Ilostuttaa! JeeeEeeeeeeEEee!!!

Valikoidut off-topic-aiheet
Vastaa Viestiin
HailAndKill

02 Helmi 2014, 16:18

LRZ kirjoitti:
HailAndKill kirjoitti:Vajaat kolme tuntia vielä niin sitten olen ollut viikon savuttomana.
Melkein sama tilanne. Edellisen tupakkani poltin 21.12.2013 ja nyt on muutama viikko mennyt ilman.
Siellä on toivottavasti mennyt jo reippaasti yli kuukausi savuttomana. Täällä vielä vajaa vuorokausi taistelua niin sitten olisi kolme savutonta viikkoa täynnä.

Ns: Trans-Siberian Orchestra - Sparks

TheFallenOne

03 Helmi 2014, 11:57

AitchBone kirjoitti:Viime vuoden aikana putosi reilu 25kg.
Eilen kun punnitsin itseni niin vaaka näytti 84kg. 2012 elo-syyskuussa kun rupesin painoa pudottelemaan niin luku oli 97kg, ihan kivasti lähtenyt rasvaa karkuun. Myös -13cm vyötäröltä on tuntunut aivan kivalta.
LRZ

04 Helmi 2014, 00:33

HailAndKill kirjoitti:
LRZ kirjoitti:
HailAndKill kirjoitti:Vajaat kolme tuntia vielä niin sitten olen ollut viikon savuttomana.
Melkein sama tilanne. Edellisen tupakkani poltin 21.12.2013 ja nyt on muutama viikko mennyt ilman.
Siellä on toivottavasti mennyt jo reippaasti yli kuukausi savuttomana. Täällä vielä vajaa vuorokausi taistelua niin sitten olisi kolme savutonta viikkoa täynnä.
Jep, puoltoista kuukautta tulee kohta täyteen ja sitä pääsee mukavasti juhlistamaan reissulla Nizzaan. Lomasää voisi toki olla parempikin, kun niillä seuduilla on nyt ollut rankkasateita, tulvia ja maanvyöryjä, joissa on muutama ihminen kuollutkin. Vitut siitä, mä en anna säiden pilata mun lomaani.

Hetkittäin vielä tekee tupakkaa mieli, mutta aika harvoin. Kuitenkin olin yli kaksi kolmannesta elämästäni polttanu, joten tapa oli hyvin tiukassa, mutta joitain positiivisiakin yllätyksiä on ollut. Odotin baareissa istumisen olevan vaikeampaa, kun varsinkin silloin tupakkaa on aina kulunut ihan helvetisti, mutta tupakoimattumuus dokatessa on ollut paljon helpompaa kuin oletin. Koko ajan ne hetket harventuvat, jolloin tekisi mieli. Ja kaikki maut ja hajut huomaa kyllä paljon paremmin. Muuten se on erittäin jees, mutta aamubusseissa ruuhka-aikaan toivoisin omaavani vielä sen vanhan, huonomman hajuaistin.
teuvo

04 Helmi 2014, 12:35

LRZ kirjoitti:
HailAndKill kirjoitti:
LRZ kirjoitti:
Jep, puoltoista kuukautta tulee kohta täyteen ja sitä pääsee mukavasti juhlistamaan reissulla Nizzaan. Lomasää voisi toki olla parempikin, kun niillä seuduilla on nyt ollut rankkasateita, tulvia ja maanvyöryjä, joissa on muutama ihminen kuollutkin. Vitut siitä, mä en anna säiden pilata mun lomaani.

Hetkittäin vielä tekee tupakkaa mieli, mutta aika harvoin. Kuitenkin olin yli kaksi kolmannesta elämästäni polttanu, joten tapa oli hyvin tiukassa, mutta joitain positiivisiakin yllätyksiä on ollut. Odotin baareissa istumisen olevan vaikeampaa, kun varsinkin silloin tupakkaa on aina kulunut ihan helvetisti, mutta tupakoimattumuus dokatessa on ollut paljon helpompaa kuin oletin. Koko ajan ne hetket harventuvat, jolloin tekisi mieli. Ja kaikki maut ja hajut huomaa kyllä paljon paremmin. Muuten se on erittäin jees, mutta aamubusseissa ruuhka-aikaan toivoisin omaavani vielä sen vanhan, huonomman hajuaistin.
Päätös tupakoimattomuudesta täytyy tehdä joka päivä uudestaan ja uudestaan. Joskus unohdan tehdä sen, mutta sitten muistan, että onhan tässä jo muutama vuosi oltu polttamatta, ettei moinen haittaa.
Oss1
Viesti:

