Merchadise valittaminen?

Tuska Metal Fest - keskustelu
TheKraken

Post by TheKraken »

TheFourthHorseman wrote:
TheKraken wrote:Oliko se ihan "perushuppari" vai joku spesiaalipainos?
Enpä sen enempää ihmetellyt kun ei bändi kiinnosta.
No siis en nyt meinannut, että olisit kännykällä googletellut paikan päällä sitä onko se perusmallistoa, vaan siis lähinnä että oliko se ihan tavallisen näköinen, vai joku über ekstra special malli kullattuine kiristysnauhoineen.

Ilmeisesti ei.
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

kaos kommando wrote:25€ jostain t-rätistä on ihan vitusti liikaa. Oli ug, tai ei. Joku 20€:kin aiheuttaa ikenien vetäytymistä.

edit. haha, ja vitunko väliä jos paita vähän haalistuu tai halkeilee pesussa, sehän on ihan helvetin paljon hienompi vähän kulahtaneena. t: nimim. sepeliä pesukoneessa
Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?

\o. wrote:
TheFourthHorseman wrote:Kun nyt hinnoista päästiin puhumaan niin Mokoman hupparin 50€ aiheutti aika repeilyä. Mitä vittua?
Rahat ja pois, mitäpä muutakaan vittua?
Jo aika tyyris. Vaikka ielestäni 50e on aika perushuppari hinta ollut jo kauan. Mokoman tasoisella bändillä se ei kyllä sitä pitäisi olla. Amon Amarthin huppari oli 35e. Se on aika hyvä hinta jo. KISSin huppari oli 60e :)
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:25€ jostain t-rätistä on ihan vitusti liikaa. Oli ug, tai ei. Joku 20€:kin aiheuttaa ikenien vetäytymistä.

edit. haha, ja vitunko väliä jos paita vähän haalistuu tai halkeilee pesussa, sehän on ihan helvetin paljon hienompi vähän kulahtaneena. t: nimim. sepeliä pesukoneessa
Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
En tiedä mistä rättisi ostat. Mutta itse en muista maksaneeni ainoastakaan yli 20 euroa.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

reaper666 wrote:
\o. wrote:
TheFourthHorseman wrote:Kun nyt hinnoista päästiin puhumaan niin Mokoman hupparin 50€ aiheutti aika repeilyä. Mitä vittua?
Rahat ja pois, mitäpä muutakaan vittua?
Jo aika tyyris. Vaikka ielestäni 50e on aika perushuppari hinta ollut jo kauan.
No ei nyt vitussa ole. Jotain rajaa, vaikka joillakuilla se Jewrojen heittely hukkaan ei näemmä tuota tuskia.

Tosin tyhmä se on joka liikaa maksaa.

Itse olin myös Tuskaan mennessä ajatellut katsella olisiko paikalla mitään järkevännäköisiä ja -hintaisia Morbid Angel-paitoja, mutta näyttivät standin tyhjyyden arvioiden menneen kaikki jo perjantaina(?). Vähän vammaista sinänsä ettei bändi edes esiintynyt silloin. Mutta eipä oikeasti harmita; säästyipähän jenit tärkeämpään.
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:25€ jostain t-rätistä on ihan vitusti liikaa. Oli ug, tai ei. Joku 20€:kin aiheuttaa ikenien vetäytymistä.

edit. haha, ja vitunko väliä jos paita vähän haalistuu tai halkeilee pesussa, sehän on ihan helvetin paljon hienompi vähän kulahtaneena. t: nimim. sepeliä pesukoneessa
Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
En tiedä mistä rättisi ostat. Mutta itse en muista maksaneeni ainoastakaan yli 20 euroa.
No ensimmäinen keikka miltä olen paidan ostanut oli AC/DC vuonna 2000 ja hinta oli muistaakseni 150mk. Jos nyt katsoo hintoja netistä niin sellaisen voi ehkä 18:lla dollarilla saada. Eli ei nyt mitään alyttömästi halvempi. Se on eri jotkut sun kuuntelemat ug-bändit mitä voikin halvalla saada. Ostin mä aikoinaan 15e:llä Impaled Nazarenen paidan tuskasta ja se oli suht kohtuu hintainen mutta joskus on pakkon maksaa ylihintoja jos halut jonkun tietyn bändin paidan.
Dead Man wrote:
reaper666 wrote:
\o. wrote:
TheFourthHorseman wrote:Kun nyt hinnoista päästiin puhumaan niin Mokoman hupparin 50€ aiheutti aika repeilyä. Mitä vittua?
Rahat ja pois, mitäpä muutakaan vittua?
Jo aika tyyris. Vaikka ielestäni 50e on aika perushuppari hinta ollut jo kauan.
No ei nyt vitussa ole. Jotain rajaa, vaikka joillakuilla se Jewrojen heittely hukkaan ei näemmä tuota tuskia.

