosikkia. Kakkoskierroksella taitaa lähteä tyhjä arpa ensimmäistä kertaa ikinä.
Kuinka se on samanlaista? Ainakin HS:n vaalidatan perusteella Haavisto on tuolla vasemmistolaisten arvoliberaalien puolella kuten olin arvellutkin. En minä tuota dataa mitenkään analysoida osaa, mutta kyllä tuo Haaviston ja Kokoomuksen yhtenevyys jotain tarkempaa perustelua tarvitsisi. Etenkin kun kokoomuslaiset saa hyvin erilaisia vastauksia tuossa kyselyssä.
Viimeksi muokannut fey, 23 Tammi 2012, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teuvo

23 Tammi 2012, 15:27

Kuviot ovat melkoisen sekaisin ja se on hyvä.

"Haaviston nousu toiselle kierrokselle näkyy myös perussuomalaisten suosimalla maahanmuuttokriittisellä Hommaforum-keskustelupalstalla, jossa puhaltaa nyt uudet tuulet: siellä käydään nyt debattia siitä, pitäisikö Haavistoa kannattaa vai ei."

http://www.iltalehti.fi/presidentinvaal ... 0_pd.shtml
Holden

23 Tammi 2012, 15:43

fey kirjoitti:Kuinka se on samanlaista? Ainakin HS:n vaalidatan. Perusteella Haavisto on tuolla vasemmistolaisten arvoliberaalien puolella kuten olin arvellutkin. En minä tuota dataa mitenkään analysoida osaa, mutta kyllä tuo Haaviston ja Kokoomuksen yhtenevyys jotain tarkempaa perustelua tarvitsisi. Etenkin kun kokoomuslaiset saa hyvin erilaisia vastauksia tuossa kyselyssä.
Haaviston (ja vihreiden) ja kokoomuksen yhtenevät talouskuviot juontaa juurensa jo 90-luvulle ja tuohon 2000-luvun alkupuolelle. HS:n vaalikoneen datan perusteella en lähtisi kovin kummoisia johtopäätöksiä tekemään. Itse jos tarkastelisin asiaa ummikkona huomioisin erityisen tarkasti, että yhtenevä ei ole synonyymi sanalle identtinen. Periaatteessa voisin kaivaa sulle kunnollista dataa, mutta olen aina ajatellut, että yhtäältä: oppia janoava ihminen löytää itsekin ja toisaalta: ei kiinnosta, sillä aihe ei ole mielestäni kovin relevantti. Sen verran voin ohjata vielä, että kannattaa kiinnittää huomioida siihen, mitä päätöksiä on tehty ja ketkä on ollut mukana päättämässä, eikä siihen, mitä ihmiset kertovat vaalikoneessa tekevänsä hypoteettisissa tilanteissa tai kuinka sellaisissa heidän mielestään pitäisi toimia.

Mitä yritän siis sanoa, minulle on aivan sama allekirjoitatko näkemystäni vihreiden (ja Haaviston) ja kokoomuksen yhtenevästä talouspolitiikasta, mitään merkitystä sillä ei ole pointtini kannalta.

Ps. (ei varsinaisesti osoitettu feylle) Mitä vitun tekemistä talouspolitiikalla on arvoliberalismin kanssa?
Visca Poum

23 Tammi 2012, 15:51

Mielenkiintoinen spekulaatio johon törmäsin, oli että Niinistön kampanjaporukassa olisi taktikoitu ja "määrätty" osa omista äänestämään Haavistoa, ja näin tiputettu vahvempi vastustaja Väyrynen toiselta kierrokselta ulos. Tämä sitten selittäisi Haaviston viime hetken petraamisen ja Niinistön äänikadon. Toki hieman foliohattuiluun kallellaan olevaa ajatuskulkua, mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen spekulaatio. Niinistön voittokulku Haavistoa vastaan tulee joka tapauksessa olemaan vallan selvä peli.
PsychoTapu

23 Tammi 2012, 16:47

No suhteellisen iso osa tarvitsee olla, että sillä olisi minkäänlaista vaikutusta vaalitulokseen.
teuvo

23 Tammi 2012, 17:38

Visca Poum kirjoitti:Niinistön voittokulku Haavistoa vastaan tulee joka tapauksessa olemaan vallan selvä peli.
Kuningas Niinistön kruunajaisia odotellessa käyn äänestämässä.
Masi

