Morbid Angelissa tapahtuu

Raskaamman musiikin keskustelut
Vastaa Viestiin
Archtur
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Elo 2002, 13:17
Paikkakunta: Hell On Earth
Viesti:

19 Maalis 2010, 13:44

Sandoval ei sitten rummuta tulevalla Morbid Angelin levyllä, vaan Tim Yeung

http://www.morbidangel.com/lavareport1.html

Paska homma ...


Sickening

19 Maalis 2010, 14:22

Toi on kyllä tosi sääli. Ei Timiä voi teknisestä osaamattomuudesta syyttää, mutta Sandovalin tyyli on niin sopiva ja ominainen Morbid Angelin suhteen. Toivottavasti Yeung osaa edes vähän imitoida ja sopeutua, ettei pistä koko levyä semmosella Divine Heresy -jalalla läpi.
Corpse

21 Maalis 2010, 21:16

Archtur kirjoitti:Sandoval ei sitten rummuta tulevalla Morbid Angelin levyllä, vaan Tim Yeung
Huh huh...

Onhan tuosta viime levystä jo sen verran aikaa, että olisivat minun puolestani odottaneet Sandovalin tervehtymistä ennenkuin studioon iskevät. Tokihan se on taottava kun rauta on kuumaa, ja pitääkin toivoa että Yeung edes sentään "imitoisi" Sandovalin tyyliä.
Sabbathman
Viestit: 4752
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 04:40
Paikkakunta: Seinäjoki

21 Maalis 2010, 21:34

Ai vittu, Commandokin sairaalakuntoon ja selän välilevyn takia kuten King Diamondikin. Odottelin uutta levyä jo 2008 lopulle tai edes viime vuodelle kun jo siellä Tuskassa esittivät sen uuden biisin. Eli edelleen Domination tulee olemaan viimeisin levy missä on Azagthoth, Vincent ja Commando. En tunne Tim Yeungia taustaa, mutta kova paikka täytettävänä, kaikki kyvyt peliin ja enemmänkin.

Uutta levyä odotellaan innolla joka tapauksessa. Paranemisia Commandolle!
Gutlord
Viestit: 169
Liittynyt: 08 Syys 2002, 15:37
Viesti:

22 Maalis 2010, 08:47

Corpse kirjoitti:
Archtur kirjoitti:Sandoval ei sitten rummuta tulevalla Morbid Angelin levyllä, vaan Tim Yeung
Huh huh...

Onhan tuosta viime levystä jo sen verran aikaa, että olisivat minun puolestani odottaneet Sandovalin tervehtymistä ennenkuin studioon iskevät. Tokihan se on taottava kun rauta on kuumaa, ja pitääkin toivoa että Yeung edes sentään "imitoisi" Sandovalin tyyliä.
Se vain että ei tiedä onko mies enää koskaan siinä iskussa että voisi vetää kunnialla levyn purkkiin. Tämä siis todella huonolla tuurilla. Ja kyllä "The Missile" homman hoitaa varmaankin himaan, on se Hate Eternalissa ja Aurora Borealiksessa esimerkiksi kuultu. Kunhan Trey vaan malttaa olla kvantisoinnin kanssa aisoissa (re: Opening of the Gates ja sitten taas toisaalta Divine Heresy)
Nicholas
Viestit: 439
Liittynyt: 24 Helmi 2004, 18:51
Paikkakunta: Tku

22 Maalis 2010, 08:58

Uutta levyä lupasivat jo viime vuodelle, joten luulisi sen olevan äänitetty. Näköjään ei ja uutta levyä saa taas odotella. No, toivottavasti hyvää sellaista.
cfe
Viestit: 2243
Liittynyt: 03 Syys 2002, 16:00
Paikkakunta: tre
Viesti:

22 Maalis 2010, 10:09

Edellisestä on kulunut jo 7 vuotta. Omat odotukset eivät ole järin suuret koska Heretic oli paria biisiä lukuunottamatta aika pettymys.
saamaton

22 Maalis 2010, 10:24

Eikös tuo George Emmanuel III ole aika pitkälle päättänyt biisien rumpuraidoistakin "viime aikoina". Eiköhän toi Yeung opettele iskujen paikat siinä missä Sandovalkin, vaikka tyylin/tatsin apinointi voi olla toinen juttu.

