Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Maxim »

Kyllähän tuo biisi voisi paremmin lähteä, jos siihen olisi ladattu enemmän voimaa, erityisesti lauluosuuksiin. Sävellyksenä tuo on perus ok np jatke Hell Patrolille.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Sabbathman »

Plissken wrote:
Sabbathman wrote:The Defender -rant.
:lol: :lol:

Perusheavyahan tämä nyt tietysti olikin, mutta sen ikävämmässä merkityksessä. Mitään ei jäänyt mieleen, Halfordin ääni sen kuin heikkenee ja melkoinen B-luokan tribuutti tosiaan Hell Patrolille tämä kappale on. Luulen, että tärkeintä Priestin kaltaisissa bändeissä on se, että niiden uutuuslevyiltä tulee aina pari muistettavaa biisiä, esim. AoR:n Judas Rising, Worth Fighting For ja Angel.
eddie666 wrote:Aika masentava esitys joka saralla tuo uusi biisi. Oliskohan aika laittaa patujen jo pillit pussiin. Halford kuulostaa jo todella heikolta minkä toki ymmärtää ja biisikin oli täysin mittänsanomatonta läpsyttelyä.
Tuossa promotekstissähän luki "one more time" eli tähän levyynhän se sitten päättynee. Jos tulee keikkaa, niin siellähän soitellaan aina vain pari kolme uutta klassikoiden sekaan.

So no worries there...
Munamankeli wrote:Harmi ettei Painkiller79 ole enää läsnä hehkuttamassa biisin ansioita ja bändin elinvoimaisuutta. Niihin juttuihin haluaisi melkein itsekin uskoa.
Olenhan minä täällä ollut läsnä tällä uudella nimellä jo pian 4,5 vuotta...

On tuossa biisissä ansioita, ainakin minulle. Ei tämä biisi mikään super-mahtava olekaan. Kuten sanoin: hyvää perusheavyä. Ratkaistaan bändin elinvoimaisuus sitten heinäkuussa kun tulee koko levy.
Munkkiniemen kreivi
Posts: 96
Joined: Sat Feb 18, 2012 3:31 pm
Location: Tammerfors

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Munkkiniemen kreivi »

Munamankeli wrote:
SabaSaba wrote:Eipä tuo biisi kyllä ketään kiinnostaisi, ellei artisti olisi näin legendaarinen.
Niinpä. Kuuntelin melko monta kertaa Spotifyin kompressiolla kotilaitteiden kautta, mutta munatonta perushölkkää se oli joka vedolla. Demotason tekele. Eikä siinä mitään, jos mukana vain olisi koukkuja ja ideaa. Toki kunniakas brittläinen brändi antaa tälle nostetta, jota moni pikkubändi ei saisi. Harmi ettei Painkiller79 ole enää läsnä hehkuttamassa biisin ansioita ja bändin elinvoimaisuutta. Niihin juttuihin haluaisi melkein itsekin uskoa.
+1 molemmille. 7 kertaa kuunneltu nyt läpi, ei vaan lähde. Ei jatkoon.
Tailgunner
Posts: 381
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:52 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Tailgunner »

4 kertaa nyt biisi kuunneltu läpi ja ei voi muuta sanoa kuin että aivan turhanpäiväinen ja mitätön biisi. Puuttuu kaikki jipot ja koukut mistä hyvä kappale tunnetaan. Annetaan nyt levylle kuitenkin mahdollisuus sillä Black Sabbathin loistavan 13 levyn ensimaistiainen God is dead ei nyt mitenkään räjäyttänyt pankkia ja levy oli sitten helvetin kova. Tämä uusi Priet biisi on kyllä tylksyyden ja mitättömyyden multihuipentuma. Kappaleesta ei jää kyllä edes minkäänlaista muistikuvaa kun se tasapaksuna kulkee korvasta läpi.
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Khamul »

Munamankeli wrote:Harmi ettei Painkiller79 ole enää läsnä hehkuttamassa biisin ansioita ja bändin elinvoimaisuutta. Niihin juttuihin haluaisi melkein itsekin uskoa.
Jaa, eikö Sabbathman ole Painkiller79? Kovasti ainakin samaa "näköä" ja ehtihän tuo jo tätäkin hehkutella.

Itse biisistä ei mitään sanottavaa mitä ei olisi jo sanottu.

EDIT: Olen näköjään puusilmä.
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Teutates »

No klassikkohan tämä on näihin insomniumsabatonmikälie-geneeriseen bulkkituubaan verrattuna.Loistavia melodioita ja omaperäinen soundi myös.Edelleenkin siis em.verrattuna.

