Tietokone- ja konsolipelit

Tietokone- ja konsolipelit, elokuvat, tv-sarjat ja kirjat
Vastaa Viestiin
J.P. Drinkmore

05 Helmi 2014, 19:16

Lähinnähän minä Zeldojen takia tuon ostaisin. Saako tuolle muuten ladattua Gamecuben Mario Sunshinea?

On se vaan ostettava, kun uutta Zeldaakin tulossa ja eri Mariotkin kiinnostaa.

Guitarwall

06 Helmi 2014, 07:03

Ei ainakaan toistaiseksi, laitteella on pelkkä Wii - yhteensopivuus. Siitä ei ole tietoa, olisiko tuo tulossa Virtual Consoleen joskus, mutta vähän epäilen sen olevan mahdotonta tehojen puolesta. Itekkin olen tässä tarkkaillu, josko jommankumman Marioista löytäisi alennuksesta, niin vois taas täydentää pelivalikoimaa.
Siperian Salama

07 Helmi 2014, 19:04

J.P. Drinkmore kirjoitti:Kannattaako ostaa Wii U? Windwaker-paketti kiinnostaisi. Päättäkää minun puolesta.
Yksinkertaisesti: kannattaa. Sillä on todella hyviä exclusive-pelejä, ja Wii-yhteensopivuus takaa laadukasta pelattavaa enemmän kuin järjellisessä ajassa kukaan ehtii pelaamaan.

Muutama esimerkki todella kovasta WiiU-nimikkeestä:
Super Mario 3D World, New Super Mario U, Pikmin 3, The Wonderful 101, Zelda: Wind Waker. Latauspeleinä WiiU:lla on paljon vanhoja loistavia tasohyppelyitä, JRPG:itä (mm. ennen euroopassa julkaisematon loistava EarthBound) ja muuta mukavaa. Lähes kaikki "isot" pelit ja kaikki latauspelit voi pelata WiiU:n pädin näytöltä, vaikka sängyssä maaten tai paskalla istuen. Aivan parasta.

Wiiltähän löytyy sitten näitä helmiä:
Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword, Super Mario Galaxy 1 ja 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Xenoblade Chronicles yms yms.
J.P. Drinkmore

10 Helmi 2014, 18:51

Hyvä myyntipuhe. Kyllä se pitää ostaa.
J.P. Drinkmore

04 Maalis 2014, 13:37

Nyt on ostettu. Koska en ymmärrä paljoakaan niin kysyn, että miten tuon saan nettiin? Minulla on vain jokin ilmainen modeemisysteemi tässä opiskelijakämpässä. Mitä pitää ostaa tai hankkia? Vissiin tuo wii-lähiverkkosovitin?

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... s_id=29651

Edit: Eipä täs mitään hämminkiä ole alkutorspoilun jälkeen.

Edit2: Paska modeemi ei vissiin tue. Pitää aamulla soitella puheluja.
Hateseeder

08 Maalis 2014, 07:19

J.P. Drinkmore kirjoitti:Lähinnähän minä Zeldojen takia tuon ostaisin.
Täytyy myös suositella Darksiders 2:sta, jotkut ovat tuota verranneet myös Zeldoihin.
Itsellä jäänyt jostain syystä Zeldat vähemmälle, joten en tarkemmin tiedä kuinka samanlaisia ovat.
Siperian Salama

08 Maalis 2014, 10:12

Hateseeder kirjoitti:
J.P. Drinkmore kirjoitti:Lähinnähän minä Zeldojen takia tuon ostaisin.
Täytyy myös suositella Darksiders 2:sta, jotkut ovat tuota verranneet myös Zeldoihin.
Itsellä jäänyt jostain syystä Zeldat vähemmälle, joten en tarkemmin tiedä kuinka samanlaisia ovat.
Darksiders 2 tosiaan yhdistää Zeldoja ja God of Wareja. GoW-sarjasta siis hack'n'slash-taistelu, ja Zelda-sarjasta tutkiminen ja erityisesti kevyet puzzlet. Idea näiden yhdistämisestä on hyvä, ja suureksi osaksi onnistunut. Kunhan ei vertaa suoraan esikuviinsa. God of War - sarja on käytännössä niin sulavaa veribalettia, että hyvin harva kilpailija siihen kykenee, mieleen tulee oikeastaan ainoastaan huikea Bayonetta (PlayStation3, XBox 360) - jonka kakkososa tulee muuten exclusiivisesti WiiU:lle. Toisaalta taas Zeldoja on tähän mennessä ollut mahdotonta lyödä sen omin asein, niin suvereenisti se itse luomaansa genreä on hallinnut viimeiset vuosikymmenet.