Tosin tyhmä se on joka liikaa maksaa.

Itse olin myös Tuskaan mennessä ajatellut katsella olisiko paikalla mitään järkevännäköisiä ja -hintaisia Morbid Angel-paitoja, mutta näyttivät standin tyhjyyden arvioiden menneen kaikki jo perjantaina(?). Vähän vammaista sinänsä ettei bändi edes esiintynyt silloin. Mutta eipä oikeasti harmita; säästyipähän jenit tärkeämpään.
No muistelisin, että ostin bodomin hupparin oliskos ollut vuonna 2001 ja se maksoi vähän vajaa 300mk. Kerro mistä sellaisenkin halvemmalla olisit saanut. Joidenkin bändien kohdalla voi käydä tuuri. Tilattuna jenkeistä esim. KISSin huppari on noin 35e+pk:t ja suomessa kaupassa/keikalla tuo 50-60e. Riippuu niin paljon mikä bändi on kyseessä mikä on paidan hinta.
hakkinti

Post by hakkinti »

Mielenkiintoista keskustelua, johon voisin osallistua parilla huomiolla.
  • Mitä pienempi bändi, sitä todennäköisemmin paidat painetaan omalla rahalla. Itä-Euroopassa varmasti voi teettää parilla eurolla moniväripainatuksia, mutta onkin eri asia miten hyvälaatuista painojälkeä sillä saa (ja jos itse paitakin on jo kopio esim. Fruit of the Loomista, niin sitä saa mitä tilaa).
  • Suomessa saa pelkästä tyhjästä paidasta maksaa 3-5 euroa ja siihen painokulut päälle. Monessa paikassa tämä taas riippuu siitä kuinka monta väriä ja painopintaa on kyseessä. Ja mahdollisesti myös siitä, kuinka monta paitaa painatat kerralla. Yksivärinen painatus edessä ja takana ja inhimillisillä painomäärillä t-paidasta saa maksaa 6-8 euroa. Yksinkertaista matematiikkaa miksei paitoja myydä kympillä, vaan esim. 15 eurolla.
  • Miksei paitoja riittänyt kaikille? Koska ostajia oli enemmän kuin odotettiin/paitoja ei tehty tarpeeksi. No miksei tehty tarpeeksi? Koska paidat todennäköisesti tehtiin omalla rahalla ja sitä tuskin on koskaan liikaa. Koskaan ei tiedä, miten "markkinat käyttäytyvät." Paitoja tehdessä pitää ottaa huomioon eri mallit (esim. kolmea eri paitaa = loppusumma € x 3), paidat (t-paita, tyttöpaita, mahdolliset erikoisvermeet kuten workerit, hupparit jne.) ja koot ("Miksei ole XS:ää, miksei ole XXXL:ää?") ja siitä kun lähtee sitten laskemaan, että jokaista kokoa pitäisi vielä jokaisessa mallissa riittää, niin naureskellen pankkiin? Jos paidasta maksaa esimerkiksi 7 euroa ja jokaista mallia pitäisi olla edes jossain määrin riittävästi S-XL + tyttöpaidat S-L puhutaan helposti 700-1500 laskusta per paitamalli. Huppareiden teko on suomessa järkyttävän kallista, jos haluat jokusen painopinnan. Eli siinä rokkarit sitten raapivat kasaan 1000-3000 euroa maksaakseen paidat.

