Beast in Black

Raskaamman musiikin keskustelut
Vastaa Viestiin
Lanttu

15 Joulu 2017, 15:36

Lutakko nokittaa Nosturin kunnian Suomen ensimmäisestä headline-keikasta, eli Beast In Black soittaa siis 9.2. Lutakossa. Tästä julkistuksesta tuli tavallaan myös extrahyvä fiilis. Oli nimittäin selkeästi hyvä ehdotus, kun olin Facebookissa promoottorin pyytäessä ideoita ko. päivälle heittänyt esille Beast In Blackin, ja nyt kävi ilmi, että homma oli lähtenyt työn alle vain joitain minuutteja ennen kommenttiani. :P

hex

04 Helmi 2018, 11:27

Huh, kuinka kova bändi oli livenä. Etukäteen jännitti kuinka laulaja selviytyi livenä, ei mitään hätää, hienosti meni. Muutenkin bändi näytti nauttivan soittamisesta ja meininki oli sen mukainen. Ensi lauantaina uusiksi!
hex

09 Helmi 2018, 00:27

Nosturin keikka näyttää olevan loppuunmyyty, kova saavutus yhden albumin julkaisseelta bändiltä.
hex

12 Helmi 2018, 07:35

Jatketaan yksinpuhelua tässä ketjussa. Kyllähän Nosturin keikka osoitti lopullisesti että bändi toimii ja yleisö tykkää. Setissä lähes koko levy ja mausteina muutama Battle Beastin aikainen ralli. Plus Wild Child, jonka voisi kyllä korvata jolaain paremmalla biisillä. Ja Touch in the Night ei sovi tuohon settiin ollenkaan. Crazy, Mad & Insanen aurinkolasivitsi oli hauska.
Spunkmeyer

12 Helmi 2018, 19:58

Katkaistaanpa sitte yksinpuhelu!

Koska tämä oli bändin toinen täyspitkä keikka ja itse olin vasta toista kertaa ikinä näkemässä, olin ehkä vähän riivattu keskelle eturiviä pääsemisestä. BB:n varhaisaikoina eturiviin saattoi kävellä tuosta vaan ja bailata läpi yön, 2013 homman eteen piti jo nähdä pikkaisen vaivaa ja 2014 mulla oli tuuriakin matkassa. Antonin potkujen jälkeen oli jo pakko mennä hyvissä ajoin ennen ovien avaamista jonottamaan, ja nyt päädyin ovien eteen 15:40. Ajattelin jo etukäteen, että alan olla kohta liian vanha näihin pakollisiin eturiveihin. No, nähtävästi vähemmälläkin vaivalla pääsee, koska 19:30 jonossa oli minun lisäksi kuusi ihmistä. Perkele, ei sitten yhtään faneja tällä bändillä vaikka keikka on loppuunmyyty. No, enpähän ollut enää stressaantunut siitä asiasta.

Oli kyllä kova keikka. Avauksesta lopetukseen ihan samaa Kabas-bändin tuhoa ja murhaa (pun intended) mihin on totuttu. Oli paljon loppuun asti mietittyjä juttuja. Tyypeillä on astetta kovemmat hevikoreografiat ja teknolasit. Ghost in the Rainista Zodd the Immortaliin tapahtunut vaihto räjäytti pään. Yannis Papa oli vähintään yhtä kova laulaja kuin Nitte ja Noora, kirkunaa riitti livenäkin.

Berserker soitettiin kokonaan miinus Hell for All Eternity, hyvä ratkaisu. Go to Hell oli itselleni huilitauko. 2013-levyn biisivalinnat ja Touch in the Night olivat siitä kuluneimmasta päästä, mutta hyviä biisejähän nekin ovat. Toiveissa mulla on joskus kuulla piitkästä aikaa Cyberspace ja Justice and Metal. Blind and Frozen kuulosti ihme kyllä laahaavalta. Mutta muuten ei ole valittamista, keikka oli paras ikinä sitten edellisen yhtä kovan keikan!
Spunkmeyer

12 Helmi 2018, 21:08

Berserker on muuten tolkuttoman kova. End of the World ehdottomasti paras biisi. Ghost in the Rainin uusiin sanoihin alkaa pikku hiljaa tottua. Zodd the Immortal on ehdotonta Ravenia, joka oli ehdotonta Grave Diggeriä hyvässä mielessä. Blood of a Lion on sankarillisista hymneistä sankarillisin. Avausbiisi uuden vuosikymmenen painkiller ja hittibiisi uusi Poison. Kun levyn taso on niin huikea, jotenkin ihmeessä Born Again ja biisit 8-11 tuntuvat levyltä kuunnellessa välivedoilta ennen/jälkeen kovien biisien. Mutta eihän se niin ole. Eterfinal Countdownfire ja Born Again ovat oikeasti aivan mahtavia kun niitä kuuntelee ja ne soivat päässä ilmankin. Go to Hell on hauska ja toimiva biisi. Hell for All Eternity samoin. GTH:n kanssa jotenkin silti vaan tuntuu siltä että se biisi on Over the Top joka on sijoitettu levyllä ennen Kingdomia. Mutta kummasti sen GTH:n jälkeen End of the World on vaan elämää suurempi hevieepos.

Synisti voisi olla asiallinen livenä kun levy on niin synapainotteinen. Mahdollistuisi biisien eläminen kummasti. Siitä tykkäsin jo BB:ssä kun biiseihin tuli nopeasti levyn ilmestymisen jälkeen uusia jippoja.
Spunkmeyer

14 Helmi 2018, 13:30

[youtube]YeJUxAjNuH4[/youtube]

Tässä videossa on niinsanotusti kaikki kohdallaan.
Jussi

23 Maalis 2018, 17:53

Kutem myös uuemmassa, mahtava avausbiisi kyllä.

Vastaa Viestiin