Kamelot

Raskaamman musiikin keskustelut
Vastaa Viestiin
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

26 Kesä 2012, 12:59

Loistava valinta ja hyvä uutinen kyllä... SW:n 2 uusinta levyä omistavanakaan en ole niin huolissani, kun kuitenkin pieni bändi pyörii aika paljon, niin, pienemmällä pyörällä. Jos nyt Kamelotin takia jää ne Seventh Wonderin pubikeikat suomessa ja muualla ulkomailla pitämättä, niin ehkei niistä ole muut jäsenet niin kauhean nyreissään :? vaiva / rasite = hyöty?

Sitten ei tarvitsekaan Youngbloodin tosiaan kuin tehdä niitä PAREMPIA BIISEJÄ kuin miesmuistiin. Liekö se Khanin kiinnostuksen laskiessa tapahtunutta sparraus-kirjoituskaverin puutetta vai mitä, mutta nyt se nähdään, miten tulkitsija vaikuttaa. Yksin se on kuitenkin joutunut nämä luultavasti tekemään, eikö vokalisti valittu ns. valmiiseen pöytään, albumin kirjoitusta ajatellen?


Esanssi
Imperiumi Crew
Viestit: 641
Liittynyt: 05 Marras 2005, 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

26 Kesä 2012, 15:25

Jussi kirjoitti:Sitten ei tarvitsekaan Youngbloodin tosiaan kuin tehdä niitä PAREMPIA BIISEJÄ kuin miesmuistiin. Liekö se Khanin kiinnostuksen laskiessa tapahtunutta sparraus-kirjoituskaverin puutetta vai mitä, mutta nyt se nähdään, miten tulkitsija vaikuttaa. Yksin se on kuitenkin joutunut nämä luultavasti tekemään, eikö vokalisti valittu ns. valmiiseen pöytään, albumin kirjoitusta ajatellen?
Sellaisessa käsityksessä ainakin minä olen ollut, että uusi Kamelot-levy on käytännössä valmis. Vokaalimelodioissa vaikutus voi näkyä, mutta en tiedä onko Karevik niihin ehtinyt paneutumaan vai onko ne annettu jo valmiiksi sovitettuna. Ja samalla tavallahan Khankin aikoinaan bändiin tuli Siege Perilousin aikaan, mutta varsinaisesti miehen vaikutus alkoi kuulua vasta The Fourth Legacylla. TFL:lla on muuten yksi varmasti Khanin säveltämä biisi eli Lunar Sanctum. Edelleen levyn paras biisi, eikä vähiten siksi, että siitä saa niin vahvat Conception-vibat. Toisaalta biisi oli alunperin Conceptionille sävellettykin, joten ei sinänsä ihme.

Youngblood on tainnut olla Kamelotin pääasiallinen biisinikkari, kun taas Khanin vaikutus on näkynyt nimenomaan vokaalimelodioissa. Khanin haluttomuus laulaa vanhoja biisejä sekä ylemmän rekisterin säästely viitoitti Youngbloodin säveltämisen suuntaa ainakin The Black Halolta eteenpäin. Voin tietysti olla myös väärässä. Nyt on kuitenkin sellainen mies remmissä, ettei paljon tarvitse miettiä, että pystyykö, koska kyllähän Karevik pystyy. Kunhan ei nyt ääntänsä riko, kuten niin moni muu.
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

26 Kesä 2012, 17:57

Esanssi kirjoitti:Ja samalla tavallahan Khankin aikoinaan bändiin tuli Siege Perilousin aikaan, mutta varsinaisesti miehen vaikutus alkoi kuulua vasta The Fourth Legacylla.
Sepäs se, tuo Siege Perilous kun (oli suuri ihmetys kun ekana Kamelotina kuuntelin että näinkö huono bändi tämä on -onneksi tsekkasin seuraavankin!) on ylivoimaisesti huonoin K-levy. Tai ainakin 2 uusimman kanssa siellä pohjalla, pitäisi kuunnella (kun vain viitsisi noin tylsiä) ja arvottaa vielä uudestaan nekin, kai. Mutta toivottavasti nyt ei käy samoin, ettei pääsisi omia laulumelodioitaan yms. jippojaan laittamaan mukaan ja lopputulos kärsisi tästä.