Eli Darksiders 2 on pätevää hack'n'slashia, pätevää puzzleilua ja tutkimista, mutta ei nouse kummankaan esikuvansa tasolle. Sen sijaan pelin jippo, esikuviensa elementtien yhdisteleminen, tuottaa ihan kivan ja oikeastaan aika ainutlaatuisen sopan, joka kyllä kestää pelaamista ja on melko tavalla viihdyttävä. Antaisin arvosanaksi ehkä 8+/10. Vertailun vuoksi antaisin esim. God of War 3:lle ja Bayonettalle helposti 9+/10 pisteet, ja suurin osa Zeldoista on täysin 10/10 kamaa. (Tässä täytyy toki huomioida, että useita Zeldoja pidetään ihan yleisestikin* maailman parhaimpina peleinä - ei pelkästään minun mielestäni.)

* Alla olevaan linkkiin on kerätty esi sivustojen "parhaat pelit ikinä" - listoja.
Zelda vie muita kuin litran mittaa. Ja vielä niin selvällä erolla ettei se ole edes hauskaa. Listauksessa on mukana mm. sellaisia sivustoja kuin Computer And Video Games Magazine, GamesRadar, Edge, IGN, GameSpot, Game Informer, Entertainment Weekly, GamePro, Famitsu ja VGChartz, yhteensä 54 sivustoa.

"Summary and Overall Rankings

1 Legend of Zelda: Ocarina of Time (37 out of 54)
2 Super Mario 64 (30 out of 54)
Tetris (30 out of 54)
4 GoldenEye 007 (22 out of 54)
5 Legend of Zelda: A Link to the Past (20 out of 54)
6 Final Fantasy VII (19 out of 54)
Street Fighter II (19 out of 54)
7 Super Mario World (16 out of 54)
8 Half-Life 2 (14 out of 54)
Metal Gear Solid (14 out of 54)
Resident Evil 4 (14 out of 54)
Super Metroid (14 out of 54)"

http://www.filibustercartoons.com/games.htm

Ylläolevasta täytyy vielä huomauttaa, että Zeldat, etenkin Ocarina of Time, ovat noilla listoilla useimmiten kärjen tuntumassa. Siten niiden ylivoima on vieläkin suurempaa kuin mitä tuo summary antaa ensisilmäyksellä ymmärtää. Ocarina of Time on näillä 54:llä listalla 16 kertaa ykkösenä ja 11 kertaa toisena.

Mitä kotimaisiin lehtiin tulee, niin Pelaaja-lehden valinta kaikkien aikojen peliksi oli... ... ...The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Jussi

08 Maalis 2014, 12:29

Siperian Salama kirjoitti:1 Legend of Zelda: Ocarina of Time (37 out of 54)
2 Super Mario 64 (30 out of 54)

4 GoldenEye 007 (22 out of 54)
5 Legend of Zelda: A Link to the Past (20 out of 54)
Heh, hassun paljon 'only for Nintendo' -pelejä, joita on itselläkin ollut onni tuoreeltaan olla pelaamassa, kun ilmestyivät.

Ocarina Of Timekin tuli vielä odoteltua, ikäänkuin (pelaaja) "urani" kruunuksi, vaikka olin 1998 syksyllä ehtinyt pakkaamaan N64:en laatikkoonsa, muka kun 'ei näin lukiolaisopiskelijana aika riitä pelaamiseen enää' :lol:

No, sen sinä jouluna 500+ mk:lla hain ja talvi meni hyvin, kun ei sitä kulumallakaan viitsinyt montaa kertaa palella. Seliseli, nörtti mikä nörtti. Mutta ei mitään siihen verrattuna, kun '99 keväällä keksittiin vielä yläasteella paikoin väkivallan sävyttämää kontaktia korjaten neljäs kaveri parin muun kanssa GoldenEye-nelinpelirinkiin! Saatana niitä matseja, voi muistella vieläkin kirurgintarkkaa tappamista... Licence to kill (1 shot!), pistoolit ja library tai complex, ah! Helloween, Rhapsody, HammerFall ja muut (Kiss am. fanaatikon toimesta) tarjosivat soundtrackin nöreluolaan. Ihme kun vanhemmilla riitti järki, 17-vee jannut huutavat 8 m2 huoneessa yökahdelta vittusaatanaa ja tuplabasarit mäiskivät sopivalla taustavolyymilla.