Odotukset eivät ole mainittavia tässäkään osoitteessa.
Gutlord
Viestit: 169
Liittynyt: 08 Syys 2002, 15:37
Viesti:

22 Maalis 2010, 10:39

saamaton kirjoitti:Eikös tuo George Emmanuel III ole aika pitkälle päättänyt biisien rumpuraidoistakin "viime aikoina". Eiköhän toi Yeung opettele iskujen paikat siinä missä Sandovalkin, vaikka tyylin/tatsin apinointi voi olla toinen juttu.

Odotukset eivät ole mainittavia tässäkään osoitteessa.
Tjooh. Ääriesimerkiksi juurikin mainitussa Opening of the Gatesissa Sandoval olisi ilmeisesti halunnut vetää triolina basarit, mutta tarkkaamossa oli sitten päätetty toisin ja kvantisoitu siksi hulvattomaksi 16-osakimaraksi mistä se biisi tunnetaankin :lol:
cfe
Viestit: 2243
Liittynyt: 03 Syys 2002, 16:00
Paikkakunta: tre
Viesti:

22 Maalis 2010, 12:23

Gutlord kirjoitti:Tjooh. Ääriesimerkiksi juurikin mainitussa Opening of the Gatesissa Sandoval olisi ilmeisesti halunnut vetää triolina basarit, mutta tarkkaamossa oli sitten päätetty toisin ja kvantisoitu siksi hulvattomaksi 16-osakimaraksi mistä se biisi tunnetaankin :lol:
En epäilisi vaikka yeung pystyisi vetäisemään kyseiset basarit, vaikka temmoltaan ovatkin luokkaa "naurettava". :D
ColdBlankStare

27 Maalis 2010, 13:02

Kun enemmistö täällä pelkää Tim Yeungin puolesta, että hän pilaa tulevan MA:n julkaisun tyylillään, minäkin pelkään tätä mutta katson asiaa vähän eri näkökulmasta. Nimittäin Tim on kovan luokan soittaja, nuorekas ja energinen jolla on tekniikka kunnossa. Ei hän tietenkään tiettyjä vanhempia ja kokeneempia kannuttajia pese mutta Sandovalia hän on ainakin nopeampi ja teknisempi, ja se pelottaa... pelottaa siis Sandovalin puolesta että miten hän pystyy soittamaan Yeungin juttuja livenä jos Yeung pistää menemään semmoisella nopeudella mistä Sandoval voi vain uneksia! Onhan Yeung sentään ollut sessiorumpalina mm. NILEssä, joka sanoo jotain...

Toivotaan tosiaan ettei Azagthoth käytä tilannetta liikaa hyväksi ja sävellä mitään liian nopeaa minkä Yeung pystyy soittamaan mutta Sandoval ei. Tosin Sandovalkin on hetkauttanut metallimaailmaa parisen kertaa suht. pienessä ajassa, joten katsotaan mitä selkäleikkaus tuo tullessaan! :)
cfe
Viestit: 2243
Liittynyt: 03 Syys 2002, 16:00
Paikkakunta: tre
Viesti:

28 Maalis 2010, 11:15

ColdBlankStare kirjoitti: Tosin Sandovalkin on hetkauttanut metallimaailmaa parisen kertaa suht. pienessä ajassa, joten katsotaan mitä selkäleikkaus tuo tullessaan! :)
Formulas Fatal To The Fleshillä Sandoval oli tiukimmillaan. Juuri muutama päivä sitten levyn pitkästä aikaa kuunnelleena voi vain todeta kuinka älyttömän tiukasti rummut on kyseisellä levyllä soitettu.
Tintti
Viestit: 1032
Liittynyt: 29 Tammi 2003, 13:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