Karevikilla on kyllä niin laaja ääni, että yltäisi vaikka vanhimpiin, Mark Vanderbiltin wannabe-Midnight -korkeuksiinkin halutessaan, JOS sieltä mitään ikinä soitettaisiin. Mutta mielenkiintoinen kuulla Khanin drammaattisissa puhkunnoissa sitten Tommya kyllä aikanaan keikoilla.
Hetzer
Viestit: 748
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 15:49
Paikkakunta: Tamperkele

27 Kesä 2012, 15:16

Kyllähän noilla kahdella ensimmäiselläkin hyviä biisejä on, Vanderbiltin kiekuna kieltämättä vaatii totuttelua jos on kuuntelut Khanin aikana aloittanut.
Esanssi
Imperiumi Crew
Viestit: 641
Liittynyt: 05 Marras 2005, 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

27 Kesä 2012, 15:48

Hetzer kirjoitti:Kyllähän noilla kahdella ensimmäiselläkin hyviä biisejä on, Vanderbiltin kiekuna kieltämättä vaatii totuttelua jos on kuuntelut Khanin aikana aloittanut.
Soundin Marko Säynekoski taisi antaa molemmille levyille - siis Eternitylle ja Dominionille - ylisanojen kera viisi tähteä. Hyllystä löytyy bändin debyytti, mutta täytyy sanoa, ettei sitä ole jostain syystä oikein koskaan jaksanut kiekottaa läpi. Debyytin nimibiisi on ainakin mainio.
Hetzer
Viestit: 748
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 15:49
Paikkakunta: Tamperkele

27 Kesä 2012, 18:34

Esanssi kirjoitti:
Hetzer kirjoitti:Kyllähän noilla kahdella ensimmäiselläkin hyviä biisejä on, Vanderbiltin kiekuna kieltämättä vaatii totuttelua jos on kuuntelut Khanin aikana aloittanut.
Soundin Marko Säynekoski taisi antaa molemmille levyille - siis Eternitylle ja Dominionille - ylisanojen kera viisi tähteä. Hyllystä löytyy bändin debyytti, mutta täytyy sanoa, ettei sitä ole jostain syystä oikein koskaan jaksanut kiekottaa läpi. Debyytin nimibiisi on ainakin mainio.
Omalla kohdalla Kamelotin kuuntelu alkoi The Fourth Legacy:lla ja siitä sitten kerättiin kataloogia alkuun, kyllähän ne 2 ekaa itsellä istui ensimmäisen kuuntelun jälkeen aika pitkään hyllyssä ennenkuin tuli niiden pariin palattua. Sitten olivatkin suorastaan tehosoitossa varsin pitkään. Nythän uusin levy on ollut samalla tavalla hyllytettynä eikä kuuntelua juuri lätyllä ole, ei vaan oikein lähde. Toivottavasti tuleva levy on mielekkäämpi.
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

27 Kesä 2012, 19:42

^ Mulla on kaikenkaikkiaan vähän sama tarina Hetzerin kanssa, eli varsinaisesti TFL:sta alkoi ja nuo ekat ihmetyttivät pitkään, kun en silloin US powerin piirteitä osannut niin arvostaa. Saati Crimson Glorya tiennyt, jonka tyylisiä nuo kaksi ovat ainakin minulle aina lähimpänä olleet. Mutta hyviä levyjä ovatten; taas pari merkintää lisää pitkään 'Noise/Modern music-levyt, jotka kaipaavat kipeästi uusia lisäpainoksia' -listaan.
WildFire
Imperiumi Crew
Viestit: 979
Liittynyt: 03 Marras 2005, 09:40
Paikkakunta: Ylöjärvi

14 Heinä 2012, 10:06

Uusi biisi livenä Masters of Rockissa. Kehnosta laadusta huolimatta hyvän kuuloinen biisi, vauhtia mukavasti jälleen mukana. Ja Tommy vetää komeasti, tietenkin.
tinkezione