04 Helmi 2014, 17:14

teuvo kirjoitti:Päätös tupakoimattomuudesta täytyy tehdä joka päivä uudestaan ja uudestaan.
Tämä on muuten totta ja se on helvetin raskasta, mutta myös erittäin palkitsevaa.
Siperian Salama

10 Helmi 2014, 21:40

Harmittaa-ketjussa joku valitteli terveysongelmia, joten minäpä iloitsen päinvastaisesta. Olen useamman vuoden kärsinyt enemmän tai vähemmän kipeastä alaselästä. Normilääkärille olen huono menemään, joten en mennyt nytkään. Sitävastoin, sain vinkin hyvästä naprapaatista (naprapatia on yksi manuaalisen lääketieteen muodoista. Se on erikoistunut tuki- ja liikuntaelinsairauksien ja toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn -Wikipedia), jolle menin toissa viikolla.

Naprapaatti tutki minuutin ja kertoi missä vika: alaselän kaksi alinta nikamaa lukossa. Vähän lämpöä ja sähköä selkään, kaveri väänsi minut solmuun, otti tukevan otteen ja rusautti kahdella kovalla rusautuksella selkärangan auki. Itse toimenpide kesti ehkä kaksi minuuttia. Kävin vielä toistamiseen parin päivän päästä kontrollissa: ei tarvitse enää mennä.

Uskomaton fiilis, kun selkä toimii nyt kuten pitää eikä satu missään. Liikkuvuuskin on parantunut, minkä huomaa urheillessa. Paineen tunne on hävinnyt selästä. Ainoa harmituksen aihe on, ettei tullut tehtyä tätä jo pari-kolme vuotta sitten.

Ai niin, koko homma maksoi kaikkinensa 104 euroa. Olisin voinut maksaa vaikka kuinka paljon enemmän, sen verran homma on vaikuttanut elämänlaatuun.
Spacecake

11 Helmi 2014, 08:50

^ Hyvä jos jelppasi, mutta tuo rangan lukkiutuminen on vähän sellainen juttu, että ne nikamat ei välttämättä kovin kauaa auki pysy. Riippuen tietysti hyvin paljon arkiaktiviteeteista (työ, harrastukset..) mutta itsellä ainakin yläranka on aika ajoin melko lukossa ja pahimmillaan alkaa jo oireilla paikassa jos toisessa. Pitkittyneet vaivat kyllä kannattaa hoidattaa näillä spesialisteilla, itse käyn FT:lla joka on kyllä ihan huippu, löytää jos jonkinlaiset lukot sun muut kivat skismat selästä ja nikamista.
Siperian Salama

11 Helmi 2014, 14:02

Joo siis voi kuulemma olla että vuoden-parin päästä pitää tehdä sama homma uusiksi. Ei haittaa, kun kerran toimenpide on nopea, helppo ja halpa, eikä siinä ole edes mitään toipumisaikaa.

Sain kyllä ohjeet miten välttää selän lukkotila jatkossa, joten voi olla että pelkästään ne riittävät pitämään paikat kunnossa.
teuvo

11 Helmi 2014, 16:18

^ Istutko paljon työssäsi?
Siperian Salama

11 Helmi 2014, 17:55

teuvo kirjoitti:^ Istutko paljon työssäsi?
Joo, tosin autossa, en päätteen äärellä.

Lukkotilani johtui kuulemma lonkan koukistajien jumista, joka taas johtuu "vääränlaisesta" seisoma-asennosta. Eli seisoessani laitan polvet lukkoon (vaikka pitäisi jättää hieman joustoa), joka aiheuttaa lonkan virheasennon, joka jumittaa lonkan koukistajat, joka lukitsee kaksi alinta selkärangan nikamaa.
asa
Viesti:

12 Helmi 2014, 22:58

Perkules. Pitäis kai munkin harkita naprapaatille menoa, mullakin on alaselkä kiukutellut vaihtelevasti jo vuosia. Fysioterapeuttikin sanoi ettei ole koskaan nähnyt näin kireetä ja jumissa olevaa henkilöä, kaikki mahdolliset lihakset ihan lumissa, ja mies kuin rautakanki. Ehkä olen toivoton tapaus naprapaatillekin.
LRZ