Tuo 4. mutta sitäkin merkittävämpi lisäys porukkaan kylvi (John Bushin aikaisen) Anthraxin ja etenkin Armored Saintin koukut mieleen, vaikken niistä silloin pitänytkään, kuten viimeksimainitun viimeisimmän arviossa myös taannoin mainitsin.
J.P. Drinkmore

10 Maalis 2014, 18:09

Goldeneye turnaukset olivat kyllä mahtavia! Muistan, kun veljellä ja kaverilla oli tapana liittoutua minua vastaan eikä siinä auttanut muu kuin antaa pataan tuplaten. Meillä oli suurinta hauskuutta miinojen ovela piilottaminen ja käytävillä hiiviskely sekä miinojen kyttääminen, jotta ei räjäyttäisi itseään.

Wii U:lla taitaa jotain Bondia myös olla. Kokemuksia?

Oli tämän koneen osto kyllä itselläni tosi kiva juttu. Windwakeria melkein itku silmässä pelannut ja 7-vuotias kummipoikakin repeili liitoksistaan. Loistava peli! Minulla on vielä Wiinkin Zeldat läpäisemättä, joten riemua riittää. Samoin kaikki suositukset täällä kiinnostavat.

Toukokuussahan ilmestyy uusi Mario Kart.

Ocarina of Time on ehkä itselleni se kovin peli koskaan.
Jussi

10 Maalis 2014, 20:17

J.P. Drinkmore kirjoitti:Meillä oli suurinta hauskuutta miinojen ovela piilottaminen ja käytävillä hiiviskely sekä miinojen kyttääminen, jotta ei räjäyttäisi itseään.
Nuo proximity miinat olivat kyllä mennä ylitse, kun pelkkaa tulimerta ruutu parhaimmillaan samalla kun "herää" taas jossain henkiin... mutta ne kellolla trigattavat!

Simppeli taktiikka oli tuijottaa juostessa lattiaa niitä pudotellen, niin kaverit ei samaa TV:tä katsovana välttämättä ehtinyt huomata miihin niitä kylvin. Itse kuitenkin tiesi tasan tarkkaan, ja aina sitä vähintään yksi kolmesta kohta niiden päältä itsensä löysi... KLIK! :twisted:

Tietysti niitä miinoja punaisine "nappeineen" pystyi myös snaippaamaan tarkkana ampujana, mutta siinä se toinen perusjuttu oli, heittää ne johonkin pystysuoraan ja/tai näkymättömissä olevaan pintaan, eikä keskelle lattiaa/seinää. Katto oli myös hyvä paikka, mikäli huoneessa oltiin.
J.P. Drinkmore

10 Maalis 2014, 20:34

Jussi kirjoitti:Katto oli myös hyvä paikka, mikäli huoneessa oltiin.
Portaiden alle oli myös kova.

En itse muuten edes yksinpeliä lopulta läpi pelannut, kun moninpeliä vaan paukutettiin lähinnä. Kaverin isä joka on ainut, jonka tiedän pelanneen mm. Nesin Castlevania 1:sen läpi pelasi kaikilla vaikeusasteilla. En tiedä, sitten kuinka vaikeaa oli, kun en itse kokeillut - Goldeneye siis.
Jussi

10 Maalis 2014, 20:43

J.P. Drinkmore kirjoitti:En tiedä, sitten kuinka vaikeaa oli, kun en itse kokeillut - Goldeneye siis.
Riippuu vaikeusasteista, mutta muistaakseni niitä oli ensi alkuun 3, joista helpoimmalla et edes saanut kahta piilotettua kenttää, Aztec & Egyptian*. Ja tuolla 00 Agentilla, jolla itse pelasin, voi noiden viimeisten sanoa jo olevan aika haastavaa.

Sulla on todella hieno campaign siis kokematta! Eikä tuosta GoldenEyestä (paras FPS ikinä) ole julkaistu jokin "remasteroitu" versio näille myöhemmille konsoleillesi? Hommaa haltuun ja kokeile päästä vanhoilla päivillä läpi, et kadu.

* eikun tuo Egyptian oli mahdollista vain 00 Agentilla läpäisyn jälkeen. Sitten sait 007 moden, jonka eräs kaveri laskee vain pelin oikeaksi läpäisyksi, oli liikaa mulle :roll:

http://en.wikipedia.org/wiki/GoldenEye_ ... eo_game%29
P.K.