28 Maalis 2010, 11:27

ColdBlankStare kirjoitti:pelottaa siis Sandovalin puolesta että miten hän pystyy soittamaan Yeungin juttuja livenä jos Yeung pistää menemään semmoisella nopeudella mistä Sandoval voi vain uneksia!
Ei ole Commando hitaimmasta päästä silti. Ja nopeuskilpailu ei ole muutenkaan pahemmin ollut sen enempää Morbid Angelin kuin Sandovalinkaan juttu varsinaisesti, kyllä se omaperäisyys tulee ihan muualta. Mitä vähempi silmitöntä kaahailua tiedossa sen parempi Morbid Angel-levy, imo.
ColdBlankStare

28 Maalis 2010, 14:20

cfe kirjoitti:
ColdBlankStare kirjoitti: Tosin Sandovalkin on hetkauttanut metallimaailmaa parisen kertaa suht. pienessä ajassa, joten katsotaan mitä selkäleikkaus tuo tullessaan! :)
Formulas Fatal To The Fleshillä Sandoval oli tiukimmillaan. Juuri muutama päivä sitten levyn pitkästä aikaa kuunnelleena voi vain todeta kuinka älyttömän tiukasti rummut on kyseisellä levyllä soitettu.
Esim. Heaving Earth. ;) Ja en tiedä missä vaiheessa Pete otti koko-setin-triggauksen käyttöön, mutta taisi olla viimeistään tuon levyn aikoihin - saisi esim. George Kollias, joka triggaa vaan basarit, ottaa mallia Peteltä siitä miten saadaan setti kuulostamaan noinkin munakkaalta!

Tintti kirjoitti:
ColdBlankStare kirjoitti:pelottaa siis Sandovalin puolesta että miten hän pystyy soittamaan Yeungin juttuja livenä jos Yeung pistää menemään semmoisella nopeudella mistä Sandoval voi vain uneksia!
Ei ole Commando hitaimmasta päästä silti. Ja nopeuskilpailu ei ole muutenkaan pahemmin ollut sen enempää Morbid Angelin kuin Sandovalinkaan juttu varsinaisesti, kyllä se omaperäisyys tulee ihan muualta. Mitä vähempi silmitöntä kaahailua tiedossa sen parempi Morbid Angel-levy, imo.
Ei suinkaan, mutta Pete on suhteellisen old-skool verrattuna näihin nuoremman sukupolven dödörumpaleihin jotka on hinkannu nopeutta ja tekniikkaa siitä lähtien kun kuulivat Morbidin levyjä nuorempana! Olet täysin oikeassa siinä että nopeuskilpailuun ei tämä bändi ole koskaan lähtenytkään, mutta varoitan vaan että viimeistään nyt olisi Treyllä mahdollisuus nostaa tempoa kun ei ole ketään estämässä...
Mutta toivotaan tosiaankin että Yeung kunnioittaa Sandovalin tyyliä ja yrittää edes vähän imitoida tätä, ajatellen tulevia keikkoja. Ei sitä tiedä jos Sandoval on antanut hieman neuvoja nuorelle Yeungille siitä, miten hän itse soittaisi tulevat biisit! :)
Havoc
Viestit: 153
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 13:29
Paikkakunta: 40100
Viesti:

28 Maalis 2010, 14:25

ColdBlankStare kirjoitti: Olet täysin oikeassa siinä että nopeuskilpailuun ei tämä bändi ole koskaan lähtenytkään, mutta varoitan vaan että viimeistään nyt olisi Treyllä mahdollisuus nostaa tempoa kun ei ole ketään estämässä...
Ja minkähän vitun takia sitä tempoa pitäisi ylipäätään nostaa? Senkö takia, että päästään taas kohisemaan tyhjänpäiväisyyksiä jostain bpm-arvoista?
NKVD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Huhti 2003, 11:58