12 Helmi 2014, 23:59

LRZ kirjoitti: Jep, puoltoista kuukautta tulee kohta täyteen ja sitä pääsee mukavasti juhlistamaan reissulla Nizzaan. Lomasää voisi toki olla parempikin, kun niillä seuduilla on nyt ollut rankkasateita, tulvia ja maanvyöryjä, joissa on muutama ihminen kuollutkin. Vitut siitä, mä en anna säiden pilata mun lomaani.
Ei ole tullut koskaan käytyä Nizzassa, mutta oli kyllä aivan helvetin kiva kaupunki ja juurikin nyt, kun ei ollut liian kuumaa. Välillä vettä tuli ihan vitusti, mutta ei se mitään haitannut. Ja välillä taas oli ihan kauniitakin päiviä. Joskohan sitä nyt jaksaisi taas tehdä hetken töitä ennen kuin pääsee seuraavan kerran reissuun.
anselmo
Viesti:

13 Helmi 2014, 11:38

Tullut viime aikoina valitettua tuossa käänteisketjussa sen verran, että tasapainotetaas tilannetta täällä; nyt on vieläpä monta ilostuttavaa asiaa mainittavana.

Ensinnäkin; Yle areenan suorat lähetykset ilostuttaa, voi katsella jääkiekkoa töiden lomassa.
Eilen tuli ex tempore napattua liput Maidenin Budapestin keikalle, joten kesälomasuunnitelmat selkeytyi heti yhden viikon osalta, Unkarikin ennestään näkemättä ja on taas kevään festarireissun jälkeen jotakin mitä odottaa. Eikä siinä vielä kaikki, töissä olisi ilmeisesti tulospalkkio luvassa. Enpä ollut tuollaisesta mahdollisuudesta edes tietoinen, joten tuli mukavana yllätys ja pitäis olla aikas jees bonus suuruudeltaan. Loput ilostuksen aiheet voisi kuitata sillä Vuorineuvos Tuura giffillä; 'bisnekset menee hyvin ja kuntokin on vallan mainio.' Kyllä nyt kelpaa.
jannezki

23 Helmi 2014, 14:47

Järjestyksenvalvojakoulutuksen loppukoe kerrasta läpi ja melkein täysillä pisteillä :) Really happy.
vacuum99

09 Maalis 2014, 21:14

Asensin Mavericksin koneesee, johon ensin vaihdoin Samsungin SSD:n. Jumalauta miten nopee peli! Ihan ku uus kone. Neljä vuotta vanha kone, ja käynnistyminen kestää alle 15s. :D
J.P. Drinkmore

10 Maalis 2014, 19:34

jannezki kirjoitti:Järjestyksenvalvojakoulutuksen loppukoe kerrasta läpi ja melkein täysillä pisteillä :) Really happy.
Oli muuten raskaat ne teoriapäivät putkeen. Huh. Kohtuullisen kuiva ukko monotonisesti jauhamassa.
jannezki

10 Maalis 2014, 23:38

J.P. Drinkmore kirjoitti:
jannezki kirjoitti:Järjestyksenvalvojakoulutuksen loppukoe kerrasta läpi ja melkein täysillä pisteillä :) Really happy.
Oli muuten raskaat ne teoriapäivät putkeen. Huh. Kohtuullisen kuiva ukko monotonisesti jauhamassa.
Ihan leppoisasti ne loppujen lopuksi meni, vaikka itsestäänselvyyksiä oli aika paljon (tosin jotenkinhan se määrätty koulutusaika pitää saada kulumaan :) ). Ite päädyin kuuntelemaan kunnolla siellä tunneilla, niin ei tarvinnut sitä helvetillistä paperiläjää hirveästi lukea.
HailAndKill

21 Maalis 2014, 23:29

Jukoliste, että on kiireisen duuniviikon jälkeen komia perjantai-ilta. Eukko meni jo aikaisessa vaiheessa koisimaan, joten nyt on tarjolla olutta ja hyvää musiikkia.

Kaiken kruununa tuli just tilattua itelle ja kaverille liput ens maaliskuun alussa pidettäville Up The Hammers -festarin kymmenvuotisjuhlille. Järkihän tässä lähtee, kun tuota kattausta katsoo, saakeli.