14 Heinä 2012, 16:06

Bändiin tuli tutustuttua juurikin Eternity- ja Dominion-albumien ansiosta ja samaan hengenvetoon taisivat myös Conceptionin levyt maistua omalla tahollaan huomattavan hyvältä, joskus 90-luvun loppupuoliskolla? Kamelot oli tavallaan itselleni pitkään bubbling under -osastolla Fourth Legacyn, Karman ja Epican satunnaisesta diggailusta huolimatta, mutta Black Halo sen pankin sitten räjäytti. Harmi, että Ghost Opera ja mitä ikinä sen jälkeen onkaan tehty valui saman tien jonnekin ynnämuut-osastolle... Vaan tämä Seventh Wonder -miehen pestaaminen vokalistiksi on mennyt itseltäni täysin ohitse! Jumalauta! Pakkohan tämä on livenä nähdä jälleen.
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

14 Heinä 2012, 21:37

WildFire kirjoitti:Uusi biisi livenä Masters of Rockissa. Kehnosta laadusta huolimatta hyvän kuuloinen biisi, vauhtia mukavasti jälleen mukana. Ja Tommy vetää komeasti, tietenkin.
On nopea, eli hyvän kuuloinen biisi kyllä. Melodiaakin piisaa! Melkoisesti kuulostaa myös Khanilta Karevik noissa matalammissa jutuissa, mutta sellaisiksihan Youngblood lienee ne aina säveltänyt.

edit: Jollain ollut parempikin kamera, kappaleen nimi on Sacrimony ja Tommyltä jäätävää luonnenäyttelemistä kun ihana Elize tulee lopussa tuuppimaan :D -misuhan on parin vkon päästä täällä Oulussa, ahkerasti kiertää! Ai niin, Karma löytyy myös näistä HD-videoista nyt.
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

19 Heinä 2012, 23:24

Miettikö muuten kukaan muu, miksi Karevik oikein oli tuolla Fabio Lionen laulamalla kiertueella? Biisi tai kaksi illassa on vähän ihmeellistä, ellet ole Simone tai Elize (+ heillä oli sentään taustalaulupesti sekä nätteys puolellaan).
KAMELOT: 'Silverthorn' Pushed Back To October - July 19, 2012

The release date of "Silverthorn", the new album from American/German/Swedish symphonic metallers KAMELOT, has been pushed back to October 26 (Germany), October 29 (rest of Europe) and October 30 (North America) via Steamhammer/SPV. The CD will mark the band's first release with new singer Tommy Karevik, the 30-year-old Swede who previously fronted SEVENTH WONDER (a group that he is still a member of).

In a brand new interview with RockLiveBG, KAMELOT keyboardist Oliver Palotai stated about the band's new vocalist, "[Tommy] was already with us on some tour dates as a guest singer, and he was singing on one or two songs. And in the past year, we were considering which singer to take. I was strongly on Tommy's side because he made a huge impression on me. Personality. of course. is really important. and he is a little bit introverted and I like this 'Scandinavian feel' about him and he fits KAMELOT really well."

He continued, "The final decision for him was sending in vocals, lyrics and recorded melody on a ballad that I wrote which is on the album. And it was so great and impressive. We all had goosebumps and when we heard that for the first time we knew immediately that was 'it.' He wrote most of the vocal melodies in the album also."

On the topic of the upcoming CD, Palotai said, "The cover was done by Stephan Heilemann. He also did covers for EPICA and my other band, SONS OF SEASONS. He is one of my best buddies, living in the neighborhood, and in my opinion, he is one of the greatest designers in the whole world. The amount of songs is ... I think 9 or 10 without the interludes. . . It's a concept album and it has a story. In the special edition you will get a little book where the story is described. All the songs will be around the story. It will be something like [2005's] 'The Black Halo'.

