Dreamtale

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
masaty

Re: Dreamtale

Post by masaty »

Kova biisi tuo single! Pikkusen meinaa tulla Gamma Rayn Valley of the Kings mieleen alusta, tosin.
randalf

Re: Dreamtale

Post by randalf »

Khansen wrote:
Jussi wrote:^ toinen kehuja (riehuja..) ilmoittautuu! Mie olin tosin jo Insanian aikaan niin mehuissani (kaljoissa..) että!
anselmo wrote:Enpäs valitettavasti osaa sanoa tähän mitään; mä en ole kuullut tuota Dreamtalen demoa. Laulaakos Keränen itse tuolla demolla? Nyt täytyy ruveta haeskeleen blogspoteista yms. tuota Dreamtalen demoa. Varmaan muuten hetki menee ennenkun pääsen lähikunnan kirjastoon tuon Hardwaren demon lainauspuuhiin...
Laulaahan se; jos tuon lupaat upata (& heität vaikka privana meiliosoitteen) niin mie lähetän sulle ko. 2001 demon vaikka biisi kerrallaan, vain 4 raitaa niin gmailiin mahtuu! :D
Miltähän vuodelta tuo Hardware on, kun koneelta löytyy myös Dreamtalena julkaistu Shadow Of The Frozen Sun -demo all the way from 1999.
Hardware on muistaakseni vuodelta 1997, jos en nyt ihan väärin muista. Shadow of the Frozen Sun tuli siinä '99 vuoden alkupuolella. Itse taisin tulla mukaan kuvioihin joskus loka-marraskuussa 1999. Mietin tossa just, että onkohan kellään (edes Keräsellä) sitä versiota Refuge From Reality biisistä, millä mä en soita (olin poissa bändistä kevään 2000, tulin taas mukaan 2000 kesällä)?

Muinaishistoriaa :D

Kumpi versio Frozen Sunista sulla on Jussi? Alkuperäinen, vai se mikä tehtiin DiskHeavenille "uusintapainoksena"?
:clap: Hyvä Espeni, Hardware tosiaan oli 1997-1998 ite olisin muistellu vanhemmaksikin... tarvi oikein tarkistaa levystä. Hardwaren voin kyllä laittaa "firman piikkiin" johonkin tarjolle jos joku haluaa sen kuulla =). Niin mitä versioo tarkoitit että löytyyköhän, Refugestako? Sitä Rantajätkillä tehtyä ei kyllä oo mulla ainkaan, että jos jostain löytyy niin haluaisin kiitos :pleez: .
Khansen
Imperiumi Assistant
Posts: 200
Joined: Fri Aug 23, 2002 1:06 pm
Location: Milloin missäkin
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Khansen »

randalf wrote: :clap: Hyvä Espeni, Hardware tosiaan oli 1997-1998 ite olisin muistellu vanhemmaksikin... tarvi oikein tarkistaa levystä. Hardwaren voin kyllä laittaa "firman piikkiin" johonkin tarjolle jos joku haluaa sen kuulla =). Niin mitä versioo tarkoitit että löytyyköhän, Refugestako? Sitä Rantajätkillä tehtyä ei kyllä oo mulla ainkaan, että jos jostain löytyy niin haluaisin kiitos :pleez: .
Just sitä tarkoitin, en muistanut, että missä sen teitte silloin.

Ei taida mullakaan olla sitä missään tallessa. Tietty voisin jossain välissä tsekata ton mun ikivanhan ulkoisen kovalevyn, jolle olen muistaakseni backupannut kaikkien vanhojen tietomakoneideni sisällön. Sieltä toi voisi ehkä löytyä, EHKÄ...

Ooks kysynyt Peteltä, onko sillä sitä, tai Patelta?
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Dreamtale

Post by anselmo »

randalf wrote:Hardwaren voin kyllä laittaa "firman piikkiin" johonkin tarjolle jos joku haluaa sen kuulla =).
Kyllä kiitos, tarjolle vaan! Oli muistaakseni pirun kova demo; Where The Rainbow Ends ja olisko ollut Shooting Star tms. soi kasetilta autossa tiheään. Ja nyt kun rupes muisteleen niin The Brave Menin kertsi lävähti heti päässä soimaan; siitä on kuiteskin semmoset kymmenen vuotta kun on viimeksi kuullut, niin täytyy olla hyvä biisi kun jää tuolla tavalla mieleen. Sanoja en muista tarkkaan, mutta melodian kylläkin.
Mulle tuli aikoinaan tuon demon lauluista ja oikeastaan meiningistä muutenkin mieleen alkuaikojen Helloween Hansenin vokaalein.
randalf