    Ja vaikka tuosta helposti laskeekin, että 1000-3000 euron sijoitus tuottaa 2000-6000 euroa, niin pitää muistaa ottaa huomioon, että aina niitä paitoja ei menekään. Eli jos pistetään tonni likoon ja tilataan juuri ennen isoa keikkaa ja pelataan 14 päivän maksuajalla, että "helpostihan me myydään parilla tonnilla" niin mitäs sitten, kun myynti onkin vaikka 400 euroa? Jostä vähennetään 20 % myyjälle?

    Monimutkaisia kuvioita nämä, kun koskaan ei tiedä paljonko menee. Jos tilaat paljon kerralla, saat paidat halvemmalla ja isomman katteen sekä riskin siitä, että lasku jääkin itselle maksettavaksi, ennen kuin myyntikulut kattavat menot. Jos tilaat vähän, saat pienemmän riskin, maksat enemmän per paita, tienaat vähemmän per paita ja huonossa tapauksessa myyt eioota.
  • Miksi paitoja myytiin jo perjantaina? Koska halutaan myydä mahdollisimman paljon, ettei tarvitse viedä takaisin ja että saataisiin mahdollisimman paljon myyntituloja kattamaan kuluja. Miksi ne loppuivat niin nopeasti? Ks. ylempää.
  • Festareilla (kuten Tuskassa) ja isommilla keikkapaikoilla on yleensä paitamyyjät omasta takaa. Nämä ihmiset eivät tee siellä pitkää päivää ilmaiseksi, josta syystä kaikesta myynnistä menee 15-30 % provikka heille. Myös hinnoittelussa toivotaan pyöreitä hintoja, eli mieluummin se 20 kuin 17,90. Jos bändi normaalisti myy paitoja 15 eurolla, niin esimerkiksi Tuskassa on helppo myydä sillä 20 eurolla, kuten kaikki muutkin, ja kuitata tuolla ryöstömäiselle hinnannostolla organisaation ottama myyntiprovikka.
  • Kymmenen vuotta sitten kun ostin t-paitoja Jyväskylässä Airon Musiikista, hinta oli lähes poikkeuksetta 110-120 markkaa. Tekee 18,5 - 20,2 euroa.
  • Itse koen, että 15 euroa on hyvä hinta paidasta, 20 menee, mutta sen jälkeen saa olla jo aika tärkeä bändi/paita, että raaskin maksaa. Eikä ole kiinni rahasta, vaan kulutustottumuksesta ja periaatteesta.
  • Jenkeistä kaiken voi tilata halvemmalla. Siellä hinnat on muutenkin halvemmat (halvemmat tuotantokustannukset ja enemmän menekkiä) ja vielä kun dollari on mitä on, niin postikuluineen paidan saa kybällä hyvässä tapauksessa. Se on sitten valivali ja voivoi jos tahtoiskin suomalaisen bändin paidan, eli euroa tiskiin.
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:25€ jostain t-rätistä on ihan vitusti liikaa. Oli ug, tai ei. Joku 20€:kin aiheuttaa ikenien vetäytymistä.

edit. haha, ja vitunko väliä jos paita vähän haalistuu tai halkeilee pesussa, sehän on ihan helvetin paljon hienompi vähän kulahtaneena. t: nimim. sepeliä pesukoneessa
Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
En tiedä mistä rättisi ostat. Mutta itse en muista maksaneeni ainoastakaan yli 20 euroa.
No ensimmäinen keikka miltä olen paidan ostanut oli AC/DC vuonna 2000 ja hinta oli muistaakseni 150mk. Jos nyt katsoo hintoja netistä niin sellaisen voi ehkä 18:lla dollarilla saada. Eli ei nyt mitään alyttömästi halvempi. Se on eri jotkut sun kuuntelemat ug-bändit mitä voikin halvalla saada. Ostin mä aikoinaan 15e:llä Impaled Nazarenen paidan tuskasta ja se oli suht kohtuu hintainen mutta joskus on pakkon maksaa ylihintoja jos halut jonkun tietyn bändin paidan.
Heh, kyllä multa löytyy muitakin kuin ug-bändien paitoja, ja aivan samaan hintaan ostettu. Onko sulla mitään teoriaa, että miksi sinä olet joutunut (/joudut) maksamaan ylihintoja jostain tietyn bändin paidasta, mutta minä en? Mulla nimittäin olisi oikeastaan parikin mahdollista. Ja jokaiseen liittyy jonkin asteinen kädettömyys.
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Hakkintin posti = rautaa ja totuuksia. "Reported for Sticky".
TheKraken