Regarding how the upcoming CD compares to 2010's "Poetry For The Poisoned", Oliver said, "To be honest, I'm not the biggest fan of 'Poetry For The Poisoned'. For me, 'The Black Halo' is a bit like a reference also when I produce bands in my studio. So we wanted to go back to 'The Black Halo' but also include modern elements, which we included since then. You will never hear from a band, Our new record sucks,' but this record is a real killer and brings KAMELOT back on track. It is exactly what I wanted, and I'm really happy with it. I hope the fans will like it as well."

KAMELOT guitarist Thomas Youngblood previously stated about Karevik: "We had around 800 candidates for the vacant position, among them a number of really renowned musicians, and having to reject them really wasn't easy."

In KAMELOT's search for a new singer, Youngblood found YouTube to be an amazing tool. "I listened to a clip of a studio production featuring Tommy and have to confess that his performance really amazed me," he said. "His approach to melodies and themes suits KAMELOT perfectly, and during our European shows we had plenty of opportunity to find out what a great guy he is."

Tommy first appeared as one of the guest singers on KAMELOT's very successful 2011 Pandemonium World Tour.

Youngblood on the style and content of the forthcoming KAMELOT concept album: "The new songs sound more symphonic and melodic than our last two studio recordings. The material brings to mind albums such as 'Karma' (2001) and 'The Black Halo' (2005). In addition, this will be the best production that KAMELOT have ever delivered. Because while other acts tend to opt for low-budget productions due to the difficult market situation, we have gone the opposite way: the new album will be a real statement, in terms of our compositions as well as in terms of our sound."
mape
Site Admin
Viestit: 2772
Liittynyt: 22 Elo 2002, 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

19 Heinä 2012, 23:28

^ Siksi, että sitä Fabion käsittämätöntä ulinaa ei olisi puoltatoista tuntia putkeen susikaan kuunnellut ulvomatta?
Noble Savage
Viestit: 67
Liittynyt: 04 Helmi 2003, 17:43
Paikkakunta: Oulu

20 Heinä 2012, 10:57

mape kirjoitti:^ Siksi, että sitä Fabion käsittämätöntä ulinaa ei olisi puoltatoista tuntia putkeen susikaan kuunnellut ulvomatta?
Tämä kiteyttää omat ajatukset melkolailla sopivasti. Karevikin valinta Royn seuraajaksi piti oman mielenkiinnon Kamelotia kohtaan yllä. Lisäsi sitä itse asiassa.
Palantyre
Viestit: 444
Liittynyt: 04 Touko 2003, 17:21
Paikkakunta: Pori

20 Elo 2012, 15:36

Youngblood on the style and content of the forthcoming KAMELOT concept album: "The new songs sound more symphonic and melodic than our last two studio recordings. The material brings to mind albums such as 'Karma' (2001) and 'The Black Halo' (2005).
:drool:

Toivon todella hartaasti että tämä pitää myös paikkansa eikä ole vaan jotain myyntipuhetta.

Valitsivat helvetin hyvän laulajan eivätkä sitä helvetin loilottavaa makaroonia, jos vielä tosiaan palaavat noiden levyjen tyyliin niin voin sanoa että Kamelot on pelastettu.
CookieLust
Viestit: 451
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 00:19
Paikkakunta: Vaasa (Kajaani)

20 Elo 2012, 17:27

Palantyre kirjoitti:
Youngblood on the style and content of the forthcoming KAMELOT concept album: "The new songs sound more symphonic and melodic than our last two studio recordings. The material brings to mind albums such as 'Karma' (2001) and 'The Black Halo' (2005).
:drool:

Toivon todella hartaasti että tämä pitää myös paikkansa eikä ole vaan jotain myyntipuhetta.
:pleez: Nyt jos koskaan saa tulla lupauksille katteet. Jos vielä on tuon tyylisuunnan lisäksi hyviä biisejä eikä vain pöytälaatikon jämäriffejä niin räjähdän verkkareistani.
G. Strang
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Elo 2008, 11:36
Paikkakunta: Savonlinna

03 Syys 2012, 14:27

kädet tärisee ku oottaa niin kovasti tätä uutta levyä. Karevik on yksi kovimpia laulajia tämän hetken melometallimaailmassa ja Kamelotilla on nyt aika näyttää, että ghost opera ja poetry for the poisoned ei ollu alkusoittoja bändin iltahämärälle vaan suunta on kohti uutta nousua
Jussi
Viestit: 10063
Liittynyt: 28 Elo 2002, 20:10
Paikkakunta: Oulu (Rollo)

03 Syys 2012, 20:42

Paeth ja Youngblood hypettävät tulevaa, we'll see... mutta alkaahan tässä odotukset nousta.
bm kirjoitti:Kamelot France recently conducted an interview with KAMELOT guitarist Thomas Youngblood. A few excerpts from the chat follow below.

