Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Rausku
Posts: 159
Joined: Wed Jun 23, 2004 1:05 pm
Location: Tampere

Re: ei juma

Post by Rausku »

Jammer78 wrote:Vai moniko lautalaisista ostaisi esim. Kari Tapion levyn, jos siinä paasattaisiin saatanasta ja muista pirunperkelsitä?
Hmm, enpäs tiedä. Kari on karismaattinen esiintyjä ja vähäeleinen tulkitsija. Olenkin joskus haaveillut tilanteesta, jossa normaalin iskelmälevyn loppupuolella alkaisi tulla tunteella tulkittuja sanoja tyyliin "Saatanan polkua kuljen, kohti Luciferin viisautta vaellan..." Eikä koko juttua mainittaisi missään, haastattelussakin laulaja vain kieltäytyisi kommentoimasta. Olisi hauska kuulla, miten artistin fanit reagoivat: skippaavat tietyt kappaleet, boikotoivat koko esiintyjää, järjestävät kansanliikkeen pahuutta vastaan...

Ja jos esiintyjä olisi jokin oikeasti vastenmielinen iskelmäpoppari, olisi levyllä ainakin kuriositetti-/huurmoriarvoa.
Elektra

Post by Elektra »

Jammer78 wrote:Itse kuuntelen musiikkia musiikkina, en saarnana tai sen kummemmin minkään viestin tuojana.
Tää on minusta ihan ihme ilmiö sinänsä. Taide (ainakin laadukas sellainen) kun tuppaa välittämään viestejä, pitää Jammer78 siitä tai ei. En tosin tiedä mitä musiikkia herra kuuntelee, joten en nyt kohdista viestiä erityisesti hänelle, mutta kun hän nyt heitteli kysymyksiä ilmaan niin pistänpä itsekin pari.

Henkilökohtaisesti en oikein ymmärrä miten nuo viestit voi sulkea ulkopuolelle, palikkavertauksena: ei Saatanaa ylistävästä taulustakaan sanota, ettei se oikeasti esitä mitään (saivarrelkaa nyt vielä jostain villistä modernismista, niin tungen teille Mona Lisat perseisiin). Eikä uskovainen pitäisi tällaista kristinuskoa tai sen arvoja rienaavaa teosta seinällään, vaikka se olisi kuinka hienoilla tekniikoilla toteutettu.

Ei musiikin "viesti" ole pelkästään lyriikoissa. Vai onko täällä joku joka väittää, ettei vaikka Morbid Angelia voi sanoa voimakkaaksi ja aggressiiviseksi muuten kuin lyriikoiden perusteella? Tai että sedät kuulostaa iloisilta kun ne örisee? Lyriikat vain tukevat kokonaisuutta ja voivat kyllä pilata sen ihmeellisellä epäsuhdalla, jos eivät musiikin viestiin sovi.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Helposti nuo viestit voi sulkea ulkopuolelle. Miten muutenkaan niihin pitäisi suhtautua? Paheksua että nyt on metallissa paskaa krisnuilua? Pyh, nämä asiat voi myös ottaa positiivisesti ja leimata villaisella.
Elektra

Post by Elektra »

Spunkmeyer wrote:Paheksua että nyt on metallissa paskaa krisnuilua? Pyh, nämä asiat voi myös ottaa positiivisesti ja leimata villaisella.
Väärin ymmärretty. Pointtini oli niinkin simppeli, että esim. Morbid Angel soittaa vihaista ja voimakasta musiikkia. Jos vihaisista ja voimakkaista tunnelmista ("viesti" joka ei kulje välttämättä kovin tiiviisti käsi kädessä lähimmäisenrakkauden kanssa) ei saa mitään irti, ei kuuntele Morbid Angelia. Miksi kuuntelisi?

Lyriikat eivät liity koko juttun mitenkään muuten, mutta jos Morbid Angelin sanat olisivat vaikka iloisista hyppivistä delfiineistä, se vesittäisi tunnelman samalla tavalla kuin musiikkiin täysin sopimaton kitarasoundi. Biisi on kokonaisuus.
Jammer78
Posts: 15
Joined: Sun Oct 27, 2002 9:56 pm
Location: Lohja

...

Post by Jammer78 »

Heräsipä sieltä mörköä oikein kunnolla, luulinkin jo threadin kuolleen. Oikein hyvä ettei, tämä kun on ollut hupaisa luettavaa sivusta toiseen.