Post by TheKraken »

hakkinti wrote:
  • Suomessa saa pelkästä tyhjästä paidasta maksaa 3-5 euroa ja siihen painokulut päälle. Monessa paikassa tämä taas riippuu siitä kuinka monta väriä ja painopintaa on kyseessä. Ja mahdollisesti myös siitä, kuinka monta paitaa painatat kerralla. Yksivärinen painatus edessä ja takana ja inhimillisillä painomäärillä t-paidasta saa maksaa 6-8 euroa. Yksinkertaista matematiikkaa miksei paitoja myydä kympillä, vaan esim. 15 eurolla.
Fruittarilaatua 100 kappaleen erällä saa kyllä kotimaastakin n. 5 eurolla sis. molemminpuolisen yksiväripainatuksen. Edellinen erä taisi olla 4,7 e ja sitä edellinen eri firmasta 5,20 e.

Ja yksi Itä-Euroopan firma myi Fruit Of The Loomin paitoja niin että jo 200 kappaleen erällä pääsi alle 3 euron per paita. Huonompaa laatua sai alle 2 euroa per paita.

Eli siis "halpojahan" nuo paidat siis sinänsä ovat, mutta siinä ihan oikeassa, että kun lasketaan se volyymi mukaan missä niitä yleensä tilataan, niin summat on jo aikamoisia. Omaa rahaa oli meidän bändin paidoissa kiinni reilu 1 700 euroa parhaimmillaan, eli onhan se ihan mukava riski kuitenkin pääosin opiskelijoista koostuvalle retkueelle. Onneksemme kauppa kävi.

EDIT: Sen vertta täsmennystä, että omat hintani oli alv 0% hintoja. Jos sinä puhuit 22 % alvin kanssa, niin sitten tietty ollaan likempänä toisiamme.

Mutta siis ihan asiaa tuo teksti. Kunhan nyt jotain turhaa piti taas lässyttää.
OooO

Post by OooO »

Asiaa voi teorisoida just niin paljon kuin huvittaa, mutta itse olen pitänyt 15 euroa t-paidoissa (aivan poikkeustapauksissa joustoa jopa 20:een esim ulkomaan kultin keikalta) ja 20 eroa LS:ssä. Tällä rajauksella ja M-kokoisina olen toki varsin rajoittunut ostelija ja siksi paitoja ei ole edes kahtasataa kaappiin tilaa viemään kertynyt. Lisähuomiona, että Jenkeistä saa helposti noin 10:llä eurolla posteineen rätit.
cornerarea

Post by cornerarea »

Fruittarin malleista ei kyllä kannata tehdä paitoja paskemmalle laadulle kuin Superpremium weight, ellei sitten halua myydä ostajakunnalle paskaa. Eli suomalaisissa painoissa rätille painatuksineen tulee kyllä tuo 6-7e hintaa.

Ja kuten ystäväni Captain Obvious sanoo:
Loppupeleissä on itse bändistä kiinni, kuinka paljon haluaa katetta yhdelle paidalle.
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:25€ jostain t-rätistä on ihan vitusti liikaa. Oli ug, tai ei. Joku 20€:kin aiheuttaa ikenien vetäytymistä.