Re: Dreamtale

Post by randalf »

anselmo wrote:
randalf wrote:Hardwaren voin kyllä laittaa "firman piikkiin" johonkin tarjolle jos joku haluaa sen kuulla =).
Kyllä kiitos, tarjolle vaan! Oli muistaakseni pirun kova demo; Where The Rainbow Ends ja olisko ollut Shooting Star tms. soi kasetilta autossa tiheään. Ja nyt kun rupes muisteleen niin The Brave Menin kertsi lävähti heti päässä soimaan; siitä on kuiteskin semmoset kymmenen vuotta kun on viimeksi kuullut, niin täytyy olla hyvä biisi kun jää tuolla tavalla mieleen. Sanoja en muista tarkkaan, mutta melodian kylläkin.
Mulle tuli aikoinaan tuon demon lauluista ja oikeastaan meiningistä muutenkin mieleen alkuaikojen Helloween Hansenin vokaalein.
http://www.dreamtale.org/hardware/ melkosen puli meininki :facepalm: :lol: ehkä sulla on aika kullannut muistot. No toivottavasti tuosta on ees pikkuisen eteenpäin päästy....
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Dreamtale

Post by anselmo »

randalf wrote: http://www.dreamtale.org/hardware/ melkosen puli meininki :facepalm: :lol: ehkä sulla on aika kullannut muistot. No toivottavasti tuosta on ees pikkuisen eteenpäin päästy....
Tänks! Voihan se olla että on aikakin muistoja kullannut, mutta kyllähän nuo biiseinä toimii yhä vallan mainiosti! Tuotanto on vähän ysäriä, mutta tuollasiahan noi demot silloin oli; en pitäisi tuota soundeiltaan lainkaan hullumman kuuloisena. :evilmosh:
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

Jack the Jester wrote:
blankfile wrote:
WildFire wrote:Bändin kotisivuilla olevat lyhyet pätkät lupailevat ainakin taattua laatua. Vähempää en odota kuin yhtä vuoden parhaista kotimaisista levyistä, sen verran vahvaa jälkeä yhtyeen tuotanto on Differenceä lukuunottamatta. Eikä sekään huono ole, Ahola vain ei ihan parhaiten sopinu bändille, kuten ei levylle päätyneet sävellyksensäkään.
Viimeisen lauseen pilkun jälkeen sanat sopisivat minunkin suuhun, Jarkon tekemät kappaleet ovat valitettavasti olleet Dreamtalen heikoimpia. Laulajana sopi tosi hyvin Taleen. Viiltolan äänestä en tykänny sitten pätkääkään, Oceans Heart oli levynä todella hyvä, toisella laulajalla ois ollu ihan täyttä timanttia.

Epsiloniin sen verran että vähän vaikea alkaa tässä kertailemaan mimmosia piisit oli, koska Mr. Keränen ja kumppanit olivat kuuntelu tilaisuuteen varanneet myös reilunlaisesti alkoholituotteita, niin näin Keski-Pohjanmaalaisena kuuntelusessio päätyi reilunlaiseen "tuhunutteluun". Mutta kuten edellisessä viestissä jo hehkutin, ja Wildfireä kompaten odotan myös yhtä kovimmista tämän vuoden levyistä!
Elin pahinta power-huumani niihin aikoihin kun Ocean´s Heartin ostin (tuolloin ostelin power-albumeja ylipäätään ihan työkseni) ihan randomilla kun olin debyytiltä pari biisiä kuullut, ja sellaisella "ihan ok" -tasolla diggailin. Ainoa tosiaan että Viiltolan lauluääni oli yksi karmeimmista koskaan kuulemistani, ja on sitä yhä tänäkin päivänä, mutta kyllä se nyt nippa nappa siedettävyyden rajoissa vielä oli. Kappaleiden taso vain heitteli todella paljon..

Difference iskikin sitten aivan eri tavalla: pelkästään Wings Of Icaros ja World´s Child ovat vielä tänäkin päivänä aivan esimerkillisen hienoja power-veisuja.. ja sama koskee Palantyren mainitsemaa New Lifea omassa genressään. Puhumattakaan levyllä olevasta, bändin historian parhaasta kappaleesta Lucid Times
ns: Wasteland (Of The Forgotten?)