28 Maalis 2010, 14:36

ColdBlankStare kirjoitti: Esim. Heaving Earth. ;) Ja en tiedä missä vaiheessa Pete otti koko-setin-triggauksen käyttöön, mutta taisi olla viimeistään tuon levyn aikoihin - saisi esim. George Kollias, joka triggaa vaan basarit, ottaa mallia Peteltä siitä miten saadaan setti kuulostamaan noinkin munakkaalta!
Kyllä toi koko setin trikkaus on niin muovista lätkytystä kuin olla ja voi. Juuri FFTtF:stä alkoi rumpusoundillisesti MA:n alamäki. Vähemmän protoolssia ja enemmän soittamisen tuskaa, siitä on hyvät levyt tehty.

Jonku MA levyn demo versioita kuuntelin missä Trey oli tehnyt myös rummut, niin aika lähelle yks yhteen ne oli soitettu myös levylle. Sama juttu oli myös Schuldinerilla joka väänsi koneella demoversiot joissa oli mukana myös rummut, Hoglan soitti nekin suhkot yks yhteen.
ColdBlankStare

28 Maalis 2010, 16:07

Havoc kirjoitti: Ja minkähän vitun takia sitä tempoa pitäisi ylipäätään nostaa? Senkö takia, että päästään taas kohisemaan tyhjänpäiväisyyksiä jostain bpm-arvoista?
En suinkaan tarkoittanut että tempoa Pitäisi nostaa, sanon vaan että nyt on vaara siihen kun on ripeämpi rumpali studiossa! Mutta en usko että Yeung tekee mitään studiossa, mihin Sandoval ei pystyisi.


NKVD kirjoitti: Kyllä toi koko setin trikkaus on niin muovista lätkytystä kuin olla ja voi. Juuri FFTtF:stä alkoi rumpusoundillisesti MA:n alamäki. Vähemmän protoolssia ja enemmän soittamisen tuskaa, siitä on hyvät levyt tehty.

Jonku MA levyn demo versioita kuuntelin missä Trey oli tehnyt myös rummut, niin aika lähelle yks yhteen ne oli soitettu myös levylle. Sama juttu oli myös Schuldinerilla joka väänsi koneella demoversiot joissa oli mukana myös rummut, Hoglan soitti nekin suhkot yks yhteen.

Riippuu vähän, toivottavasti emme päädy "triggereillä vai ilman" -keskusteluun. En ole sitä ajatusta vastaan että yritetään saada rummut kuulostamaan hyvältä - metallissa pyritään saada jokainen isku esiin. Kyllähän se on kiva jos rummut kuulostavat akustisen luonnollisilta, mutta jos kuuntelee esim. Kolliaksen touhua Nilessä jossa vedetään hyvinkin usein 250bpm ja yli, ILMAN virppa- ja tomitriggereitä tai hyvää miksausta, niin ei siinä paljoa kuule mitä siinä oikein soitetaan. Kokenut kuulija kuulee ja tietää mitä soitetaan, mutta ei siitä paljon iloa ole jos nopeat iskut jäävät kitarasärön alle!
Sickening

28 Maalis 2010, 17:48

Kylhän aika hyvin iskut voi saada esiin triggaamattakin, eikö? Tai no joo, onhan metallissa paljon meteliä joka suunnassa, joten pahimmassa kaaoksessa voi ilman triggeröintiä tietyt iskut jäädä pois, mut sitten on niitä, jotka käyttää näitä laitteita oman osaamattomuutensa takia. Se ei oikein kuulosta kivalta. En mäkään kitaran kanssa mitään ylimääräisiä jekkuja tahdo käyttää siihen, että joku kuvio kuulostaisi puhtaammalta - mitä nyt pelleilen mikitysten ja vahvistimen/pedaalin asetusten kanssa, mutten kuitenkaan mitään nauhoja sinne otelaudan päätyyn sido.