edit. haha, ja vitunko väliä jos paita vähän haalistuu tai halkeilee pesussa, sehän on ihan helvetin paljon hienompi vähän kulahtaneena. t: nimim. sepeliä pesukoneessa
Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
En tiedä mistä rättisi ostat. Mutta itse en muista maksaneeni ainoastakaan yli 20 euroa.
No ensimmäinen keikka miltä olen paidan ostanut oli AC/DC vuonna 2000 ja hinta oli muistaakseni 150mk. Jos nyt katsoo hintoja netistä niin sellaisen voi ehkä 18:lla dollarilla saada. Eli ei nyt mitään alyttömästi halvempi. Se on eri jotkut sun kuuntelemat ug-bändit mitä voikin halvalla saada. Ostin mä aikoinaan 15e:llä Impaled Nazarenen paidan tuskasta ja se oli suht kohtuu hintainen mutta joskus on pakkon maksaa ylihintoja jos halut jonkun tietyn bändin paidan.
Heh, kyllä multa löytyy muitakin kuin ug-bändien paitoja, ja aivan samaan hintaan ostettu. Onko sulla mitään teoriaa, että miksi sinä olet joutunut (/joudut) maksamaan ylihintoja jostain tietyn bändin paidasta, mutta minä en? Mulla nimittäin olisi oikeastaan parikin mahdollista. Ja jokaiseen liittyy jonkin asteinen kädettömyys.
No ensinnäkin en osta paitoja oikeastaan kun keikoilta. Ja siellä hinnat ovat juuri noita mainittuja ylihintantaisia. Toki voisi mennä vaikka keikan jälkeen nettiin ja tilata vaikka orkesterin sivuilta kiertue paidan halvammalla, mutta olen aina vain keikoilta jostain syystä halunnut paidan ostaa.
Ja jos en osta keikalta paitaa vaan jostain muualta(mitä tapahtuu erittäin harvoin) niin tilaan sen netistä ja säästän toki siinä muutaman euron.
Mulla on noin 50 erilaista bändipaitaa ja niistä olen varmaan 40 ostanut keikoilta eli ei paljon ole noissa voinut säästellä. Vai miten on?
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:Heh, kyllä multa löytyy muitakin kuin ug-bändien paitoja, ja aivan samaan hintaan ostettu. Onko sulla mitään teoriaa, että miksi sinä olet joutunut (/joudut) maksamaan ylihintoja jostain tietyn bändin paidasta, mutta minä en? Mulla nimittäin olisi oikeastaan parikin mahdollista. Ja jokaiseen liittyy jonkin asteinen kädettömyys.
No ensinnäkin en osta paitoja oikeastaan kun keikoilta. Ja siellä hinnat ovat juuri noita mainittuja ylihintantaisia. Toki voisi mennä vaikka keikan jälkeen nettiin ja tilata vaikka orkesterin sivuilta kiertue paidan halvammalla, mutta olen aina vain keikoilta jostain syystä halunnut paidan ostaa.
Ja jos en osta keikalta paitaa vaan jostain muualta(mitä tapahtuu erittäin harvoin) niin tilaan sen netistä ja säästän toki siinä muutaman euron.
Mulla on noin 50 erilaista bändipaitaa ja niistä olen varmaan 40 ostanut keikoilta eli ei paljon ole noissa voinut säästellä. Vai miten on?
Eli kyseessä siis oli kuin olikin kädettömyys. Case closed.

Ps. vettä on helpompi juoda lasista kuin mullan seasta.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Ahahaha mikä väittely!

K: Mistä muka voisin saada halvemmalla paidan?
V: Esim tilaamalla netistä.
K: No mutta kun en halua tilata netistä vaan ostaa keikalta kalliilla niin miten muka voin saada halvalla!!???

Muahahahaha! Ei helvetti!
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

ouzei666 wrote:Ahahaha mikä väittely!

K: Mistä muka voisin saada halvemmalla paidan?
V: Esim tilaamalla netistä.
K: No mutta kun en halua tilata netistä vaan ostaa keikalta kalliilla niin miten muka voin saada halvalla!!???

Muahahahaha! Ei helvetti!
Jos viittaat tällä mun ja kommandon väittelyyn niin mä en ole missään vaiheessa sanonut että paidat mun mielestä olis liian kalliita. Tiedän että esim. artistin sivuilta saisi halvemmalla. Mutta mä haluan ostaa paidan keikalta vaikka maksaisi extraa. Senkin kakkhousu :P
Ja etkös sinä Kaos Kommando ole se kädetön osapuoli niinkuin yleensäkin kaikessa. Ihme nysvääjä 8)
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:
ouzei666 wrote:Ahahaha mikä väittely!