23 Tammi 2012, 17:58

Guitarwall kirjoitti:En itekkään ois voinu kuvitella äänestäväni kokoomusporvaria, mut siltähän tämä tilanne vaikuttaa. Näistä kahdesta vaihtoehdosta pressan tehtävään Niinistö on ehdottomasti sopivampi ulkopoliittisten ansioidensa ja talouspolitiikan kokemuksensa puolesta, sillä tällä hetkellä tarvitaan ennemmin maailmantalouden kuin konfliktien selvittelyjen tai niiden ympäristövaikutusten päälle ymmärtävää presidenttiä.
Presidentillä ei taida taloudellisissa kysymyksissä olla minkäänlaista valtaa. Maailmantalous ja konfliktit tosin kulkevat käsi kädessa että sikäli kumpaakin ymmärtämystä tarvitaan.
Gurney Halleck

23 Tammi 2012, 21:08

Minua kiinnostaisi tietää että mikä ehdokkaista sitten oli porukalle "tarpeeksi" vasemmalla? Väyrynen ja Soini veti ehkä EU-kriittistä linjaa mutta ainakin ensiksi mainittu on aikoinaan ollut ihan samaa keskusta-kokoomus porvarilinjaa taloudellisesti kuin muutkin puoluetoverinsa. Muistuttaisin vanhasta kunnon kassakaappisopimuksesta.
Soini taas yksinkertaisesti on vielä liian tärkeä puolueelleen että häntä voisi riskeerata presidentiksi. Ruohonen-Lerner olisi tässä asiassa ollut persuilta parempi ehdokas pitkän kokemuksensa ja pehmeämmän imagonsa takia. Hän ei myöskään pelottaisi monia pois uskontonsa takia. Tähän päälle vielä se että jos unohtaa aivopieru-Oinoset ja Hakkaraiset niin hän on puolueen tunnetuin hahmo nyt kun Wistbacka on eläkkeellä. Täten ymmärrän ihan hyvin miksi miehen tulos jäi alle 10%:iin ja se ei kerro mitään puolueen todellisesta statuksesta. Taloudellisesti perussuomalaiset taas on..noh...populisteja. Kaikki on aina jonkun muun vika paitsi oman itsensä. Porvareita ja herroja on vihattava mutta konkreettisia keinoja talouden parantamiseksi en ole kuullut. Paitsi tietty sitä että rikkaita kuulemma pitäisi verottaa enemmän. Ja paljonko sitten nousee valtion tulot jos vaikkapa rikkaimman 5% verotusta kiristettäisiin pari prossaa. Nythän kovista tuloista joutuu jo maksamaan melkein puolet veroja.

Lipposen pääministerikaudella nähtiin varmaan eniten leikkauksia aikoihin, ajat tottakai vaikuttivat mutta on hän silti demarien oikeaa laitaa, ja se ei paljoa eroa keskustasta tai kokoomuksesta.

Ainoa jonka keksin on Arhinmäki ja hänellä on vähän sama tilanne kuin Soinilla perussuomalaisissa. Kova noste puolueessa ja nuori sälli. Pidän tyypin joistain ideoista kuten kansanpankin luomisesta köyhille ja muille pienempituloisille mutta tätä ideaa hän on parempi ajamaan eduskunnassa kuin presidenttinä. Haluan antaa miehelle vielä aikaa eduskunnan puolella ainakin muutaman kauden ennenkuin alan miettimään millainen presidentti hänestä tulisi. Presidenttiehdokkuus on ollut yleensä sellanen puolueen palkintovirka pitkän uran tehneelle arvostetulle tekijälle.

RKP:n ja KD:n ehdokkaita en lähde edes puimaan.