Ongelma vaan on ,että nykyisen geneerisen paskahevin voittamiseen ei tarvita paljoa...
SabaSaba
Posts: 316
Joined: Thu Sep 13, 2007 5:43 pm

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by SabaSaba »

Sapattimiehelle paskakin hevi on parasta.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Sabbathman »

SabaSaba wrote:Sapattimiehelle paskakin hevi on parasta.
Äläpäs nyt lähde asiattomuuksiin, tuskin kenelläkään on sellaiseen aikaa ja intoa.

Teroitan sinullekin vielä muutaman rivin verran: "Redeemer Of Souls" ei ole mielestäni mikään huippuhyvä biisi, mutta hyvää perusheavyä. Lisätään vielä sekin että olisin toivonut biisiin vähän enemmän "tulta ja tappuraa", mutta tämä on hyvä näinkin! Tässä biisissä on tietty hyvä maku ja tyyli, vaikka onkin yksinkertainen ja suoraviivainen. Muutaman ensikuuntelun jälkeen olen kuitenkin jo jättänyt tämän biisin rauhaan, en siksi että olisin kyllästynyt, vaan siksi että haluan kuulla sen sitten osana kokonaisuutta ja tutkia fiiliksiä koko levyn matkalta. Tietäisitpä mitä mieltä olen monista levyistä joista monet pitävät mutta minä en tai varsinkin niistä levyistä joita heviksi kutsutaan vaikka eivät sitä mielestäni lähellekään ole. Voit käyttää mielikuvitustasi niin arvaat minkälaista tekstiä se voi olla. En vain jaksa kirjoittaa negatiivista turhaketta tänne, hetkenhän sellainen voisi naurattaakin mutta ei se ketään palvele.
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Khamul »

Sabbathman wrote: En vain jaksa kirjoittaa negatiivista turhaketta tänne, hetkenhän sellainen voisi naurattaakin mutta ei se ketään palvele.
Ketä positiivinen turhake palvelee?
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Sabbathman »

Khamul wrote:Ketä positiivinen turhake palvelee?
En minä tiedä, jos palvelee niin kiva kiva, jos ei niin voi voi - mutta silti mukavampi kirjoitella positiivista hehkutusta (jos kerran rehellisesti jostain pidän) kuin negatiivista mössöä (johon en jaksa hukata aikaa).
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Munamankeli »

Khamul wrote:
Munamankeli wrote:Harmi ettei Painkiller79 ole enää läsnä hehkuttamassa biisin ansioita ja bändin elinvoimaisuutta. Niihin juttuihin haluaisi melkein itsekin uskoa.
Jaa, eikö Sabbathman ole Painkiller79? Kovasti ainakin samaa "näköä" ja ehtihän tuo jo tätäkin hehkutella.

EDIT: Olen näköjään puusilmä.
Koetin viljellä hienovaraista ironiaa, mutta sehän ei webissä oikein onnistu. Tämä sen vuoksi, että joskus muinoin Sabbathman taisi kieltää suhteensa alter egoon Painkiller79 tai sitten minä muistan kaiken väärin. Se on hyvin mahdollista. Setämies kun tulee tiettyyn ikään, ei se muista mitään kahtakymmentä vuotta tuoreempaa ja mielessä ei pyöri kuin mäkihyppy (perinteisellä tyylillä). Scott Travis on edelleen Priestin uusi rumpali, Painkiller edustaa bändin uutta tulemista ja niin edelleen. Ripper Owensia en ole edes kuullut, siis Judas Priestin keulalla. Perkeleen Spotify ei tunne ko. ajanjaksoa lainkaan. Ehkä näin on parempi.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Jussi »

^ haepa sieltä paikallisestä setä-Anttilasta vitosella Jugulator CD (vielä kun niitä molempia on) ja kiittele mua myöhemmin, että teit niin :idea:
Traktor X
Posts: 276
Joined: Thu Sep 12, 2002 11:54 am
Location: AlderDanger Danger

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Traktor X »

Munamankeli wrote:Ehkä näin on parempi.
Todennäköisesti olet oikeassa.
JSM
Posts: 694
Joined: Mon Aug 11, 2003 10:58 am
Location: Mundane abode

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by JSM »

