Pressikuvaus Tuskassa?

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Pressikuvaus Tuskassa?

Post by vaskitsa »

Kun ei kerran tunnu sähköpostilla menevät asiat perille Tuskan suuntaan, niin kokeillaan sitten täältä, ettei jää kovin viime tinkaan...

Jos on saanut valokuvaajan akkreditoinnin Tuskaan (3pv), niin tarkoittaako se sitä, että kamera pitää olla mukana joka ikinen päivä festarin ajan? Tuskassa olen ollut aiemminkin, mutten koskaan kuvaajana, joten mulla ei ole mitään tietoa käytännöstä.

Jos joku osaa neuvoa, kiitokset :)

Ylimääräinen 3pv lippuni myyty, ei kyselyitä enää.
Last edited by vaskitsa on Tue Jun 26, 2007 1:12 pm, edited 1 time in total.
hatred
Posts: 221
Joined: Mon Sep 02, 2002 8:13 am
Location: HELLsinki
Contact:

Re: Pressikuvaus Tuskassa?

Post by hatred »

vaskitsa wrote:Jos on saanut valokuvaajan akkreditoinnin Tuskaan (3pv), niin tarkoittaako se sitä, että kamera pitää olla mukana joka ikinen päivä festarin ajan? Tuskassa olen ollut aiemminkin, mutten koskaan kuvaajana, joten mulla ei ole mitään tietoa käytännöstä.
Oletus on, että olet töissä siellä kun passi kaulassa killuu..se on sitten ihan sinusta kiinni otatko työkalua mukaasi vai et.
Jos näyttöä ei ole antaa niin tuskin ainakaan kannattaa ensi vuodeksi koittaa passia enää hakea. Valintoja :D
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Re: Pressikuvaus Tuskassa?

Post by vaskitsa »

hatred wrote:Oletus on, että olet töissä siellä kun passi kaulassa killuu..se on sitten ihan sinusta kiinni otatko työkalua mukaasi vai et.
Jos näyttöä ei ole antaa niin tuskin ainakaan kannattaa ensi vuodeksi koittaa passia enää hakea. Valintoja :D
Eihän se ihan mahdotonta ole ottaa kameraa mukaan, mutta tympeää käydä illalla nakkaamassa himaan ja lähteä sitten uudestaan kaupungille ;)
Lisäksi mulla on jo aiemmin hankittuna 3pv-lippu, joka menee passin myötä tarpeettomaksi... Ajattelin siksi kysäistä, ettei tarvi olla sitten pissi sukassa, kun/jos en ota kameraa joku päivä mukaan, eikä päästetäkään sisälle ;)
hatred
Posts: 221
Joined: Mon Sep 02, 2002 8:13 am
Location: HELLsinki
Contact:

Post by hatred »

Joo no kyllä sisälle pääset vaikkei sulla kameraa mukana oliskaan. Itse olen kyllä onnistuneesti saanut jo vuosia pidettyä kameran ehjänä vaikka sitä koko yön kantaakin mukana..katsotaan taas tämän vuoden jälkeen uudestaan.

Ja moni kaipailee lippua tälläkin laudalle..tee joku iloiseksi ja myy lippusi järkihintaan eteenpäin :D

Eikös myös rautatieasemalla löydy varsin asiallisia säilytyslokeroita..tämähän voisi olla yksi vaihtoehto laittaa kamera talteen kun itse vaihtaa viihteelle.
teuvo

Post by teuvo »

Eikö loogista ole, että tekee työnsä ja sen jälkeen on niin kuin on (ilman kalustoansa), olkoon se työ sitten vaikka yhden pienen hetken, bändin esiintymisen kuvaaminen? Tätä voisi verrata paikalla oleviin esiintyviin artisteihin, ovat hekin keikkansa jälkeen mestoilla nauttimassa muiden esiintymisistä. Näin minä asian näkisin.
Toki jo se, että on passi kaulassa, velvoittaa "normaalia yleisöä" ammattimaisempaan käyttäytymiseen, kohteliaisuuteen jne., ja ennen kaikkea Tuskan antaman ohjeistuksen noudattamiseen.
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Post by vaskitsa »

teuvo wrote:Eikö loogista ole, että tekee työnsä ja sen jälkeen on niin kuin on (ilman kalustoansa), olkoon se työ sitten vaikka yhden pienen hetken, bändin esiintymisen kuvaaminen?
Näin minäkin sitä vähän yritin järkeillä... Suunnitelmissa oli kuvata vain muutamaa tiettyä bändiä per päivä, ei suinkaan kaikkia. Kyllähän sen silloin pitäisi oikeuttaa passin käyttöön, vaikkei kamera olisikaan koko ajan kainalossa.
hatred
Posts: 221
Joined: Mon Sep 02, 2002 8:13 am
Location: HELLsinki
Contact:

Post by hatred »

vaskitsa wrote:Näin minäkin sitä vähän yritin järkeillä... Suunnitelmissa oli kuvata vain muutamaa tiettyä bändiä per päivä, ei suinkaan kaikkia. Kyllähän sen silloin pitäisi oikeuttaa passin käyttöön, vaikkei kamera olisikaan koko ajan kainalossa.
siis tottakai..olen itsekin ollut vuosia sitten tuskassa kuvaamassa vain yhtä bändiä ja se oli hommani. Ei siitä kannata syyllisyyttä tuntea kun ottaa rennosti kun hommat on hoidettu.
Nykyään toimenkuvaan kuuluu vaan järjen rajoissa "kaikkien" bändien kuvaaminen. Kyllä siellä bäkkärillä aina tuntuu reilusti enemmän olevan sitä vippi-porukkaa kuin työtehtävissä olevia joten hienosti sinne istuu jos siellä viihtyy..itse olen viihtynyt aina paremmin kavereiden kanssa normipuolella kun hommat on hoidettu :D
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Post by vaskitsa »

Normipuolella ajattelin pyöriä melkein koko ajan, kun on kavereita lähdössä myös.