MANILLA ROAD (USA) First time in Europe with drummer Randy Foxe!!!
TITAN FORCE (USA)
OMEN (USA) 30 years anniversary "Warning of Danger" show!!
DOOMSWORD (I)
SLAUTER XSTROYES (USA) 30th anniversary "Winterkill" show!!
CRUSH (GR)
BATTLEROAR (GR) Exclusive show with 3 different line ups and Kenny Powell of Omen as special guest!!
ATLANTEAN KODEX (D)
VALOR (GR)
DEXTER WARD (GR/IT)
DAMIEN THORNE (USA) Special show performing the entire "Sign of the Jackal" album
WRATHBLADE (GR)
CONVIXION (GR)
BATTLE RAM (IT)

Ns: Elwing - Fly Away
LRZ

24 Maalis 2014, 21:23

Tänään tuli Nordealta päätös laittaa mun tililleni 24 000 euroa ihan kohtuullisella korolla ja nyt on suullisesti sovittu mun elämäni ensimmäisestä omasta autosta. Tuli hankittua pari vuotta vanha vasta katsastettu ja moitteettomassa kunnossa oleva 5-ovinen Mini ja helvetti, että se on mukava auto ajella. Perjantaina mennään yhdessä auton nykyisen omistajan kanssa käymään pankissa ja siellä sitten siirtyy osa noista tänään tulleista rahoista kyseiselle herralle ja auton avaimet mulle.
Helltormentor

25 Maalis 2014, 15:02

Lauantaina Turku-Tukholma risteilylle ja taloyhtiö maksaa viulut (risteily, hytti, ruoka). 8) Kyseessä on turvapäällikkökoulutus.
anselmo
Viesti:

25 Maalis 2014, 15:23

HailAndKill kirjoitti: Kaiken kruununa tuli just tilattua itelle ja kaverille liput ens maaliskuun alussa pidettäville Up The Hammers -festarin kymmenvuotisjuhlille. Järkihän tässä lähtee, kun tuota kattausta katsoo, saakeli.
Järjetön kattaus! Lippu kanssa plakkarissa, eihän tuota voi jättää väliin, pelkästään
Manilla Randy Foxen kanssa ois riittänyt lähtöpäätökseen.
Dies Irae
Imperiumi Assistant

05 Huhti 2014, 23:39

1300 € palautuksia.

Jåå, onhan tuota veroprossaa tässä optimoitu ja voisi kai vielä hioa lisääkin, mutta äh, hyvin pärjää näinkin.
Siperian Salama

07 Huhti 2014, 22:29

Dies Irae kirjoitti:1300 € palautuksia.

Jåå, onhan tuota veroprossaa tässä optimoitu ja voisi kai vielä hioa lisääkin, mutta äh, hyvin pärjää näinkin.
Mulla tulee "vain" 650e, mikä on toki rahaa, mutta yleensä olen pitänyt prossat kovina ja palautuksia on tullut n. 3 000e. Siksi tuo 650e tuntuu laimealta. "Sinne meni viikon lomamatka", oli ensimmäinen ajatus.
Ice
Viesti:

08 Huhti 2014, 08:55

Voi juma kun vituttaa oma laiskuus, ja tuli palautuksia kun ei jaksanyt viime syksynä säätää veroprosenttien kanssa. Veromätkythän on kai ainoa tapa saada jopa 5000€ ilmaista lainaa koko vuodeksi, jonka voi heittää sitten kasvamaan vaikka korkoa osakkeisiin, rahastoon tai lottoon niin halutessaan. No onneksi vain reilu huntti itelle palautuksia, niin ei tarvi valtiolle lainata sen enemmään ilman mitään hyötyä itselle. En tajua ihmisä, jotka iloitsee veronpalautuksiata, nehän on teidän omia rahojanne, joita valtio pitää vuoden itsellään?!?
Mr.O
Viesti:

08 Huhti 2014, 09:50

Ikää on jo sen verran heh heh että vituttaisi kuoleman korjatessa maksansiirtojonossa viimeisinä ajatuksina perrrrkele jäi ne veronpalautusrahat saamatta.. noh perikunnalle sitten, ostakaa tytöt niitä blak sapat reissueita koko rahalla ööörgh- -- eli mieluummin jään vaikka vähän velkaa kun jätän niitä käteiselle muhimaan.
(tämän vuoden mätkyistä/palautuksista pthyi en vielä tiedä)

Niin joo mukavaa on ollut parin viikon saikku keskelle kuuminta talvea. Saa kuunnella jopa pari levyä varastoista ja yrittää tipatonta huhtikuuta.
Vastaa Viestiin