Japsibonuksella lisätty Ocean's Heart loppuu juuri tuolla kajareissa ja tämähän on pienen tauonkin jälkeen yhtä paikkaansa puolustava kuin aina, vaikka pieni pettymys olikin Beyond Realityn jälkeen, muttei niin suuri kuin Difference. Tosin sen hyvistä puolista olen mainittuina kappaleina samaa mieltä kuin JTJ (Lucid Timesiahan kuultiin taajaan viime vuonna livenä, käsittämätöntä ollutkin sen ignooraus), mutta myös huonoista aspekteistaan WildFiren kanssa. Sail Away tai Fly ovat vain oudon tylsiä Aholan soolomatskuksikin ja Secret Doorista (tämä pois setistä, kits) tai We Are Onesta mie en ole koskaan pitänyt.

Mutta OH:iin; Viiltolahan on vokalistina ehkä hieman yksipuolinen, mutta tällä Dreamtalella moninaisin, mitä itse olen muilta jutuiltaan kuullut. Slovari If You Will Go:kin on todella hyvä! Tai 3 vokalistin kanssa vuorotellessaan (Natunen & Nygård ne muut) Tearsilla selkeästi eniten omaa korvaani miellyttävä. Muutoinkin tuo tyylinsä (mitä vetää esim. Ultimatiumin Hwainoolla halki lätyn) on sopivana hetkenä mukavan härskiä ja korkealta viiltämistä :) eikä mies ainakaan huononna niin kultaisia biisejä kuin 200 Men, Angel's Eyes, Fool's Gold tai Return To The Sea.

Nyt tämä uusi Firestorm kuulosti heti ensikuuntelullakin todella hyvältä!! Jopa myspacen kautta tuotantokin vakuutti, Seppänen on mukavasti esillä, kun Phoenixilla paikoin hukkui puuroiseen äänimaailmaan. Ehkä kertsi olisi voinut olla hieman tarttuvampi tässä maistiaisessa, mutta eiköhän sieltä 3 (vai 4?) livenä kuullun kappaleen perusteellakin sellaisia Epsilonilla riitä. Hieno kansi muuten.
Sacrilegium

Re: Dreamtale

Post by Sacrilegium »

randalf wrote:
anselmo wrote:
randalf wrote:Hardwaren voin kyllä laittaa "firman piikkiin" johonkin tarjolle jos joku haluaa sen kuulla =).
Kyllä kiitos, tarjolle vaan! Oli muistaakseni pirun kova demo; Where The Rainbow Ends ja olisko ollut Shooting Star tms. soi kasetilta autossa tiheään. Ja nyt kun rupes muisteleen niin The Brave Menin kertsi lävähti heti päässä soimaan; siitä on kuiteskin semmoset kymmenen vuotta kun on viimeksi kuullut, niin täytyy olla hyvä biisi kun jää tuolla tavalla mieleen. Sanoja en muista tarkkaan, mutta melodian kylläkin.
Mulle tuli aikoinaan tuon demon lauluista ja oikeastaan meiningistä muutenkin mieleen alkuaikojen Helloween Hansenin vokaalein.
http://www.dreamtale.org/hardware/ melkosen puli meininki :facepalm: :lol: ehkä sulla on aika kullannut muistot. No toivottavasti tuosta on ees pikkuisen eteenpäin päästy....
Kiitos linkistä. Toimii tälläkin suunnalla
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Hardware-demo

Post by Jussi »

anselmo wrote:Ainakin intro ja säkeiden sovitukset eros muistaakseni melko radikaalisti tuosta debyytin levyversiosta.
Minusta taas tämä Where The Rainbow Ends oli juurikin noiden juttujen puolesta aika identtinen; toki taustalla laahaava soitanta kumeasti kuuluvana kaukana albumiversiosta. Lyriikatkin prikulleen samat; heh hauska touch oli se, että avaus-sellaiset toisettiin jo introssa puhuen :) mutta hyvin samanlaisena pysynyt.