Miten muuten, kai sinne lavojen eteen kuvauspaikoille on hyvä opastus takaa? Tai sitten mun pitää pyöriä jonkun tietävämmän näköisen kuvaajan perässä...
hatred
Posts: 221
Joined: Mon Sep 02, 2002 8:13 am
Location: HELLsinki
Contact:

Post by hatred »

Ekalla kerralla olin aika hukassa, mutta kyllä niihin löytää..lavan sivusta pääsee photopittiin ainakin päälavalle ja suuremmalle telttalavalle. Pienemmälle telttalavalle pääsi aikaisemmin ainakin bäkkärin kautta, mutta näihin kysymyksiin saat varmasti tarkat vastaukset pressi"toimistosta" kun haet passisi.

Tokana päivänä olet jo ihan pro kun olet seuraillut muita kuvaajia ekan päivän :D
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Post by vaskitsa »

Eli siis päälavan photopittiin pääsee yleisön puoleltakin?

Kiitoksia kuitenkin neuvoista :) Uskallan myydä lippunikin nyt ;)
hatred
Posts: 221
Joined: Mon Sep 02, 2002 8:13 am
Location: HELLsinki
Contact:

Post by hatred »

vaskitsa wrote:Eli siis päälavan photopittiin pääsee yleisön puoleltakin?
Kyllä..varsinkin viime vuonna rajattiin bäkkärillä kulkua siten ettei muualta photopittiin päässytkään ellei ollut ko. lavan bändiä saattamassa bäkkärillä.

Tiedä sitten miten taas tänä vuonna.
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Post by ts »

hatred wrote:
vaskitsa wrote:Eli siis päälavan photopittiin pääsee yleisön puoleltakin?
Kyllä..varsinkin viime vuonna rajattiin bäkkärillä kulkua siten ettei muualta photopittiin päässytkään ellei ollut ko. lavan bändiä saattamassa bäkkärillä.

Tiedä sitten miten taas tänä vuonna.
Jooh, viime vuonna päälavalle alkoi alun jälkeen päästä vain yleisön seasta, sitten sinne kauimmaiselle lavalle kanssa yleisön läpi ja tälle porttia lähimmälle bäkkärin kautta. Parina aikaisempina vuosina pitteihin on pitänyt mennä bäkkärin kautta.

Saas nähdä, eiköhän nuo elä jonkin verran taas. Kaippa tuolla säädöllä koitetaan saada päälavan "jälkeinen" alue vähän niinkuin oikeaksi bäkkäriksi ettei median jantterit siellä jaloissa pyöri.
Shrapnel
Imperiumi Assistant
Posts: 86
Joined: Sat Dec 21, 2002 12:03 pm
Location: Helsinki

Re: Poikkeustapauksista...

Post by Shrapnel »

kofeiini wrote: Poikkeuksena oli kuitenkin Sisters of Mercyn keikka päälavalla, jonne piti mennä bäkkärin kautta. Syynä tähän oli sopimusnivaskan allekirjoittaminen.
Tuo oli kyllä yksi iso vitsi. Kuvat olis pitäny lähettää englantiin yhtyeen managementillle käsittelemättömänä tarkastettaviksi, joista ne olis valinneet ne, joita saa käyttää, jos saa.

Varsinkin kun tuon myötä olisi saanut kuvata kaljua ukkoa lätkäpaidassa, paikallaan seisomassa. Niin goottia, että.

Eipä kiinnosta mikään bändi niin paljoa, että moisia allekirjoittaisin.
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Post by ts »

Joo, itekin totesin Mersun tapauksessa että Pitäkää tunkkinne.
teuvo

Post by teuvo »

PahiZ wrote:
teuvo wrote:Toki jo se, että on passi kaulassa, velvoittaa "normaalia yleisöä" ammattimaisempaan käyttäytymiseen, kohteliaisuuteen jne., ja ennen kaikkea Tuskan antaman ohjeistuksen noudattamiseen.
Passi ei juurikaan tee akkredoitua sen tärkeämmäksi kuin muuta festariyleisöä. Passi oikeuttaa kulkuun alueella vapaasti kolmen päivän ajan, mutta Tuskan ohjeiden mukaan esimerkiksi backstagellekaan ei käytännössä ole menemistä kuin työasioissa. Huvihengailut sun muut hoidetaan joka miehen alueella.

Ja eiköhän sen passinkin kanssa saa vapaasti nauttia olostaan, kunhan hoitaa työnsä ja muistaa yleiset, kaikkia koskevat säännökset. (Ja tietysti ne, joita on erikseen työväelle asetettu.)
Velvoittaa "normaalia yleisöä" ammattimaisempaan - en puhunut eri oikeuksista.
Post Reply