Aika väsynyt tuo uusi kappale on. Kuulostaa kyllä Priestiltä, mutta väsyneempänä. Biisi ei ole järin mieleenpainuva ja tuotantokin on jotenkin demomainen. Kenties itse tuottaneet ja osaamisen vähyyden vuoksi saundi on tämä. Halfordin laulaminen alkaa olla jo sellaista vanhan miehen laulamista. Levyllä voi olla hyviäkin kappaleita, mutta tällaisella tuotannolla ja jos Halfordin vokaalit ovat kautta linjan tällaisia ettei oikein lähde, niin hieman vaisuksi tulee jäämään. Hell Patrolilta tämä hieman kuulostaa, mutta siinä kappaleessa on enemmän energiaa ja parempi tuotanto.
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Munamankeli »

Jussi wrote:^ haepa sieltä paikallisestä setä-Anttilasta vitosella Jugulator CD (vielä kun niitä molempia on) ja kiittele mua myöhemmin, että teit niin :idea:
Anttilan katalogin kanssa tuli vietettyä monet herkät hetket ja puoti on muutenkin mukava takauma Kekkosen kaudesta, mutta taidan jättää levyosaston väliin. Pelkkää pleikkaria ja Rod Stewartin kokoelmaa. No, ostin minä sieltä viime vuonna Whitesnaken Box O Snakes alta viidenkympin. Siinä oli rahalle vastinetta.

Ei näitä Judas Priestin välikauden töitä oikein sokkona uskalla... ostin joskus 2wo 'Voyeurs' ja sitä huonompaa on vain Viki Klimenkon humpat. Tosta kun panee videon päälle, niin saa hyvän kuvan levyn sisällöstä. Ääntä ei tarvita. Itse asiassa toimii paremmin ilman ääntä. Ennen tällaisen julkaisemisesta olisi joutunut linnaan, Jammu Siltavuoren sellikaveriksi. Nyt saa kulttimaineen ja kumirenksun kullinnuppiin. Fight toimi vielä ihan hyvin, jopa vallan mainiosti, mutta tämä on jo sairasta meteliä. (Itse asiassa nythän sen vasta hokasin, että en minä tuota ostanut vaan sain tutulta levymyyjältä. Ei kuulemma kelvannut myyntiin. En ihmettele. Joku raja myyntityössäkin.)
Judez
Posts: 770
Joined: Tue Jun 23, 2009 12:27 pm

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Judez »

Minulta on mennyt tämä 2wo täysin ohi, tosin nyt tuota videota katsellessa ymmärrän että miksi. :D Eipä tuota tarvitse näköjään sen enempää kuunnellakaan.

Mutta Fight sen sijaan oli hyvä välikauden proggis Halfordilta, etenkin tuo vuoden 1993 War of Words on kovaa kamaa IMO. Juuri tuonlaista ysärin alun rankempaa matskua (ehkä tuon takia diggaan esim. 90-luvun Anthraxistakin niin paljon), mutta mukaan ei onneksi sekoiteltu vielä mitään industrial metallia kuten 2wo:n kohdalla kävi näköjään. Btw, tajusin vasta jälkeenpäin että War of Wordsilla kitaraa soittava Russ Parrish on Steel Pantherin Satchel, aina oppii jotain uutta. 8)
P.K.
Posts: 1095
Joined: Fri Dec 05, 2008 11:53 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by P.K. »

Jugulatorin ja Demolitionin (ja vähän myös Live Meltdownin) vaivana on oikeastaan vain se että soundia on yritetty päivittää rankemmaksi että junnutkin olisivat innostuneet nu-metal aikana bändistä. Muutenhan nuo levyt on oikein hyviä.

Mun mielestä taas tuo Fightin War of Words on ihan joutavan paska levy. Tosi huono yritys pysyä silloisen ajan hermoilla Panteran tai Metallican jalanjäljissä, mutta ihan löysää paskaa on.

Onneksi Rob palasi Resurrectionilla kunnon heviin. Se onkin oikeastaan niin kova levy että se pesee kaikki Priestin reunion-levyt heittämällä. Cruciblesta ei voi sanoa samaa, mutta Resurrection ja Live hoitaa asian paremmin kuin hyvin.
LRZ
Posts: 490
Joined: Sat Jan 10, 2004 7:15 pm
Location: Espoo

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by LRZ »

P.K. wrote:Cruciblesta ei voi sanoa samaa, mutta Resurrection ja Live hoitaa asian paremmin kuin hyvin.
Resurrection oli loistava levy, mutta kyllä Crucible on parasta, mitä Halford on tehnyt sitten ensimmäisen Priestistä lähtönsä. Synkkää sekä musiikillisesti että sanoituksellisesti ja samalla aivan loistava mestariteos.
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Munamankeli »