Tämä demo-Memories Of Time taas tuntuisi lähtevän liikkeelle ilman Beyond Realityn The Rock-intron jälkeistä vauhditettua teemaansa viittaamista.

edit: Firestorm alkaa jo tokalla kuuntelulla olla todella hyvissä kantimissa, eikä tuo kertsikään enää niin heikko lenkki ole ollenkaan; kyllähän tätäkin livenä tulee hoilattua. ...ääänd ö stooooorm! Toukokuulleko tätä nyt pitää odottaa??
Hetzer
Posts: 810
Joined: Wed Apr 07, 2010 12:49 pm
Location: Tamperkele

Re: Dreamtale

Post by Hetzer »

Basisti on hassu :silly:
Hännä

Re: Dreamtale

Post by Hännä »

Hetzer wrote:Basisti on hassu :silly:
Eloranta prkl... :facepalm:
Hetzer
Posts: 810
Joined: Wed Apr 07, 2010 12:49 pm
Location: Tamperkele

Re: Dreamtale

Post by Hetzer »

Hännä wrote:
Hetzer wrote:Basisti on hassu :silly:
Eloranta prkl... :facepalm:
Keskusteluhan oli menossa liikaa asialinjalle :wink:
Hännä

Re: Dreamtale

Post by Hännä »

WildFire wrote:
Jussi wrote:Toivotaan myös parempaa tuotantoa kuin (ainoastaan sillä osa-alueella hiukan mättäneellä) Phoenixillä.
Wanhaa kirjoitusta kommentoin, mutta tänään kiinnitin ekaa kertaa huomiota noita näytteitä kuunnellessa, että soundit on näemmä saatu uutukaiselle kuntoon. Ovat tosiaan hieman kökköiset Phoenixilla, mutta eivät sentään onnistu hienoa levyä pilaamaan.
Oittisen Samu Fantom Studiolla tekee kyllä mahtavaa jälkeä. "Epsilon" miksattiin läjään melko tiukalla aikataululla, sitä ei kyllä soundeista huomaa.
Varsinainen kultakorva tuo Samu. :kiss:
Seppänen
Posts: 49
Joined: Wed Sep 30, 2009 9:35 am
Location: Tampere
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Seppänen »

Alkaa tapahtua! Levy julkaistaan ensi keskiviikkona Japanissa... Kertokaahan tunnelmia sitten kun saatte lätyn käteenne. Ja nyt kun on Suomen julkaisukin sovittu Supersoundsin kanssa niin julkaistaanpa tässä myös kaikki keikat uuden levyn tiimoilta:

6.5.2011 Sputnik, Tampere (Album-release party)
14.5.2011 Rock Fenix, Lapua
20.5.2011 Pub Markus, Äänekoski
21.5.2011 Ravintola Marion, Utajärvi
27.5.2011 Hevimesta, Oulu
28.5.2011 The Rock, Kokkola
3.6.2011 Monttu, Pori
11.6.2011 NKM Metalfest, Tampere (Sauna Open Air -after party)
1.7.2011 Tohisrock-festival, Toholampi

"i'll see you then / on the far side / when the March is done." -Dreamtale, March To Glory albumilta Epsilon
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: Dreamtale

Post by Spunkmeyer »

On se kumma kun Helsinkiä niin kovasti kartetaan. No, Saunassa sitten!
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

EIkö tuon Oulun keikan pitänyt olla 28.5. jossain vaiheessa? No nyt on pe 27. pv sitten ja toivotaan että München-Riika-Oulu -lennot ovat ajoissa & Jussi 21 aikaan kotona :D ainakaan viime keikan perusteella en pelkää että aloitusajan missaisin, vaikka tietysti hyvähän se olisi ettei aamuyöstä ala. Voi olla pöhnä vielä edellisillan edustamisesta päällä. Olikos muuten se albumi nyt tuohon mennessä kuitenkin jo ulkona?
Sacrilegium

Re: Dreamtale

Post by Sacrilegium »

Spunkmeyer wrote:On se kumma kun Helsinkiä niin kovasti kartetaan. No, Saunassa sitten!
Niinpä, jossain Toholammella käydään, muttei Hesassa :lol:
Hännä

Re: Dreamtale

Post by Hännä »

Sacrilegium wrote:
Spunkmeyer wrote:On se kumma kun Helsinkiä niin kovasti kartetaan. No, Saunassa sitten!
Niinpä, jossain Toholammella käydään, muttei Hesassa :lol:

Toholampi on hyvä esimerkki siitä miten aktiivinen bändin kannattaja voi vaikuttaa asioihin. Itse en edes tiennyt paikkakunnan olemassaolosta, ennen kuin tuli keikkapyyntö. Helsinkiin tullaan joka kerta kun keikkatarjous menee läpi. Ongelma Helsingin kanssa on yleensä se, että kysyntää ei ole. Keikan maksaja (yleensä siisi ravintola) haluaa, että paikka saadaan "tupaten täyteen". Vaikka bändi mielellään tulisikin keikalle soittamaan eturivin hardcorefaneille, se ei vielä ole ravintoloitsijan kannalta kannattavaa jos asiakkaita on vaan kourallinen. Bändi rakastaa fanejaan, ravintolat rahaa.