11 Maalis 2014, 05:38

Juu se korkein vaikeusaste oli jo aika hankala pelata läpi. Muistaakseni peli tuli tykitettyä aikoinaan kaikilla vaikeuksilla läpi, koska eihän muuten saanut kaikkia cheateja käyttöön. No silloin oli vähän eri intensiteetti pelailla, heh... Moninpeliä kanssa aika monta tuntia tuli vedettyä. Ja sama homma myöhemmin Perfect Darkin kanssa.

Goldeneyesta on tosiaan niin sanottu uusi versio Wiille. Ja siitä joku "remasteroitu" versio Xbox 360:lle ja PS3:lle. Xboxilla tätä remasteroitua Reloaded-versiota tulin pelanneeksi vähän matkaa ja yksi tylyimpiä pettymyksiä ikinä mitä on peleissä tullut vastaan. Mikä lie typerä idea on ollut korvata Brosnanin naama Craigilla, mutta se että peli on kuin tosi käppäisen ja halvan oloinen yritys päästä nykyisten fps-pelien rinnalle (mikä myös aika jännää koska tämän pökäleen tekijänä on Activision). Eli ihan täysi mahalasku. Tätä ei pystynyt Severnaya-osuutta pidemmälle pelaamaan. Activision oli myös yrittänyt soveltaa jotain omia paskoja ideoita tuomalla mm. uusia tasoja jotka liittyivät alkuperäiseen leffaan tai peliin 0%:ia.
LRZ

11 Maalis 2014, 12:57

Tuli sitten suunnittelematta hankittua South Park: The Stick of Truth ja PC:lle tietenkin, että sai myös eurooppalaisista konsoliversioista sensuroidut kohtaukset. Pelimekaniikka ei ole mitenkään erityistä, mutta toimivaa eikä siitä ole löytynyt mitään valittamisen aihetta.

Itse peli on niin South Parkia, ettei ole tosikaan. Hyvin suuri osa pelistä on pieruhuumoria, mutta siihen kohtaan mennessä, minne itse olen päässyt, on käyty läpi pedofiliaa, juutalaisia, natsizombeja ja abortteja, näin muutaman mainitakseni. Jo alussa, missä päätetään oman pelihahmon class, on vaihtoehtona juutalainen ja jos sen meinaa valita, Cartman aloittaa vittuilun. Kuulemma peli on aika lyhyt, mutta kyllä se sen hintana olleen kolmenkympin arvoinen on ollut jo tähän mennessä.
Zarok
Viesti:

11 Maalis 2014, 18:43

LRZ kirjoitti:Tuli sitten suunnittelematta hankittua South Park: The Stick of Truth ja PC:lle tietenkin, että sai myös eurooppalaisista konsoliversioista sensuroidut kohtaukset. Pelimekaniikka ei ole mitenkään erityistä, mutta toimivaa eikä siitä ole löytynyt mitään valittamisen aihetta.

Itse peli on niin South Parkia, ettei ole tosikaan. Hyvin suuri osa pelistä on pieruhuumoria, mutta siihen kohtaan mennessä, minne itse olen päässyt, on käyty läpi pedofiliaa, juutalaisia, natsizombeja ja abortteja, näin muutaman mainitakseni. Jo alussa, missä päätetään oman pelihahmon class, on vaihtoehtona juutalainen ja jos sen meinaa valita, Cartman aloittaa vittuilun. Kuulemma peli on aika lyhyt, mutta kyllä se sen hintana olleen kolmenkympin arvoinen on ollut jo tähän mennessä.
Yksi parhaita pelejä, mitä pitkään aikaan tullut pelattua. Ja kaikki viime vuosien "isot hitit" on aika lailla tullut koluttua läpi. Kertonee paljon. Pelin taso on tosiaan suoraan verrannollinen omaan South Park-innostukseen. Jos sarjan huumori ei tipu, peliin ei kannata koskea. Niille, jotka sarjasta pitää, pelin pitäisi toimia kun luotain perseeseen, näin teemaan sopien.
Siperian Salama

11 Maalis 2014, 19:19

Minäkin ostin South Parkin, tosin PS3:lle, joten versio on sensuroitu. Eipä siinä, sensurointikuva ja pahoittelut euroopalle ovat itsessään niin hauskoja (ehkä jopa hauskempia kuin sensuroitu SPOILER anaaliluotaus SPOILER LOPPUU), ettei asia minua harmita lainkaan, paitsi periaatteen tasolla tietysti.