LRZ wrote:
P.K. wrote:Cruciblesta ei voi sanoa samaa, mutta Resurrection ja Live hoitaa asian paremmin kuin hyvin.
Resurrection oli loistava levy, mutta kyllä Crucible on parasta, mitä Halford on tehnyt sitten ensimmäisen Priestistä lähtönsä. Synkkää sekä musiikillisesti että sanoituksellisesti ja samalla aivan loistava mestariteos.
Paremmuudesta en osaa sanoa, sillä molemmat ovat kokonaisuuksina parempaa kuin Judas Priestin uudemmat lätyt. Cruciblen biisit 'Golgotha' ja 'Trail of Tears' riittävät jo sellaisenaan hyvään suoritukseen ja kun mukana on muitakin helmiä, voipi sanoa levyn olevan parhaita 2000-luvun alun hevilevyjä.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by heraklos »

SabaSaba wrote:Eipä tuo biisi kyllä ketään kiinnostaisi, ellei artisti olisi näin legendaarinen.
No ei kyllä kiinnosta nytkään. Mitäs tuota levyä nyt on valmisteltu? Pari vuotta, ja tuossa on sitten tulos. Hyvä oli Priest viimeisessä Eteläpuiston Saunassa, mutta kunnollista musiikkia eivät ole saaneet synnytettyä sitten Painkillerin.

Voi olla, että muistini pettää, mutta eikös Priestin pitänyt tehdä tästä uutukaisesta levy, joka on samaa tyyliä kuin Defenders-levy. Jos näin piti olla, niin ei kyllä olla likikään. :crap:
SabaSaba
Posts: 316
Joined: Thu Sep 13, 2007 5:43 pm

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by SabaSaba »

Kyllä se tais jotain kiinnostaa, kun tää ketju heräsi kuolleista samalla hetkellä, kun biisi julkaistiin.
metal man
Posts: 27
Joined: Sun Apr 20, 2014 10:13 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by metal man »

Tottahan vanhan klassikkobändin uusi tuotanto kiinnostaa ketä tahansa. Harmi vain, että ainakin tämä näytebiisi oli niinkin väsynyt, kuten monesti todettu. Henk koht olen sitä mieltä, että muinoin kovastikin haukuttu Turbo on kaikkien biisiensä osalta mestariteos tähän uuteen verrattuna.
el bandito
Posts: 841
Joined: Thu Jan 27, 2005 1:03 am
Contact:

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by el bandito »

Yhden kuuntelukerran ihan jees, vaikkei mikään kovin ihmeellinen biisi.

Resurrection on tosiaan vitun kova, lähestulkoon yhtä hittikimaraa ja myöhemmin olen oppinut arvostamaan biisejä kuten Twist, Drive ja etenkin Slow Down. Crucible on vähän synkempi ja vaikeampi levy sisäistää, tuntuu että välillä siihen pääsee sisälle ja välillä huomaa kaipaavansa Resurrectionin suoraviivaisuutta. IV Made Of Metal on omasta mielestä ihan törkeän hieno levy, tyylillisesti löytyy runsaasti vaihtelua ja enimmäkseen osutaan napakymppiin.
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by Maxim »

metal man wrote:Tottahan vanhan klassikkobändin uusi tuotanto kiinnostaa ketä tahansa. Harmi vain, että ainakin tämä näytebiisi oli niinkin väsynyt, kuten monesti todettu. Henk koht olen sitä mieltä, että muinoin kovastikin haukuttu Turbo on kaikkien biisiensä osalta mestariteos tähän uuteen verrattuna.
Turbo on perkeleen hyvä levy ja helposti siellä Juutas-papin uran kärkikymmenikössä. Ellei jopa -viisikossa.
exciter
Posts: 27
Joined: Mon Jul 31, 2006 11:28 am
Location: Seinäjoki

Re: Judas Priest is back! Uusi levy ja kiertue 2012

Post by exciter »

Ihmeen nopeasti ja jyrkästi moni on tuomitsemassa Priestin uutuuden yhden biisin perusteella.Ei biisi minunkaan Priest-listalla Top kymppiin pääse, mutta ei missään nimessä ole niin väsynyttä, munatonta, mielikuvituksetonta ja huonosoundista ym ym kuin monikin on täällä mieltä ollut.Sitäpaitsi levyllä on bonusbiiseineen 18 kappaletta, joten eiköhän anneta niille 17 kuulemattomallekin biisille mahdollisuus.AoR:lta muistaakseni julkaistiin ensimmäisenä Revolution, joka ei kyllä ole ollenkaan levyn parhaimmistoa, joten ehkä nyt on jälleen sama kuvio. Siitä olen ihan satavarma, että uutuudella on monta kovempaa biisiä.Enkä siis pidä Redeemer of soulsiakaan mitenkään huonona.
Post Reply