Niin, itse kuuntelen jos jonkin moista musiikkia, jopa sitä niin pahaa Kari Tapiota toisinaan. :evil:

Viestiä musiikissa on kyllä, oli se sitten lyriikoihin puettua tai vaikka instrumentaalivääntöä. Sitä en todellakaan tarkoittanut.

Henkilökohtaisesti itse sävellyspuoli on kiehtonut musiikissa monin kerroin enemmän, kuin tuo lyriikkapuoli. Oikeassa tosin olette siitä, että jos hienossa hevieepoksessa jaaritellaan elefanttimarsseista, ollaan ehkä pikkasen kuitenkin ohi... En yleensä edes vaivaudu lyriikoiden pariin, ellei itse sävellys miellytä!

Saatananpalvonnasta en tiedä mitään ja kirkossa käynyt ns. "pakolliset" tilaisuudet. Viimeksi muksun pääsiäiskirkossa 2007. :P En siis liioin kiihkouskovainen/satanisti tai tapakristitty...

Jatketaan...
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Elektra wrote:Väärin ymmärretty. Pointtini oli niinkin simppeli, että esim. Morbid Angel soittaa vihaista ja voimakasta musiikkia. Jos vihaisista ja voimakkaista tunnelmista ("viesti" joka ei kulje välttämättä kovin tiiviisti käsi kädessä lähimmäisenrakkauden kanssa) ei saa mitään irti, ei kuuntele Morbid Angelia. Miksi kuuntelisi?

Lyriikat eivät liity koko juttun mitenkään muuten, mutta jos Morbid Angelin sanat olisivat vaikka iloisista hyppivistä delfiineistä, se vesittäisi tunnelman samalla tavalla kuin musiikkiin täysin sopimaton kitarasoundi. Biisi on kokonaisuus.
Kyllä se imho voisi toimia.
HFP

Re: ...

Post by HFP »

Jammer78 wrote:[...] kirkossa käynyt ns. "pakolliset" tilaisuudet. Viimeksi muksun pääsiäiskirkossa 2007. :P En siis [ole] tapakristitty
Hahahahaha, mahdatko tajuta edes mitä tapakristityllä tarkoitetaan?
Jammer78
Posts: 15
Joined: Sun Oct 27, 2002 9:56 pm
Location: Lohja

Re: ...

Post by Jammer78 »

HFP wrote:
Jammer78 wrote:[...] kirkossa käynyt ns. "pakolliset" tilaisuudet. Viimeksi muksun pääsiäiskirkossa 2007. :P En siis [ole] tapakristitty
Hahahahaha, mahdatko tajuta edes mitä tapakristityllä tarkoitetaan?
kjäh kjäh :P
metalglory
Grey Eminence
Posts: 1387
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
Location: Turku
Contact:

Post by metalglory »

Tää on kyllä vähän liian helppoa. Aivan kuin veisi vammaiselta lapselta tikkarin.
F. Hostile

Post by F. Hostile »

Joka on Metalgloryn bravuuri.
Thrash_desaster

Post by Thrash_desaster »

\o. wrote:
Lapa wrote:Raha se tätä maailmaa, ja Tuskafestaria, pyörittää.
Näinhän se on. Tosin tämän episodin jälkeen - jos vain siihen itse voin vaikuttaa - minun vähäiset rahani osallistuvat kyseisen festarin pyörittämiseen vain siinä tapauksessa, että saavat Carcassin esiintymään kokoonpanolla Walker/Owen/Steer.
Jaaha, ilmeisesti nyt meni teikäläisen vähäiset rahat tuskan kassaan. vaikkakin owen ei koko keikkaa vedäkkään.
Thehen Nu

Post by Thehen Nu »

Mikäli Tuskan järjestäjät haluavat lisää tukia ja sen vuoksi lisäävät nimeen "metallimessun" ja esiintyjälistaan jonkun random rippikouluhevibändin (mikäli tuosta nyt oli threadissä kyse, en ole jaksanut lukea kaikkia 22 sivua), niin sillä ei ole minulle helvetinkään väliä, on siellä kuitenkin muutakin ku se 1 kristushevibändi ja sen esiintymisen ajan voi vaikka kuunnella mp3-soittimesta itse nauhotettuja saatanallisia tekstejä jos ei kestä vaan menemällä pois lavan edestä. Vähän järkeä tohon hommaan. :roll:
Unbird
Posts: 165
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:22 pm
Location: Magistratum