Se että homo sivari olisi jotenkin huono "ylikomentaja" on vähän outo peruste kun maissa joissa presidentti oikeasti on päättänyt sotilaallisista toimista on paljonkin ollut presidenttejä joilla ei ole mitään sotilaallista koulutusta. Ranska ja USA ekana tulee mieleen.
Holden

23 Tammi 2012, 21:27

Itse katsoin näissä vaaleissa yli puoluerajojen. Henk.koht. tärkeimpänä teemana oli eu-vastaisuus, joka jätti tasan kolme vaihtoehtoa. Yhden "ideologisen" ehdokkaan, yhden haistavittu-ehdokkaan ja yhden, jolla oli mahdollisuus päästä toiselle kierrokselle. Se, että eu-vastaisuus oli tärkein, ei tarkoita sitä, etteikö muilla ominaisuuksilla olisi ollut väliä, mutta vasemmistolaisuus ei ollut presidenttikilpailussa tärkeiden ominaisuuksien joukossa.
Ice
Viesti:

23 Tammi 2012, 21:52

Aika mielenkiintoinen tuo ylläoleva, että Arhinmäki on eniten vasemmalla oleva ehdokas, vaikka meni kuola valuen ja takkia nopeiten ikinä vaihtaen mukaan oikeistohallitukseen :D Totuus kai on, ettei Suomessa tai no ainakaan eduskunnassa ole kuin ne kaksi vasuria, jotka ei tuohon pelleilyyn suostuneet. Ja ehdokkaana ei yhtään sinne suuntaan taipuvaa ollutkaan.

No itse äänestä presidenttiä edustavuus mielessä, sillä tehtävä on kuitenkin pääasiallisesti sitä edustamista ja Suomikuvan rakentamista siellä ulkopolitiikassa. Halonenhan on tässä ollut täydellinen katasrofi IMO, joten seuraajalla on helppo petrata sekä kotimaassa, että ulkomailla. Ituhippeily ja nykyisten vihreiden politiikka kun on täysin omien arvojen vastakohta, on helppoa päätyä toisella kierroksella Niinistöön. Varsinkin kun Haavistoa ei missään mielessä voi pitää edustava, ei vaikka sen sen homoudenkin tiputtaisi pois. Sellainen varovainen vässykkähän mies on aina ollut, kuten nytkin kaikissa näkemissäni tilaisuuksissa.

Mielenkiintoisinta olisikin saada vahvaa faktaa siitä, miten se Väyrynen jälleen tiputettiin toiselta kierrokselta, oliko mukana oikeasti taktista äänestämistä Lipposen/Niinistön leireiltä vai oliko se vain kansan mielipide?
Wictorey

23 Tammi 2012, 22:08

Tailgunner kirjoitti:Hintti sivari armeijan ylipäällikkönä....huh huh.Kenraali Ehnrooth kääntyisi varmasti haudassaan jos näin tapahtuu.
Sivistyksesi tasosta kertoo jotain muun muassa se, ettet osaa kirjoittaa rakkaan kenraalisi sukunimeä oikein. Mitähän Ehrnrooth tästä tuumisi?! :shock:
teuvo

23 Tammi 2012, 22:09

Ice kirjoitti:...tehtävä on kuitenkin pääasiallisesti sitä edustamista ja Suomikuvan rakentamista siellä ulkopolitiikassa. Halonenhan on tässä ollut täydellinen katasrofi IMO
Minua kiinnostaisi tietää missä kohdissa Halonen on epäonnistunut edustamisessa ja Suomikuvan rakentamisessa?
Holden

23 Tammi 2012, 22:28

Ice kirjoitti:Varsinkin kun Haavistoa ei missään mielessä voi pitää edustava, ei vaikka sen sen homoudenkin tiputtaisi pois. Sellainen varovainen vässykkähän mies on aina ollut, kuten nytkin kaikissa näkemissäni tilaisuuksissa.
Tämä on muuten ihan totta. Itekin olen yrittänyt vilkuilla "sillä silmällä" Haavistoa töllöstä ja muista medioista ja melko hämäräksi on jäänyt tämän hiirulaisen charmi.

Sellaisen huomion tein, kun tätä Haaviston keskustelu- ja kuuntelutaitoa niin kehutaan, että syy siihen ei välttämättä ole siinä, että hymyilee ja kuuntelee, vaan se, kun ei mies keksi oikein järkevää sanottavaa. Toki hyvät käytöstavat kaunistavat, siitähän Pekka on oikea paraatiesimerkki.

Saa nähdä miten Haaviston puoliso vaikuttaa. Voi meinaan muodostua vielä riippakiveksi, mutta ei sukupuolen vuoksi, vaan siksi kun kampaaja ei ole kovin edustava ja alkoholiongelma on väärällä tavalla mediaseksikäs.
Vastaa Viestiin