Hahah, ehkä oli paha tuoda tää esille. Käynnistinköhän nyt vääjäämättömän triggerit vs. triggeritön -väittelyn. :D
NiiloNihilisti

28 Maalis 2010, 18:26

ColdBlankStare kirjoitti:Riippuu vähän, toivottavasti emme päädy "triggereillä vai ilman" -keskusteluun. En ole sitä ajatusta vastaan että yritetään saada rummut kuulostamaan hyvältä - metallissa pyritään saada jokainen isku esiin. Kyllähän se on kiva jos rummut kuulostavat akustisen luonnollisilta, mutta jos kuuntelee esim. Kolliaksen touhua Nilessä jossa vedetään hyvinkin usein 250bpm ja yli, ILMAN virppa- ja tomitriggereitä tai hyvää miksausta, niin ei siinä paljoa kuule mitä siinä oikein soitetaan. Kokenut kuulija kuulee ja tietää mitä soitetaan, mutta ei siitä paljon iloa ole jos nopeat iskut jäävät kitarasärön alle!
Isot pojat kertoivat että Laureanon soitantaa Nilen Shrines-levyllä ei triggeröity, puhuivatko potaskaa? Niin tai näin, siinäpä rumpusoundi jota kuuntelee ilokseen. Sandovalin soundi on tosiaan ollut aika, krhm, vaihtelevan laatuinen. Gateways kuulostaa Fast Tracker -rumpaloinnilta.
ColdBlankStare

28 Maalis 2010, 19:25

NiiloNihilisti kirjoitti:
Isot pojat kertoivat että Laureanon soitantaa Nilen Shrines-levyllä ei triggeröity, puhuivatko potaskaa? Niin tai näin, siinäpä rumpusoundi jota kuuntelee ilokseen. Sandovalin soundi on tosiaan ollut aika, krhm, vaihtelevan laatuinen. Gateways kuulostaa Fast Tracker -rumpaloinnilta.
Saattaa hyvin olla - tosin olettaisin että Laureanolla on ainakin basarit triggeröity, kenelläpä ei olisi.

Gateways ei mielestäni ole edes pahinta jälkeä mitä triggereillä on saatu aikaiseksi. Heretic:llä ollaan haettu mielestäni jo oikeanlaista suuntaa - kyllähän triggereilläkin voi saada luonnollisia saundeja aikaiseksi jos jaksaa nähdä vaivaa asian eteen eikä tyydy turhan elektronisiin ääniin.
NiiloNihilisti

28 Maalis 2010, 21:37

ColdBlankStare kirjoitti:
NiiloNihilisti kirjoitti:
Isot pojat kertoivat että Laureanon soitantaa Nilen Shrines-levyllä ei triggeröity, puhuivatko potaskaa? Niin tai näin, siinäpä rumpusoundi jota kuuntelee ilokseen. Sandovalin soundi on tosiaan ollut aika, krhm, vaihtelevan laatuinen. Gateways kuulostaa Fast Tracker -rumpaloinnilta.
Saattaa hyvin olla - tosin olettaisin että Laureanolla on ainakin basarit triggeröity, kenelläpä ei olisi.
Tsekkailin erään Laureano-haastiksen ja näin tosiaan on että bassarit triggeröitiin, ja egyptisampleja varten oli myös triggeröity tomtomi, joka nyt ei ole sinänsä kauhean relevantti fakta.

Hereticin rumpusoundi ei ole erityisen ongelmallinen, mutta ei saatana näitä Treyn kitaratuotantoideoita...
Trey Azagthoth kirjoitti:I always try to search for ways to having more fun with it and keep it exciting, like with the mic techniques, I always use guitar effects and things like that but I also use mic techniques like use weird things like an air fan between the mic and the cabinet just for the weird sounds.
Jostain muistan lukeneeni että jätkä myös kosketusmikitti lasilevyn joka oli kiinnitetty vahvistimeen. Sitä tekstiä ei nyt löydy.
ColdBlankStare

28 Maalis 2010, 23:25

NiiloNihilisti kirjoitti:
Hereticin rumpusoundi ei ole erityisen ongelmallinen, mutta ei saatana näitä Treyn kitaratuotantoideoita...