Post by Unbird »

Tai sitten voisi vaan lukea sen ensimmäisen viestin ketjusta.
Luopio

Post by Luopio »

Thehen Nu wrote:Mikäli Tuskan järjestäjät haluavat lisää tukia ja sen vuoksi lisäävät nimeen "metallimessun" ja esiintyjälistaan jonkun random rippikouluhevibändin (mikäli tuosta nyt oli threadissä kyse, en ole jaksanut lukea kaikkia 22 sivua), niin sillä ei ole minulle helvetinkään väliä, on siellä kuitenkin muutakin ku se 1 kristushevibändi ja sen esiintymisen ajan voi vaikka kuunnella mp3-soittimesta itse nauhotettuja saatanallisia tekstejä jos ei kestä vaan menemällä pois lavan edestä. Vähän järkeä tohon hommaan. :roll:
Juuri sinunlaisiasi maailma tarvitsee.
burned

Post by burned »

Tuskin Tuska-yleisöstä edes puolet on enää pitkään aikaan(jos koskaan)olleet ns.Vihtahousun truu ihailijoita,luulen mä!
Joten onko tolla Messu-jutulla nyt niin väliä?!

Ja Jammeria komppaan kyllä aika pitkälle itse musiikin suhteessa lyriikoihin, musiikin ensisijaisena mielenkiinnon herättäjänä.
Kuuntelen mielelläni myös monia BM/bm tyylisiä Bändejä,mutta en välttämättä juurkaan sen Saatanallisten sanotusten ansiosta.
Toisaalta joskus myös tietyt lyyriikan aiheet nostattavat suurtakin tunnelmaa,vaikkei musa nyy just sitä kuuminta hottia itelle oliskaan!

SUMMA SUMMARUM!
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Reverend Bizarren elefanttisaaga.
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

ei ole rock musiikkia ilman saatanaa PISTE
-Untamo-
Posts: 510
Joined: Mon May 15, 2006 5:25 pm
Location: Delfinaario

Post by -Untamo- »

Aradniel wrote:Että tällaista.

Niin.
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

-Untamo- wrote:
Aradniel wrote:Että tällaista.

Niin.
+1 8)
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by ts »

Onks tänä vuonna metallimessua? Omat raamatut mukaan!
Lindeman
Posts: 90
Joined: Sat Jul 07, 2007 12:48 pm

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by Lindeman »

ts wrote:Onks tänä vuonna metallimessua? Omat raamatut mukaan!
Mitkä raamatut? :|
Scandal
Imperiumi Assistant
Posts: 493
Joined: Sat Aug 24, 2002 4:48 pm
Location: Kallio, Helsinki
Contact:

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by Scandal »

ts wrote:Onks tänä vuonna metallimessua? Omat raamatut mukaan!
Tuskan aikana metallimessua ei taida olla, mutta Kallion kirkossa ensi viikon sunnuntaina on: http://kallionkulttuuriverkosto.fi./siv ... php?mod=24
"klo 15 Metallimessu
Liturgina Haka Kekäläinen, saarna Timo-Matti Haapiainen, metallimessubändi.
Kallion kirkko
Itäinen papinkatu 2"
Kivenkantaja

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by Kivenkantaja »

The Dude wrote:
Lindeman wrote:
ts wrote:Onks tänä vuonna metallimessua? Omat raamatut mukaan!
Mitkä raamatut? :|
Mustat raamatut?
Eikös ne oo kaikki ruskeita?
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by cfe »

The Dude wrote:
Kivenkantaja wrote:
The Dude wrote:
Lindeman wrote:
ts wrote:Onks tänä vuonna metallimessua? Omat raamatut mukaan!
Mitkä raamatut? :|
Mustat raamatut?
Eikös ne oo kaikki ruskeita?
Kaikki paitsi mustat.
:D

(olikohan Stryperillä musta/keltaisia raamattuja!?)
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Post by Germaniac »

Jos se siitä olisi kiinni niin kyllä mä voisin rukoilla vaikka Jeesusta että näkisin esim. Running Wildin livenä. Tosin eipä nyt tarvitse koska se soittaa Wackenissa, ja maailma pelastuu! AHOY!!
Post Reply