K: Mistä muka voisin saada halvemmalla paidan?
V: Esim tilaamalla netistä.
K: No mutta kun en halua tilata netistä vaan ostaa keikalta kalliilla niin miten muka voin saada halvalla!!???

Muahahahaha! Ei helvetti!
Jos viittaat tällä mun ja kommandon väittelyyn niin mä en ole missään vaiheessa sanonut että paidat mun mielestä olis liian kalliita. Tiedän että esim. artistin sivuilta saisi halvemmalla. Mutta mä haluan ostaa paidan keikalta vaikka maksaisi extraa. Senkin kakkhousu :P
Ja etkös sinä Kaos Kommando ole se kädetön osapuoli niinkuin yleensäkin kaikessa. Ihme nysvääjä 8)
En nyt millään taas vaihteeksi pysy kieltämättä korkealla liitelevän järjen lentosi perässä. Mutta väännetään nyt rautalangasta. Mulla on hyvin pienimuotoinen "bändipaitakokoelma"*, osan olen ostanut keikoilta, osan kavereilta, osan netistä, osan kaupasta, saanut lahjaksi, vaihtanut, tai muuten vain jotain kautta saanut haltuuni ja ainoastakaan en ole maksanut 20€:a enempää.

Vielä muistutuksen sana,
Reaper666 wrote: Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
Niinpä niin.

* pikemminki kooskelma, lopetin paitojen laskun ensimmäisen 50:nen paidan jälkeen, kuten levyjenkin muuten btw, jo vuonna 99 (tai jossain siellä nurkilla).
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:
ouzei666 wrote:Ahahaha mikä väittely!

K: Mistä muka voisin saada halvemmalla paidan?
V: Esim tilaamalla netistä.
K: No mutta kun en halua tilata netistä vaan ostaa keikalta kalliilla niin miten muka voin saada halvalla!!???

Muahahahaha! Ei helvetti!
Jos viittaat tällä mun ja kommandon väittelyyn niin mä en ole missään vaiheessa sanonut että paidat mun mielestä olis liian kalliita. Tiedän että esim. artistin sivuilta saisi halvemmalla. Mutta mä haluan ostaa paidan keikalta vaikka maksaisi extraa. Senkin kakkhousu :P
Ja etkös sinä Kaos Kommando ole se kädetön osapuoli niinkuin yleensäkin kaikessa. Ihme nysvääjä 8)
En nyt millään taas vaihteeksi pysy kieltämättä korkealla liitelevän järjen lentosi perässä. Mutta väännetään nyt rautalangasta. Mulla on hyvin pienimuotoinen "bändipaitakokoelma"*, osan olen ostanut keikoilta, osan kavereilta, osan netistä, osan kaupasta, saanut lahjaksi, vaihtanut, tai muuten vain jotain kautta saanut haltuuni ja ainoastakaan en ole maksanut 20€:a enempää.

Vielä muistutuksen sana,
Reaper666 wrote: Joonhan se paljon mutta ei halvemmallakaan saa?
Niinpä niin.

* pikemminki kooskelma, lopetin paitojen laskun ensimmäisen 50:nen paidan jälkeen, kuten levyjenkin muuten btw, jo vuonna 99 (tai jossain siellä nurkilla).
No väännetään rautalangasta. Olet jonkun hyvän bändin keikalla paita maksaa 25e. Miten menettelet?

OT: Levyjen kohdalla mulla onkin niin, että 13e on ehdoton maksimi minkä uutuus levystä maksan. Yleensä sekin on liikaa..
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:No väännetään rautalangasta. Olet jonkun hyvän bändin keikalla paita maksaa 25e. Miten menettelet?
Jätän ostamatta. Jotenkin on sellainen muistukuva että olisin tämän jotenkin ilmaissut jo aikaisemmin tässä ketjussa, vai miten on? Ei ole muuten tullut vielä ainuttakaan "pakko-ostosta" vastaan jota ei voisi myös sivuuttaa jos hinta on liikaa. (Vittu)rättejähän ne perkele on eikä mitään saatanan reliikkejä, järki käteen.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Ainoa valitus tuosta oli se, että kamat oli loppuneet niin ajoissa. Jonotin itse sen 5 minuuttia, vaikka kyllähän siinä keskellä norkoili vaikka ja paljon porukkaa, reunalle aidan viereen setelin heilautus ja paita mukaan.