Jostain muistan lukeneeni että jätkä myös kosketusmikitti lasilevyn joka oli kiinnitetty vahvistimeen. Sitä tekstiä ei nyt löydy.
Hah! Melko kokeellista meininkiä! Ihailtavaa että miehellä on noita edellä mainittuja tuotantoideoita kitarasaundin suhteen, mutta jos nyt palataan takas Hereticiin, niin itse en mieltänyt tuota "pörisevää" saundia bändin omakseen. Myös häiritseviä juttuja löytyy Dominationilta, jossa melkeinpä joka soolo kuulostaa enemmän tai vähemmän kummalliselta - muutenkin suorastaan huokuvat "leikkaa ja liimaa" -tekniikkaa.
hakkinti

08 Touko 2010, 10:15

ColdBlankStare kirjoitti:Toivotaan tosiaan ettei Azagthoth käytä tilannetta liikaa hyväksi ja sävellä mitään liian nopeaa minkä Yeung pystyy soittamaan mutta Sandoval ei.
Tuskin on pelkoa. Toki Sandoval on jo vanha ja bändikin "laiskistunut" mutta Sandoval on silti kova kaveri kun tarve tulee. F-levy tietysti on jo sekin yli 10 vuotta vanha, mutta kyllä siinä päästellään sellaista kyytiä, ettei Yeung pysy perässä.

Opening of the Gates on kylläkin nimenomaan soitettu triolibasareilla ja Treyn komennosta editoitu suoriksi 16-osiksi. En yhtään epäile etteikö Yeungin soittoa kvantisoitaisi myös. Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että miehen tuoreimmat levyt on kyllä soitettu hyvin, mutta myös kvantisoitu (ja todnäk editoitu) rankalla kädellä. Jos Divine Heresyä esim. vertaa Sandovalin tuotoksiin, niin on selvää kumpi on kovempi soittaja ja kumpi tietokoneajan uhri.

Sandoval on yks tiukimmista rumpaleista. Yeung kaahailee, mutta basarit yleensä laahaa. En siis usko että Trey kokee nyt pystyvänsä mihinkään, mihin ei olisi ennen kyennyt.
ColdBlankStare

08 Touko 2010, 22:49

hakkinti kirjoitti:
Opening of the Gates on kylläkin nimenomaan soitettu triolibasareilla ja Treyn komennosta editoitu suoriksi 16-osiksi. En yhtään epäile etteikö Yeungin soittoa kvantisoitaisi myös. Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että miehen tuoreimmat levyt on kyllä soitettu hyvin, mutta myös kvantisoitu (ja todnäk editoitu) rankalla kädellä. Jos Divine Heresyä esim. vertaa Sandovalin tuotoksiin, niin on selvää kumpi on kovempi soittaja ja kumpi tietokoneajan uhri.
Totta tuhiset, mutta vaikka Divine Heresyn rumpusaundimaailma on kovin kvantisoitu, osaa Yeung kyllä soittaa, vaikkei yllä tekniikassaan ihan vielä niin korkealle kuin esim. George Kollias, jonka jo aiemmin mainitsin... mutta Sandoval pystyy tuskin muuttumaan yhtä paljon kuin Yeung joka on vasta tiensä alussa. MUTTA MUTTA, Sandoval on uskomattoman kova jätkä vielä nykypäivänäkin jos vertaa muihin samanikäisiin miehiin jotka painivat samassa sarjassa kuin hän, esim. täysin muuttumaton Paul Mazurkiewicz (Cannibal Corpse), joka on soittanut samassa temmossa ja samalla tavalla yli kaksi vuosikymmentä tai Deiciden Steve Asheim, joka ei ole huono mutta hieman alle Sandovalin, uskaltaisin väittää. Voisin luetella muitakin mutta te tuskin siitä hyötyisitte. :)

Ja Opening the Gates taitaakin olla ainut kerta kun Sandovalin soittoa on jotenkin muokattu nopeammaksi, joten sen voi antaa anteeksi.
Vastaa Viestiin