Kamelot France: Fans' reaction to "Sacrimony", the new song you played [on the recent European tour], was also great! Was this choice kind of obvious or were there other "big candidates?"

Youngblood: We have a lot of strong songs on the album, but this one was the first one that we wanted to play. Ironically, it was one the last song we wrote the music for. I remember sitting with [KAMELOT keyboardist] Oliver [Palotai] in Stuttgart and I had to leave the next day for Florida. I said, "Let's make one more song, something fast and uptempo." That was the genesis for "Sacrimony". Later, [new KAMELOT singer] Tommy [Karevik] laid down a killer vocal melody and it was pretty much like on the demo. Later, we invited Elize Ryd [AMARANTHE singer and KAMELOT touring backing vocalist] to sing on that song.

Kamelot France: [Longtime KAMELOT producer] Sascha Paeth told us that [the new KAMELOT album] "Silverthorn" [is] probably the best KAMELOT album so far, in his opinion. Do you agree with that and what can you say about the production work?

Youngblood: I cannot say this, but it's definitely top 3, maybe the best ever. I don't want to say the typical band response that it's our best ever. Sascha, of course, has been with us for 10 years and hearing him say this is awesome.

Kamelot France: KAMELOT fans' reaction to the announcement of Tommy Karevik as the new singer has been unanimously good. Did you expect so much support?

Youngblood: After hearing the test version of "Song For Jolee" [the first new song written with Tommy], we kinda got a feeling most of fans would support the eventual decision to go with Tommy Karevik. He is engaging on stage, amazing with melodies and his range is phenomenal. I can't wait for the fans to meet him on the upcoming tours. He also respects the past of KAMELOT and gives the older songs the justice they deserve.

Kamelot France: Last January, you revealed that six or seven songs were already co-written with Oliver. When, and how, did Tommy step into the process?

Youngblood: Around February, we started sending him ideas for songs. "Song For Jolee" was the first one, then "Solitaire", and so on. He worked closely with Sascha in Wolfsburg on the vocals and lyrics.

Kamelot France: How much has he been involved in lyrics?

Youngblood: For the most part, he did all the lyrics, along with Sascha. I did some lyrics and we all worked together on the concept and storyline.

Kamelot France: Did you change ur way of working for this album — for yourself, and with the rest of the team?

Youngblood: Not at all. We approached the songs the same as always. This was important to maintain the KAMELOT sound, at least on the music side. We chose a singer that fits into the KAMELOT picture instead of picking someone that would require changing tunings, etc. Of course, Tommy adds his unique style to the base of this equation, making a perfect transition to the next generation of KAMELOT.

Kamelot France: Can you reveal a few things about the upcoming "Sacrimony" video? We already know that it's gonna feature Alissa White-Gluz [THE AGONIST]... Any other guests? Is it gonna be same production team than the other videos?

Youngblood: We returned to Serbia and working with the crazy and amazing director Ivan Colic. I had been discussing ideas with Stacca, the studio producer, about ideas and making a video that will be killer. They also did [previous KAMELOT videos] "Ghost Opera", "Rule The World", "Love You To Death" and "Human Stain". Alissa is featured in the video as well as Elize Ryd.

Kamelot France: Can you tell us a bit more about the original concept and story of the album?

Youngblood: The limited box set has a book that outlines the story, its based in the 19th Century and deals with an affluent family that deals with tragic events that leads to coverups, secrets and betrayal. The fans need to dig into the story once they have the album.