Toivottavasti Epsilonin myötä saadaan uusia kuulijoita ja Helsingin valloitus voi alkaa :rawk:
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

^ Menisikö wanha kunnon Corner jo täydehköksi? :) Sama se tosin mulle, Oulussa käydään & Treelle seuraan itse perässä, mutta tokihan mahd. sukseeta näin hyvälle bändille toivoo aina enemmältikin.
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Re: Dreamtale

Post by blankfile »

Anteeksi nyt vain mutta Dreamtale on "Toholammin" yhtye :) Se on sellainen juttu kun pojat oli täällä soittamassa niin koko paikka räjähti, ja jos ei ne nyt tuu soittaan tänne, niin samasta syystä räjähtää koko paikka :) Kattokaa seuraava iltalehti, tai sanomat, nyt isku kunnan vaaliterrori!! :D Bändiltä ei saatu tähän lupaa mutta tehtiiin tää....
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Re: Dreamtale

Post by blankfile »

Ilmeisesti vaaliterrorri ei olekkaan mikään vitsin asia. 987 euroa sakkoa ja kaveri putkaan virkavallan vastustamisesta, ja täällä ei oo ees yleensä kyttiä. Nimimerkillä,ei ole hyvä idea liimata _jokaisen_ vaaliehdokkaan naaman päälle Dreamtale flyeriä... Ja se on Toholammilla,eikä lammella, ja vituttaa..
Sacrilegium

Re: Dreamtale

Post by Sacrilegium »

blankfile wrote:Anteeksi nyt vain mutta Dreamtale on "Toholammin" yhtye :) Se on sellainen juttu kun pojat oli täällä soittamassa niin koko paikka räjähti, ja jos ei ne nyt tuu soittaan tänne, niin samasta syystä räjähtää koko paikka :) Kattokaa seuraava iltalehti, tai sanomat, nyt isku kunnan vaaliterrori!! :D Bändiltä ei saatu tähän lupaa mutta tehtiiin tää....
Enpä tiennyt, että Dreamtale on sieltä suunnalta.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

Oevoe, ja jos ymmärsin ^^ oikein, niin tuosta spedeilystähän olisi voinut itse bändikin joutua osaltaan liriin, mikäli ette olisi itse teossa jääneet kiinni, eli hyvä noin. Aina jotakin tehdessään on hyvä miettiä mahdollisia vaikutuksia eri tahoille (toki ennenkaikkea itselleen), vaikka kuinka hyvässä uskossa toimisi :idea:
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Re: Dreamtale

Post by blankfile »

Omissa nimissä sen tein kun vituttaa koko vaalitkin, eikä kännissä parempaa ideaa tullu. Mut jos siitä joku haloo ois tullu niin eikö kaikki julkisuus oo hyvää julkisuutta :) 370e siitä sakkoa tuli, väärät numerot pyörähtäny yöllä. Aamulla se ei kyllä enää ollu hyvä idea. Sain laittaa ne flyerit tyhjään tauluun, otti kyllä päästä kun olin niitä liimaillu teipillä puoltoista tuntia "vääriin" paikkoihin..

No mutta ei tuosta tuu bändille mitään haittaa, ja paikallisilla ainaki oli tänään hauskaa.
Ja vielä siihen "Toholammin" yhtye juttuun, tarkotin lähinnä sitä että täällä on Dreamtalella todella suuri fanijoukko kunnan kokoon nähden, sitä lähinnä meinasin :)
valis
Posts: 31
Joined: Mon Mar 16, 2009 11:50 am
Location: Kotka

Re: Dreamtale

Post by valis »

Aivan loistavaa saada suomen ehkä aliarvostetuimmalta, mutta ehdottomasti yhdeltä parhaimmalta yhtyeeltä uutta levyä.
Perkeleesti sitä odottaen ja jollekin keikalle takuulla taas täältä kotkasta joukolla tullaan.
Kaikki levyt ja tämä Difference kaikista koviten kolahtaneet.Järjestään paljon parempaa matskua kuin genren muilla yrittäjillä ympäri maailman ja tämän voin vilpittömästi omana mielipiteenäni (ja silkka faktahan se on) ja powerin suurkuluttajana sanoa.
MAHTAVA,UPEA bändi kertakaikkiaan!! :rawk:
Post Reply