Mitä itse peliin tulee, on se täydellinen yllätys, suurimpia mitä tulee pelimaailmassa mieleen. Ennakko-odotukset olivat siinä ei-kiinnostavan ja totaalisen scheissen välimaastossa, mutta tässähän toimii kaikki osa-alueet. Loistavaa ja mitään häpeilemätöntä huumoria, RPG-elementit toimivat, ja graafisesti peli on kuin South Park-sarja. Helvetti, tämä ON South Parkia, jokaista piirtoaan myöten. Eipä tule parempaa lisenssipeliä mieleen. No ehkä Arkham-sarja pääsee samaan kastiin.
TheFallenOne

12 Maalis 2014, 13:05

Onkos Steamissä myytävä totuuden keppi sensuroitu vaiko eikö?
LRZ

12 Maalis 2014, 13:35

TheFallenOne kirjoitti:Onkos Steamissä myytävä totuuden keppi sensuroitu vaiko eikö?
Ei ole sensuroitu, jos mä oikein olen ymmärtäny. Ainoastaan noi konsoliversiot on sensuroituja ja sen lisäks on erikseen saksankielisten maiden vielä enemmän sensuroidut versiot.
Zarok
Viesti:

12 Maalis 2014, 16:36

LRZ kirjoitti:
TheFallenOne kirjoitti:Onkos Steamissä myytävä totuuden keppi sensuroitu vaiko eikö?
Ei ole sensuroitu, jos mä oikein olen ymmärtäny. Ainoastaan noi konsoliversiot on sensuroituja ja sen lisäks on erikseen saksankielisten maiden vielä enemmän sensuroidut versiot.
Juuri näin. Ainoastaan EU-konsoliversiota on sensuroitu. PC-versiot ovat aina sensuroimattomia. Katselin tuossa Youtubesta miten nuo sensuroinnit on toteutettu, näemmä huumoria saatu siihenkin mukaan (kuvassa EU:n lippu, jonka edessä on facepalmaava patsas ja tekstuaalinen kuvaus siitä, mitä kohtaus olisi sisältänyt).
LRZ

13 Maalis 2014, 09:46

Zarok kirjoitti:
LRZ kirjoitti:
Juuri näin. Ainoastaan EU-konsoliversiota on sensuroitu. PC-versiot ovat aina sensuroimattomia. Katselin tuossa Youtubesta miten nuo sensuroinnit on toteutettu, näemmä huumoria saatu siihenkin mukaan (kuvassa EU:n lippu, jonka edessä on facepalmaava patsas ja tekstuaalinen kuvaus siitä, mitä kohtaus olisi sisältänyt).
Jep, aiheeseen sopivaa vittuilua saatu siihen sensuurikuvaankin.
TheFallenOne

13 Maalis 2014, 11:50

Täytyy odotella johonkin steamin aleen saapuvaksi, aivan liikaa pelejä pelattavana tässä.
Hateseeder

16 Maalis 2014, 12:58

Siperian Salama kirjoitti:
Wiiltähän löytyy sitten näitä helmiä:
Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword, Super Mario Galaxy 1 ja 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Xenoblade Chronicles yms yms.
Metroid Prime Trilogy on ehkä parasta mitä olen koskaan pelannut. Seuraavan Metroidin takia hommasin myös Wii U:n, mutta eipä ole pelistä kuulunut (Retro puuhaillut Donkey Kongin parissa).
Zhema

17 Maalis 2014, 14:05

J.P. Drinkmore

22 Maalis 2014, 13:11

Nintendon onlineshop <3

Windwakerissa hurahin pulloposteiluun. :lol:
Impro

17 Huhti 2014, 20:21

State of Decay tuli vihdoin hankittua humble bundlen kautta. Kyseessä siis yksin pelattava kolmannen persoonan zombiselviytymispeli. Ideana on kerätä selviytyjiä turvapaikkaan, ja heille ruokaa, aseita sun muuta tarpeellista sälää. Ympäristöäkin pitäisi puhdistaa väliajoin, ja naapureita autella.
Pelialue vaikutti aluksi melko pieneltä, mutta nyt pelin suht verkkaisen tahdin takia lääniä tuntuu olevan tarpeeksi.
Tämä vaikuttaa oikein hyvältä ajantappajalta, pientä miinusta jatkuvasti uusista sivutehtävistä ja niistä jankkaavasta radistista.
Vastaa Viestiin