Kamelot France: The album artwork for "Silverthorn" looks amazing. Where did the style and elements come from and are they related to the story?

Youngblood: The cover is Jolee, the main character in the story. This is her as an adult, she is the angel of afterlife. Heile did an amazing job on the cover and the booklet is full of great images.
TWILIGHTSTER

04 Syys 2012, 20:13



Uusi biisi kuullostaa jopa mainiolta näin studioversiona, tommy hoitaa tonttinsa oikein hyvin ja tuonut eloa bändiin.
Scandal
Imperiumi Assistant
Viestit: 493
Liittynyt: 24 Elo 2002, 19:48
Paikkakunta: Kallio, Helsinki
Viesti:

04 Syys 2012, 20:20

TWILIGHTSTER kirjoitti:

Uusi biisi kuullostaa jopa mainiolta näin studioversiona, tommy hoitaa tonttinsa oikein hyvin ja tuonut eloa bändiin.
This video is no longer available due to a copyright claim by KMI Entertainment.

E: toimii ATM.
sirclansman
Grey Eminence
Viestit: 544
Liittynyt: 04 Joulu 2004, 15:55
Paikkakunta: Hankasalmi
Viesti:

04 Syys 2012, 20:46

Jussi kirjoitti:Paeth ja Youngblood hypettävät tulevaa, we'll see... mutta alkaahan tässä odotukset nousta.
Juup. Itte pyöräytelly muutamaan otteeseen sampleria nuista tulevan levyn biiseistä. Sen verran lyhyitä pätkiä, että ei voi mitn sanoa muuta kuin, että Tompalla on homma hyvin laulujen suhteen hanskassa. Kuullun perusteella mukavasti vaihtelua vokaaliosastolla. Mutta ootellaan ny koko settiä...
masaty

07 Syys 2012, 11:46

Tuo Sacrimony (Angel of Afterlife) löytyy nyt singlenä iTunesista, ja täytyy sanoa että se on hemmetin hyvä! Pyörinyt repeatilla illan ja aamun, ja joka kerta lähtee. Kuulostaisi siltä, että vanhempi ja uudempi tyyli yhdistyvät sujuvasti. Jos muu levy on samaa tasoa, niin tulossa on paras kiekko vähintään sitten Black Halon.

(Omasta mielestäni Karma ja Epica ovat parempia kuin Black Halo, joka sekin on toki huippulevy)
Hetzer
Viestit: 748
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 15:49
Paikkakunta: Tamperkele

07 Syys 2012, 15:20

Aikamoinen Khan-klooni tuo uusi laulaja on, perusturvallinen valinta. Jotenkin olisi ehkä toivonut samanlaista tyylinvaihdosta kun Vanderbilt vaihtui Khaniin, toisaalta jos uusi levy istuu korvaan paremmin kuin edellinen niin annettakoon anteeksi.
mape
Site Admin
Viestit: 2772
Liittynyt: 22 Elo 2002, 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

07 Syys 2012, 16:28

Sieltä ne Manus Dei / Sacrimony (Angel of Afterlife) / Ashes to Ashes / Torn / Song for Jolee / Veritas / My Confession / Silverthorn / Falling like the Fahrenheit / Solitaire / Prodigal Son / Continuum jo kerran läpi pyörähtivät.

Ensireaktiot:

Alkuun vaikuttaa, että Silverthorn saattaisi olla välimallin Kamelot. Kiekko on ilman muuta liian jykevä kerralla nielaistavaksi, mutta näin ensikuuntelulta sen alkupuoli on samanlaista komeilla kuorilla koristeltua suht ankeaa hölköttelyä kuin muutamakin edellinen albumi. Ei tässä olla lähelläkään mitään Siége Perilous / The Fourth Legacy / Karma / Epica -ajan omaperäisempää näkemystä europowerista. En nyt sano, että Kamelotissa olisi koskaan pelkästään sellaisesta kysymys ollutkaan, mutta jos ajatellaan muuatmaa edeltävää albumia, Silverthornin alkupuolen biiseissä on liikaa sitä samaa mahtipontista karkkia ilman sellaisia koukkuja, joilla pää irtoaa hartioista (vrt. "Karma", "Center of the Universe" tai vaikkapa Dominionin "Rise Again"). Jännä kuriositeetti on se, että nimenomaan nimikappale tuntuisi kaikessa sinfo-koristeellisuudessaan biiseistä levyn ehkä köykäisin eväiltään.