Mutta, joku 50e hupparista on kyllä ihan naurettavaa, melkein yhtä huvittavaa kuin se, että ne silläkin hinnalla myy loppuun. Tai no, jos niitä oli 4, niin sitten ymmärrän.
reaper666
Posts: 247
Joined: Tue Jan 14, 2003 11:59 am
Location: Kalapacossaaret

Post by reaper666 »

kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:No väännetään rautalangasta. Olet jonkun hyvän bändin keikalla paita maksaa 25e. Miten menettelet?
Jätän ostamatta. Jotenkin on sellainen muistukuva että olisin tämän jotenkin ilmaissut jo aikaisemmin tässä ketjussa, vai miten on? Ei ole muuten tullut vielä ainuttakaan "pakko-ostosta" vastaan jota ei voisi myös sivuuttaa jos hinta on liikaa. (Vittu)rättejähän ne perkele on eikä mitään saatanan reliikkejä, järki käteen.
Nonni. ELi turhaa tässä on kiistellä. Voin mäkin sanoa, että ikinä en ole Ferrarista yli 4euroa maksanut.
Holden

Post by Holden »

reaper666 wrote:
kaos kommando wrote:
reaper666 wrote:No väännetään rautalangasta. Olet jonkun hyvän bändin keikalla paita maksaa 25e. Miten menettelet?
Jätän ostamatta. Jotenkin on sellainen muistukuva että olisin tämän jotenkin ilmaissut jo aikaisemmin tässä ketjussa, vai miten on? Ei ole muuten tullut vielä ainuttakaan "pakko-ostosta" vastaan jota ei voisi myös sivuuttaa jos hinta on liikaa. (Vittu)rättejähän ne perkele on eikä mitään saatanan reliikkejä, järki käteen.
Nonni. ELi turhaa tässä on kiistellä. Voin mäkin sanoa, että ikinä en ole Ferrarista yli 4euroa maksanut.
Täytyy sanoa, että kielikuvasi ei nyt oikein aukene. Montakohan ferraria olet (tai kukaan muu tahansa) ostanut neljällä eurolla? Ja miten tämä liittyy myytävään "merchandiseen" ? Ja mikä ihmeen "kiistely". Jos sinua vituttaa se, että maksat jostain kangastuposta ylihintaa ja sinulle siitä kuittaillaan, niin herranen aika sentään, älä sekoita sitä kiistaan. Kyseessähän on vittuilu. Siis ei kiista.
Ehrsatzmessiah
Posts: 145
Joined: Tue Nov 01, 2005 12:35 pm
Location: Turku
Contact:

Post by Ehrsatzmessiah »

Suostun maksamaan (ja olenkin maksanut) paidasta vaikka lähemmäs 50 euroa jos sen oikeasti haluan.
Köyhät kyykkyyn.
Holden

Post by Holden »

Ehrsatzmessiah wrote:Suostun maksamaan (ja olenkin maksanut) paidasta vaikka lähemmäs 50 euroa jos sen oikeasti haluan.
Köyhät kyykkyyn.
Eiköhän tässä kohdallasi ole pikemminkin henkinen köyhyys kyseessä kuin rahassa kylpeminen.
Holden

Post by Holden »

Shane Diesel wrote:Niin eihän mistään toki kannata maksaa "liikaa", vaikka olisikin rahaa. Itse tienaan 500000€ kuussa, mutta en saatana kyllä maksa 50€ bändipaidasta, kun samaa laatua olevia t-paitoja saa Tuurin kyläkaupasta vitosella ja vielä liekkikuvioilla!
Paljonko sijoittaisit Beaversseihin, folioon ja kunnon pätkään kurkkua?
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Don't feed the trolls
Post Reply