Tuohon ”klooniasiaan”… Karevik laulaa "Sacrimonyssa" kyllä kovasti samalla tavalla kuin Khan, mutta se nyt ei hänestä "Khan-kloonia" tee (ulkonäöltään promokuvissa kyllä, juu, kovin on samanlaiseksi stailattu!). Levy on pääsolistinsa lauluosuuksien puolesta monipuolisempi kuin yksikään Khanin aikaisista kiekoista. Alkupuolen biiseistä ei ainakaan vielä irronnut mitään isompia säväreitä, mutta juurikin Karevikin laulusoundi nostaa muutaman kerran ihokarvat tanaan. Esimerkiksi ”Song for Joleen” lauluissa on aivan JÄRJETTÖMÄN hieno, tiivis fiilis.

Kyseessä on tosi fiksusti rakennettu levy. Alkuun vaikuttaa että joo, tätähän tämä on samaa hiukan jo väsynyttä Kamelotia kuin muutama edellinenkin levy. Tuntuu jo, että kokonaisuutena liian vähän on niitä hetkiä, jolloin tuntuu että nyt lähtee kipale alta niin, että perse sladittaa: "My Confessionin" prechorus ja kertsi sekä ”Falling Like the Fahrenheit” kokonaisuudessaan (jonka aikana vähien hiusten juuretkin kihelmöivät!). Mutta siinäpä ne tuntuisivat olevankin.

Mutta kun levy lähenee loppuaan, alkaa loppukiri. Sitä aikaisemmin mainitsemaani ”europoweria” edustaa ”Solitaire”, ja kyllä muuten jumalauta lähtee; seuraaville Suomen-keikoille lähden pelkästään jo sen kuullakseni!

Mutta sitten.

”Prodigal Son”. Voi jumalauta. Ei jumalauta. Huh huh. Kamelotin uran hurjin, odottamaton, biisi, yhdeksän minuuttia joita Thom Youngblood on pantannut ilmeisesti koko uransa – tai ainakin siihen saakka että löysi laulajan joka pystyy sen laulamaan. Väitänpä yksin tein, että Roy S. Khantatat, niin hieno vokalisti kuin olikin/onkin (en tunne jessekuoroskeneä) ei olisi IKINÄ pystynyt laulamaan ”Prodigal Sonia” lähestulkoonkaan Karevikiin verrattavalla tavalla. Ensin ollaan monttu auki yhdeksän minuuttia, ja sen jälkeen silmät, korvat ja ihokarvat seisovat tanassa melkein silkasta kauhunsekaisesta kunnioituksesta. Nyt nimittäin lähti. L-Ä-H-T-I. "Continuum"-outro (piilopäätöksineen) ei tunnu enää miltään.

54 minuuttia on kulunut. Uusi laulajako se nyt Kamelotin pelasti?

Pakkoliike: ”Play”.

Toisella kuuntelulla alkavat aueta jo ne alkupuolenkin kappaleet...
Ice
Viestit: 2736
Liittynyt: 28 Elo 2002, 10:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

07 Syys 2012, 16:38

^Jaha, alkoipa sitten levy kiinnostamaan, kun ilmeisesti ei sellaista vaisua balladia balladin perään ole luvassa kuin surkealla edellisellään. Karevikin laulunlahjat on tiedossa ja toimivat siellä omassa pääbändissään (?) mainiosti, mutta silti mietityttää tekeekö mies Kamelotista liian selkeää Seventh Wonder -materiaalia. Toivotaan ettei.
Jarkale

07 Syys 2012, 16:40

^^ Ja tässä pitäs jonnehi lokakuun loppuun jotakuinki järjissään pystyä odottelemaan tuota...
Vastaa Viestiin